Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] MBC - ABC Montażu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] MBC - ABC Montażu
Autor Wiadomość
staniapl 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2016
Posty: 79
Skąd: Zambrów



  Wysłany: Pią Mar 17, 2017 18:48   [R75] MBC - ABC Montażu
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

Witam

Do tej pory myślałem, że podłączenie MBC to bułka z masłem - wejście do MBC => MBC obcina ciśnienie -> wyjście z obciętym ciśnieniem.

Aby przetestować czy podniesienie doładowania da jakieś relatywne odczucia z jazdy (Mapa już zmieniona) zakupiłem najtańszy zawór.

Paczka przyszła, oprócz zaworu regulowanego jest też trójnik kierunkowy całość wygląda i działa tak:



Może mi ktoś wytłumaczyć w jakim celu jest ten trójnik i dlaczego ma blokadę ciśnienia wstępnego?
Wszelkie instrukcje i znaki na niebie jakie znalazłem mówią to ma być zamontowany tak:


Albo jestem głupcem albo nie odrobiłem lekcji z fizyki ale w takim podłączeniu ciśnienie z muszli turbo pójdzie tam gdzie będzie mniejszy opór:
- Jeśli MBC będzie ustawiony na najmniejszy opór to całość pójdzie w powietrze == nie uzyskamy większego doładowania.

- Jeśli MBC będzie skręcone na duży opór to całość pójdzie na zawór VG, a ten upuści spaliny == będzie doładowanie takie samo jak bez zaworu MBC - 1,25 bara

Dlaczego nie podłączyć tego w ten sposób (z pominięciem trójnika):
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Mar 17, 2017 18:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Mar 17, 2017 19:58   

Z tego co sie orientuję, to właśnie tak sie podłącza jak na rysunku bez trójnika :D
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 18, 2017 13:13   

Ja żadnego trójnika nie mam.

Po prostu wpięte mbc na linii turbo-wg. Jak mbc będzie 'za słabo' skręcone to wtedy będzie standardowe 1.25 bara regulowane przez wg. Jeżeli mocniej skręcisz to nie będzie ciśnienie dochodziło do cięgna wg i ciśnienie pójdzie w dolot (oczywiście do momentu 'skręcenia' mbc albo możliwości turbo :P ).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
staniapl 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2016
Posty: 79
Skąd: Zambrów



Wysłany: Sob Mar 18, 2017 17:23   

j0zek napisał/a:
Z tego co sie orientuję, to właśnie tak sie podłącza jak na rysunku bez trójnika :D


prebenny napisał/a:
Ja żadnego trójnika nie mam.

Po prostu wpięte mbc na linii turbo-wg. Jak mbc będzie 'za słabo' skręcone to wtedy będzie standardowe 1.25 bara regulowane przez wg. Jeżeli mocniej skręcisz to nie będzie ciśnienie dochodziło do cięgna wg i ciśnienie pójdzie w dolot (oczywiście do momentu 'skręcenia' mbc albo możliwości turbo :P ).


No mi również się tak wydaje, tylko po co jest ten trójnik z blokadą ciśnienia wstępnego.

Wy macie może inne MBC (ten jest najtańszym zaworem kupiony na próbę)

Wszędzie gdzie szukałem wszyscy zalecają montaż z tym trójnikiem np tutaj:

https://youtu.be/BmPSabJLV0w?t=909

lub tutaj:
http://forum.vwgolf.pl/vi...467204#p5797856
gdzie gość 3 posty dalej pisze:
Cytat:
Kulka pełni zadanie zaworu zwrotnego,a jest po to,że jak się zdejmie nogę z gazu,to cisnienie nie cofnie się do ślimaka.Natomiast w wężykach za trójnikiem panuje równowaga ciśnienia.Gdy MBC upuści ciśnienie do atmosfery,to w wężyku między trójnikiem a WG,ciśnienie spada także. Banał :bigok:
Jeszcze tylko jednego pojąć nie mogę-jakim cudem ja na to wcześniej nie wpadłem?... :banghead:
Przecież to jest proste,jak metr sznurka w kieszeni :bigok:


lub chociażby przykład z naszego forum kolega Markzo pisze że:
https://roverki.eu/viewtopic.php?p=852597
Cytat:
To:
http://www.fotosik.pl/pok...884116dabf.html

w innym przypadku to MBC nie będzie działać, przypomniałem sobie jakie jaja miał Darek z tym mbc, nijak to nie działało... dopiero na properfekcie był ogień.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 18, 2017 21:00   

Dlatego ja benny i j0zek posiadamy properfekty.
_________________
75 Red Edition
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 20, 2017 05:49   

w trójniku jest kulka i sprężynka, powalone to rozwiązanie jest mocno ;D bez trójnika to nie zadziała. Kup properfekta :ok:
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
staniapl 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2016
Posty: 79
Skąd: Zambrów



Wysłany: Pon Mar 20, 2017 11:07   

Markzo napisał/a:
w trójniku jest kulka i sprężynka, powalone to rozwiązanie jest mocno ;D bez trójnika to nie zadziała. Kup properfekta :ok:


Jeżeli uda mi się go wyregulować na stabilne 1,35-1,4 bara i da to jakieś pozytywne odczucia z jazdy to zainwestuję w prosperfekta ;)

Na tym tanim zaworku chciałbym zaobserwować jak wpłynie zwiększenie doładowania na poprawionych mapach ;)
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3425
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Mar 20, 2017 15:30   

Ja miałem zawór samoróbkę która równo trzymała ok 1,4 bara i nie czułem różnicy z tym ustrojstwem i bez tego, dlatego wywaliłem. Nawet sie nosiłem z zamiarem kupna properfekta ale jakoś zapomniałem o temacie. Napisz czy wyczuwasz różnicę - może i ja sobie to kupie :)
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 20, 2017 15:34   

dawidd u mnie po zamontowaniu mbc turbo szybciej i płynniej wstawało.

Prawdziwą róznicę czuć przy podkręceniu na 1.7-1.8 bara.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3425
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Mar 20, 2017 22:36   

prebenny napisał/a:
podkręceniu na 1.7-1.8 bara.

A to da się do tyłu? U mnie max chyba do 1,5 dochodziło
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 20, 2017 23:58   

MAP sensor jest do 2.5 bar czyli 1(atmosferycznego) + 1,5( doladowania)

Beny ma dodatkowy wskaźnik
_________________
75 Red Edition
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3425
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Mar 21, 2017 09:08   

No ja też miałem dodatkowy wskaźnik i u mnie nawet jak zawód miałem skręcony na max to nie przekraczało 1.5. Może mi turbo juz nie domaga
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 21, 2017 09:26   

dawidd może miałeś za miękką sprężynę?

Ja jak miałem za mocno skręcone mbc (po napraiwe przedmuchów) to mi boost do 2.1-2.2 bara dochodził :P
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3425
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Mar 21, 2017 19:45   

moze, bo sam zrobiłem ten zawór z jakiegoś zaworka z ekspresu do kawy:) To może przy najbliższej wolnej chwili - których brak - pochyle sie znów nad tematem :)
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT 190] Czek po montażu LPG, kody błedów :D
slax Rover serii 75, MG ZT 8 Pią Sie 26, 2016 20:14
slax
Brak nowych postów [R75] uszczelka głowicy problem w montażu
blabson Rover serii 75, MG ZT 0 Pią Cze 26, 2015 20:15
blabson
Brak nowych postów [R75] Xenony - pomoc przy montażu
MiReK Rover serii 75, MG ZT 76 Pon Mar 12, 2012 05:23
Rafalkrupa87



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink