Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zawieszenie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Zawieszenie
Autor Wiadomość
daniel18c 



Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 88

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 07, 2017 21:25   [R75] Zawieszenie
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2002

Witam po raz kolejny, sytuacja ma się następująco: od jakiegoś czasu zauważyłem że samochód jadąc po niewielkich nierównościach (gdzieś nawet czasami na głębokości 1-5 cm) samochód wydaje takie jakby głuche walenie w zawieszeniu i to nie że konkretnie jakaś strona tylko tak jakby każde koło nawalało.

W związku z powyższym podjechałem na diagnostyczną.. i niestety nic, facet jedyne co to mówi że łączniki ewentualnie wymienić na przód i tyle, natomiast reszta wszystko jak najbardziej ok, amorki 71% każdy więc mówi że samo zawieszenie mało mu się zdarza żeby było w takim stanie jak moje (:D) noale niestety nie rozwiązuje to mojego problemu. Dodatkowo również od kilku dni przy ruszaniu czuć stuk jakiś tak jakby z okolic środka/lewej/prawej (jak mu się podoba) samochodu i tylko przy ruszaniu nie przy hamowaniu. Dodam że automat o ile to ma znaczenie.

W samochodzie występują drgania na postoju przenoszone na całą podłogę oraz konsolę kierownicę i inne oraz przy większym obciążeniu w okolicach 1600-2+ tyś obrotów również są drgania z tym żę o wiele mocniejsze przed zmianą biegu.. Osobiście gdzieś mi przez myśl wpadła poduszka silnika czy tam zawieszenia lub czegoś, co jest za to odpowiedzialne ale może przy okazji ktoś z Was miał taką sytuację?



PS. Czy dźwięk silnika różni się w stosunku do manuala przy automacie? W automacie tak jakby przeciąga a w manulau no to wiadomo jak chodzi.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 07, 2017 21:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Dominoz 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 680
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 07, 2017 21:53   

Edit: post do wywalenia.
Ostatnio zmieniony przez Dominoz Wto Lut 07, 2017 22:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Lut 07, 2017 22:01   

daniel18c, tylko, że co mu dało to 71%? Ten wynik nie jest miarodajny. U mnie diagnosta nawet nie zwraca uwagi na % tylko na inne parametry oraz, czy nie ma dużych odchyłek amorków na osi. Możesz mieć 90%, a amorek będzie do wymiany.
Ja np. miałem 93% na amorku, który był totalnie wylany i coś tam jeszcze się z nim działo, a wynik sam widzisz.
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 07, 2017 23:42   

daniel18c sprawdź tuleje wahacza i poduszki: pod skrzynią (tzw. ósemkę) i olejową (gruszkę).

Co do huczenia... Jakie masz koło i oponę? U mnie na 18" też mocniej słychać pracę zawieszenia ale jakby jest to normalne, że większe obciążenie idzie na zawias jak opona jest 225/40r18 zamiast 225/50r17 ;)

Amortyzatory raczej nie stukają. Pęknięta sprężyna ewentualnie ale skoro majster sprawdził... :hm: Sprawdź jeszcze raz ;)
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Lut 08, 2017 05:50   

Jeśli chodzi o diagnostykę amorów w stacji, to u mnie co roku maja więcej procent :) Tyl przy kupnie miał 30% teraz ma ok 70%. Za 3 lata jak tak dalej pójdzie będę miał ze 120 :)
Co rok pytam o to diagnostę i każdy mówi ze to niemożliwe ze sprzęt maja dobry i dobrze skalibrowany i takie tam... :)
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Sro Lut 08, 2017 08:13   

Ja bym zaczął od porządnego sprawdzenia układu kierowniczego. Bardzo często dziwne dźwięki biorą się od maglownicy. Na przeglądzie mało kiedy sprawdzają przekładnię. Patrzą tylko na zawieszenie i końcówki drążków kierowniczych, ale samych drążków już nie sprawdzają. Nikt nie chwyta osłony gumowej na maglownicy, żeby chwycić w palce przegub na drążku i wyczuć czy już nie ma luzu (a tego okiem nie zobaczysz co jest to pod osłoną gumową). Kolejna sprawa. Głuche stuki potrafi wydawać sama przekładnia kierownicza, jak np. uszkodzenie ulegnie tuleja teflonowa w której pracuje listwa maglownicy. Wtedy jak skręcisz w na max w jedną stronę i chwycisz przez tą osłonę gumową za listwę, to da się nią lekko ruszać góra-dół, przód-tył.

Tylko pamiętaj, aby podlewarowć koło po tej stronie po której sprawdzasz aby było w powietrzu.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 08, 2017 10:17   

dawidd napisał/a:
Tyl przy kupnie miał 30% teraz ma ok 70%. Za 3 lata jak tak dalej pójdzie będę miał ze 120 :)


To jest procent zużycia :P
_________________
75 Red Edition
 
 
daniel18c 



Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 88

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 08, 2017 12:50   

Ogolem stacja ma dobre opinie, tym się kierowałem natomiast cos tam pod autem dokładnie sprawdzi mówił że gumy są okej, niedawno też wymieniłem bodajże gumy sworzni ale w sumie nic to nie dało więc no tyle. Sam wahacze jest nowy.. mam nadzieję że uda mi się to jakoś ogarnąć a raczej mechanikowi.

Co do koła no to jest to 195/50 ( o ile dobrze pamiętam 50) na 15
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 08, 2017 13:26   

Na 15 jest 195/65 ale raczej chodziło o firmę. Zasadniczo też zimówki mają to do siebie, że są 'głośne'.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Lut 08, 2017 17:36   

longer86 napisał/a:
To jest procent zużycia
o kurcze, nie wiedziałem. To trzeba się pozbyć fury ;) ... szkoda bo mam sporo pomyslow na nią :)
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
daniel18c 



Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 88

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 08, 2017 18:12   

Na początku tak nie było więc wykluczam aczkolwiej co do opon to jest to Kleber Krisalp z 2016 roku więc raczej bym je wykluczył po za tym opony aa głośne to ja wiem ale żeby tak stukalo.. A ciśnienie w oponach ma coś do rzeczy?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zawieszenie tył
dziuniek Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Lut 20, 2013 18:22
markozalko
Brak nowych postów [R75] Zawieszenie
lukasz5992 Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Wrz 14, 2010 22:14
apples
Brak nowych postów [R75] Zawieszenie
grota10 Rover serii 75, MG ZT 7 Sro Kwi 28, 2010 09:17
kasjopea
Brak nowych postów [R75] Zawieszenie
zawieszenie
grota10 Rover serii 75, MG ZT 30 Nie Wrz 30, 2012 20:34
dukat11
Brak nowych postów [R75] zawieszenie tyl
grota10 Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Sty 19, 2019 23:33
grota10



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink