Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover45] jakie klocki i tarcze na przod i klocki tyl kupic
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover45] jakie klocki i tarcze na przod i klocki tyl kupic
Autor Wiadomość
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Cze 25, 2017 17:44   

No i powiedz mi jeszcze że od 20 lat sa w hamulcach stosowane smary silikonowe? Nie gadaj bzdur że silikonowe smary się nie zapiekają, pracuję z takimi smarami w urządzeniach typu drukarka itp. nie chcesz wiedzieć ile syfu łapie smar silikonowy i jak potrafi się zapiec. prowadnice jak to nazywasz (śruby pływające) były zawsze smarowane miedzią i to nie jest wynalazek PRL. Trochę stary już jestem i co nieco widziałem. A i jeszcze jedno, na jakiej podstawie twierdzisz ze smar miedziany jest droższy od silikonowego?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 25, 2017 17:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Czw Cze 29, 2017 00:03   

Nie twierdzę że smar miedziany jest droższy.
Co mówili producenci 20 lat temu nie wiem, ale teraz chyba wszyscy odradzają smary miedziane.
Smar silikonowy łapie syf, ale w miejscach w których pracuje nie ma z nim kontaktu-gumki. W innych miejscach(prowadnice klocków jeśli nie mają pracować na sucho) jest smar-pasta(plastilube) która nie łapie syfu. Po prostu trzymam się tego co zaleca producent układu hamulcowego.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Cze 29, 2017 08:28   

nanab napisał/a:
Po prostu trzymam się tego co zaleca producent układu hamulcowego.
Chcesz powiedzięć ze Rover takie smary zalecał jak robił swoje auta? no to czekam może gdzieś nie doczytałem.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Pią Cze 30, 2017 00:28   

Lucas, ate, bosch, girling, inne.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Cze 30, 2017 08:18   

Tu jest temat 20 letniego prawie rovera a nie producentów klocków, jak nikt w serwisówce nie pisał o takich smarach to czemu mechanik ma je używać? a ty kupując klocki i tarcze szukasz smaru do tego tak? ilu ludzi tak zrobi? czy raczej pójdą i kupią w markecie stary dobry smar miedziany a ty chcesz tu brać roverową nawracać. Są mechaniki co to wiedza i tak robią ale bez przesady szukać smaru jak samemu klocki zmieniasz w starym aucie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Pią Cze 30, 2017 23:45   

sknerko napisał/a:
Tu jest temat 20 letniego prawie rovera a nie producentów klocków

*producentów układów hamulcowych montowanych w tym roverze

Każdy robi jak chce, ja tylko piszę jak powinno być "zgodnie ze sztuką". Wszyscy najwięksi producenci mają takie same albo prawie takie same zalecenia, więc dwa smary wystarczą mi do ogarnięcia praktycznie każdego samochodu :)
To że wielu ludzi robi inaczej słaby argument. Wielu ludzi wstawia rezystorki zamiast poduszek, wielu ludzi jeździ nie zaglądając do hamulców aż przestaną hamować, nie zmienia tarcz zjechanych o 3mm "bo jeszcze coś tam jest", wielu ludzi leje 15W40 "bo silnik stary i czeba lać gensty olej".
Czy to 2-letni czy 20-letni samochód dla mnie bez różnicy, wolę zrobić porządnie, żeby działało sprawnie i niezawodnie, zwłaszcza jeśli nic mnie to nie kosztuje.
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sob Lip 01, 2017 09:28   

nanab napisał/a:
Wielu ludzi wstawia rezystorki zamiast poduszek,

tu akurat się mylisz bo tak robią tylko handlarze, a nie normalni ludzie :ok: także zły akurat przykład :) ale generalnie tak, to że 15 lat temu ktoś coś robił tak a nie inaczej nie znaczy że normy się nie zmieniają i nie należy iść do przodu, nie zagłębiałem się w temat smarów do układy hamulcowego ale mam wrażenie że w tym temacie obaj możecie mieć rację, że można zrobić i tak i tak a źle nie będzie, tylko się boicie tego przyznać sobie chłopaki :wink:
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Lip 01, 2017 14:28   

Ja nie powiedziałem ze stosowanie nowoczesnych smarów jest złe ale jak nie dostaniesz takiego razem z klockami to kupowanie specjalnego smaru podejrzewam że w ilosci nadmiernej jak na 1 czy 2 zmiany klocków jest nieopłacalne. Miedziany smar większość ma w garażu i używa również do innych celów.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Jakie tarcze i klocki kupić?
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Czw Kwi 24, 2008 15:00
tomcy
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MG ZS] Jakie klocki i tarcze hamulcowe
Misiek666 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Maj 20, 2012 16:02
Adrian
Brak nowych postów [R45] Tarcze i klocki
NiceMan Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Paź 13, 2015 21:50
NiceMan
Brak nowych postów [416] Sportowe tarcze i klocki
krk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Czw Lip 26, 2012 21:56
flapjck1
Brak nowych postów [R414] Klocki i tarcze
jak wymienic tarcze i klocki?
mogewszystko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Lut 01, 2009 14:54
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink