Forum Klubu ROVERki.pl :: Fabryka MG ROVER 11 lat później w nienaruszonym stanie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Fabryka MG ROVER 11 lat później w nienaruszonym stanie
Autor Wiadomość
ADI-mistrzu 




Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Lut 08, 2017 09:53   


To zdjęcie mnie zaintrygowało, co to za auta stoją? Niby R25/MG ZR ale tył jakiś taki inny...
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 08, 2017 09:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 08, 2017 10:12   

MG3 mój przyjacielu... nie znasz historii współczesnej :)

Taka trochę fabia w wykonaniu chińczyków i MG
_________________
75 Red Edition
 
 
ADI-mistrzu 




Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Lut 08, 2017 21:31   

longer86, dziwne... i co stoi nowe MG3 poskładane od tak? Rozumiem MG ZR, R25 ale nowy model by zostawili na tasmie?
 
 
 
longer86 
Moderator




Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 09, 2017 00:26   

Te zdjęcia sa jakos zmieszane, przypomnę ze czesc fabryki w longbridge nadal należy do SAIC i produkują MG, spójrz na googla earth, Birmingham, west midlands lowhill lane, zdjęcia na Google earth sa z 2016 roku i widac główny wjazd do fabryki który ma sie świetnie, czesc terenów została przekształcona na sklepy itd, w części kontynuowali produkcje.

Gdzies widzialem artykuł o wygaszaniu produkcji mg6 z powodu małego zainteresowania. Musze zglebic ten temat. Fabryka w cowley tez została podzielona na kilka części, postawili sklepy i budynki mieszkalne, a czesc fabryki bmw przebudowala zmienila nazwę na Oxford i po dzis dzien produkuje mini.

Bardzo kusi mnie jechac do brata do Londynu i wybrac sie na wycieczje do Birmingham by na własne oczy zobaczyć jak to obecnie wygląda...

Moze w czasie corocznego pride of longbridge

[ Dodano: Czw Lut 09, 2017 00:26 ]
http://www.expressandstar...-at-longbridge/

Tak jak mówiłem, fabryka stala z produkcja od 2005, w 2011 wznowili, ostatnio produkowane MG3 (widoczne na zdjęciach) i MG GS.

Artykuł z wrzesnia 2016, wiec fotki mogą być autentyczne, tym bardziej ze w artykule mowa o przeniesieniu calej produkcji do chin a w longebridge zostaje tylko kilka oddziałów biurowych.
_________________
75 Red Edition
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 09, 2017 11:53   

slax napisał/a:
Druga sprawa, czy w tamtym okresie np VW , audi itp, mieli w swojej ofercie odpowiednika mg F/Tf? Szwaby miały tylko brzydkiego golfa cabrio, audi także ZTCP nie miało małego roadstera? A jaka konkurencje miał Rover 200 Vi? albo ZR 160? wśród niemieckich marek?

slax, nie przesadzajmy, bo konkurencja była i to mocna:

MG F/TF - Audi TT (weszła 3 lata po MGF)/Mazda MX-5 (była od zawsze i to bardzo popularna w UK) zależnie, czy zależy Ci na tylnym napędzie, czy nie, a oba auta mają trwalsze silniki i lepiej się prowadzą, a chwilę później Opel Speedster, czyli... tadam... Lotus Elise w innym ubranku :D

200Vi/ZR 160 - konkurencja to każdy hot hatch, a w bonusie dostaje się trochę większą budę :)

[ Dodano: Czw Lut 09, 2017 11:53 ]
longer86 napisał/a:
Podalem przykład skody, z czego znałeś skodę zanim odbudowal ich vag?
Favotitka? Cos jeszcze? Bo o istnieniu pierwszych modeli octavii ja dowiedziałem sie dopiero po wypuszczeniu octavii przez vag.

Hehe... longer86, nie jesteś tak wiele ode mnie młodszy, a 105/120 nie pamiętasz? te z silnikiem z tyłu, a chłodzeniem i bagażnikiem z przodu, do tego otwieranym na bok. ;)
Moje pierwsze auto to Skoda S100 odziedziczona po dziadku i ojcu, a to była już ich druga. :)
No i jako dziecko jeździliśmy na Słowację, to tam ciągle jeździły Octavie, Felicje i Spartaki (te z lat 50-tych). :D
No i Czesi dobrze pograli, bo de facto Felicja to w dużej części (łącznie z silnikiem 1.3!!!) Favoritka po FL. :)
flapjck1 napisał/a:
Pamietajcie ze dla przecietnego angola rover to marka dla " grzyba" i traktowali go tak jak my calkiem niedawno poloneza...

longer86 napisał/a:
Wspominałem o tym wczesniej, jak mieliśmy fiaty i poloneza to każdy chcial miec astre czy golfa,

Dlaczego?
I w Polsce i w UK powody były dokładnie te same - z powodu wielu nawarstwionych problemów (podatków, związków zawodowych, złych decyzji rządu i zarządu) zarówno Rover, jak i polskie marki zostały 10-30 lat za konkurencją.

Nie zapomnę pierwszej jazdy stopem A80 B4, a potem Omegą I 2.0 wuja i A100 2.3 znajomego dziadka, tak 1986-88 i przepaści, która dzieliła te auta (Audi jeszcze wtedy było postrzegane mniej prestiżowo niż Mercedes), a właśnie Skody S100 i FSO 125p 1500 ME, które mieliśmy w rodzinie.

Podobnie było w UK - Rover 45, czyli Honda Civic 1995 vs. Honda Civic 2005, MG ZR/ZS vs. Civic TypeR, żeby już o innych markach nie wspominać.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
BigBoyPL 




Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Sob Lut 25, 2017 23:11   

Dziwne, to wygląda trochę tak jakby Chińczycy tam narobili bałaganu i uciekli
Zdjęcie według mnie silnika z MG3, W galerii widać też sanki z TF prawdopodobnie produkcji NAC :(
Na starszych zdjęciach z 2007-8 widać dziesiątki różnych karoserii 25/45/75.
 
 
xROnx 




Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Pon Cze 19, 2017 22:36   

BigBoyPL napisał/a:
Na starszych zdjęciach z 2007-8 widać dziesiątki różnych karoserii 25/45/75.

To wszystko zostało po wstrzymanej produkcji w 2005(?)
Jako taką ciekawostkę dodam że na YT można znaleźć jakiś filmik grupki osób które "na lewo" wchodzą na teren fabryki (albo w 2016 albo w 2017r)i chodzą sobie po pomieszczeniach...
a na końcu mijają trochę zdezelowane, poobijane modele m.in MG6 gdzieś na tyłach fabryki.
Ciężko powiedzieć co tam się dzieje... co oni tam produkują... może nie wszystko im wychodzi :)
Kiedyś gdzieś czytałem artykuł na temat ile szt MG6 sprzedali w UK w którymś tam roku i było to chyba 10szt i te 10szt to były egzemplarze należące do firmy wynajmującej samochody. Na ile to prawda? Nie wiem.

[ Dodano: Pon Cze 19, 2017 22:36 ]
znalazłem filmik :)
https://www.youtube.com/watch?v=HknU0vei1Mc
 
 
longer86 
Moderator




Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 19, 2017 23:00   

Obecnie od wrzesnia 2016 nie produkują nic. Wstrzymali montaż mg3 i zamiast płacić 5% podatku za auta ostatecznie montowane w Anglii , będą importować calosc z chin z podatkiem 10%.

W longbridge zostali tylko inżynierzy i projektanci w ilości 300 osób. I jest to jedyny dział który tam pozostał.

http://europe.autonews.co...noreUserAgent=1
_________________
75 Red Edition
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Rover P5 w bardzo dobrym stanie około 15000zł.
Perez Offtopic 2 Wto Lis 29, 2011 23:10
Perez
Brak nowych postów Opuszczona fabryka Rovera - uwaga drastyczne zdjęcia
xROnx Offtopic 21 Czw Lip 26, 2012 13:46
sobrus
Brak nowych postów Co się stanie z autkiem jak da się je babie
OnMaNaImieBZYKU Offtopic 18 Pią Paź 19, 2012 20:34
brkzzz
Brak nowych postów Dyskusje o znawstwie MG ZR i stanie aut 5-letnich
przemciooo Offtopic 20 Pon Mar 24, 2008 07:19
Markzo
Brak nowych postów Dyskusja o stanie części używanych kupowanych na Allegro
NEOSSS Offtopic 16 Czw Maj 01, 2008 19:58
barti101



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink