Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover200] wymiana całego silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover200] wymiana całego silnika
Autor Wiadomość
Wojtek13 



Dołączył: 29 Mar 2017
Posty: 25



Wysłany: Czw Mar 30, 2017 07:55   [Rover200] wymiana całego silnika
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1999

Witam.
Chyba w moim Roverze trzeba będzie wymienić silnik...
Moje pytanie brzmi czy będzie pasował silnik np. 1.8 (na pewno jest większy, czy się zmieści?) albo 1,4 16V ?
Na co zwracać uwagę gdy będę już go kupował?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 30, 2017 07:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Czw Mar 30, 2017 08:45   

Wejść wejdzie jeśli chodzi o mechanikę, ale... jeśli chcesz żeby to pracowało poprawnie, to wtryski i sterownik z 1,8 musisz wsadzić.

Nie wiem jak ze skrzynią biegów, niech się reszta wypowie.

Gdzieś tu chyba był temat o takiej przekładce
 
 
herobot 




Dołączył: 07 Sie 2016
Posty: 138

Rover 25

Wysłany: Czw Mar 30, 2017 08:46   

A czy mocowań nie trzeba zmieniać przy zmianie na 1.8 ?
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Czw Mar 30, 2017 08:47   

Uprzedziłeś mnie z odpowiedzią, a potem doczytałem że chodzi o 8V :wink:
 
 
Wojtek13 



Dołączył: 29 Mar 2017
Posty: 25



Wysłany: Czw Mar 30, 2017 09:21   

Powiem tak, bardziej skłaniał bym się ku takiej samej wersji silnika jaką mam teraz.
Chce kupić cały silnik z osprzętem więc mocowania bd pasować i do skrzyni też.
Nawet już parę znalazłem, ale na co zwracać uwagę przy kupnie?
Tyle że wszystkie są już wyciągnięte nie chciałbym kupić bubla...
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Czw Mar 30, 2017 09:30   

Przede wszystkim sprawdzasz korek i bagnet czy nie ma majonezu. Dobrze też spuścić olej i sprawdzić co wyleci. Jak jest mokro na składaniu głowicy z blokiem to wiadomo co to może oznaczać.

Rozebrać silnika raczej Ci nie dadzą. Najlepiej to zrzucić stopy korbowodów i zobaczyć w jakim stanie są panewki na korbach. Jak nie ma tam przytarć, to na głównych wału też być nie powinno. Warto też zobaczyć czy tuleje nie są wytarte na lustro jakimś endoskopem albo od spodu jak zrzucisz miskę. Więcej na sucho raczej nie sprawdzisz.
 
 
Wojtek13 



Dołączył: 29 Mar 2017
Posty: 25



Wysłany: Czw Mar 30, 2017 09:56   

dzięki wielkie.
Zmieniał ktoś z Was silnik może u siebie? Z jakim to może równać się kosztem?
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Czw Mar 30, 2017 10:42   

Będziesz to robił sam ?

Najprościej byłoby ci wziąć kompletne 1,4 16V + instalacja z Poloneza 1,4. Wtedy odpada ci problem immo bo w PN ich nie było jako tako.
 
 
Wojtek13 



Dołączył: 29 Mar 2017
Posty: 25



Wysłany: Czw Mar 30, 2017 17:12   

Sam raczej nie, nie wiem czy bym sobie poradził , po za tym nie mam takiego zaplecza.
Zlecę to jakiemuś mechanikowi, ale nie wiem ile to mniej więcej bd kosztować. Nie chce by mnie oszukał na robociźnie.
Pi razy oko? 300 zł za przełożenie całego serducha?

Ja teraz na pewno nie mam 16V a jak wrzucę to bd pasował? Z skrzynia i wgl. bd miał miejsca tyle?

A jak wezmę inny silnik 1,4 a zastawie obecną instalacje, to bd problem z immobilajzerem? Nie odpalę go czy jak?

[ Dodano: Czw Mar 30, 2017 17:12 ]
zlokalizowałem u siebie w silniku dziurę w tłoku.

czyli co? wymiana na nowy silnik?
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Czw Mar 30, 2017 22:21   

Albo odbudowa. Ja bym zrobił dobrą ocenę silnika i wtedy podejmował decyzję. Nic na szybko.
 
 
Wojtek13 



Dołączył: 29 Mar 2017
Posty: 25



Wysłany: Czw Mar 30, 2017 22:52   

tzn? rozebrać silnik i dać głowice do sprawdzenia?
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Czw Mar 30, 2017 22:56   

Wojtek13, Jak chcesz inny silnik to musisz dać mu inny sterownik, twój 8V nie ogarnie 16V. Jak się na takie coś zdecydujesz to albo przelutowujesz 8 pin pamięć ze swojego ECU do nowego albo kupujesz zestaw startowy ECU + Immo + Piloty. Dodatkowo musisz szukać silnika przed 2000 r na mems 1.9 bo inaczej czeka cię masa niepotrzebnej roboty.
 
 
Wojtek13 



Dołączył: 29 Mar 2017
Posty: 25



Wysłany: Pią Mar 31, 2017 08:19   

Czyli potrzebowałbym kompletny silnik z osprzętem + okablowanie i komputer tak? o to wszytko zamienić, mechanik powinien to ogarnąć prawda?

Znalazłem taki sam z takiego samego rocznika.
1,4 8V z 99r.

[ Dodano: Pią Mar 31, 2017 08:19 ]
wiec jak taki sam silnik to okablowanie i komputer mogę zostawić ten w swoim?
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Mar 31, 2017 20:56   

jak silnik taki sam to zmieniasz sam silnik
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wojtek13 



Dołączył: 29 Mar 2017
Posty: 25



Wysłany: Czw Kwi 13, 2017 22:02   

Witam.

Został zmieniony sam silnik,
taki sam rocznik , pojemność

Działa pięknie, pali od "kopa"
ale potrafi mi teraz np. na "luzie" zostać na 2-3 tys obrotów. raz zejdzie po chwili, a raz trzeba wyłączyć i zapalić silnik od nowa.Tyle ze jak zrobię to od razu to obroty same wskakują.
Jak jadę i przerzucam biegi podczas jazdy to obroty nie spadają tylko zostają . jak hamulce czy gazuje to spadają i podwyższają się.
tyle że niekiedy te obroty się zawieszają.

Silnik mam z takiego samego Rovera. Wcześniej w starym aucie przed zamianą ten silnik nie łapał takich obrotów.

Co może być nie tak?
Linka od gazu się blokuje? Pedał odbija, nie muszę go "podważać" noga by odbił.
Przepustnica?
Silnik pracuje tak równo jakby z fabryki dop. wyjechał. Tylko ten gaz.

Pozdrawiam.
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1744
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Kwi 13, 2017 23:04   

Poluzuj linke na regulacji i sprawdz czy jest dobrze ulozona


Przepustnica zostala twoja?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Wojtek13 



Dołączył: 29 Mar 2017
Posty: 25



Wysłany: Czw Kwi 13, 2017 23:14   

Z tego co wiem to z tamtego rovera "dawcy" została przełożona do mojego.
oczywiście taka sama, i jak była w "dawcy" działała idealnie, silnik też, nic nie wieszał obrotów.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 13, 2017 23:35   

a jak nie pomoże regulacja linki, to zrób reset przepustnicy czy tam reset pamięci adaptacyjnej przepustnicy, opis tej czynności z pewnością znajdziesz na forum
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wojtek13 



Dołączył: 29 Mar 2017
Posty: 25



Wysłany: Czw Kwi 13, 2017 23:47   

łooo ooo ooo to już poważniej zabrzmiało... ;/
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1744
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Kwi 14, 2017 22:51   

Wlaczasz zaplon, naciskasz pedal,gazu do oporu 5x, wylaczasz zaplon, gotowe
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover200 97r 2.0SD 86KM] Hamowanie i drgania całego nadwozi
lukasz18 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 25 Pią Lis 25, 2011 17:31
lukasz18
Brak nowych postów [Rover 214]Wymiana całego przodu ?
bzyko12 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Sty 16, 2015 14:38
slax
Brak nowych postów [Rover200] Obroty silnika względem klimy?
lukasz18 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Cze 22, 2012 08:26
tronsek
Brak nowych postów [R220 SDi '97] Masakryczne wibracje całego auta
zichan Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Paź 28, 2008 11:16
zichan
Brak nowych postów [r 220 sdi 99r] drżenia całego auta przy 3 tysiach obrotow
tox88 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Paź 21, 2010 09:39
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink