Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 160] Kilka pytań odnośnie samochodu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR 160] Kilka pytań odnośnie samochodu
Autor Wiadomość
sobon 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 139
Skąd: Trzciana

Rover 200

  Wysłany: Pon Lis 14, 2016 20:19   [MG ZR 160] Kilka pytań odnośnie samochodu
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2005

Pożegnałem się w niedzielę z moim roverkiem 214 si i jutro będę miał na podwórku MG ZR 160 1.8 VVC z 2005r z przebiegiem 77tys auto zakupiłem w niemczech wszystko sprawdzone lakier sprawdzany płyn więc jest ok Teraz moje pytania:

Miałem w 214 problem z hgf założyłem uszczelkę itd. i termostat PRT i było wszystko ok nie chcę powtórki z HGF-em co sądzicie o tym żebym założył termostat PRT teraz do tego MG????

Jaki polecacie olej do silnika i do skrzyni??? Proszę o marki i gęstości???

Jaki lać płyn i jak go odpowietrzać????

Jaki kupić najlepiej rozrząd i czy wymieniać pasek od zmiennej fazy?? I czy da się wymienić pasek zmiennej fazy bez zastosowania blokady ?? ??

Dziękuje:)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 14, 2016 20:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 15, 2016 06:57   

1. Nie widzę sensu wymiany sprawnego termostatu
2. Ja do silnika leję MOTUL 5W40 X-CESS, w skrzyni się nie wymienia (te pochodzą od ford'a i nie przewidują wymiany, a jak bardzo chcesz to musisz półoś wyciągać i tym otworem spuszczać i nalewać)
3. Płyn jaki? Do prania? Czy może chłodniczy bądź hamulcowy?
Chłodniczy bez znaczenia, ja mam różowe borygo, odpowietrzam ściągając najmniejszy przewód ze zbiorniczka wyrównawczego a następnie po napełnieniu jego wdmuchuję powietrze do zbiorniczka aby przepchnąć płyn dalej. Powietrze z układu ucieka wtedy tym małym wężykiem. Robię tak aż zacznie tam się przelewać, wtedy układ jest odpowietrzony. Hamulcowy nie pamiętam.
4. Ja rozrząd rekomenduję:
- paski GATES
- pompa SKF
- napinacz INA
 
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Wto Lis 15, 2016 07:26   

Termostat, jesli chce Ci się z tym bawić, to jak najbardziej. Najgorsze w tej operacji jest "wyprucie" seryjnego, polecam założyć taki na 82°. Olej w skrzyni sie wymienia, to jest pg1, lejesz texaco, procedura w instrukcji, na forum też znajdziesz. Olej do silnika 10w40, ja testowałem motula, valoline i millersa, najlepiej sprawdza mi się millers, syntetyk. Płyn chłodniczy to np. Prestone jest bardzo ok, hamulcowy motul. Rozrząd, jak przedmówca, krótki pasek wymieniasz obracając rozrząd tak, aby znaczki były odwrócone o 180°, blokade masz tylko na pasek idący na wał, kosztuje z 15zł i się przydaje.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 15, 2016 08:10   

luke27, jesteś pewien że w polifcie nadal jest PG1?
 
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Wto Lis 15, 2016 08:26   

Tak G4BSV dokładnie.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1744
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Lis 15, 2016 08:49   

Nowa skrzynia typu IB5 weszla do mniejszych silnikow - 1,4/1,6
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
sobon 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 139
Skąd: Trzciana

Rover 200

Wysłany: Wto Lis 15, 2016 10:23   

Dziękuję panowie za odpowiedzi z termostatem sobie poradzę bo podobnie było w 214 Olej w silniku ogarne A co do rozrządu to tak jak kolega pisze kupie blokadę i bedzie ok A o plyn to pytałem o chłodniczy I jeszcze pytanko co moge jeszcze zrobic oprócz wymiany termostatu na prt żeby zejsc z hgf em do minimum Czytałem na forum o jakims zaworze w kolektorze ssacym? Jesli cos zle doczytałem to proszę mnie poprawić Pozdrawiam
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 15, 2016 10:49   

W poliftach jest dołożony zawór by-pass, nie wiem jak w 1.8Vi ale może także być.
Jest to zawór nadciśnieniowy zabezpieczający przez zapchaniem się np. chłodnicy.
Często w nim kulka znika i jest wtedy cały czas otwarty.

W kolektorze ssącym jest otwór technologiczny do komory wodnej w bloku silnika. Jak uszczelka padnie pod kolektorem to potrafi wyciekać bądź wciekać do 1 cylindra przez zawór.
 
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Wto Lis 15, 2016 12:18   

Pozostaje tylko sprawdzenie układu i chłodnicy. Kanały wodne są obok cylindra 1 i 4, ale tutaj nie występuje problem z padającą uszczelką, dla aluminiowego kolektora wykonana jest z jakiejś masy celulozowej. Zmieniając rozrząd warto wymienić uszczelniacze na wałkach i wale. Jeśli zdecydujesz się na syntetyk, to warto zrobić płukankę, tylko nie środkiem marki "bazzar", lecz czymś markowym. W twojej k-serii ryzyko HGF jest już mniejsze (inne standardy produkcyjne). Jeśli przebieg jest autentyczny i auto było w miarę dbane to pozostaje lać dobry olej i nie "pałować" na zimnym silniku.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 15, 2016 13:34   

luke27 napisał/a:
...
Jeśli przebieg jest autentyczny i auto było w miarę dbane to pozostaje lać dobry olej i nie "pałować" na zimnym silniku.

I to jest chyba najważniejsze, na 3 rovery w rodzinie żaden HGF'u nie uświadczył (2x 1.4L i jeden 1.8L).
 
 
 
sobon 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 139
Skąd: Trzciana

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 16, 2016 06:49   

Dziekuje adi i luke za przydatne mi informacje Luke a co do wymiany simeringów to będę raczej je wymieniał tylko może trochę w pozniejszym terminie poniewaz uzbiera sie trochę wydatków a z tego co zauważyłem z pod pokrywki jest malutkie pocenie sie więc wtedy zrobię wszystko przy okazji. Dzieki jeszcze raz

[ Dodano: Sro Lis 16, 2016 06:49 ]
luke 27 powiedz mi który termostat jest który bo u mnie nic nie wiedzą w sklepie i sadza ze sa takie same 82 to czarny a 88 ??
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Lis 16, 2016 07:00   

Simeringi wymień razem z rozrządem, grosze kosztują a jak będzie silnik bez pasków to masz już podejście.

Jeśli cieknie Ci z nad łapy alternatora to nic z tym nie zrobisz, szkoda zachodu.
 
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Sro Lis 16, 2016 08:57   

Ja mam czarny. Kupiony na s-partsie. Jeśli dobrze pamiętam była informacja że jest na 82°.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
sobon 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 139
Skąd: Trzciana

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 16, 2016 20:34   

Adi tak wlasnie zrobię simeringi z rozrządem A tobie Luke ponowne dzięki. Miło sie przesiąść z. R 214 na MG 160

[ Dodano: Sro Lis 16, 2016 20:34 ]
Znajdzie mi ktoś jakiś link odnośnie blokady rozrządu bo chce sobie ją kupić szukałem na necie tej co luke pisał za około 15zł i nie znalazłem :(
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Lis 17, 2016 17:13   

http://allegro.pl/blokada...6591999726.html

Ja tam wymieniałem rozrząd bez żadnych blokad.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Czw Lis 17, 2016 17:54   

Chyba nie w VVC. Nie pamiętam dokładnie, ale zdaje się, że gdy przód jest ustawiony na znaki to tylny wałek ssący jest na szczycie krzywki, także lekko ruszysz paskiem przy zakładaniu/napinaniu i przeskakuje.
Ja do swojego leję Motula 6100+ 10W40 i porównując do Liqui Moly, budżetowego Mobila to chodzi na nim najlepiej.
Na Millersa synteycznego do niego mi szkoda, bezsens w zasadzie wlewać do niego taki olej. To nie S54B32.
 
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Czw Lis 17, 2016 18:15   

Dlatego przestawiasz o 180 stopni podczas zakładania krótkiego paska, tak jak pisałem. Tyle się pisze na tym forum że zdrowy VVC to jak Yeti w centrum Warszawy i szkoda Ci kasy na porządny olej? Zwłaszcza że w przypadku VVC ma to uzasadnienie...
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
sobon 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 139
Skąd: Trzciana

Rover 200

Wysłany: Czw Lis 17, 2016 21:16   

Ja zalałem Motul 5w40 x-clear Jutro zabiore sie za montaz termostatu PRT ten czarny 82° tylko chcialbym go dobrze odpowietrzyc i opisze mi kros w miarę dokładnie sprawdzony sposób odpowietrzenia ?? ? A jesli chodzi o rozrzad to rozumie ze ustawiam znaki wkladam blokadę sciagam wymieniam pasek pompę i napinacz wyciagam blokade robie obrot walem o 180° i bez obaw wymieniam mały pasek ?? ?
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 17, 2016 22:01   

W tym tyg. jeszcze pisałem jak odpowietrzyć, poszukał moich postów, znajdziesz.
 
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Czw Lis 17, 2016 22:05   

Wałem to będzie 360stopni, obracasz aż znaczki na kołach zamiast w środku znajdą się na zewnątrz w linii. Do tego silnika rekomendowany jest olej 10w40, chodzi o hydrauliczne popychacze, toczyła się na ten temat nie jedna dyskusja, tutaj, czy za granicą. Układ zalewasz, odpowietrzasz odpowietrznikiem, zapalasz auto, jak się zagrzeje i termostat puści, gasisz czekasz aż ostygnie i dolewasz płynu. Na początku kontroluj poziom płynu bardziej niż zazwyczaj.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] Kilka pytań odnośnie turbo
piotrekcrash Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Czw Wrz 03, 2009 14:03
piotrekcrash
Brak nowych postów [mg zr 2,0 tdi] kilka pytan odnosnie czesci
Gumis0000 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Cze 25, 2010 12:46
szoso
Brak nowych postów [220 sdi] kilka pytań odnosnie rovera
kadzaf Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 50 Sob Mar 01, 2008 00:15
Chester
Brak nowych postów [R200] Kilka podpowiedzi odnośnie części zawieszenia
capsoft Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Paź 14, 2013 23:08
capsoft
Brak nowych postów [R25] kilka pytań
Gość Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Wrz 07, 2009 22:27
Krzysi3k



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink