Forum Klubu ROVERki.pl :: [r75] Jakie moze byc minimalne ciśnienie paliwa ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r75] Jakie moze byc minimalne ciśnienie paliwa ?
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Sty 15, 2017 14:52   [r75] Jakie moze byc minimalne ciśnienie paliwa ?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Znów wrócę do tematu przewijającego sie co jakiś czas na forum.
Mam wgrane mapy od Marka, mam tez 2 nowe pompy i mam tez niskie ciśnienie wstępne, oscylujące w granicach 3 barów. Jako ze pompy maja po pare m-cy wiec ich nie podejrzewałem. Sprawdziłem zaworek zwrotny - po zaciśnięciu przewodu przed nim ciśnienie wzrosło do 4,25 bara - czyli chyba max co może byc przy tym silniku(to info mam z forum bmw, nie wiem czy jest zgodne z prawda). Zaworek rozebrałem wyczyściłem i nic to nie dalo, wiec wsadziłem podkładkę pod sprężynkę w zaworku o grubości 2mm.
Ciśnienie wzrosło do 3,86 na biegu jałowym - myślę super, ale przejechałem sie i znów pokazał mi sie blad niskiego ciśnienie a dokładnie 3,66 bara.
Jeśli 3,6 to za mało i ile powinno byc zeby błąd sie nie pojawiał ?
Auto normalnie pali i jeździ, nawet przy tych 3 barach nie było problemu, ale cos chciałem mu poprawić :)
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 15, 2017 14:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 15, 2017 15:19   

U mnie na jałowym jest 3.5-3.6 bara i przy mocnym bucie spada do 3.1 bara. Błędu chyba nawet nie mam (powiem szczerze, że dawno się nie łączyłem z wozem ;) ).

Co do ciśnienia 4.25 - to maksymalny odczyt z czujnika czyli równie dobrze może być ciśnienie 10 bar a czujnik i tak pokaże 4.25.

Swoją drogą jak przybędzie mi nieco chęci to kupiłem zawór zwrotny otwierający się przy ciśnieniu 4 bar. Jak go zamontuje to napiszę jakie dało to efekty.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 15, 2017 15:29   

Częsty przypadek blad ciśnienia, jednak minimalne ciśnienie wynosi 3 bary dla odpalenia silnika, zaworek jest tylko zabezpieczeniem przed przeciążeniem elektrycznej pompy paliwa. Kiedys znalazłem pdf oryginalnej pompy pierburga i tam jest wykres ciśnienia, wydajności w litrach itd. Pompa ma za zadanie dostarczyć paliwo do pompy common rail a wtstepujcw za pompa Cr ciśnienie zapewnia zsopatrzenie wtryskow, chcąc utrzymać wyższe ciśnienie wstępne to faktycznie inny zaworek lub podkladka. Ale to w granicach rozsądku chyba ze lubisz wymieniać pompy które nie dają rady
_________________
75 Red Edition
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Sty 15, 2017 22:15   

prebenny napisał/a:
kupiłem zawór zwrotny otwierający się przy ciśnieniu 4 bar

możesz podać jakieś szczegóły? Gdzie taki zaworek dostałeś?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Sty 15, 2017 22:51   

dawidd ale jak Ci wyskakuje błąd niskiego ciśnienia, przy 3,6 bara???
Ja mam na jałowym 3,45b, jak jadę to mam 3,2, a gdy przyspieszam to spada do 3 i nie pokazuje błędu.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Sty 15, 2017 23:17   

Napiszę jeszcze raz, bo gdzieś już o tym wspominałem. Kiedyś walcząc zdalnie z nieodpalającym R75 w dieslu wszystko wskazywało, że jest to problem ciśnienia paliwa. Właściciel wymienił na początku pompę w baku i na progu, ale to nic nie zmieniło. Potem wymienił zaworek zwrotny - wybrał taki plastikowy za kilkanaście zł - od passata. Myślałem, że go źle podłączył, ale ciśnienie miał praktycznie non-stop 4.25 bara ;) Po naprawie auto zaczęło lepiej jeździć, odpalać za każdym razem (zimny/ciepły). Niestety nie potrafię powiedzieć jaki to dokładnie był zaworek. Ale to pewnie coś do 12-15 zł na allegro.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Sty 16, 2017 00:12   

MaReK napisał/a:
Myślałem, że go źle podłączył, ale ciśnienie miał praktycznie non-stop 4.25

no to morze własnie źle podłączył, kazdy zaworek zwrotny odwrotnie wpięty da taki efekt. Chyba ze trafił na jakiś, który ma prog otwarcia powyżej 4,5 bara i stad takie wskazania
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Sty 16, 2017 00:40   

Podłączył dobrze. Też sugerowałem błędne podłączenie, ale było prawidłowe. Wydaje mi się, że zaworek był "mocniejszy" niż oryginał roverkowy. Najważniejsze jest to, że auto pracuje prawidłowo i mierząc TOAFem przy wysokich obciążeniach praktycznie ciśnienie nie zmienia się.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Sty 16, 2017 00:56   

MaReK napisał/a:
ydaje mi się, że zaworek był "mocniejszy" niż oryginał roverkowy

pewnie tak. Ja jak znajdę chwile to rozbiorę jeszcze raz zaworek i wcisnę grubsza podkładkę - myślę ze 3mm da mi juz wartość kolo 4 barow. Może wtedy błąd 1260 juz mi sie nie pojawi
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 16, 2017 06:44   

MaReK jak szukałem info o zaworkach z VW to nigdzie nie było podane przy jakim ciśnieniu się otwiera więc zasadnicze pytanie brzmi czy ten zaworek w ogóle się otwierał czy po prostu blokował przepływ i stąd wyższe ciśnienie.

dawidd - http://www.normapress.pl/...1-4-4,p18805,PL koszt z przesyłką 89 zł (56 zł netto + 20 przesyłka). Co ciekawe wydaje mi się, że ten zaworek ma regulację ('od drugiej strony' śruba na torxa) więc można się pobawić ciśnieniem jak będzie za niskie/za wysokie.

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=929326#929326
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Sty 16, 2017 07:19   

dzięki prebenny, ze wkleiłeś ten link do tematu robionego zaworu, wiedziałem ze cos takiego było ale nie wiedziałem gdzie.
Taki zaworek mozna zrobić za jakieś 40 zl,, 10 razy taniej niz oryginał :)
http://allegro.pl/zawor-h...6667771429.html
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 16, 2017 08:53   

dawidd pewnie masz rację, że można taniej ale stety niestety aż takiej wiedzy nie mam i druga sprawa jeszcze trzeba sprawdzić przy jakim ciśnieniu zawór się otwiera a tego też nie mam możliwości zrobić :(
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Sty 16, 2017 11:21   

prebenny napisał/a:
trzeba sprawdzić przy jakim ciśnieniu zawór się otwiera a tego też nie mam możliwości zrobić

jeśli po założeniu zaworka ciśnienie w programie pokaże poniżej 4 i mniej, to znaczy ze zaworek sie otworzyl
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 16, 2017 12:15   

dawidd jasne ale co chwile rozbierać i kręcić zaworkiem to lipa :P Wiadomo, że butelkę podłożysz i najwyżej ropa w butelkę poleci ale jak nie mam garażu to to nie jest pogoda na takie zabawy ;)
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Sty 16, 2017 12:46   

Panowie ten robiony zawór z linku który podał prebenny to moja konstrukcja :) Podałem tam konkretny zawór, który ma fabrycznie otwierać się przy 4 barach. Całość kosztowała mnie poniżej 100zł. Zwykły zawór do hydrauliki standardowo otwiera się przy 0,5 bara więc ten z linku z allegro który podał dawidd się nie nada raczej.

Ogólnie każdy zawór zwrotny założony w złym kierunku pozwoli odpalić to auto. Kierunek montażu ma ogromne znaczenie. Jest szansa, że sporo osób które piszą na forach, że kupiły zaworek od TIR-a, traktora czy czego tam jeszcze, założyły go w druga stronę, auto wtedy pali ale nie ma zabezpieczenia pomp progowej i wysokiego ciśnienia.
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Sty 16, 2017 14:42   

dziś wstawiłem grubszą plastykowa podkładkę, ciśnienie na jałowym mam ok4-4,1 bara. Podczas jazdy max spadlo do ok 3,6. Blad niskiego ciśnienia dalej sie pokazuje i zapisuje sie juz przy ciśnieniu ponad 3,8 bara. Nie wiem co mu jest, ze wskakuje ten blad 1260 przy takiej wartości.
Mam wrażenie, ale może to placebo ze rover szybciej sie wkręca na obroty, i szybciej zbiera
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 16, 2017 16:26   

dawidd, może żywota dokonuje czujnik ciśnienia wstępnego zlokalizowany w tej dużej plastikowej nakrętce na filtrze paliwa? Spróbuj wyjąć wtyczkę i dać tam trochę spreyu do kontaktów, a jak to nie pomoże to może wymień tą główkę na inną.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Sty 16, 2017 16:51   

no byc moze, bo nawet kiedyś zapalał mi sie check, ale po pryśnięciu w złącza usterka więcej sie nie pojawiła. Dziwi mnie tylko zapis błędu - 3.8 bara i niżej w opisie komunikat ze ciśnienie progowe zbyt niskie do uruchomienia silniak
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 16, 2017 18:59   

Moim zdaniem błąd niskiego ciśnienia nawet przy dużej wartości to efekt chipowania, niech znajdzie się choćby jeden mający ten błąd na oryginalnych mapach
_________________
75 Red Edition
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Sty 16, 2017 19:09   

tez o tym myślałem, ale chipa mam od paru lat i wczesniej tego błędu nie było. Fakt ze pare m-cy temu wgrywałem nowa mapę, ale nie jestem wstanie powiedzieć czy błąd sie pojawił po niej czy jedno z drugim nie ma nic wspolnego
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 75]Jakie cisnienie doładowania w 1.8 Turbo ?
davidlive Rover serii 75, MG ZT 0 Nie Lis 18, 2012 20:22
davidlive
Brak nowych postów [R75] Jakie ciśnienie w oponach 225/55R16 - ściąga
mondigo Rover serii 75, MG ZT 11 Pon Kwi 08, 2013 08:07
szemet33
Brak nowych postów [R75] Ciśnienie paliwa - pompa
Damian92 Rover serii 75, MG ZT 12 Czw Lut 26, 2015 10:49
sobekmistrz
Brak nowych postów [R75] 2.0CDT(mapa CDT+) 1190 - ciśnienie paliwa.
EndriuuS Rover serii 75, MG ZT 21 Sro Maj 19, 2021 09:05
EndriuuS
Brak nowych postów [R75] niskie cisnienie paliwa po wymianie pompy
tmk752 Rover serii 75, MG ZT 7 Nie Lis 20, 2016 21:30
prebenny



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink