Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214] Demontaż głowicy prośba o wyjaśnienie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214] Demontaż głowicy prośba o wyjaśnienie
Autor Wiadomość
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Mar 05, 2017 15:31   

Teraz to nie ma znaczenia. Nic tam nie ruszaj.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 05, 2017 15:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 05, 2017 17:12   

Okej zatem nie pcham tam rąk ;d

W roverze już odkręcone wszystko co było do odkręcenia, w piątek zaczne zamawiać części i w 2 tygodnie mam nadzieję ruszyć autkiem :>


akby co to będę jeszcze pytał :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Mar 05, 2017 18:04   

jest też sporo filmików na youtube z wymiany paska w tym silniku
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 05, 2017 18:08   

Ile orientacyjnie może kosztować wymiana uszczelniaczy zaworowych ?

Taka cena dobra i cena dosyć wysoka takie widełki żebym jakoś zaplanował sobie budżet na to auto bo nie wiem czy wyrobie ;d
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Mar 05, 2017 20:21   

Jak dasz głowicę do regeneracji, to powinni być w pakiecie
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 06, 2017 18:31   

Nie głowicy nie chcę dawać do regeneracji, wgl nie potrzebnie ją ściągałem.

Zrobię tak:

- Splanuje głowice
- Kupie uszczelke
- Skręcę głowice


Potem tam uszczelki kolektorów, filtry pozakładam i lece z rozrządem.


Znajomy który jest z hooby jest mechanikiem mówi że 55Nm to mała siła jak na silnik, mowi ze z taka sila to sie skreca motocykle. Też czytam na necie że gość skrecał do 5Nm i że jest to mniej więcej połowa tego jak się skręca normalne silniki.

Dlaczego tak jest ? Jak mi przyjdzie skręcać głowice to jak ją skręcić ?

[ Dodano: Pon Mar 06, 2017 16:50 ]
Aaa i jeszcze mam pytanie.

Po zdjęciu paska rozrządu zdarzyło mi się zakręcić kołami zębatymi od rozrządu.
Podobno musze obrócić wałkami i ustawić sekwencje, że działają np. tłok 1 z 4 potem 2 z 3, jak jest w roverze 214Si 1.4 103km?

[ Dodano: Pon Mar 06, 2017 18:31 ]
Jak odkręcić te kółka od wałków rozrządu ?
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Pon Mar 06, 2017 20:13   

Ehhh :mrgreen:

Załóż głowicę nawet na starej uszczelce. Tylko nie dowalaj śrub. Ma być tylko chwycone. Ustaw wał na znak jak pisze w Rave (głowicę zakładasz żeby nie podniosło tulei podczas kręcenia wałem). Bo zakładam że nie ustawiłeś wału na znaku przed zrzuceniem głowicy. Jak nie znajdziesz w Rave ( choć wiem że to tam jest) to mi poślij PW, wyślę Ci na email książkę do Poloneza z tym silnikiem , tam to jest ładnie opisane nawet po polsku :mrgreen:

Później po założeniu już glowicy, ustawiasz kółka rozrządu w jedną stronę znakami Exhoust ( w jednej linii) i zakładasz pasek. Może Ci się to rozjechać o jakieś 0,25 zęba bo ten znacznik na kole pasowym wału nie jest zbyt dokładny.

Kręcisz wałem minimum 4 obroty w prawo. Dociągasz lekko napinacz.

Ustawiasz wał na znaczniku znów i sprawdzasz czy wszystko OK. Jeśli tak, to dociągasz napinacz.

Alles.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Mar 06, 2017 20:52   

po co ustawiać wał na znaki przed założeniem głowicy?
jak założy głowice, to sobie ustawi i od razu pasek założy. na gwizdek to pisiont razy skręcać rozkręcać?

55 Nm to mało jak na silnik z żeliwnym blokiem i krótkimi szpilkami, ale ten akurat tak ma. To nie jest tylko jedno połączenie, ale kilka połączeń na długich śrubach. TAK MA BYĆ I JUŻ

[ Dodano: Pon Mar 06, 2017 20:52 ]
kółka rozrządu musisz czymś zablokować. Jak masz zdjętą głowicę, to możesz złapać francuzem za jedno z ramion kółka, a jak masz głowicę na miejscu, to jak dla mnie najwygodniej założyć klucz na śrubę od osłony pod kółkiem i o niego zaprzeć.
Przekręceniem wałków rozrządu się nie przejmuj jak wał jest w okolicy swojego znacznika. wtedy nie grozi kolizja.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 07, 2017 06:44   

Okej dzięki za rady.

Narazie złoże to do kupy potem rozrząd.

Jak odkręcić koła zębate rozrządu ? Te po któych jeździ pasek i napędzają wałki rozrządu ? Czy jak dam głowice do planowania to już sobie ściągnął ?
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Wto Mar 07, 2017 08:44   

Rozumiem że chcesz wymienić uszczelniacz. Poskładaj głowicę na silniku. Załóż stary pasek rozrządu i trochę go napnij. Wbij bieg, zaciągnij ręczny i wtedy odkręcisz jeśli nie masz blokady ani innych narzędzi. Jak masz kogoś do pomocy, to zblokuj koła rozrządu między sobą przy pomocy starego paska rozrządu, skręć to kluczem francuskim i niech ktoś ci to przytrzyma a ty kluczem pociągniesz. Jak masz dostęp do udarowego to zrób to udarem. Śruby są smarowane klejem zabezpieczającym przed samowykręcaniem. Kluczem zwykłym możesz mieć ciężko od tak to odkręcić.
 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 09, 2017 19:38   

Nie, chce glowice do planowaniadac .
Dzwonilem powiedziali mi ze jak sam zdejme walki to 40zl jak oni to.zrobia to 50zl takze oddam niech działają

[ Dodano: Czw Mar 09, 2017 19:34 ]
Głowica się planuje.

Widzę 2 rodzaje uszczelek:

- 1 częściowa z sylikonywmi polami na krańcach
- 2 Częściowa metalowa, dokładnie to:

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z płytą pośrednią
Rodzaj uszczelnienia: uszczelka z warstwą metalową

Którą uszczelke wybrać ? Ma ktoś jakies praktyczne doświadczenia z tym ?

[ Dodano: Czw Mar 09, 2017 19:35 ]
Dodam, że z głowicą wszystko w porządku została nie potrzebnie ściągana, wcześniej miałem uszczelkę gumowo metalową, tą taką z polami sylikonowymi na krańcach. Ten typ uszczelki też jest tańszy o ok 50zł.

[ Dodano: Czw Mar 09, 2017 19:38 ]
O, jest jeszcze 3 typ uszczelki:

1-częściowa metalowa uszczelka, zaleca się jako element uzupełniający śruby nowe.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Mar 09, 2017 19:53   

jak chcesz testować to sprawdź ten 3 typ uszczelki, ale chińczycy do niej też inne śruby dają ZTCP.
Jak chcesz jeździć w miarę sensownie to pierwszy typ - taka jak miałeś.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Czw Mar 09, 2017 20:35   

Ja bym nie kombinował tylko zakładał z silikonowymi padami. Wszelkie inne uszczelki potrzebują bardzo dokładnego dolegania powierzchni. Silnik nowy nie jest, na bloku na pewno już jakieś wżery będą. Ja pod MLS planowałem specjalnie blok od góry żeby wszystko idealnie dolegało.
 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 10, 2017 18:55   

Na logike to jest to najlepszy wybór, skoro działało z taką, to będzie działać ;d

Kupiłem prawie wszystko, mam u siebie w mieście hurtownie inter cars, gość policzył mi po rabacie i ceny jak myślę wyszły przyzwoicie.

Filtr paliwa FILTRON - 47zł
Filtr oleju BOSH - 20zł

Uszczelka kolektora dolot VICTOR REINZ - 25zł

Pasek rozrządu CONTINENTAL / CONTITECH - 85zł
Rolka napinająca pasek rozrządu RUVILLE - 135zł
Pompa płynu chłodniczego HEPU - 105zł

Śruby głowicy ELRING - 140zł


Suma sumarum wyszło 552zł 4 grosze ;d ( Ceny wyżej zaokrąglałem w góre )

Została mi jeszcze uszczelka pod głowice i pod kolektor ssący, olej i płyn chłodniczy, flaszka dla gościa z kluczem dynamo i flaszka dla gościa który zrobi rozrząd ewentualnie PLNy dla jakiegoś mechanika. Mam nadzieję w tysiącu się zamknąć to jeszcze zostanie na paliwo hehe. :smile:

[ Dodano: Pią Mar 10, 2017 18:40 ]
Aaaa i tutaj pytanie:

Jak się mają zalecenia producenta uszczelki pod głowice

20 / 30 Nm i 2x 180 stopni, względem RAVE 55Nm. ??

Mógły mi ktoś to jakoś wytłumaczyć dlaczego 55 Nm ? Jak klucz wsadziłem w imadło to 55Nm to żadna siła.. hmm ?

[ Dodano: Pią Mar 10, 2017 18:55 ]
Halo halo..

Zajrzałem do rave, pisze tam:

Cylinder head bolts, tighten progressively:

First stage: 20Nm
Second stage: 180 stopni
Third stage: 180 stopni

Czyli:

Śruby głowicy dokręcać stopniowo:

Pierwszy etap: 20Nm
Drugi etap: 180 stopni
Trzeci etap: 180stopni

Wynika mi z tego, że w silnikach serii K, według RAVE, śruby głowicy przykręca się stopniowo co 180stopni, a nie 55Nm

Mógły ktoś mi zatem jakoś pojaśnić skąd co niketórzy piszą, że w RAVE jest informacja o 55Nm ??

To co ja podałem macie w:

R200 > Information > TORQUE WRENCH SETTING > K Series
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Mar 10, 2017 19:31   

Saaphyri napisał/a:
Pierwszy etap: 20Nm
Drugi etap: 180 stopni
Trzeci etap: 180stopni


Ja to sprawdzałem i to wychodzi mniej więcej własnie 50 Nm
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 10, 2017 20:03   

W przyszłym tygodniu skręcam na 20 / 30 Nm i 2x po 180stopni chociaż rozłozę to na 90 stopniowe odcinki, dla pewności - To sprawdze i dam znać jaka siła mi wyszła po skręceniu na kąty ;d

Tylko zastanawia mnie jedno, czytam na forum, że w RAVE jest napisane, że na 55 Nm skręcać, a tymczasem widzę w RAVE, że zalecają skręcać na kąty. Kąty zgadzają się z zaleceniami producentów uszczelek. Zatem albo mam dziwne rave, albo ktoś pisał o zaleceniach do silników serii L a nie K ( Chociaz jak zalecaja w L-kach nie sprawdzałemm ale to jakaś możliwość ) albo porpostu ktoś gdzieś kiedyś napisał, że tak jest, ktoś tak sręcił głowice, auto mu jeździło, napisał na forum że gra, ktoś go powielił i tak się plotka zrodziła i teraz ktoś czyta że 55Nm ma być i tak skręca, a tymczasem i " Technical Data " i zalecenia producentow uszczelek mowią, że trzba głowice skręcać na kąty.

[ Dodano: Pią Mar 10, 2017 20:03 ]
Tyle, będę informował co tam z moim R ;d
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Pią Mar 10, 2017 22:06   

Nie dociągaj na 90 stopni ( albo jak chcesz to koniecznie znacz markerem śruby) bo one się poddają. Jak dokręcisz od tak 4 razy po 90 stopni, to sumarycznie dokręcisz mniejszym momentem niż 2 razy po 180 stopni. Za każdym razem łeb śruby będzie się cofał jak odpuścisz.

Przy dociąganiu na 90 stopni patrzysz na marker tak żeby finalnie na ostatnim dociągnięciu wymusić te 360 stopni ( potem po zdjęciu klucza trochę odda). Mam nadzieję, że wiesz o co mi chodzi.

Ja jak sprawdzałem u mnie, to po dociągnięciu wszystkich 2x180 finalny moment oscylował w okolicy 55Nm. Póki co silnik wciągu 2 tras urlopowych jakie zrobił odkąd poskładałem ( auto używane raz w roku w zasadzie, tak stoi i jest tylko przepalane od czasu do czasu + trasa z 20km raz na 2 miesiące) jakieś 15 tyś km. Odpukać nic się nie dzieje.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Mar 10, 2017 22:07   

W RAVE jest napisane właśnie 20Nm i 2 razy 180 stopni.
Kolektor ssący i dolotowy to to samo.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Sob Mar 11, 2017 11:45   

sebeks, Chyba mniej więcej rozumiem:

Dokręcam na 180 stopni i śruba mi cofnie potem drugi raz znowu leko cofnie i końcowo będzie cofnięcie tam nie wiem powiedzmy 10 stopni to nie istotne

Dokręcam na 90 stopni, i śruba mi się cofnie, ale jak dokręce 4 razy to końcowo mi sie cofnie o 20 stopni

Z tymi stopniami to przesadziłem ale wiaodmo o co chodzi, tu mi sie cofnie 2 razy a tutaj 4 razy. Może i masz racje, zobacze jak będę skręcał jak poczynie ;d

sTERYD, No tak, chciałem napisać, że kupiłem uszczelke kolektora wydechowego i mi jeszcze dolotowa została i pod głowice i płyny.
 
 
natsu9 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 118



Wysłany: Sob Mar 11, 2017 16:34   

eheheh piszą 2x180* a ten chce być mądrzejszy i kręcić po 90* ;-) ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r25] Demontaż silnika,prośba o szybką poradę
marcino2000 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Cze 11, 2011 21:44
kamax_19
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r214] wyciek spod głowicy..uszczelka?? wymiana silnika..
marcin.gdansk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Lip 27, 2014 17:18
Adrian
Brak nowych postów [R214 1.4 98r ] demontaz tapicerki na drzwiach
zapal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Lis 09, 2008 19:21
bandieta
Brak nowych postów [R214 1.4 LPG 98r] Trzeszczące lusterko - demontaż
WojciechF Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Lip 23, 2009 21:42
Fargo80
Brak nowych postów [R214 3D] demontaż uchylnego okna...
pestek84 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Mar 22, 2011 16:28
Kruchy



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink