Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] Brak ogrzewania/słabe - problem z wężami chłodenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] Brak ogrzewania/słabe - problem z wężami chłodenia
Autor Wiadomość
daw152 



Dołączył: 03 Gru 2016
Posty: 10



  Wysłany: Sob Gru 03, 2016 16:52   [R25] Brak ogrzewania/słabe - problem z wężami chłodenia
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2000

Witam, mam overka 25 z silnikiem serii K 1.4 16v 103km, problem polega na tym że czasem ogrzewanie jest a czasem nie, albo jak jest to bardzo słabe, nagrzewnica ma bdb, przepływ, układ w pełni odpowietrzony a mimo to dalej nie ma ogrzewania, silnik nagrzewa się normalnie do temp. pracy. już nie mam pojęcia co może być, jedynie co jeszcze mnie zdziwiło to że znalazłem rysunek ze swoim układem chłodzenia i różni się on od mojego - (mam wstawiony trójnik) a powinien być taki sam, powiedzcie mi czy mój układ jest poprawny
Ostatnio zmieniony przez daw152 Sob Gru 03, 2016 17:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 03, 2016 16:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Sob Gru 03, 2016 17:12   

Po bliższym przyjrzeniu widać różnicę w okolicy nagrzewnicy. Wydaje mi się że W oryginale na rysunku przepływ jest wymuszony przez nagrzewnicę.
U Ciebie wygląda tak jak by woda mogła płynąć mniejszym oporem omijając nagrzewnicę, na wolnych obrotach pewnie tak się dzieje, dopiero jak wciśniesz mocniej gaz co przekłada się na większą wydajność pompy wody to część ciepełka wpłynie do nagrzewnicy i jest cieplej.
Tylko dlaczego ktoś dołożył ten by-pass ?
To takie moje spostrzeżenie i mogę się mylić więc lepiej niech się jeszcze wypowie ktoś z większą znajomością budowy i zasady działania układu chłodzenia. :wink:
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
daw152 



Dołączył: 03 Gru 2016
Posty: 10



Wysłany: Sob Gru 03, 2016 17:37   

kupiłem tego roverka można powiedzieć że za 1800zł i to na alusie cena, niska bo miał popękane tłoki, przytarte panewki, pękniętą głowicę i wydmuchaną uszczelkę jednym słowem silnik śmietnik, poprzedni właścicie - 21 latek w dresie, który rozwoził nim pizzę, ratował się jak mógł i założył włącznik od lampki nocnej do wentylatora aby cały czas pracował, po rozebraniu silnika okazało się że za wszystkie uszczelki robił silikonem, wymontował termostat, i pewnie tutaj zrobił taki obieg aby jak najbardziej zmniejszyć grzanie się silnika, pytam ponieważ pierwszy raz mam do czynienia z tym samochodem i nie mam pojęcia jak w nim powinien wyglądać układ chłodzenia, na chwilę obecną roverek ma nowe panewki, tłoki i korbowody, nowe pierścionki, drugą głowice, nową uszczelkę pod głowicą, nowe uszczelniacze zaworowe, nowy rozrząd, samochód stoi na podnośniku w moim miejscu pracy, codziennie zostaję 2 godzinki dłużej i dłubie przy nim, ostatnią rzeczą zostało ogrzewanie ale, chyba zrobię jak na rysunku.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10884
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Gru 04, 2016 00:42   

Wygląda na to, że trójnik u Ciebie zastępuje by-pass.
Niestety to nie takie proste. On musi mieć na tyle zdlawiony przeplyw, żeby przy otwarciu nagrzewnicy płyn szedł przez nią, a nie na skróty.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Nie Gru 04, 2016 10:03   

nie masz w tym miejscu zadnego zaworu.u taty cos takiego siedziało.
Winny był ten zawór który sie rozleciał.

[ Dodano: Nie Gru 04, 2016 10:03 ]
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75853
 
 
daw152 



Dołączył: 03 Gru 2016
Posty: 10



Wysłany: Nie Gru 04, 2016 16:35   

Witam, wyciągłem ten by-pass i podłączyłem węże tak jak na zdjęciu, niestety nagrzewnica ma zbyt małą przepustowość i temp. przekracza normę, ten zawór jest niezbędny do normalnego funkcjonowania układu chłodzenia i niestety jest uszkodzony, szukałem wszędzie i nie mogę go znaleźć, czy ktoś wie gdzie kupić ten zawór?? nr. to 40 73 706 SAAB.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Gru 04, 2016 18:54   

Tu juz wszystko na ten temat napisałem:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103632
 
 
 
daw152 



Dołączył: 03 Gru 2016
Posty: 10



Wysłany: Nie Gru 04, 2016 21:08   

Problem zlokalizowany :) przyczyną jest ten cały zawór bypass rozebrałem go w drobny mak i okazało się że kiedyś była tam jakaś zaślepka, która pod ciśnieniem się otwiera - jest na sprężynce, gdy naleje się wody do tego zaworka to jest zamknięty ale gdy się w niego dmuchnie to przepuszcza wodę, na chwilę obecną szukam tego zaworu ale doraźnie go naprawiłem, a mianowicie na miejsce wyżartej zaślepki na sprężynkę nasadziłem 5gr :D i odziwo działa, trzyma a pod ciśnieniem się otwiera.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Gru 04, 2016 21:24   

Pewnie nie robiłeś zdjęcia jak to w środku wygląda?
U wszystkich już nie było tej klapki i nikt nie wie jak to oryginalnie w środku wyglada.
 
 
 
slawo 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 71



Wysłany: Pon Gru 05, 2016 23:19   

Niedawno też miałem problem z ogrzewaniem i Adi słusznie naprowadził mnie na bypass (wątek: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103632 ). W środku nie było już zaworka, popłynął sobie do obudowy termostatu.
Zawór on kształt grzybka, jest minimalnie mniejszy niż króćce przez co w razie awarii może opuścić bypass. Musi się zatrzymać w obudowie termostatu; jest za duży aby przecisnąć się dalej. Jest szansa wyciągnąć go stamtąd druckiem albo małą pensetą ale mi to nie wyszło (nie miałem jeszcze wtedy endoskopu). Przy okazji ściągania obudowy wymieniłem sobie termostat i przewierciłem w nim otwór (wiertło 1,25mm).
W miejsce zaworu wstawiłem przewiercone 50gr. Całość złożona i wszystko śmiga, ogrzewanie na wolnych obrotach jak aż miło.
Ostatnio zmieniony przez slawo Wto Gru 06, 2016 12:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Gru 06, 2016 11:42   

Ciekawe... jak wpada do obudowy termostatu to nie dławi przepływu?
Ja mimo wszystko preferuję szklaną kulkę, także działa a nie podlega korozji :)
 
 
 
slawo 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 71



Wysłany: Wto Gru 06, 2016 11:52   

Dławi przepływ ale nie koniecznie całkiem. Najpierw ustawił się bokiem (pewnie już dawno temu) także część płynu ciągle przelatywała (wystarczająco dużo aby otworzyć termostat). Próbując go wyciągnąć wpadł głębiej i obrócił się o 90 stopni całkiem blokując przepływ. Konieczna była rozbiórka obudowy termostatu.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Gru 06, 2016 12:06   

On jest z plastiku?
 
 
 
slawo 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 71



Wysłany: Wto Gru 06, 2016 12:17   

Zdecydowanie z plastiku
 
 
daw152 



Dołączył: 03 Gru 2016
Posty: 10



Wysłany: Nie Gru 11, 2016 08:55   

mi niestety przewiercenie nie pomogło, wszystko było fajnie ale na krótkich trasach, dziennie tym samochodem robię 60km i okazało się że w trasie przepływ jest zbyt mały i autko zwyczajnie się przegrzewało, problem rozwiązałem bardzo chałupniczo aż nie mogę uwierzyć że dopuściłem się czegoś takiego ale to w akcie desperacji :( kupiłem w sklepie chydrauliczno ogrodniczym 2 trójniki i mały zawór, wszystko oczywiście metalowe, jeden trójnik dałem na wyjściu z bloku silnika a drugi na rozejściu do węży od nagrzewnicy a pomiędzy nimi ten zawór - (całość wygląda jak bypass ale z zaworem), zamontowałem zawór abym mógł ustawić sobie optymalny przepływ i tak też się stało, po 3 jazdach zawór ustawiłem tak że autko się już nie gotuje i mam bardzo cieplutko :) nawet na postoju.

nie chcę zakładać drugiego tematu a mam takie szybkie pytanie, czy przekaźnik do halogenów przednich jest taki sam jak od klimy? bo mam halogeny a nie mam przekaźnika,
przełożyłem ten od klimy to działają ale czy to na pewno jest to samo?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Gru 11, 2016 09:13   

daw152, że auto Ci się przegrzewało to nie wina by-pass, on jest nadciśnieniowy i chroni przez rozsadzeniem instalacji.
Masz układ chłodniczy niesprawny...
 
 
 
daw152 



Dołączył: 03 Gru 2016
Posty: 10



Wysłany: Nie Gru 11, 2016 11:59   

ogólnie jest już wszystko ok, termostat mam nowy a jak go montowałem to nic tam nie miałem, nawet termostatu :???: powiem tak, samochód kupiłem z pękniętą głowicą, łepkowi cały czas się grzał, i jeździł z nonstop włączonym wentylatorem i bez termostatu i teraz pytanie, czy jak jeździł bez termostatu i ten grzybek z zaworu mu wyleciał to gdzie mógł popłynąć?

zdjęcia nie zrobiłem ale na szybko zrobiłem ci animację jak ja to wykonałem

Filmik pracy by pass
 
 
slawo 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 71



Wysłany: Nie Gru 11, 2016 13:18   

Może poprzedni właściciel wyciągnął grzybka od razu z termostatem. A jeśli nie i utknął gdzieś w bloku/głowicy to być może strumień wody o przeciwnym zwrocie mógłby go wypłukać?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Gru 11, 2016 13:45   

Tylko jak niema termostatu to chyba następną rzeczą na którą napotyka jest pompa wody?
To by oznaczało ze grzybek doznał kwantyzacji :)
 
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Nie Gru 11, 2016 14:30   

daw152 napisał/a:
na szybko zrobiłem ci animację jak ja to wykonałem

Filmik pracy by pass


Nie w temacie ale bardzo ładna animacja jak tak na szybko :o
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25 1,4 16v] brak ciepłego pow w nawiewie lub bardzo słabe
wrsdz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Paź 18, 2009 14:19
wrsdz
Brak nowych postów [R214Si]Dziwny brak mocy słabe obroty
Lesior Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Pią Lut 04, 2011 12:14
Lesior
Brak nowych postów [214Si'97] brak ogrzewania :/
a jeśli już sie pojawi (rzadko) to słabo grzeje
supr3me Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 51 Czw Lis 22, 2007 16:05
secio
Brak nowych postów [R25/Streetwise] Brak ogrzewania
Dudek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Wrz 02, 2013 17:10
Ciufa
Brak nowych postów [R25 1.4 16v 00] Brak Ogrzewania Tylnej Szyby
Tylko Jedna Ściezka Nie Działa - Dlaczego ?
djboo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Nie Mar 07, 2010 07:39
RaFaLuS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink