Forum Klubu ROVERki.pl :: Rover 25 1,8 Vi Sport Plus --> 206KM/294Nm!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Rover 25 1,8 Vi Sport Plus --> 206KM/294Nm!
Autor Wiadomość
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 09, 2017 20:23   

bociannielot napisał/a:
Markzo, przecież tą folię wystarczyło tylko odkleić z kierunków

taaa tylko tam jakiś janusz kawalek plastiku przezroczystego przykleił :D

Sebastian620 napisał/a:
Zacny roverek i lakier w dobrym stanie

lakier mam nadzieje dopiero będzie w dobrym stanie ;P

Pieczarkowy napisał/a:
Zazdrość mnie ogarnia widząc te Twoje tematy.

e bez przesady ;) toż to tylko Rover xD

BTW mam zagwozdkę odnośnie mocy. Auto ma plastikową przepustnicę, dolot z VVC z wkładką K&N. Komputer wygląda jak z ZR, kolektor wydechowy jak z ZR160, katalizator jest, wydech po zewnątrz za katalizatorem ma 55mm, za tłumikiem środkowym 51mm. Za katem jest druga sonda i jest podpięta. Czy to jest 145tka? czy 160tka? można to jakoś sprawdzić bez wizyty na hamowni?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 09, 2017 20:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 09, 2017 21:41   

Markzo napisał/a:
Czy to jest 145tka? czy 160tka? można to jakoś sprawdzić bez wizyty na hamowni?

Teoretycznie można:


:mrgreen:
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Rademenez_ 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Lut 09, 2017 21:41   

Witam.
Zr 160 miał podciśnieniem sterowaną klapkę na końcowym tłumiku. Elektrozawór w komorze silnika. Można również model ecu sprawdzić. Ale mógł mieć np program od 160 wgrany. Różnica przebiegu mocy i momentu jest niewielka i widoczna w okolicy odcinki. Seryjnie 25Vi wychodziły tylko 145KM. Ale co ktoś robił przez 15 ponad lat... Nie wie chyba nikt. Hamownia chyba jako jedyna określi moc.
Pozdrawiam i frajdy z jazdy życzę.
_________________
MG ZS180
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Czw Lut 09, 2017 22:23   

Rover 25 miał tylko 145konna wersję. Ale głowica może być taka, jak wyżej. Wątpię, by przy takiej unifikacji elementów silnika jaka była w MG/R głowice były różne. Zresztą i tak to nic nie daje.
W zasadzie należałoby zmienić sterownik, przepustnicę i chyba tyle. Nie jestem pewien jakie wtryskiwacze były w tej odmianie, jeśli granatowe 0280156024 to nie trzeba ich wymieniać.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 10, 2017 05:47   

greg-si napisał/a:
Teoretycznie można:

taa, od razu uszczelke sobie wymienie ;P

Rademenez_ napisał/a:
Witam.
Zr 160 miał podciśnieniem sterowaną klapkę na końcowym tłumiku. Elektrozawór w komorze silnika. Można również model ecu sprawdzić. Ale mógł mieć np program od 160 wgrany. Różnica przebiegu mocy i momentu jest niewielka i widoczna w okolicy odcinki. Seryjnie 25Vi wychodziły tylko 145KM. Ale co ktoś robił przez 15 ponad lat... Nie wie chyba nikt. Hamownia chyba jako jedyna określi moc.
Pozdrawiam i frajdy z jazdy życzę.

tłumik końcowy ma 1 końcówkę i nie ma elektrozaworu :/

Cytat:

Rover 25 miał tylko 145konna wersję. Ale głowica może być taka, jak wyżej. Wątpię, by przy takiej unifikacji elementów silnika jaka była w MG/R głowice były różne. Zresztą i tak to nic nie daje.
W zasadzie należałoby zmienić sterownik, przepustnicę i chyba tyle. Nie jestem pewien jakie wtryskiwacze były w tej odmianie, jeśli granatowe 0280156024 to nie trzeba ich wymieniać.

O to już coś, wtryski sprawdzę na weekendzie ;)

Pytam o to, bo pewny byłem 145KM po przekopaniu internetów. Ziarnko wątpliwości zasiał VIN:

gdzie pisze 160KM :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Pią Lut 10, 2017 06:51   

Markzo fotek więcej dawaj. Ja tam lubię pooglądać :P
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Lut 10, 2017 09:26   

Markzo napisał/a:
tłumik końcowy ma 1 końcówkę i nie ma elektrozaworu
bo to R vi a nie MG ZR, masz oryginalny wydech, nie ma powodów do smutku :D w tym wieku pewnie i tak już by seria z MG ZR nie dawała rady i wymagała by wymiany a to jest nie do dostania :wink: .
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Lut 10, 2017 17:21   

Markzo napisał/a:
taa, od razu uszczelke sobie wymienie


a tam od razu uszczelkę, kamerkę przez świecę wsadź, są teraz takie nawet podpinane do komórek.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 11, 2017 16:09   

Mały upek ;)

Pierwsza rzecz to ogarnięcie luzów na krzyżaku zmiany biegów ;) Kolega dotoczył mi tulejki i skasowałem luzy - jest prawie tak jak w ZS ;)

Druga sprawa to montaż lpg.. Centralka to Stag 4, parownik KME Silver, wtryski AC 01. Nie zdążyłem dziś zamontować wszystkiego, ale najważniejsze rzeczy ogarnąłem ;)

Rozbiórka:


taki mam kolektor/wtryski:

przepustnica:

Wtryski są granatowe, numeru nie odczytałem ;/ przepustnica jest chyba taka jaką miałem w 1.6, koło 43mm na motylku. Taka powinna być?

wiertki w kolektorze:

węże:


listwa przykręcona:






Dziś założyłem jeszcze kolektor ssący, zapiąłem wode, paliwo, wiązke wtrysków LPG. W poniedziałek będę chciał zamknąć etap instalacji pod maską i zapodać zbiornik ;)

Cały czas dobrą radą i wskazówkami służył mi najlepszy gazmen ever - Koziken :D wielkie dzięki :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
Ostatnio zmieniony przez Markzo Nie Maj 06, 2018 12:41, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lut 12, 2017 11:03   

Szukaj przepustnicy od Zr160 52 mm. Powinna trochę jeszcze bardziej ożywić auto.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 13, 2017 20:49   

leszczu napisał/a:
Szukaj przepustnicy od Zr160 52 mm. Powinna trochę jeszcze bardziej ożywić auto.

spróbuje wjechać na rolki tak jak jest, a potem zobaczymy ;)

Gazior upchnięty pod maską :) tak się prezentuje:





Na dniach posadze butle i przewody, zobaczymy co to warta ;) Na razie największą zmianę dało usunięcie luzów na krzyżaku zmiany biegów, jeździ się rewelacyjnie ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
Ostatnio zmieniony przez Markzo Czw Mar 15, 2018 19:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Lut 14, 2017 00:26   

leszczu napisał/a:
Szukaj przepustnicy od Zr160 52 mm. Powinna trochę jeszcze bardziej ożywić auto.


Z poloneza 1,4 byla chyba jeszcze wieksza :)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Wto Lut 14, 2017 13:27   

A ja przytoczę słowa Kozika z testów przepustnic:

Przepustnica z poloneza 56mm:
PB98 - 143KM/164Nm (przy mniejszej przepustnicy jestem w stanie tyle na gazie wycisnąć)
LPG - 137KM/155Nm o ile dobrze pamiętam

Potem założyłem ori przepustnicę 48mm:
PB98 147KM/168Nm :mrgreen:
LPG 142KM/164Nm
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 14, 2017 13:37   

Tylko to wszystko na ori ECU :) ja planuje remap i wtedy wieksza przepustnica moze miec sens ;) z Kozikiem konsultuje wszystko co robie przy VVC - jego auto to dla mnie wzor :) jezdzilo rewelacyjnie :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Wto Lut 14, 2017 13:59   

Markzo napisał/a:
Tylko to wszystko na ori ECU :) ja planuje remap i wtedy wieksza przepustnica moze miec sens ;) z Kozikiem konsultuje wszystko co robie przy VVC - jego auto to dla mnie wzor :) jezdzilo rewelacyjnie :)



a chyba ze tak
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Wto Lut 14, 2017 14:07   

Ciekawostka. Na k6 mam gotową mapę stnd. 1.8 vvc, no cat, 168bhp ;) . Co z trakcją na większej przepustnicy? Nie prościej założyć offsety, zrobić remap. Masz 170koni na średnio świeżym silniku bez podnoszenia odcinki. Potwierdzone i powtarzalne... :P
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 14, 2017 19:18   

luke27 napisał/a:
Ciekawostka. Na k6 mam gotową mapę stnd. 1.8 vvc, no cat, 168bhp . Co z trakcją na większej przepustnicy? Nie prościej założyć offsety, zrobić remap. Masz 170koni na średnio świeżym silniku bez podnoszenia odcinki. Potwierdzone i powtarzalne...

zaczne od hamowni po odpaleniu LPG i podstawowych wymianach eksploatacyjnych ;) to, co wyjdzie będzie punktem startowym ;) wtedy będą jakieś mody ;) przy KV6 nie zacząłem od pomiaru serii i potem miałem problemy ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Sro Lut 15, 2017 22:50   

Wtryskiwacze masz odpowiednie.
W razie gdybyś poszukiwał takiej 52mm to odezwij się na PW. ;)

Ogólnie przepustnica 56mm według angoli pogarsza górę, szczególnie, gdy jest bez ogranicznika i otwiera się dalej niż 80% (fabrycznie jest ogranicznik na wsporniku linki). Z tego co kojarzę to 52 wystarczy spokojnie do 180kunia.

Chętnie bym się pobawił i postawił VVC na EMU, ale niedługo się z nim raczej rozstaję. Zatęskniłem za 1.6. :oops: I do niego na pewno wpadnie przynajmniej DET 3. :mrgreen:
 
 
 
Gekus 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 161
Skąd: Kraków, Nowa Huta



Wysłany: Czw Lut 16, 2017 10:36   

MultecFSO napisał/a:
Ogólnie przepustnica 56mm według angoli pogarsza górę, szczególnie, gdy jest bez ogranicznika i otwiera się dalej niż 80%


Da się to u mnie w 1.8 zauważyć - wciśnięcie pedału w opór nie ma żadnego sensu, jak już muszę przybutować to nie otwieram jej na więcej niż 60-70% :mrgreen:
_________________
Rover 214Si: GTI wannabe
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Lut 17, 2017 19:20   

MultecFSO napisał/a:


Chętnie bym się pobawił i postawił VVC na EMU, ale niedługo się z nim raczej rozstaję. Zatęskniłem za 1.6. :oops: I do niego na pewno wpadnie przynajmniej DET 3. :mrgreen:


Emu do k-serii jest ogarniete, chlopaki zrobili lotusa na tym sterowniku, co prawda nie wiem czy byl dostrojny do konca :)

Vvc tez by sie dalo tym kontrolowac :)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink