Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214] Demontaż głowicy prośba o wyjaśnienie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214] Demontaż głowicy prośba o wyjaśnienie
Autor Wiadomość
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Sob Mar 11, 2017 20:50   

Saaphyri napisał/a:
sebeks, Chyba mniej więcej rozumiem:

Dokręcam na 180 stopni i śruba mi cofnie potem drugi raz znowu leko cofnie i końcowo będzie cofnięcie tam nie wiem powiedzmy 10 stopni to nie istotne

Dokręcam na 90 stopni, i śruba mi się cofnie, ale jak dokręce 4 razy to końcowo mi sie cofnie o 20 stopni

Z tymi stopniami to przesadziłem ale wiaodmo o co chodzi, tu mi sie cofnie 2 razy a tutaj 4 razy. Może i masz racje, zobacze jak będę skręcał jak poczynie ;d

sTERYD, No tak, chciałem napisać, że kupiłem uszczelke kolektora wydechowego i mi jeszcze dolotowa została i pod głowice i płyny.


Obawiam się, że z tymi stopniami nie przesadziłeś, ona potrafi na prawdę sporo oddać.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Mar 11, 2017 20:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 13, 2017 18:40   

Jak umyć głowice po planowaniu ?




Kupiłem uszczelke, ELRING 140zł.

Metalową z gumą na krańcach. Na uszczelce zalecają 20Nm i 2x 180 stopni
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Mar 13, 2017 18:55   

No np. karcher
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Pon Mar 13, 2017 21:56   

Nie wiem jak u was, ale szlifiernia na której ja zawsze szlifuję głowice, myje je zawsze po robocie przed wydaniem klientowi :-)
 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 13, 2017 22:46   

Mi gość też mówił żebym karcherem umył.

A co z rdzą ? Nie obawiać się ?

[ Dodano: Pon Mar 13, 2017 22:46 ]
Gość tzn, ten u któego planowałem głowice :p
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Mar 13, 2017 22:47   

Jaką rdzą? Przeca to alu.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Wto Mar 14, 2017 07:55   

Byle bloku silnika nie chciał myć razem z bebechami w środku :lol:
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Wto Mar 14, 2017 08:30   

Ale 20Nm + 4x90 jest obecnie polecaną metodą dokręcania głowicy. Masz o tym np. na vgkracing. Śruba się cofa ale po to się ją znaczy markerem, dobrze jest też zastosować smar do osadzania śrub np produkcji arp lub po prostu grafitowy. Nie zapominaj że w miarę dokręcania osadzają się pierścienie ogniowe.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Wto Mar 14, 2017 09:50   

No przecież pisałem o znaczeniu śrub w przypadku dokręcania co 90 stopni :wink:

Wiesz, sam kilka różnych silników już złożyłem, choć nie powiem, czasem coś i tak mnie zaskoczy. Jednak tu mamy przypadek osoby, która tego nigdy wcześniej nie robiła. Temu przyda się autorowi wątku konkretna porada z naciskiem na pewne niuanse. Zapewne nie miał pojęcia o tym, że jak będzie dokręcał po 90 stopni ( bez korekcji "na marker") to wypadkowa siła będzie niższa niż jak zrobi 2x180 stopni. Ja dokręcając nawet na 180 stopni robiłem korekcję na marker. Temu finalny moment powychodził mi 55Nm +-1Nm na wszystkich śrubach.
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Wto Mar 14, 2017 10:20   

Zgadza się pisałeś, a ja się absolutnie niczego nie czepiam. Tak wtrąciłem bo według mnie to bezpieczniejszy sposób. Poza tym łatwiej kręcić 90° w podejściu niż 180°.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 14, 2017 16:14   

To prawda nigdy wcześniej nie rozkręcałem silnika aż tak.

Dobra to może poznacze markerem i już.


Smar grafitowy hmmm... a gdybym poprostu gwinty zamoczył w oleju silnikowym ?
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Wto Mar 14, 2017 18:09   

Olej to minimum. Powinieneś mieć w instrukcji do uszczelki, które miejsca posmarować. Zaznaczenie markerem daje ten komfort, że jak będziesz np. musiał się ruszyć żeby lepiej było kręcić, to się nie boisz, że klucz przeskoczył. Poza tym wiesz że finalny kąt jest ok.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 14, 2017 19:19   

No tak :d


Dokupiłem uszczelke pod kolektor dolotowy REINZ 28zł
Olej silnikowy Shell hELIX hx6 10W40

Na weekend pewnie złoże z powrotem głowice, potem rozrząd uff już bliżej niż dalej ;d ( chyba ;d )
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Wto Mar 14, 2017 22:00   

z tańszych a dobrych olejów to olej GM w takich strebrno-szarych opakowaniach i niebieska naklejka. Dobry i tani jak nie potrzebujesz jakichś nie wiadomo jakich super olejów jak np. do szaleństw po torze :wink:
 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 30, 2017 16:36   

Akcja zakończona.... powodzeniem :))


Jakby to po krótce opisać, rozkręcić było łatwo... ;d


Obajwy:

- Auto się przegrzewało w szybkim tempie
- Wywala płyn z zbiorniczka
- Nie działa ciepły nawiew
- Wentylator się nie załącza

Przyczyna:

Uszkodzona pompa płyny chłodniczego
Pourywane łopatki pompy, nic nie ciekło, pompa bez jednej łopatki.


Co narobiłem ?

Zdjąłem głowice...


__________

Zrobienie uszczelki nie jest sprawą problematyczną, aczkolwiek nie polecam tego amatorom, gdybym nie zlecił tej roboty znajomemu, to, dopiero jak on to robił zauważyłem jak wielu szczegółów bym nie dopilnował.

Przy ściaganiu głowicy korzystałem z filmiku:

Head gaset removal rover 200 na yotube jest.

Odkręca się kolektory
Spuszcza olej i płyn
Odkręca się od głowicy wężę itd.
Ściaga sie pok,rywe zaworów i pozostaje 10 śrubek głowicy.


Żeby zrobić w tym aucie rozrząd to trzeba silnik unieść / oprzeć na czymś i odkręcić boczne a właściwie przednie mocowanie silnika ( silnik rowera ma przód z boku tak jakby )

I co tam jeszcze, rozrząd mi gość ustawił na znaki tak samo jak jest gdzieś w faq technicznym pokazane że znakami do siebie i znak na obudowie pompy gdzie jest jeszcze informacja na temat wyprzedzenia zapłonu.



___________________________

Na forum krąży informacja, że głowice się skręca na 55Nm - !@!$# prawda

Dokręciłem z gościem głowice, 20nm potem 2 razy po 180 stopni, po dorkęceniu głowicy, siła z jaką była dokręcona wynosiła 95 / 100 Nm

Ani nic nie trzeszczało, śruby się nie pourywały, głowica nie pokrzywiła się, łebki śrub nie wgięły się w blok.

( Śruby były nowe, używane może i by pękły ale kto to wie, ważne że 55Nm to jak mówił gość co mi auto robił - Na 55Nm to sobie można komarka skręcić gdzieś ty to wyczytał haha - No miał rację gość ;d


[ Dodano: Czw Mar 30, 2017 16:36 ]
No koniec końców rover z powrotem zaczął jeździć, pare szczegółów do zrobienia typu czujnik wentylatora ( aktualnie jest na przełącznik, odlutowały się przewody a miejsce ich łączenia jest zalane sylikonem dlatego nie ma za bardzo jak tego zrobić, chyba że mi się uda wydłubać sylikon ), alternator do regenracji by pasowało dać, i pare elektycznych sprawe zyje własnym życiem.

Rover z przebiegiem 211tyś, gdzie od pół roku przejechał może 10km.
Od samej naprawy zrobiłem nim 50km, wszystko gra, autko ładnie chodzi obeoty nie falują chodzi ciszej niż wcześniej.

Troche brakuje mu mocy i czasem go zadławi ale to prawdopodobnie świece bo są stare i przewody zapłonowe gdzie jeden jest poklejony taśmą izolacyjną a 3 inne są ale też na nowe nie wyglądaja. To by było na tyle mojej walki z autem.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Mar 30, 2017 16:38   

to ciekawe, 10 osób na forum pisało o podobnym momencie w okolicach 55Nm, może sprawdźcie ten klucz dynamometryczny.

zrób na tym silniku po naprawie ze 30 tys. i dopiero potem się śmiej .....
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 30, 2017 16:42   

Saaphyri napisał/a:
Na forum krąży informacja, że głowice się skręca na 55Nm - !@!$# prawda

Dokręciłem z gościem głowice, 20nm potem 2 razy po 180 stopni, po dorkęceniu głowicy, siła z jaką była dokręcona wynosiła 95 / 100 Nm

Ani nic nie trzeszczało, śruby się nie pourywały, głowica nie pokrzywiła się, łebki śrub nie wgięły się w blok.

( Śruby były nowe, używane może i by pękły ale kto to wie, ważne że 55Nm to jak mówił gość co mi auto robił - Na 55Nm to sobie można komarka skręcić gdzieś ty to wyczytał haha - No miał rację gość ;d


tak jest nawet w RAVE
_________________
75 Red Edition
 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 30, 2017 21:21   

Tak, 20Nm i 2x po 180 jest w rave, potwierdzam, sprawdzałem bo gdzieś jakiś gość pisał że To profanacja i zalecenie dla silnika który jest jeszcze na taśmie w fabryce , i że nie powinno się skręcić na 55Nm a on sam podzielił to na kilka etapów.

Takie samo zalecenie jest na opakowaniu uszczelki.

Około 50 było po 1-szym etapie ( 20Nm i 1 etap 180stopni )

Klucz był legalizowany w listopadzie. Dziś jeszcze troche pojeździłem, jedyne mankamenty to:

Jest troszeczke słabszy niż wcześniej i czasami go coś zadławi tak jakby nie dostał paliwa lub nie zapaliła się mieszanka.

Gość co mi auto robił jak zobaczył świece to powiedział że do wymiany się nadają, przewody zapłonowe tak samo.

Mam znajomego któremu auto tak samo chodziło wymienił świece i przewody i jest spoko. Za jakiś tydzień półtora wymienie świece kable kopułke i sprawdzę.

Oboty utrzymują się na poziomie 1000. Nic nie przecieka jak narazie ;d


[/i]

[ Dodano: Czw Mar 30, 2017 21:21 ]
AndrewS, ja się nie śmieję, daję tylko info bo gość co mi auto robił stwierdził, że to nie możliwe żeby głowice na 55Nm skręcać, dał mi klucz w imdało wsadził i faktycznie 55Nm to żadna siła. Po skręceniu wyszło nam tam blisko 95.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Mar 30, 2017 21:31   

No to kto mi teraz wyjaśni taką rozbieżność w odczytach przy zastosowaniu tej samej procedury dokręcania ??
To jest dwukrotnie większa siła :roll:

a BTW 100Nm to sie kreci zwykłe głowice, a nie alu.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 30, 2017 22:00   

Nie chce tu gościa osądzać ale jedyne co mi przychodzi do głowy to dwie opcje:

1 - Nie mam pojęcia jak to możliwe, jeśli to możliwe


2 - Gościowy było głupio, że jako mechanik który robi mi auto mówił, że 55 Nm to można sobie komarka i mnie ocyganił mówiąc że jest koło 95.

Zobaczymy, narazie auto ma jakieś 75 km przejechane więc... nie bardzo jest co oceniać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r25] Demontaż silnika,prośba o szybką poradę
marcino2000 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Cze 11, 2011 21:44
kamax_19
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r214] wyciek spod głowicy..uszczelka?? wymiana silnika..
marcin.gdansk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Lip 27, 2014 17:18
Adrian
Brak nowych postów [R214 1.4 98r ] demontaz tapicerki na drzwiach
zapal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Lis 09, 2008 19:21
bandieta
Brak nowych postów [R214 1.4 LPG 98r] Trzeszczące lusterko - demontaż
WojciechF Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Lip 23, 2009 21:42
Fargo80
Brak nowych postów [R214 3D] demontaż uchylnego okna...
pestek84 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Mar 22, 2011 16:28
Kruchy



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink