E strachu nie ma z tym filtrem, na glebie i tak trzeba uważać na wszystkie dziury i inne przeszkody Filtr co prawda wystaje delikatnie poniżej miski jakieś 1,5-2cm, ale myślę że nie ma tragedii, bo od filtra do ziemi mam z jakieś 5cm Trzeba po prostu uważać na dziury a przed silnikiem mam jeszcze rurę od IC która idzie na takiej samej wysokości jak filtr to w pierwszej kolejności ona oberwie
ale rura się odegnie a filtr urwiesz albo zrobisz w nim dziurę... Zmień na filtr od klekota, on jest na równo z miską, będziesz miał spokojne sumienie.
Ja od znajomego specjalisty od olejów słyszałem, że teraz nie ważne czy to 10w40 czy 10w60 można łatwo kupić w każdej klasie lepkości i full syntetyk i pół syntetyk. Ja u siebie mam zalany półsyntetyczny Valvoline VR1 RACING 10W60.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Tak, olej 10w60 jest już olejem docelowym. Wybrałem taki olej ze względu na dość luźne pasowanie silnika oraz drugi aspekt to taki że silnik raczej będzie wykorzystywany dość agresywnie, także temperatura oleju też pewnie będzie wysoka, a 10w60 jest dość odporny na podwyższoną temperaturę pracy i powinien dobrze chronić silnik. Oczywiście jest to napisane przeze mnie dość prosto ale chyba w miarę wiadomo o co chodzi
Co do filtr, to proszę bardzo wjeżdża filtr z diesla, rzeczywiście jest dużo krótszy, i nie wystaje niżej niż miska
Dalszy ciąg walki z ciśnieniem oleju, od początku było coś za niskie, na wolnych obrotach po nagrzaniu oleju ciśnienie było na poziomie 1b. A u większości użytkowników t-16 ciśnienie było w granicach 2b. Także coś jest nie tak, chociaż pompa była przed złożeniem silnika rozebrana i nie wyglądała źle, a wszystkie parametry miała jeszcze w normie
Dlatego podjąłem decyzję że niestety, ale trzeba zainwestować w nową pompę. I takim oto sposobem wjeżdża nowiuśka pompa oleju Co prawda jest ona od Land rovera ale budowa jej jest praktycznie identyczna, i jedyne co trzeba zrobić przed montażem to zaślepić jej trzy otwory, które akurat u mnie są nie potrzebne.
i dorobione zaślepki x3
Pompa siedzi już w aucie, ciśnienie jeszcze nie przetestowane, bo okazało się że muszę dorobić jeszcze jedną zaślepkę, otwór który wyglądał że jest do niczego i że nie ma tam oleju, okazał się że po coś jest, i delikatnie sączy się z niego olej, nawet gdy silnik nie pracuje
to tak dla potomnych, gdyby ktoś chciał założyć nową pompę oleju
Zostało mi dorobić tę zaślepkę i walczyć aby pompa zassała olej co już wiem że nie będzie proste
A co do linki sprzęgła, po ponad tygodniu udało mi się dostać w końcu odpowiednią, co prawda linka jest od diesla i troszkę inaczej pracuje niż OEM z VVC zwłaszcza ze wzmocnionym dociskiem, ale trzeba się przyzwyczaić
Jak fura odpali dam znać jak wygląda ciśnienie oleju i co dalej będzie działane
Jak przechodziłem z 10W40 na 10W60 to bardzo fajnie różniło się ciśnienie gdy olej był cieplejszy ponad 95 stopni.
Szczególnie różnicę widać na wolnych gdzie na 10W60 ciśnienie było zdecydowanie wyższe.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
A więc witajcie moi mili, trochę zaniedbałem temat a tu rok minął od ostatnich aktualizacji....
Działo się bardzo dużo, nie sposób wszystkiego nawet opisać, pare większych rzeczy które się zmieniły:
Wjechał cały nowy układ hamulcowy, przód zaciski czterotłoczowe wilwooda plus tarcze 300mm, tył zaciski z golfa 4 XD do tego nowe przewody w oplocie plus nowy płyn hamulcowy
Wpadła rozpórka na tylne kielichy.
Przerobiony zderzak przód na gładko.
Zamontowane regulowane kółka rozrządu( które szybko opuściły pokład, za zasługą dr, boosta).
Zamiast sprzęgła z podwójnym dociskiem, wpadła tarcza kevlarowa plus seryjny docisk.
Przy okazji skrzynia została pomalowana i zmieniłem jej olej.
Wpadły opony extreme vr2
i wiele wiele innych pierdół które nie sposób opisać.
I tak oto nastał dzień 12 Czerwca 2020 kiedy to auto trafiło do wszystkim znanego nam Dr. Boosta vel. Markzo
Zadaniem Marka było, ogarnięcie swapa na mems3 i wystrojenie samochodu.
Jak się okazało roboty miał dużo więcej, bo co chwilę wychodziły jakieś nowe kwiatki, elektroniczne i mechaniczne
Koniec końców samochód odebrałem jeżdżący, wystrojony na 0.8b, teraz ja muszę wprowadzić parę poprawek i widzimy się po raz kolejny z Markiem
Fura już teraz na prawdę jedzie fajnie, i sprawia mi mega fun
Wielkie podziękowania dla Markzo bo włożył dużo serca i roboty w ten chory projekcik
Powiem tak - mamy tu idealny duet Szalony właściciel i zdrowo porąbana fura oczywiście w pozytywnym tego słowa znaczeniu Wszystko tu do siebie pasuje, motor + zawias + hebel = przekot Ten motor to bym CI chętnie podprowadził do ZSa xD
Fakt, miało być tylko odpalenie i strojenie... wyszło dużo więcej pracy ale co się dziwić, autko nie jeździło od miesięcy największy sukces to ogarnięcie ciśnienia oleju, teraz nawet powyżej 100st temp oleju nie spada poniżej 2b
Ogarniaj drobiazgi i widzimy się, żeby to zaczęło straszyć nie tylko przechodniów ale i kierowce
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Xakari Dzięki za miłe słowa, powiem Ci że gumy na razie daję radę, na prawdę spoko kleją na suchym, na dwójce już praktycznie cały czas jest trakcja, a i na mokrym jak jedziesz z głową to da się normalnie jeździć Co do hamulców, myślę że hamują lepiej niż seria, na szczęście nie musiałem ich na razie testować na 100% możliwości
LilJohn Bardzo fajnie straszy pieszych i sąsiadów...
Mała aktualizacja co się obecnie dzieje:
MG miało bardzo duży problem który wyszedł na strojeniu, mianowicie kiedy idzie się pełnym ogniem i wejdzie full boost, autem zaczynało strasznie rzucać po drodze.
Wymieniłem, końcówki drążków, łączniki stabilizatora, gumy drążków reakcyjnych zastąpiłem najtwardszymi poliuretanami powerflexa, i na koniec zrobiona zbieżność. Sytuacja wydaje mi się że się poprawiła, ale nie jest jeszcze idealnie.
parę zdjęć:
Najbliższe plany:
Zapakować męski ice'k
Muszę porobić jakieś ładne foty furze, bo nie ma co pokazać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum