Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT] Auto zgasło na trasie ~8 L paliwa w baku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT] Auto zgasło na trasie ~8 L paliwa w baku
Autor Wiadomość
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Sty 04, 2017 20:31   [MG ZT] Auto zgasło na trasie ~8 L paliwa w baku
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Witam,
Zdarzyła się taka sytuacja jak w ubiegłym roku we wakacje.
Jechałem i auto zgasło podczas jazdy. Wtedy winna była pompa paliwa w baku, którą wymieniłem (jakiś nowy zamiennik za około 200zł) i do przed wczoraj było ok.
2 dni temu jechałem do pracy i auto zgasło przy wjeżdżaniu na wiadukt, w baku miałem około 8 litrów paliwa, także jeszcze dość.

Dość szybka diagnoza toaf - zbyt niskie ciśnienie wstępne, które wyniosło 1,3b.
Pompa progowa bzyczała na zapłonie, więc skierowałem się do pompy w baku i faktycznie - zatankowałem prawie pod korek i za którymś razem po wcześniejszym podładowaniu akumulatora (bo się rozładował od kręcenia) auto odpaliło.
Dojechałem do pracy, ale prawie za każdym razem jak mocniej depnąłem to wyczuwalne było lekkie szarpnięcie. Całą drogę miałem podpięty toaf i live data na ciśnienie, przy spokojnej jeździe 90kmh ciśnienie pokazywało 3,10-3,12 (dla porównania jeszcze pół roku temu pokazywało 3,45-3,50b), przy wdepnięciu gazu bardziej ciśnienie spadało do 3,0 i auto delikatnie poszarpnęło.

Teraz pytanie do Was jak się za to zabrać? Z mechanikiem, który wymieniał mi ta pompę w baku w ubiegłe wakacje wspominał coś, że koszyk w baku jest nie bardzo (luz miał i pompa nie siedziała na maxa sztywno - pomijam fakt, czy sam popsuł, czy tak było) oraz też coś o ssawkach mówił.

Czy szukać używanego koszyka, ssawek itd i przełożyć je? (czy w poliftach wszystko jest takie same jak w przedlifcie? podobno pompa w baku w polifcie jest mocniejsza niż w przedlifcie, bo nie ma progówki).
Czy wina jest po stronie pompy progowej? Wspomniane 3,10 bara podczas jazdy, gdy pół roku temu było 3,50
Czy czujnik przy pompie progowej, czy co jeszcze może być?

Traktuję temat jako dość poważny, bo raczej średnia historia, jeśli w przyszłości przydarzy mi się podoba rzecz i zdechnie na trasie np. na wakacje, czy gdzieś.

Pozdrawiam
T.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 04, 2017 20:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 05, 2017 00:10   

j0zek, profilaktycznie rzuć okiem na przekaźnik podający napięcie na pompy paliwa, który jest nad nogami pasożyta. Możesz podmienić go np. z przekaźnikiem grzanie tylnej szyby i zobaczyć, czy będzie lepiej.

Jakiś czas temu miałem tak, że bez wyraźnej przyczyny raz odpalał, raz nie, czasem się krztusił. Pojawiały się błędy zbyt niskiego ciśnienia wstępnego. Tymczasem pompkę przy aku mam nową pierburga, pompkę w baku sprawdzałem kilkukrotnie i pompuje jak trzeba. Zawsze podczas sprawdzania było wszystko ok. Wymieniłem nawet ten czujnik na filtrze paliwa.

Wreszcie raz się zdarzyło, że gdy nie chciał odpalić podsłuchałem, że pompa paliwa przy aku nie kręci, sprawdziłem - brak napięcia na wtyczce. Od wymiany przekaźnika, zero problemów. :-)
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Sty 05, 2017 11:27   

Jak elektryka okażę się ok to zaciśnij jeszcze jeden z węży dochodzących do zaworu przy pompie progowej i sprawdź czy wtedy jeździ ok. Jeśli on nie trzyma ciśnienia też będzie taki objaw jak brak mocy przy dodawaniu gazu i spadek ciśnienia pokazany przez TOAF.
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Sty 05, 2017 23:03   

Zamienię jutro przekaźniki, tylko jak sprawdzę, czy jest jakaś różnica? Nie chcę ryzykować i czekać, aż paliwo zejdzie do poniżej połowy i testować, czy zgaśnie, czy nie.

Marcin84, mogłbyś cyknąć zdjęcie, albo pokazać, który to dokładnie wężyk?
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 833
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 06, 2017 08:32   

j0zek napisał/a:
który to dokładnie wężyk

Jest przymocowany do obudowy akumulatora (z boku).
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Sty 06, 2017 14:35   

No więc podpiąłem toaf, opaliłem auto.
Na biegu jałowym ciśnienie wynosi około 3,40 bara.

Czy ten zaworek to jest to zaznaczone zielonym kolorem?
Jeśli tak, to podczas zaciskania wężyka zaznaczonego czerwonym kolorem, ciśnienie rosło, 3,50-3,60-3,70-3,75 i później jak ścisnąłem jeszcze mocniej, to auto zgasło.
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Sty 09, 2017 00:40   

Dokładnie to w tym miejscu, jeżeli ciśnienie na jałowym jest 3,4 a po zaciśnięciu rośnie, znaczy, że zaworek pracuje prawidłowo.
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
Sandman 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 120
Skąd: Polska

Rover Tourer

Wysłany: Pon Sty 09, 2017 11:52   

wellman napisał/a:
profilaktycznie rzuć okiem na przekaźnik podający napięcie na pompy paliwa, który jest nad nogami pasożyta. Możesz podmienić go np. z przekaźnikiem grzanie tylnej szyby i zobaczyć, czy będzie lepiej.


Wellman, mógłbyś może wstawić zdjęcie jak to u Ciebie wygląda? gdybyś jeszcze zaznaczył przekaźnik to w ogóle by było super :D bo nie znalazłem opisu przekaźników... kiedyś na forum było ale zdjęcia dawno wyparowały.
Bo sprawdzałem u wujka google i nie do końca mi się zgadza z tym co widzę u siebie - a jest szansa że coś podobnego mi się dzieje (między innymi)
_________________
Mój dyliżans :D
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 09, 2017 13:30   

Sandman, jeśli masz starszą wersję skrzynki z bezpiecznikami to przekaźnik od pomp paliwa będzie "zaczepiony" na górze tak jak na tym zdjęciu:



(zapożyczone z brytyjskiego forum)

Możesz sobie tymczasowo ten przekaźnik podmienić np. na R2 ze skrzynki w komorze silnika (opis jest na wewnętrznej stronie wieka skrzynki).
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Sty 09, 2017 21:19   

Marcin84 napisał/a:
Dokładnie to w tym miejscu, jeżeli ciśnienie na jałowym jest 3,4 a po zaciśnięciu rośnie, znaczy, że zaworek pracuje prawidłowo.


Ale ciśnienie wstępne powinno być podobno minimum 3,6 bara. Gdzie szukac dalej przyczyny?
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 09, 2017 23:59   

znajdz mi kogokolwiek kto ma 3.6 bara wstępnego...

Wstępne ma być minimum 3 bary bo tyle wymaga sterownik by odpalić silnik. a 3.6 to ciśnienie, przy którym paliwo wywiera taki nacisk na sprężynę w zaworku że przepuszcza paliwo chroniąc pompę paliwa przed nadmiernym oporem
_________________
75 Red Edition
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Układ zasilania paliwa z baku do filtra paliwa
damtom85 Rover serii 75, MG ZT 18 Wto Gru 29, 2015 21:17
lasper
Brak nowych postów [R75] Jak wymienić pompe paliwa tą w baku ...
domellooo Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Kwi 23, 2010 15:21
domellooo
Brak nowych postów [R75] Pompa paliwa (wewnętrzna w baku)
Zrubo Rover serii 75, MG ZT 22 Wto Sie 16, 2016 14:45
zbygru
Brak nowych postów [R75] Chłodnica paliwa powracającego do baku
jarekb Rover serii 75, MG ZT 19 Pon Mar 29, 2010 21:50
Zukowaty
Brak nowych postów [R75] Pompa paliwa w baku - zamiennik
Pieta Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Kwi 28, 2011 20:22
darek69



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink