Na forum było setki razy. Masz kołki w wałkach rozrządu i kazde koło ma dwie fasolki na ten kołek. Są one opisane in i ex. Na wałku ssacem kołek musi trafić w fasolkę in, a na wałku wydechowym w ex.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Jak zobaczysz tuleje, to będą na nich jeszcze ślady honowania.
1. Rozwiń temat...
2. Jeśli pomiary wyjdą złe to można coś zrobić z tulejami czy trzeba nowe kupić?
3. Czy trzeba czyścić ten nagar na zaworach i wokół? Czym to wyczyścić?
Obrazek
4. Po założeniu nowych pierścieni normalnie można jeździć czy jakoś inaczej?
Jak chcesz się tanio pozbyć nagaru, to spsikaj WD40 albo CX80. Zejdzie.
Co do tulei, jeśil są ślady honowania na całej długości, to tuleja na pewno jest dobra. Jest jeszcze kwestia na ile podtarty jest tłok na dole. Jeśli znikomo, to nowe pierścienie możesz dać i będzie latać ( pamiętaj że jakiś czas trzeba spokojniej pojeździć bo muszą się dotrzeć). Natomiast jak masz cylindry już wytarte ( będą w kształcie beczki w środku - wyjdzie dopiero przy pomiarze) to niestety, komplet nowych tulei, tłoków i pierścieni. Nie ma sensu (moim zdaniem) wkładać starych tłoków do nowych tulei.
I do dziś twierdzę, że przy wartości samochodu na poziomie ceny za kilogram złomu w skupie, była to najlepsza decyzja. Wsiadam, odpalam i jadę na drugi koniec europy nie zastanawiając się co się stanie.
Musisz pamiętać o jednym. Najczęściej zakatowanymi silnikami z K-serii są 1,8 i to te z freelandera. Jest pojemność, ludziom się wydaje że można jeździć na niskich obrotach bo mało pali. A potem lecą panewki na korbach a za razem i wał
Ja bym robił remont. Jeśli nie masz zwalonego dołu ( w sensie panewek gównych, wału) to blok nie będzie rozbity. Kupujesz komplet panewek głównych za jakieś 300zł w nominale, do tego na korby za jakieś 200zł, tuleje z tłokami, pierścieniami i sworzniami to jakieś 1500zł, obróbka głowicy powinna się zamknąć w 250zł. Do tego komplet uszczelek ze śrubami i magistralą jakieś 600zł i masz silnik jak nowy
A i jeszcze splanowałbym blok od góry do pewności i oczywiście uszczelka pod głowicę MLS
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum