Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214] Demontaż głowicy prośba o wyjaśnienie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214] Demontaż głowicy prośba o wyjaśnienie
Autor Wiadomość
feldbahn75 




Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 70



Wysłany: Pon Lut 13, 2017 18:05   

Według mnie jest to niedopuszczalne. Użycie używanej uszczelki pod głowicą jest jak użycie używanej prezerwatywy (przepraszam za sformułowanie), ale tak jest. Wiem, że w dzisiejszych czasach pod kątem finansowym nie jest łatwo, czasami nie ma funduszy, ale ponowne użycie używanej uszczelki może doprowadzić do zwiększenia (poważnego) nakładu finansowego.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 13, 2017 18:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Lut 13, 2017 18:46   

feldbahn75 napisał/a:
Użycie używanej uszczelki pod głowicą jest jak użycie używanej prezerwatywy


to samo chciałem napisać, ale się powstrzymałem :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Pon Lut 13, 2017 19:18   

feldbahn75 napisał/a:
Witam. Napisałeś w jednym z postów, "że chciałeś wymienić uszczelkę ale jest dobra, składasz wszystko do kupy". Czy dobrze wnioskuję że chcesz założyć tą samą uszczelkę co była czy ja źle zrozumiałem treść?


Właśnie to miało być kolejne z moich pytań. No ale uprzedziłeś, teraz już wiemy, czemu auto dalej się gotuje. Gratuluję autorowi tematu pomysłowości :roll:

Przypuszczam że śrub też nie wymieniał, pytanie czy choć sprawdził, czy stare się nie przeciągnęły.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 14, 2017 07:41   

Hmmm rozebrać glowicę ot tak dla samego siebie.

Złożyć na starych gratach a zaś płacz ze auto odmówiło współpracy w najmniej oczekiwanym momencie.

Jak się za cos zabierać to porządnie, odwdzięczy sie z wzajemnością ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lut 14, 2017 11:38   

oj czepiliście się kolegi za tą starą uszczelkę. Fakt zaskakujące, ale nikt nie wie wszystkiego. Teraz pewnie zapamięta, że niektórych rzeczy się nie zakłada 2 razy.
Ważne, żeby teraz doprowadzić wszystko do porządku, niestety robić trzeba drugi raz i czy zrobi to sam, czy w warsztacie, to go nie minie.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 14, 2017 16:31   

Pod wpływem emocji z braku grzechotki z końcowką nr 13 kręcąc po ćwierć obrotu śruby kolektora dolotowego stwerdziłem że to...
No ale takie rzeczy robić samemu sobie to grzech ;d

___________________

Głowice zdjąłem tak, że nie ściągałem wałków, odkręciłem ją razem z wałkami rozrządu i kołami od rozrządu.

Czy będzie dobrze jak zamówie:

Uszczelka kolektora dolot Corteco w IC za 20zł
Uszczelka kolektora wydechowego Reinz w IC za 30zł

Pasek rozrządu + pompa płynu chłodniczego + rolka ( chyba napinająca ) - SKF - 400zł

Olej filtr ok 100zł

To wychodzi: 550zł


Teraz pytanie, uszczelka pod głowice, jest o tym obszefrny temat nt. zmian jakie przeszła, jak to czytam to co człowiek to opinia, myślę nad czymś takim, będzie dobre ?

Jednoczęściowa uszczelka pod głowicę REINZ, uszczelka metalowo gumowa - 160zł

http://e-katalog.intercar...-cylindrow.html

Czy może ktoś by polecił coś innego ? Jakieś jeszcze uszczelki dobrze wymienić ?

Wiem, że są uszczelki zaworów, wałków i dużo by jeszcze tego znalazł ale nie chce iść w koszty, co myślicie ?
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 14, 2017 16:33   

Tak w sumie to chyba jeszcze śruby nowe
_________________
75 Red Edition
 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 14, 2017 17:30   

Tak, w sumie to chyba jeszcze śruby nowe
Czy Tak w sumie to chyba jeszcze śruby nowe ? :?:
 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 14, 2017 19:24   

Ewentualnie kontrola ich wydłużenia. Śruby są długie i jak to stwierdził znajomy mechanik: "Chłopie! Śruby przez cały silnik", więc nigdy nie będziesz pewien czy używane docisną poprawnie przy tym samym momencie dokręcania, a sam się pewnie domyślasz czym się skończy niedociśnięcie głowicy...
 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 14, 2017 19:38   

Okej to je skontroluje, ten plik z tym jak się to robi mam.

A planowanie głowicy ? Czytałem, że maks to 0.2mm, i maszynowo nie da się tego zrobić, lepiej to przeczyścić i zostawić. ( Czytałem komentarze o papierze ściernym min. 1000 hmm ? ) ? Mogę to sobie odpuścić ?


Muszę wypchać auto z ogrodu, czy nic się nie stanie gdy mam luźno leżący pasek rozrządu ?
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Wto Lut 14, 2017 20:53   

jak dasz skrzynie na "luz" to z założenia silnik jest odłączony od kół, więc nic się nie stanie. Tylko nie kręć wałem silnika przy zdjętej glowicy, bo może podnieść tuleje i będziesz je musiał na nowo uszczelniać od dołu, kupa daremnej niepotrzebnej roboty będzie.

Co do reszty to markowy rozrząd to koszt :

pasek około 60-70zł
rolka napinająca ( nie wiem który typ masz bo były dwa) pewnie w okolicy 120-140zł
pompa wody około 100-120zł

Sposób kontrolowania długości śrub masz opisany w Rave. Sprawdź jeszcze czy gwint nie jest przeciągnięty sam w sobie. Najprościej kup śrubę o tym samym rozmiarze i skoku w zwykłym sklepie i przyłóż gwint do gwintu. Jak idealnie do siebie pasują( tak że się zazębiają) to znaczy że gwint jest OK. Jak będzie choć trochę przeciągnięty to nie będa do siebie pasować. Tylko kup śrubę o tym samym skoku gwintu! Jak gwint bedzie dobry i w magistrali też nie będzie uszkodzony, to śruby wkręcają się palcami aż do samego końca kiedy musisz dociągnąć kluczem a potem na kąty.


Co do planowania głowicy, spokojnie możesz ją zebrać więcej niż 0,2. Z tym papierem ściernym daj sobie spokój.

Zobacz to zdjęcie:
http://sklep.czescibrzesk...0f0311a982a.jpg

Na wysokości świec nad zaworami u góry jest taka jakby wypustka/wgłębienie na każdym cylindrze ( na dole tego nie ma). Spokojnie do tej głębokości można splanować i nic się nie stanie. Osobiście znam przypadek, kiedy było tak głęboko splanowane, że gniazda zaworowe lekko chwyciło. Auto jeździ do dziś. Do pewności kazałbym jeszcze sprawdzić szczelność głowicy. Zapłacisz za to 50zł a będziesz pewien że jest sprawna ( nie pęknięta). Nie wiem ile chcesz tym autem pojeździć, ale ja jeszcze bym skontrolował stan zaworów i najwyżej je zrobił od razu ( jak będą nadpalone). Zapłacisz za to około 150zł


Zanim bym się zabrał za ten silnik, to wziąłbym jeszcze jakiś liniusz, szczelinomierz i sprawdził jeszcze wpierw, czy tuleje wszystkie wystają na tą samą wysokość.

Co do uszczelki pod głowicę. Jeśli nie planujesz bloku, to kup uszczelkę z padami silikonowymi ( tą wzmocnioną) i będzie OK ;-)

Producent Elring/Reinz itp spokojnie można brać.
 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Sob Mar 04, 2017 16:29   

Zdemontowałem pompe płynu, nie ma ani jednej łopatki wszystkie pourywane.

W przeciągu 2 - 3 tygodni chcę uruchomić auto.

Zastanawiam się nad tym planowaniem głowicy, w przypadku rezygnacji z tego kupuje zwykłą uszczelke z sylikonowymi padami / ścieżkami.

Jaką wybrać uszczelke gdy zdecyduje się głowice splanować ?
Jak sprawdzić te tuleje cylindrów ?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Mar 04, 2017 17:03   

Nie zastanawiaj się, splanuj głowicę i zakładaj normalną uszczelkę i nowe śruby. Tuleje sprawdź, czy nie są poniżej płaszczyzny bloku.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Sob Mar 04, 2017 17:47   

Normalną, czyli poprostu zwykłą z tymi sylikonowymi ścieżkami ? Okej, tak zatem zrobie.


__________________

Zapisuje spobie tu potrzebne mi rzeczy, jak już rovra odpale to dam jakieś info szersze nt. przeprowadzonych prac ;d




Olej 80zł
Filtr olejuBosh 21zł
Uszczelka Dolot Corteco 20zł
Uszczelka wydech Reinz 30zł
Uszczelka głowicy Elring 160zł
Śruby głowy jeśli będą rozciągnięte 20 / 30zł szt, = 200 / 300zł

Pasek rozrządu SKF
Rolka napinająca pasek rozrządu SKF
Pompa płynu chłodniczego SKF - 420zł

Płyn chłodniczy - 30zł


Suma:

Bez śrub głowicy: 770zł
Z śrubami głowicy: 970 / 1170zł

Do tego gość który przyjdzie do mnie na ogródek z kluczem dynamo skręci mi głowice powiedzmy 100zł, gość który mi złoży rozrząd bo wole tego nie robić błąd o 2 zęby i zniszczone pół silnika, powiedzmy 150zł to 250zł, wysyłka 30zł

Suma sumarum: Z robotą 1000zł
Z robotą i śrubami: 1400zł

Ja p... :???: :cry: :|
Ostatnio zmieniony przez Saaphyri Sob Mar 04, 2017 17:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Mar 04, 2017 17:56   

Uszczelka pompy, uszczelniacze zaworów (czemu by nie wymienić) uszczelniacze wałków rozrządu, klej anaerobowy do glowicy.
Śruby wymień na pewno. Po dwukrotnym przykreceniu mogą Ci chrupnac w kazdej chwili.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Sob Mar 04, 2017 18:28   

Uszczelkę pompy dostanę w zestawie raczej

Uszczelniacze trzonków zaworów komplet za 120zł/
Uszczelka wałka rozrządu za 20zł jest, ile ich potrzeba ?


Te śruby by były ?


Dodatkowe informacje katalogowe
Skok gwintu [mm]1,25
Długość [mm]412
Kształt łba śruby / nakrętki zewnętrzny Torx
Rozmiar kluczaTX - E 14
Wymiar gwintu M 9

http://e-katalog.intercar...-cylindrow.html

[ Dodano: Sob Mar 04, 2017 18:05 ]
Aaaa i śruby odkręciłem, a gdy uznałem że to skręce na starych częściach, jedynie wkręciłem lekko żeby sobie siedziały na swoim miejscu, pomimo tego konieczna ich wymiana ?

[ Dodano: Sob Mar 04, 2017 18:11 ]
Aaa i jeszcze te kołki ustalające, po wyjęciu głowicy jeden siedzi w bloku ten po lewej, a ten po prawej został w głowicy.

Nie mogę ich wyjąć za nic, co z nimi ? Walczyć czy zostawić ?

[ Dodano: Sob Mar 04, 2017 18:28 ]
Aa i co do uszczelniaczy wałków rozrządu, nie ściągałem wałków, mimo to wymienić ?
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Nie Mar 05, 2017 08:27   

Do planowania głowicy i tak będziesz musiał wałki powyjmować, więc góra głowicy będzie do składania na nowo. Bez kleju się nie obejdzie. I nie ładuj silikonu bo tańszy. Skończy się wyciekami.

pasek rozrządu wzmocniony Gates/Conti 70-100zł
Napinacz rozrządu SKF 114zł
Pompa wody SKF 110zł

uszczelniacz wałka rozrz. przód 14zł ( potrzebne 2)
uszczelnaicz wałka rozrz. tył 16zł (potrzebne 2)

Śruby głowicy komplet kupisz w okolicy 120zł

komplet uszczelniaczy zaworowych około 120zł

Ja górę silnika składam na kleju GM - 90zł za tubkę ( takie coś : http://www.opel-ersatztei...Path=10_12_1434 ) dostaniesz w serwisie Opla od ręki. Ewentualnie możesz kupić coś podobnego z Reinza


Rozrząd skoro nie masz VVC poskładasz bez najmniejszego problemu. Są tylko 3 znaki które musisz przypilnować. Po spięciu zakładasz klucz na koło pasowe i kręcisz wałem. Jeśli zepniesz źle to się tłoki o zawory zaprą i nie ruszysz dalej. Nie da się tego spierdzielić jeśli uważasz podczas pracy. Po tych kilku obrotach znów ustawiasz wał na znak i patrzysz czy się na wałkach pokrywają. Jak tak, to dociągasz śruby dobrze i tyle. Filozofii w tym silniku większej niż w innych nie ma jeśli chodzi o spinanie rozrządu.

Aha, jak nie masz znajomego w INtercars albo mechanika na którego rabat byś tam mógł kupić, to nie kupuj w IC bo będzie drogo. lepiej szukaj w Iparts w Warszawie, S-part ( mają głównie do Rovera) i innych specjalizujących się w brytyjskich markach.

Do Twojego silnika możesz jeszcze szukać części po sklepach z częściami do Poloneza. Ten sam silnik ładowali do PN-a, często tam części są tańsze ( jakieś uszczelki) niż w innych sklepach.
 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 05, 2017 10:32   

Dzięki za radę.

W Intercars rozrząd pasek rolka pompa SKF za 415zł, w tym I Parts, znalazłem:

Pasek gates za 90zł, pompa skf za 130zł, rolek nie mają na stanie ale jakbym zadzownił to by pewnie znaleźli, w IC od 130 się zaczynają, biorąc rolke w IC z SKF za 160 to i tak pare groszy zostanie niż jakbym kupował zestaw za 420zł w IC.

Ten klej to do czego mi będzie potrzebny ? Do posmarowania śrub głowicy czy tych 25 ( ? ) śrubek które trzymają takie pół kola dookoła wałków od rozrządu ?

Jak dam głowice do planowania to oni już tam sobie poradzą z zdjęciem wałków i ich późniejszym założeniem czy lepiej to samemu zrobić ?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Mar 05, 2017 12:00   

Klej jest do uszczelnienia rozpołowienia głowicy. Tam nie ma żadnej uszczelki.

[ Dodano: Nie Mar 05, 2017 12:00 ]
Śrub niczym nie klej.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 05, 2017 14:01   

Rozpołowienie głowicy ? Wyjaśniłbyś mi to jakoś bo nie rozumiem ?


Tłoki względem tulei ? Czy jakoś tak, generalnie to są na głębokości:

1. cyl: 48,62mm
2 cyl: 43,28mm
3cyl. 42,75mm
4 cyl: 48,75mm


Nie są równo, 1 względem 2 jest pół centrymetra wyżej, nic to nie szkodzi ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r25] Demontaż silnika,prośba o szybką poradę
marcino2000 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Cze 11, 2011 21:44
kamax_19
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r214] wyciek spod głowicy..uszczelka?? wymiana silnika..
marcin.gdansk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Lip 27, 2014 17:18
Adrian
Brak nowych postów [R214 1.4 98r ] demontaz tapicerki na drzwiach
zapal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Lis 09, 2008 19:21
bandieta
Brak nowych postów [R214 1.4 LPG 98r] Trzeszczące lusterko - demontaż
WojciechF Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Lip 23, 2009 21:42
Fargo80
Brak nowych postów [R214 3D] demontaż uchylnego okna...
pestek84 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Mar 22, 2011 16:28
Kruchy



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink