Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Sprzęgło + wysprzęglik
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Sprzęgło + wysprzęglik
Autor Wiadomość
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 27, 2017 20:01   

prebenny, miałeś kiedys miedziany przewód w ręce? Jak dla mnie nie ma szans żeby to drgania przeniosło. Jesli mowa o drganiach pedału to myślę ze po prostu plastikowy wyprzęglik jest bardziej elastyczny. Natomiast jesli źródło drgań... Hmmm silnik ze diesel? Chyba nie szedł bym w tym kierunku bo względem silnika wysprzeglik jest na walki w skrzyni... Ciężki temat ale ja nie zauważam problemu
_________________
75 Red Edition
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 27, 2017 20:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Lut 28, 2017 02:00   

abcde napisał/a:
Ano dlatego, ze one sie nie psuja...reszte dopowiedz sobie sam

Nie powinno się karmić trolli, ale ja Ci odpowiem. Nie montują ponieważ jest już kilka przypadków, gdzie wysypuje się łożysko (dosłownie, kulki leżą na skrzyni) i rozlega się jedno wielkie wycie, a po kilkuset kilometrach wysprzęglik trafia szlag. Mniej reklamacji jest na plastikowego Britparts'a.

dj_darco napisał/a:
To już kompletnie nie kumam skąd te drgania...

Mam zestaw plastikowa pompa i metalowy wysprzęglik TAZU - żadnych drgań nie ma.

prebenny napisał/a:
dj_darco drgania są po zmianie ale pompki a nie wysprzęglika.

Dlatego ile się da zamierzam jeździć na 7 letnim oryginale, którego nie chwaląc się naprawiłem z Tomim sam ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
huberto8 



Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 44
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Cze 17, 2017 09:40   

Witam,mam takie pytanie uciekł mi płyn i sprzęgło zostało twarde,okazało się ze nie mam płynu...wiec zabrałem się za wymianę płynu i odpowietrzanie ale mam taki problem,jest juz wszystko ok ale jest problem hmm tłoczek który tam jest z metalowym koszyczkiem i uszczelka która powinna wszystko trzymać nie mam możliwości połoczenia bo cały czas się rozpina... czy ktoś miał coś takiego??
_________________
Huberto8
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Cze 17, 2017 11:21   

huberto8 napisał/a:
Witam,mam takie pytanie uciekł mi płyn i sprzęgło zostało twarde,okazało się ze nie mam płynu...wiec zabrałem się za wymianę płynu i odpowietrzanie ale mam taki problem,jest juz wszystko ok ale jest problem hmm tłoczek który tam jest z metalowym koszyczkiem i uszczelka która powinna wszystko trzymać nie mam możliwości połoczenia bo cały czas się rozpina... czy ktoś miał coś takiego??

Płyn uciekł i sprzęgło twarde? Co to znaczy. Jak płyn ucieka gwałtownie, zwykle pedał wpada w podłogę i już tam zostaje. Jeśli to się sączyło z pompki lub przecieka wysprzęglik, to należy problem wyeliminować (zwykle wymiana) i dopiero wtedy robić procedurę odpowietrzania. Bo tak, za chwilę problem powróci.

Nie wiem o jakim koszyczku piszesz. W którym on jest miejscu? Zrób fotkę tego elementu.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Cze 17, 2017 11:28   

Pewnie chodzi o szybkozłącze na przewodzie.
Wyciągnąłes ten biały plastikowy pierścionek do rozlaczania?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Cze 18, 2017 02:55   

Na Zlocie padł mi nagle wysprzęglik britpartsa ;)
Nie wiem już kuźwa jakie wkładać? :) Nie ostrzegał, po prostu przelewa się przez niego płyn.
Muszę wrócić 330 km :P Jeszcze nie wiem jak ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Cze 18, 2017 08:38   

Chyba trzeba wrócić do pomysłu przeróbki na ssystrm z dźwignią...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Nie Cze 18, 2017 14:06   

nie rozumiem... w innych autach jest przecież podobna konstrukcja wysprzęglika i są bezawaryjne
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
groszek_76 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 128



Wysłany: Nie Cze 18, 2017 14:45   R 75

Wychdzi na to że zbyt duży skok wysprzęglika względem tarczy, albo zbyt duże ciśnienie na pompce , bo co innego jak tylko to wchodzi w prawidłową pracę układu jak w innych samochodach
_________________
SAMOCHODY SIĘ NIE PSUJĄ , TO WŁAŚCICIELE O NIE ŹLE DBAJĄ
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Cze 18, 2017 15:38   

Nie chce nic mówić, ale wysprzegliki centralne nigdzie nie są wzorem bezawaryjnosci...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
groszek_76 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 128



Wysłany: Nie Cze 18, 2017 16:18   R75

....ale w naszym przypadku to k....a jakieś fatum , więc coś nie halo , w BMW , VW czy AUDI czy innych tak nie padają, coś poszło nie tak w obliczeniach.
_________________
SAMOCHODY SIĘ NIE PSUJĄ , TO WŁAŚCICIELE O NIE ŹLE DBAJĄ
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Cze 18, 2017 19:45   

Dojechałem.

Analizowaliśmy na zlocie co mogło przyczynić się do tego stanu rzeczy. Było wiele głosów, że Britparts, TAZU i coś tam jeszcze to straszna kupa, która w ostatnim okresie zeszła na psy. mariusz418 pytał, czy uszczelniacz (taki złoty kominek w skrzyni) nie został zbyt bardzo zjechany przez poprzedni, metalowy wysprzęglik, bo mógł się skosić i w ten sposób wpłynąć na destrukcję obecnego wysprzęglika. Do ostatniego momentu sprzęgło chodziło jak marzenie i była to ostatnia rzecz jakiej się spodziewałem :)

Jutro zobaczymy co się dzieje. Wkładam teraz innej firmy. Syntax poleca wysprzęgliki Nationala, ale to nie jest producent, więc nie wiadomo co tam się wkłada. Jutro zdam więcej relacji. Też jestem zmęczony i wkurzony, bo co tydzień targać skrzynię to mi się nie uśmiecha...

Dojechałem na patencie mariusz418. Zrobiłem otwór na średnicę wężyka od strzykawki w korku od pompki. Wyjąłem kondomik, zakręciłem korek wpuszczałem płyn i po każdym wciśnięciu sprzęgła dostrzykiwałem ;) Ale to patent na autostardę, do niej na holu dociągnął mnie kolega ADI-Czesci.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
thomassonss 



Dołączył: 30 Wrz 2018
Posty: 68



Wysłany: Pią Kwi 05, 2019 19:38   

Cześć,

Wgrałem ostatnio już drugi raz mapkę, różnica jak między CDT a CDT+ i auto zapier... dopóki nie uślizgnęło mi sprzęgło. Przy 2,5tys gdzie moment osiąga max ślizga. W oryginale miałem w tym aucie 116KM. Po pierwszym upgradzie do CDT+ nigdy nie ślizgało. Aut ma koło 300tys przebiegu.

Co radzicie? Zrobić downgrade czy wymienić sprzęgło? Boje się że pójdę w koszta a nowe sprzęgło nie ogarnie tej super mapki. Z drugiej strony jak raz ślizgnęło to moze za 20tys będzie ślizgało nawet na mapce CDT+
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3425
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Kwi 05, 2019 19:59   

Nowe sprzęgło na pewno nie będzie sie ślizgać na cdt+
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
thomassonss 



Dołączył: 30 Wrz 2018
Posty: 68



Wysłany: Pią Kwi 05, 2019 21:56   

Może trochę zamotałem. Sytuacja jest taka że miałem mapę CDT+ (zero problemów) a wgrałem coś mocniejszego (ślizga sprzęgło). Pytanie brzmiało:

Czy inwestowac w nowe sprzęgło aby dało radę z mapką cdt+++?

Chodzi o opinie użytkowników mających mapy wykraczające poza CDT+ (135KM). Czy sprzęgła na rynku dedykowane do Rover 116/131KM są w stanie poradzić sobie z mocami/momentami dużo ponad serię, czy trzeba inwestowac w coś specjalnego?
 
 
Dzela1993 




Dołączył: 30 Kwi 2018
Posty: 23



Wysłany: Sob Kwi 06, 2019 08:33   

Jak kupisz sprzęgło dobre jakościowo do CDT to ma dać rade, lecz oczywiście będzie się szybciej zużywało niż w serii.
A tak z ciekawości. Na ile koników teraz podciągnąłeś?
 
 
thomassonss 



Dołączył: 30 Wrz 2018
Posty: 68



Wysłany: Sob Kwi 06, 2019 08:54   

W sumie to nie wiem :mrgreen: dostałem mapkę dzięki uprzejmości kolegi. Różnica jest jak między CDT a CDT+ czyli obstawiałbym że ta mapka już jest pod 145-150KM. Wrażenia super, wciska w fotel jak w moim starym focusie chipowanym na 125KM (auto 300kg lżejsze), no ale chyba na takiego 20-letniego trupka to za dużo..

Dodam, że zaślepiałem egr i założyłem własnej roboty szeroki bypass. Do tego uszczelniałem cały IC, sprawdzałem wtryskiwacze, wypłukałem silnik i zalałem full syntetyk. Czyli robota dookoła zrobiona.
 
 
borsuk88 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 323
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 06, 2019 09:03   

pokaż zdjęcia bypass-a ?? i czy 2 na sprzedaż dałbyś rade zrobić ?
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=89116&postdays=0&postorder=asc&start=0
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3425
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Kwi 06, 2019 19:14   

borsuk88,
ja juz pare lat temu zrobilem tak:
https://the75andztclub.co.uk/forum/showthread.php?t=191&page=22
pełny przelot ze starego egr
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
borsuk88 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 323
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 06, 2019 20:50   

A jak dokładnie to zrobiłeś możesz opisać>?? chyba zaraz będe pisał do adasko i kupie starego egra.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=89116&postdays=0&postorder=asc&start=0
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zestaw sprzęgło+wysprzęglik Luk
marcin199 Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Kwi 16, 2014 17:12
haszczyc
Brak nowych postów [R75]Sprzęgło i wysprzeglik SRL.Czy warto?
roverr Rover serii 75, MG ZT 13 Wto Gru 08, 2015 12:55
roverr
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło, wysprzeglik, pompka, brak biegów
Spitfire Rover serii 75, MG ZT 28 Sob Lis 01, 2008 23:27
BLUESSS
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło - pompka, wysprzęglik, wymiana sprzęgła
Froncek55 Rover serii 75, MG ZT 54 Sob Lip 28, 2018 07:03
Ciastek0397
Brak nowych postów [R75] - nowe sprzeglo, wysprzeglik, pompka - drga sprzęgło
R75 Rover serii 75, MG ZT 36 Czw Kwi 13, 2017 12:59
karol77787



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink