Forum Klubu ROVERki.pl :: MG ZR 2.0Ti by KaRaS 400km 494Nm
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
MG ZR 2.0Ti by KaRaS 400km 494Nm
Autor Wiadomość
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Czw Sie 01, 2019 21:05   

Cos wiem na ten temat :mrgreen: Kazda dziura i lezacy Policjant sa moim postrachem.Zawieszenie Sportpack 2 i sporo klopotow :P
Dzialaj.Apaczam i podziwiam :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 01, 2019 21:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pią Sie 02, 2019 12:30   

karas_111 napisał/a:
E strachu nie ma z tym filtrem, na glebie i tak trzeba uważać na wszystkie dziury i inne przeszkody ;) Filtr co prawda wystaje delikatnie poniżej miski jakieś 1,5-2cm, ale myślę że nie ma tragedii, bo od filtra do ziemi mam z jakieś 5cm :D Trzeba po prostu uważać na dziury :D a przed silnikiem mam jeszcze rurę od IC która idzie na takiej samej wysokości jak filtr to w pierwszej kolejności ona oberwie :D


ale rura się odegnie a filtr urwiesz albo zrobisz w nim dziurę... Zmień na filtr od klekota, on jest na równo z miską, będziesz miał spokojne sumienie.
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
addb1 




Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 193

MG ZR

Wysłany: Czw Sie 08, 2019 17:54   

karas_111, Czy silnik docelowo ma jeździć na tym oleju 10w60? jaki olej ogólnie jest stosowany do 2.0t roverowego?
_________________
Ja lubie SZYPKO
niech żyje zbrodniczy REŻIM
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pią Sie 09, 2019 07:31   

addb1, Chyba 10w40, ja tez śmigam na 10w60.
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 09, 2019 13:02   

:d ja też ganiam na 10w60
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1744
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Sie 09, 2019 19:56   

Wg manuala powinno byc 10w40 ale uwaga!!!!! Full syntetyk!!!!


U nas takie oleje sa praktycznie niedostepne, stad rady kolegow 10w50 10w60

A i tak wazniejsza jedt czesta zmiana oleju
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Xakari 




Dołączył: 05 Cze 2017
Posty: 73

MG ZS

Wysłany: Sob Sie 10, 2019 21:17   

Ja od znajomego specjalisty od olejów słyszałem, że teraz nie ważne czy to 10w40 czy 10w60 można łatwo kupić w każdej klasie lepkości i full syntetyk i pół syntetyk. Ja u siebie mam zalany półsyntetyczny Valvoline VR1 RACING 10W60.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
karas_111 




Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 126



Wysłany: Nie Sie 11, 2019 13:45   

Tak, olej 10w60 jest już olejem docelowym. Wybrałem taki olej ze względu na dość luźne pasowanie silnika oraz drugi aspekt to taki że silnik raczej będzie wykorzystywany dość agresywnie, także temperatura oleju też pewnie będzie wysoka, a 10w60 jest dość odporny na podwyższoną temperaturę pracy i powinien dobrze chronić silnik. Oczywiście jest to napisane przeze mnie dość prosto ale chyba w miarę wiadomo o co chodzi :D

Co do filtr, to proszę bardzo wjeżdża filtr z diesla, rzeczywiście jest dużo krótszy, i nie wystaje niżej niż miska ;)


Dalszy ciąg walki z ciśnieniem oleju, od początku było coś za niskie, na wolnych obrotach po nagrzaniu oleju ciśnienie było na poziomie 1b. A u większości użytkowników t-16 ciśnienie było w granicach 2b. Także coś jest nie tak, chociaż pompa była przed złożeniem silnika rozebrana i nie wyglądała źle, a wszystkie parametry miała jeszcze w normie :/
Dlatego podjąłem decyzję że niestety, ale trzeba zainwestować w nową pompę. I takim oto sposobem wjeżdża nowiuśka pompa oleju :D Co prawda jest ona od Land rovera ale budowa jej jest praktycznie identyczna, i jedyne co trzeba zrobić przed montażem to zaślepić jej trzy otwory, które akurat u mnie są nie potrzebne.


i dorobione zaślepki x3


Pompa siedzi już w aucie, ciśnienie jeszcze nie przetestowane, bo okazało się że muszę dorobić jeszcze jedną zaślepkę, otwór który wyglądał że jest do niczego i że nie ma tam oleju, okazał się że po coś jest, i delikatnie sączy się z niego olej, nawet gdy silnik nie pracuje :D


to tak dla potomnych, gdyby ktoś chciał założyć nową pompę oleju ;)

Zostało mi dorobić tę zaślepkę i walczyć aby pompa zassała olej co już wiem że nie będzie proste :/

A co do linki sprzęgła, po ponad tygodniu udało mi się dostać w końcu odpowiednią, co prawda linka jest od diesla i troszkę inaczej pracuje niż OEM z VVC zwłaszcza ze wzmocnionym dociskiem, ale trzeba się przyzwyczaić :D

Jak fura odpali dam znać jak wygląda ciśnienie oleju i co dalej będzie działane ;)
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Sie 12, 2019 16:52   

Jak przechodziłem z 10W40 na 10W60 to bardzo fajnie różniło się ciśnienie gdy olej był cieplejszy ponad 95 stopni.
Szczególnie różnicę widać na wolnych gdzie na 10W60 ciśnienie było zdecydowanie wyższe.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Sie 13, 2019 00:08   

To są akurat wyjścia na chłodnice oleju :-)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 20, 2020 09:28   

Teee Majster.... może jakiś update? :P bo ktoś Ci furę rozebrał :mrgreen:
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Xakari 




Dołączył: 05 Cze 2017
Posty: 73

MG ZS

Wysłany: Czw Sie 20, 2020 22:06   

No właśnie, fani się domagają :P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
karas_111 




Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 126



Wysłany: Nie Sie 23, 2020 16:42   

A więc witajcie moi mili, trochę zaniedbałem temat a tu rok minął od ostatnich aktualizacji....
Działo się bardzo dużo, nie sposób wszystkiego nawet opisać, pare większych rzeczy które się zmieniły:
Wjechał cały nowy układ hamulcowy, przód zaciski czterotłoczowe wilwooda plus tarcze 300mm, tył zaciski z golfa 4 XD do tego nowe przewody w oplocie plus nowy płyn hamulcowy
Wpadła rozpórka na tylne kielichy.
Przerobiony zderzak przód na gładko.
Zamontowane regulowane kółka rozrządu( które szybko opuściły pokład, za zasługą dr, boosta).
Zamiast sprzęgła z podwójnym dociskiem, wpadła tarcza kevlarowa plus seryjny docisk.
Przy okazji skrzynia została pomalowana i zmieniłem jej olej.
Wpadły opony extreme vr2
i wiele wiele innych pierdół które nie sposób opisać.

I tak oto nastał dzień 12 Czerwca 2020 kiedy to auto trafiło do wszystkim znanego nam Dr. Boosta vel. Markzo
Zadaniem Marka było, ogarnięcie swapa na mems3 i wystrojenie samochodu.
Jak się okazało roboty miał dużo więcej, bo co chwilę wychodziły jakieś nowe kwiatki, elektroniczne i mechaniczne :D
Koniec końców samochód odebrałem jeżdżący, wystrojony na 0.8b, teraz ja muszę wprowadzić parę poprawek i widzimy się po raz kolejny z Markiem ;)

Fura już teraz na prawdę jedzie fajnie, i sprawia mi mega fun :D
Wielkie podziękowania dla Markzo bo włożył dużo serca i roboty w ten chory projekcik ;)

Parę fotek...







[/url]




już niedługo kolejne wieści... :D
 
 
Xakari 




Dołączył: 05 Cze 2017
Posty: 73

MG ZS

Wysłany: Pon Sie 24, 2020 01:29   

I to się nazywa gruby projekt, fajne te semi-slicki i hamulce willwooda, ciekaw jestem jak to klei się do drogi na takim czymś i jak hamuje :?:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 28, 2020 08:10   

Powiem tak - mamy tu idealny duet :D Szalony właściciel i zdrowo porąbana fura :D oczywiście w pozytywnym tego słowa znaczeniu ;) Wszystko tu do siebie pasuje, motor + zawias + hebel = przekot :D Ten motor to bym CI chętnie podprowadził do ZSa xD

Fakt, miało być tylko odpalenie i strojenie... wyszło dużo więcej pracy ale co się dziwić, autko nie jeździło od miesięcy ;) największy sukces to ogarnięcie ciśnienia oleju, teraz nawet powyżej 100st temp oleju nie spada poniżej 2b :D

Ogarniaj drobiazgi i widzimy się, żeby to zaczęło straszyć nie tylko przechodniów ale i kierowce :twisted:
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
LilJohn 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 62



Wysłany: Pią Sie 28, 2020 09:17   

Markzo napisał/a:


Ogarniaj drobiazgi i widzimy się, żeby to zaczęło straszyć nie tylko przechodniów ale i kierowce

To jeszcze nie straszy kierowcy???? :mrgreen:
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 28, 2020 22:17   

LilJohn napisał/a:
Markzo napisał/a:


Ogarniaj drobiazgi i widzimy się, żeby to zaczęło straszyć nie tylko przechodniów ale i kierowce

To jeszcze nie straszy kierowcy???? :mrgreen:

Ja mialem miekkie kolana po jazdach testowych, ale Karas sie cieszyl fest :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
karas_111 




Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 126



Wysłany: Nie Sie 30, 2020 11:57   

Xakari Dzięki za miłe słowa, powiem Ci że gumy na razie daję radę, na prawdę spoko kleją na suchym, na dwójce już praktycznie cały czas jest trakcja, a i na mokrym jak jedziesz z głową to da się normalnie jeździć ;) Co do hamulców, myślę że hamują lepiej niż seria, na szczęście nie musiałem ich na razie testować na 100% możliwości :D

LilJohn Bardzo fajnie straszy pieszych i sąsiadów... ;)


Mała aktualizacja co się obecnie dzieje:
MG miało bardzo duży problem który wyszedł na strojeniu, mianowicie kiedy idzie się pełnym ogniem i wejdzie full boost, autem zaczynało strasznie rzucać po drodze.
Wymieniłem, końcówki drążków, łączniki stabilizatora, gumy drążków reakcyjnych zastąpiłem najtwardszymi poliuretanami powerflexa, i na koniec zrobiona zbieżność. Sytuacja wydaje mi się że się poprawiła, ale nie jest jeszcze idealnie.

parę zdjęć:





Najbliższe plany:
Zapakować męski ice'k :D
Muszę porobić jakieś ładne foty furze, bo nie ma co pokazać :D
 
 
tommasino 
Moderator




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 472
Skąd: Rzeszów

MG ZT

Wysłany: Pon Sie 31, 2020 17:16   

Jestem zakochany w Twojej furce <zakochany> <zakochany> <zakochany>

Nie dość że niebieska to jeszcze 5 drzwi. Na dodatek świeci się jak gwiazdka na niebie :szok: :szok: :szok:

Czemu ja takiej nie mam ?? ? :beczy: :beczy: :beczy: :beczy: :płacze: :płacze: :płacze: :beczy: :beczy: :beczy:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Pon Sie 31, 2020 21:14   


:mrgreen:
:P :cool:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink