Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR] Simmerring wałka ssącego+termostat +uszcz. kolektora
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR] Simmerring wałka ssącego+termostat +uszcz. kolektora
Autor Wiadomość
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Cze 11, 2017 19:03   

Nie kupuj boscha to jak byś zwykłe iskry kupił :P w Landstore.pl sa Championy albo w landroverowy.pl
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 11, 2017 19:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Cze 11, 2017 19:10   

Te Bosch'owskie tez niby platynowe. Z szybkiego rozeznania i tak chodzi o korozję.
OK, będą Championy.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Cze 11, 2017 19:15   

Uwierz miałem Boscha 3 razy i nigdy nie wytrzymały więcej jak 15-17kkm nachampionach 100kkm idzie zrobić choć teraz na tych co mam to jedna wyzionęła duch po coś ok 30kkm ale może to przypadek bo to jest chyba już 6 czy 7 komplet u mnie w autach
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Pią Cze 16, 2017 10:14   

Iskra wbrew pozorom jest całkiem dobra. Tyle tylko, że klepią zwykłe świece ( nie mają w ofercie platyn czy irydowych niestety). Do latania na co dzień robiąc do 15 tyś km rocznie nie mam zastrzeżeń w kilku Polówkach na gazie i Punciaku.

Co do pytania o irydowe na poprzedniej stronie. Znacznie dłużej żyją, niższą energię musi dostarczyć cewka, aby nastąpiło przebicie ( czyli mniejsza szansa na grzanie się cewki i jej uszkodzenie). Energia iskry dużo większa bo jest skupiona na dużo mniejszej powierzchni.

W Tarpanie ( 1,8 16V) mam wsadzone irydowe bodaj z NGK które mają już nalatane jakieś 80tyś km ( były przełożone z poprzedniego silnika 1,6 16V).

Do 200 w przyszłym tygodniu wsadzę irydowe Denso (1,8 VVC) i zobaczę, bo stare platynowe NGK zamontowane przez poprzedniego właściciela kilka lat temu już niedomagają i wypadają zapłony. Przy okazji wymiana kabli zapłonowych.

W Audi mam wsadzone irydowe chyba Boscha (nie pamiętam czy na 100% to Bosch bo za dużo świec przerzucałem w kilku samochodach). Do tego komplet nowych 8 cewek. Zastrzeżeń brak.

Aha i nie zapominać o ciepłocie świecy. Błędny dobór ( szczególnie przy gazie) może doprowadzić do pękania porcelany, co w skrajnym przypadku może zakończyć się uszkodzeniem silnika. Warto tu nadmienić, że (jak mnie pamięć nie myli) NGK ma odwrotną nomenklaturę w stosunku do Boscha.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pią Cze 16, 2017 20:11   

Świece wymienione - rwie dalej. Hamowanie silnikiem wciąż niemożliwe. Kicha, nie wiem co mu dolega.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Pią Cze 16, 2017 23:13   

Przychodzą mi jeszcze dwie rzeczy do głowy. Co do szarpnięcia to sprawdzić wszystkie poduchy ( szczególnie ta pod silnikiem).

Co do zawieszania się obrotów. Może linka się czasem przycina ? Miałem podobny efekt na aluminiowej przepustnicy z PN 1,4. Tam krokowy uchyla przepustnicę ( nie ma kanału obejściowego) i też się tak przywieszały czasem obroty. Okazało się, że sprężyna miała już swoje lata i do tego linka czasem się trochę w pancerzu przycięła i się nie domykała. Dołożyłem zewnętrzną sprężynę i od tamtej pory spokój. Może za mocno naciągnąłeś linkę podczas składania góry silnika i jest lekko napięta?
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pią Cze 16, 2017 23:33   

Falowanie obrotów wyeliminowane - brak spinki w obudowie filtra powietrza :-|
Ma ktoś taką na zbyciu?

Nie szarpie silnikiem tylko całym autem. Tak jakby Cie ktoś pchnął przy lekkim dodaniu gazu. Nie ma płynności. Inaczej: jakby TPS od razu kazał wystartować z 1800rpm. On sam sprawny.
Tak samo z odjęciem nogi z gazu - szarpnięcie i to podwójne z lekkim opóźnieniem (zauważalny skok wskazówki na obrotomierzu). Tu zaś na myśl mi krokowy przychodzi.
Coś z mieszanką paliwowo-powietrzną albo odcięciem zapłonu. Nie wiem. Na metodę prób i błędów nie mam kasy. Chciałbym poznać konkretną przyczynę, a nie zgadując wymieniać po kolei podzespoły.

[ Dodano: Pią Cze 16, 2017 23:33 ]
sebeks napisał/a:
Może za mocno naciągnąłeś linkę podczas składania góry silnika i jest lekko napięta?

Nie, jest w normie. A raczej tak jak lubię, bo nie chcę luzu na gazie.
Odkręcałem śrubę odbojową do najniższego położenia TPS ale nie blokady tarczy (potrafi się zakleszczyć w przepustnicy) ustawiając najniższą z możliwych wartości na TPS. Obroty jałowe spadły jak powinny. Linkę naciągałem do wyeliminowania luzu, tak by wartość na TPSie nie wzrosła ani o 0.01 Ohma.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Pon Cze 19, 2017 13:37   

Skoro nie masz luzu na lince, to pytanie, czy sam się gaz linką nie podciąga jak szarpnie silnikiem przy dodaniu albo odpuszczeniu gazu. Zluzuj ją nieco i zobacz efekt. Proste do sprawdzenia i nic nie kosztuje.

Ja miałem taki efekt w innym samochodzie gdzie mam K16 wsadzone wzdłużnie. Efekt występował po zerwaniu poduszki pod silnikiem bo się bardziej mógł wychylać a linka leci w bok od silnika.

Teoretynie taka sytuacja nie powinna występować bo linka pracuje wraz z pancerzem, ale ja bym to sprawdził.

Jeszcze w sumie mam pytanie do krokowego. Jak go czyściłeś, to w jaki sposób ? Jesteś 100% pewien że pracuje jak powinien ? Patrzyłeś w otwór w kolektorze dolotowym w miejscu gdzie wchodzi krokowy ? U mnie jest tam pełno syfu blokującego przepływ powietrza. Póki co u mnie nie ruszałem bo i tak muszę uszczelniać pokrywę to i kolektor zrzucę.

Jak wkładałeś listwę wtryskową. Na pewno dobrze siadły oringi ? Gniazda pod wtryski wcześniej wyczyściłeś ? Tam się lubi zbierać syf.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pon Cze 19, 2017 20:13   

sebeks napisał/a:
Skoro nie masz luzu na lince, to pytanie, czy sam się gaz linką nie podciąga jak szarpnie silnikiem przy dodaniu albo odpuszczeniu gazu. Zluzuj ją nieco i zobacz efekt. Proste do sprawdzenia i nic nie kosztuje.

Zrobię jak zalecasz i dam znać ale tak samo linkę miałem naciągniętą przed objawami.
sebeks napisał/a:
Efekt występował po zerwaniu poduszki pod silnikiem bo się bardziej mógł wychylać a linka leci w bok od silnika.

Przed przygodami z termostatem tego efektu nie było. Byłoby naprawdę dziwnym zbiegiem okoliczności żeby usterki zgrały się w czasie.
sebeks napisał/a:
Jak go czyściłeś, to w jaki sposób ? Jesteś 100% pewien że pracuje jak powinien ?

Ekstrakcyjna na cienki pędzelek z długim włosiem. Później płukanka w WD-40.
Nie jestem pewny w 100%, bo nawet nie ma go jak zasymulować. On chyba dostaje stałe napięcie ale przemiennie na odpowiednie piny (impulsowo), bo stary jak kiedyś sprawdzałem to tylko ruszał się o 1mm i znów musiałem zmienić piny.
Wszystkie otwory i rurki przeczyściłem. Tylko ta odma od pokrywy zaworów była z lekkim osadem białej mazi ale niewiele.
sebeks napisał/a:
Jak wkładałeś listwę wtryskową. Na pewno dobrze siadły oringi ? Gniazda pod wtryski wcześniej wyczyściłeś ? Tam się lubi zbierać syf.

Tak gniazda przeczyściłem ale jakie oringi? :-|
Tam jest jedna uszczelka i ją wymieniłem na nową - raczej siadła dobrze. Raczej, bo jak to sprawdzić bez demontażu. Ona wchodzi w wyprofilowany rowek w listwie i tyle. Ją dla pewności też delikatnie maznąłem silikonem wys. temp. szczególnie w okolicach wlotu płynu chłodniczego.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Wto Cze 20, 2017 15:59   

Silniczek krokowy jest sterowany jak typowy krokowiec ( nie wiem czy miałeś do czynienia z tym). Wysyłana jest odpowiednia sekwencja na styki aby się obracał. Podanie napięcia na jeden biegun, powoduje tylko przesunięcie o jeden krok ( czyli o jakiś kąt jaki producent przewidział na krok) silniczka. Poczytaj na necie jak działają silniki krokowe, zrozumiesz ideę :wink:

Oringi miałem na myśli te, które są na wtryskach ( każdy wtrysk ma oring który go uszczelnia w kolektorze oraz drugi który wchodzi w listwę zasilającą paliwem). Jak wyjmowałeś wtryski, to mógł któryś źle siąść lub co gorsza mógł się uszkodzić co też się zdarza.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Wto Cze 20, 2017 20:13   

Samych wtrysków nie ruszałem. Odkręciłem całą listwę od głowicy i odsunąłem na bok.

Z luźną linką jeszcze gorzej szarpie, bo jest za duży skok jałowy.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Sro Cze 21, 2017 22:52   

Nie rozumiem co w końcu robiłeś z tymi wtryskami...

Do głowicy przykręcany jest kolektor, a do kolektora wtryski.

Więc finalnie wyjmowałeś te wtryski z kolektora czy nie ?
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sro Cze 21, 2017 23:24   

No ok, może inaczej nazywam te same rzeczy.
Cały kolektor ssący odkręciłem i odsunąłem na bok dla dojścia do termostatu.
To co na fotce w całości poszło na bok i tyle ruszania było.


Dziś sprawdziłem poduszki tzn wychył silnika podczas ruszania na skręconych kołach. Wychył spory ale wg mnie w normie i nic nie stuka.
https://drive.google.com/file/d/0B0lZV0qCDCN1QUgyb0hIYkhUQTg/view?usp=sharing
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Czw Cze 22, 2017 11:34   

Czyli odkręciłeś kolektor, wtrysków nie ruszałeś, więc tematu związanego z wtryskami nie ma :wink:

Na pewno masz wszystkie kostki dobrze pospinane? Obleć jeszcze do pewności wszystkie czujniki, zdejmuj kostki, podoginaj igłą styki, do tego przeleć je kontaktolem w sprayu do pewności ( przeczytaj jak ulotkę jak się go stosuje nim założysz kostkę z powrotem). No nie ma siły. Jak przed rozkręceniem wszystko hulało jak należy a teraz są jakieś jaja to znaczy że coś przy składaniu musiało pójść nie tak :roll:

Posprawdzaj jeszcze wężyki. Sprawdź czy ten gdzie wchodzi podciśnienie na serwo na pewno dobrze jest włożony. Tam jest taka plastikowa jakby zapinka. Może tam coś nie do końca zaskoczyło i ciągnie lewe powietrze.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Czw Cze 22, 2017 20:49   

sebeks napisał/a:
Sprawdź czy ten gdzie wchodzi podciśnienie na serwo na pewno dobrze jest włożony.

Wtedy miałbym słabsze hamulce. Czujniki już 5 raz sprawdzę.
Nie wiem jak sprawdzić czy dobrze do głowicy dolega cała listwa. Nie wiem już co sprawdzać.
A najgorsze w tym wszystkim, że chciałem auto wkrótce sprzedać i nabyć co nowego a tu takie klocki.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Czw Cze 22, 2017 22:28   

nie koniecznie muszą być słabsze, lub będą w zasadzie nieodczuwalnie a lewe powietrze może łapać.

Nie listwa, tylko kolektor dolotowy. Mylisz podstawowe pojęcia przez co potem ciężej pomóc bo gadamy o czymś a po 10 postach się okazuje, że chodzi o zupełnie inny element. Na przyszłość pisz precyzyjniej. Skoro dałeś nową uszczelkę pod kolektor to powinno być OK. Choć kto wie, mogła się nieco wysunąć przy składaniu i podwinąć, przez co też może dostawać lewe powietrze. Tablice widzę Zabrzańskie. Mieszkasz w tych okolicach ?
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Czw Cze 22, 2017 22:37   

Ok, postaram się być preryjny w nazwach ale co dziwne łatwiej mi operować angielskimi (tut. inlet manifold), bo przy wszelkie prace robię wg RAVE.
Tak Zabrze :)
Jak jesteś również z okolic to przyjeżdżaj, podziałamy, a nie pozostanę dłużny.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Czw Cze 22, 2017 22:44   

Myślę że większośc ludzi na tyle zna angielski że jak zaczniesz pisać w angielskim to zrozumiemy :mrgreen:

Z czasem u mnie kiepsko ogólnie. Jak u Ciebie z czasem we wtorek przyszły ? Będę w Tarnowskich Górach bo się tam akurat przeprowadzał będę więc można by się gdzieś np. przy A1 albo A4 spotkać. Może będzie łatwiej na coś nakierować, bo pomaganie przez neta to ogólnie jak wróżenie z fusów zawsze jest ;)
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Czw Cze 22, 2017 22:49   

Wstępnie pasuje ale zdecydowanie późnym popołudniem.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Czw Cze 22, 2017 23:02   

Myślę że nie zapakuję całego Lublina 5 metrowego, nie przetransportuję tego do TG i nie wypakuję przed 14 w południe, tak że luz :mrgreen: Z resztą, od przyszłego tygodnia będę tam częściej zaglądał więc jak co to można się i w późniejszym terminie jakoś trafić :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów SOLVED [R214Si ' 98] Po wymianie uszcz. kolektora ssącego...
skupa Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sro Sty 02, 2008 20:27
skupa
Brak nowych postów [214 si 97] Uszczelka kolektora ssacego??
karol1005 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Wto Sty 03, 2012 16:48
karol1005
Brak nowych postów [R214] Uszczelka kolektora ssącego
marcingv Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Sro Sty 08, 2014 17:35
leszczu
Brak nowych postów [ MG ZR ] Pisk z okolicy kolektora ssącego
Makin11 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Pią Gru 07, 2012 23:25
marcinmarcin
Brak nowych postów [R200vi 1.8] Uszczelka kolektora ssącego.
Korczus Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Czw Lis 05, 2009 18:24
Korczus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink