Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zgasł w trasie, kręci i nie odpala
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Zgasł w trasie, kręci i nie odpala
Autor Wiadomość
imperialista 




Dołączył: 02 Lip 2012
Posty: 30

Rover 600

Wysłany: Sob Paź 22, 2016 19:00   [R75] Zgasł w trasie, kręci i nie odpala
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

Szanowni koledzy,

Samochód jest moich rękach od niecałych dwóch tygodni. Dzisiaj przejechał trasę około 100 kilometrów bez najdrobniejszych problemów, zbliżałem się już do miejsca docelowego i nagle, bez żadnych wcześniejszych objawów (typu brak mocy), silnik zgasł, gdy brałem lekki zakręt wjeżdzając do miasta. Trochę nieciekawie. Dotoczyłem się na pobliskie podwórko. Komputer pokazał przez moment błąd, ale manewrując nie zapamiętałem co to było. Z pewnością rzecz tyczyła się ciśnienia, ale High/Low, czy fuel/oil - tego już pewny nie jestem.

Każda próba odpalenia kończy się fiaskiem. Rozrusznik kręci sprawnie i zdrowo, ale na tym się kończy. Pół baku paliwa mam.


Powiedzcie mi proszę od czego powinienem zacząć...

Autem zrobiłem lekko 1,5 tysiąca - mógłby mnie ten lekki zawód spotkać trochę później :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 22, 2016 19:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 22, 2016 19:23   

Jeśli nie masz TOFA-a to sprawdź poziom płynów ustrojowych olej i płyn chłodniczy, zobacz czy nie ma jakiejś plamy pod autem.

Zobacz czy jak próbujesz odpalić to obrotomierz się wychyla??

Potem bezpieczniki wszystkie.

Najlepiej zaopatrz się w interfejs do darmowego TOAF-a i sam zobaczysz jakie błędy są -> http://www.toaf.roverki.eu/index.php/pl/
_________________
:pisze:
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Paź 22, 2016 19:30   

Zacznij od sprawdzenia, czy pompa paliwa (i ta pod maską i ta pod tylną kanapą) załącza się przy zapłonie. Ja obstawiam, że któraś z nich padła.
Ile miałeś paliwa w baku?
 
 
imperialista 




Dołączył: 02 Lip 2012
Posty: 30

Rover 600

Wysłany: Sob Paź 22, 2016 19:30   

Dzięki za odpowiedź! Obrotomierz się wychyla. Kabel mam, tylko niestety wiozłem ze sobą Maca, więc nie mogłem zerknąć w TOAF :(

Płyny w normie, plam pod autem zero. Bezpieczniki sprawdzę jutro.

Ostatnia rzecz jaka mi się rzuciła w oczy przed "zostawieniem sprawy na jutro" to lekkie zapocenie tuż nad filtrem paliwa. Wydaję mi się, że jednak układ paliwowy jest w topie winowajców.


@j0zek - paliwa miałem ponad połowę baku. Kojarzę problem z pompą w baku, potencjometrami itp. - zresztą tuż po awarii dolałem mu 10 litrów z kanistra. Pompa pod maską działa - tylnej jednak nie sprawdzałem. Dzięki za trop!
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Paź 22, 2016 22:36   

Skoro to było podczas manewru skrętu w lewo/prawo - to może niewystarczająca ilość paliwa. Nagle zabrakło mu go i zgasł. Ponieważ wyłączył się w trakcie jazdy i na włączonym zapłonie, to zaświecił się komunikat o niskim ciśnieniu oleju.

Na pewno wiele pomogłaby diagnostyka. Skoro twierdzisz, że pompa grodziowa funkcjonuje, to nalej jeszcze z 10l do baku.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
uroczya 




Dołączył: 30 Maj 2015
Posty: 40
Skąd: Poznan/Jelenia Góra

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 22, 2016 22:40   Re: [R75] Zgasł w trasie, kręci i nie odpala

imperialista napisał/a:
Szanowni koledzy,

Samochód jest moich rękach od niecałych dwóch tygodni. Dzisiaj przejechał trasę około 100 kilometrów bez najdrobniejszych problemów, zbliżałem się już do miejsca docelowego i nagle, bez żadnych wcześniejszych objawów (typu brak mocy), silnik zgasł, gdy brałem lekki zakręt wjeżdzając do miasta. Trochę nieciekawie. Dotoczyłem się na pobliskie podwórko. Komputer pokazał przez moment błąd, ale manewrując nie zapamiętałem co to było. Z pewnością rzecz tyczyła się ciśnienia, ale High/Low, czy fuel/oil - tego już pewny nie jestem.

Każda próba odpalenia kończy się fiaskiem. Rozrusznik kręci sprawnie i zdrowo, ale na tym się kończy. Pół baku paliwa mam.


Powiedzcie mi proszę od czego powinienem zacząć...

Autem zrobiłem lekko 1,5 tysiąca - mógłby mnie ten lekki zawód spotkać trochę później :)


Problemu takiego nie mialem z R.
Wyglada na problem z paliwem...jestes pewien ze miales pół zbiornika? Czy połowę pokazywal wskaźnik?
Dolej paliwa, przekrec kluczyk aby pompa napompowala...nawet powtórz z dwa razy. Powinien zaskoczyć.
Ew sciagnij przewod od filtra-zasilajacy i zobacz czy pompa podaje paliwo.
Immo gasnie?
_________________
Rover 75 CDTI na DJ...
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Paź 22, 2016 22:48   

uroczya napisał/a:
Immo gasnie?

Jeśli ma komputer pokładowy (a z relacji w pierwszym poście może to wynikać - komunikat low pressure), gdyby problem dotyczył immo po pierwsze auto nie kręciłoby rozrusznikiem (chyba, że brak synchronizacji pomiędzy EWS-DDE), na komputerze byłby duży symbol przekreślonego silnika.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 22, 2016 22:54   

Stawiam ze padla pompa w baku, paliwo sie przelało... Zdechł i nie moze zaciągnąć
_________________
75 Red Edition
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Paź 23, 2016 13:23   

longer86 napisał/a:
Stawiam ze padla pompa w baku, paliwo sie przelało... Zdechł i nie moze zaciągnąć
Ja też tak obstawiam a j0zek coś o tym wie z autopsji :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
adas07072a 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 74
Skąd: Świercze



Wysłany: Nie Paź 23, 2016 15:29   

Miałem podobny problem jakiś czas temu. Jechałem nagle autozgaslo i nie chciało zapalić. A że byłem na dość ruchliwej drodze i na górce to pchnalem i odpalił ale dnia następnego długo kręcił i albo odpalił albo nie winowajcą całego zamieszania był czujnik cisnienia na na listwie wtryskowej. Po wymianie czujnika problemu juz nie ma.
 
 
 
imperialista 




Dołączył: 02 Lip 2012
Posty: 30

Rover 600

Wysłany: Pon Paź 31, 2016 21:32   

Dla potomności - po awarii do baku wlałem łącznie ciut ponad 15 litrów paliwa, ale niestety odpalić nie chciał. Pompę pod maską słyszałem. Tej w baku - nie.

Pojechał do mechanika. Odpowietrzyli układ, wymienili filtr paliwa, potwierdzili że pompa w baku nadaje się do wymiany, samochód odebrałem. Pojechałem od razu na stację paliw i ku mojemu zdziwieniu, wlałem jeszcze 35 litrów. Doliczając wcześniejsze 15 - prawdopodobnie mieliście rację: paliwa było za mało + licha pompa = zachłysnął się powietrzem.

Od tego momentu przejechałem z 500 km. bez problemów i przy okazji szukam sprawnej pompy na podmiankę. ;)

PS. Dziękuję Wam bardzo za pomoc!
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 01, 2016 08:14   

imperialista układ tak na prawdę odpowietrzy się sam ;) Kwestia braku paliwa po prostu.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Adrian138 



Dołączył: 01 Paź 2016
Posty: 27
Skąd: Malbork



Wysłany: Sob Lis 05, 2016 11:08   

Witam. Moim problemem jest 2.0 CDT jechałem obojętnie jaką prędkością i tracił moc. Żeby ponownie odpalić to w pędzie resetowałem zapłon czyli cofnąłem kluczyk przekręciłem i typowo na pych odpala, odpala również na małej mgiełce plaka, a o własnych siłach nie chce. Na pompce paliwa tej pod maską jest ciut ropy, ale pompka pracuje bo popuszczając nakrętki na przewodach od wtrysków paliwo leci jak głupie. Co to może być? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 05, 2016 11:45   

Adrian138 nie piszemy tych samych postów w różnych tematach.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 05, 2016 11:48   

Jak Ci cieknie z pompy to pewnie nie ma odpowiedniego cisnienia
_________________
75 Red Edition
 
 
Adrian138 



Dołączył: 01 Paź 2016
Posty: 27
Skąd: Malbork



Wysłany: Sob Lis 05, 2016 15:05   

No przepraszam prebenny ale no ręce i cycki opadają. Dodam jeszcze że mój R jest u mnie dopiero miesiąc i jeszcze nie ogarnąłem wymiany filtrów i oleju. Tam z tej pompki to leciutko musi się sączyć bo kapnąć ropa nie kapnie, ale stoi ropa że tak powiem na tej pompce. Pewnie pompka będzie do wymiany, z tym że dziwne bo po zgaszeniu i od razu chciałbym go odpalić to ciśnienie by mu tak szybko nie spadło.
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 05, 2016 15:23   

Ciśnienie spada zaraz po zgaszeniu
_________________
75 Red Edition
 
 
Adrian138 



Dołączył: 01 Paź 2016
Posty: 27
Skąd: Malbork



Wysłany: Sob Lis 05, 2016 15:32   

Chcąc sprawdzić ciśnienie tej pompki, to zdjąć przewód z pompki czy przy pompie wtryskowej? I czy mocno musi się lać? Czytałem w innym temacie że mają problemy z zaworkiem zwrotnym i że za dużo paliwa idzie w powrót. Czy to prawda i czy sprawdzić to można zaciskając ten przewód powrotny?
 
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 05, 2016 15:57   

Adrian138, chcąc sprawdzić ciśnienie pompki zdejmujesz przewód, który wychodzi z tej pompki. Niemniej "na oko" trudno będzie Ci zmierzyć różnicę między prawidłowym 3,6 bar, a np. 2.5 bar. Najlepiej byłoby sprawdzić z użyciem komputera i np. TOAF-a (o tym jest cały osobny temat).

Druga sprawa, zgadzam się z przedmówcami, jeśli na pompce pod maską widzisz ropę to znaczy, że masz przeciek i ciśnienie nie będzie odpowiednie. Może być też tak, że zasysa lewe powietrze.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
Adrian138 



Dołączył: 01 Paź 2016
Posty: 27
Skąd: Malbork



Wysłany: Sob Lis 05, 2016 16:06   

To zanim zamówię pompkę to na oko sprawdzę ciśnienie i osuszę pompkę i dam opaskę skręcaną bo jest ta zapinana i ciężko mi jest stwierdzić czy to pompka cieknie czy przewód może się zluzował. Jutro sprawdzę i dam znać.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zgasł na trasie podczas jazdy i już nie odpalił
Physixc Rover serii 75, MG ZT 33 Nie Lis 12, 2017 00:26
BetJar
Brak nowych postów [R75] Często nie odpala po dłuższej trasie
warp Rover serii 75, MG ZT 10 Sro Lut 25, 2015 21:58
wellman
Brak nowych postów [R75]zgasł i nie odpala.
dorotamax1 Rover serii 75, MG ZT 8 Nie Cze 06, 2021 11:33
0L0
Brak nowych postów [MG ZT] znów zgasł i nie odpala
j0zek Rover serii 75, MG ZT 33 Nie Kwi 30, 2017 16:28
j0zek
Brak nowych postów [R75] Kręci, nie odpala
JaCu Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Mar 14, 2017 22:22
karol77787



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink