Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Czy dwumas do wymiany? Jaki dopuszczalny luz ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Czy dwumas do wymiany? Jaki dopuszczalny luz ?
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3425
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Cze 26, 2017 15:34   [R75] Czy dwumas do wymiany? Jaki dopuszczalny luz ?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Cześć,
Jestem w trakcie wymiany wysprzeglika i przy okazji przyjrzałem sie koło dwumasowemu. Ma ono spory luz osiowy - tak ok 3,5cm. No i zastanawiam sie czy wymieniać czy składać.
Auto czasami szarpało przy ruszaniu, ale tarcza sprzęgła tez juz świeża nie jest, ma ok 7 mm gr i sprężyny tłumiące można delikatnie ruszać palcami. Co prawda sprzęgło nigdy sie nie uslizgnelo, ale możne to ta tarcza powodowała szarpanie?
Nie zaobserwowałem hałasu, jakiś nadmiernych wibracji itp

tak to wygląda

https://zapodaj.net/7b9b9b7619761.jpg.html
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 26, 2017 15:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 26, 2017 18:05   

dawidd, trochę duży ten "luz", moje miało mniejszy i zmieniłem. ;-) Ale wibracje dało się czuć wyraźnie i była kaczka przy ruszaniu z dwójki. Na Twoim miejscu bym wymienił za jedną robotą ze sprzęgłem i wysprzęglikiem. Nie ma co trzy razy skrzyni zrzucać w odstępach kilku tygodni. ;-)
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3425
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Cze 26, 2017 21:03   

zamówiłem juz wszystko luk'a dwumas 1330, sprzęgło z dociskiem 560, wysprzeglik mam dostać nowy w ramach gwarancji od tazu, objeździłem na nim od października 2015 r. Az jestem ciekaw jakości tych nowych rzeczy, mam 320 tys i oryginalny dwumas BMW 21.21

[ Dodano: Pon Cze 26, 2017 18:28 ]
wellman, a mam jeszcze pytanie, czy przy wymianie kola zmieniales tez sruby mocujące i czy byly z kołem w zestawie ?

[ Dodano: Pon Cze 26, 2017 18:44 ]
a i co z uszczelniaczem wału, mimo iz jest sucho to przy takiej naprawie powinno się profilaktycznie wymienić czy dać spokój?

[ Dodano: Pon Cze 26, 2017 21:03 ]
Siememering ma wymiary 110x90x12
Wymieniam wszystko, tak zeby juz więcej w sprzęgło nie spoglądać
Zna ktos momenty dokręcania śrub kola dwumasowego i śrub docisku sprzęgła?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Cze 26, 2017 23:37   

dawidd napisał/a:
Zna ktos momenty dokręcania śrub kola dwumasowego i śrub docisku sprzęgła?

Koło (110-115 Nm), a docisk 25Nm.
Ja obydwa wkręcałem na stare śruby ale dałem klej LOCTITE'a.

dawidd napisał/a:
a i co z uszczelniaczem wału, mimo iz jest sucho to przy takiej naprawie powinno się profilaktycznie wymienić czy dać spokój?

Skrzynie i silnik miałem targane już kilka razy w ciągu roku i nie dawałem nowych uszczelniaczy. Odpukać, jest sucho.

Jedyne co zmieniłem po ostatniej wysypce wysprzęglika, to kominek złoty w skrzyni i jego uszczelnienie. Nowy jakieś chore pieniądze kosztuje, ale trafiłem na używany w dobrym stanie. Poprzedni, metalowy wysprzęglik mi objechał pod kątem.

dawidd napisał/a:
Az jestem ciekaw jakości tych nowych rzeczy, mam 320 tys i oryginalny dwumas BMW 21.21

Obyś nie musiał sprawdzać. Ja dałem nowe sprzęgło (AP), nowy wysprzęglik (Britparta) (podziałał tydzień) (poprzedni TAZU wytrzymał 2 tyg. i rozpadło się łożysko, ale przejeździłem rok). Teraz mam coś co wrzucają do freelanderów. Niemniej na wszystkim już jest napisane MADE IN CHINA :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 26, 2017 23:45   

dawidd, w zestawie z kołem śrub nie miałem, ale w Bosch serwisie dobrali nowe. Uszczelniacz wału też wymienili, to akurat drogie nie było.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3425
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Cze 27, 2017 07:53   

MaReK napisał/a:
Ja obydwa wkręcałem na stare śruby ale dałem klej LOCTITE'a.
a stare śruby miałeśna klucz sześciokąt? U mnie takie sa i patrząc po budowie kola lok takie juz nie będą pasować.

MaReK napisał/a:
poprzedni TAZU wytrzymał 2 tyg

no to u mnie tazu prawie 2 lata śmigał, ale i tak spodziewałem sie, że wytrzyma więcej. Jedynie co mogę zaliczyć na plus tazu to to ze po 2 telefonach i podesłaniu danych, bez paragonu (który zgubiłem) obiecali wysłać kolejny wysprzeglik całkowicie free
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Cze 27, 2017 08:00   

dawidd napisał/a:
a stare śruby miałeśna klucz sześciokąt? U mnie takie sa i patrząc po budowie kola lok takie juz nie będą pasować.

Piszemy o ośmiu śrubach? No miałem oryginalne. Nie zakładałem nigdy nowego koła, to Ci nie powiem. Śruby do docisku mam typu imbus.

dawidd napisał/a:
no to u mnie tazu prawie 2 lata śmigał, ale i tak spodziewałem sie, że wytrzyma więcej. Jedynie co mogę zaliczyć na plus tazu to to ze po 2 telefonach i podesłaniu danych, bez paragonu (który zgubiłem) obiecali wysłać kolejny wysprzeglik całkowicie free

A kupowałeś od nich? Bo ja niestety od pośrednika, też paragon posiałem ;/
Twój wysprzęglik się rozszczelnił czy padło łożyskowanie. Zobacz jak wygląda ten złoty kominek na skrzyni, bo mój po TAZU wyglądał źle. Miał skazy jakby ktoś pilarką kątową się po nim przejechał.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3425
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Cze 27, 2017 11:13   

chodzi mi o śruby trzymające kolo dwumasowe
MaReK napisał/a:
A kupowałeś od nich?

tak, pamiętam ze bylo nawet trochę taniej niz na allegro. U mnie sie rozszczelnił, łożysko chodzi bardzo dobrze, nawet z lekkim oporem prawie jak nowe, wiec tu zastrzeżeń nie mam

[ Dodano: Wto Cze 27, 2017 11:13 ]
kurcze, nie myślałem ze z kupnem dwumasu może byc taki problem, na allegro jest pełno aukcji, ale jak przychodzi co do czego to stan 0. Obdzwoniłem sporo sklepów i wszędzie to samo - nie ma
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 27, 2017 12:19   

dawidd, a tutaj dzwoniles?

https://m.czesciauto24.pl/oen/stc4561a

Wg numerów sie zgadza i w większości piszą ze wysyłka w 24h
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Cze 27, 2017 12:44   

longer86 napisał/a:
Wg numerów sie zgadza i w większości piszą ze wysyłka w 24h

Tylko cena 500+ w/g tego co podał wcześniej Dawidd ;)

Dlatego ja pierwsze koło zregenerowałem (i bardzo sobie chwaliłem), a potem kupiłem od ADI-Czesci dwumas w super stanie. Czasami można naprawdę dobrą używkę wyhaczyć w rozsądnej cenie.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3425
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Cze 28, 2017 12:20   

już kupiłem, co prawda za 1600 ale ma na piątek być na 100%. A jak znów coś nie wyjdzie z tym kołem to wsadzę sacha zamiast lok'a - te są po 1500zl

[ Dodano: Sro Cze 28, 2017 12:20 ]
i wszystko idzie pod gore, dostałem sprzęgło - w pudelku Luk jest AP. Nie wiem czy oddawać czy zostawić - co radzicie?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Cze 28, 2017 13:16   

To chyba dobrze nie? AP były na pierwszy montaż podobno.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3425
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Cze 28, 2017 13:22   

no własnie nie wiem, może i dobrze. AP sa w tej samej cenie na allegro co luk, dzwonił do mnie sprzedawca i tłumaczył ze tak pakuje luk, podał nawet link do firmy zeby sobie tam zadzwonić i wyjaśnić
http://www.schaeffler.pl/...ontact-list.jsp
Z AP miałem wysprzeglik który po paru m-cach wyleciał ze skrzyni, ale drugiej strony tez czytałem ze produkty AP szły na pierwszy montaż do rovera, chociaż moje stare sprzęgło ma znaczek luk
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Cze 28, 2017 15:16   

Ja już nie nadążam za tymi częściami, wiem że na znakomitej większości napisane jest made in china ;) Moje nowe sprzęgło AP docisk/tarcza ma się świetnie. Wysprzęglik mam nie wiem jakiej firmy już (od Landka na pewno), póki co jeździ. Zauważyłem natomiast, że zaczyna się pojawiać syndrom dwumasy :) Ale spokojnie. Jak dotrwa do grudnia/stycznia, to mam pomysł aby wspólnie z ADI-CZESCI wsadzić automat ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Sro Cze 28, 2017 15:17   

MaReK napisał/a:
to mam pomysł aby wspólnie z ADI-CZESCI wsadzić automat ;)


Ooo, ja też chcę ;)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Cze 28, 2017 15:19   

Ale to nie jest takie plug & play :) W każdym razie da się ogarnąć.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Sro Cze 28, 2017 15:26   

No domyślam się ;)

A tak mniej więcej jaki to by był koszt?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Cze 28, 2017 15:39   

Nie wiem. Na pewno koszt skrzyni, chłodnicy skrzyni, wiązki elektrycznej, komputera silnika, elektroniki, wybieraka skrzyni, osłony wybieraka (to musi być europa) no i robocizna ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Cze 28, 2017 23:06   

Nie wiem czy taka zabawa będzie opłacalna.
Na szybko licząc po średnim koszcie części z Allezłomu wychodzi 2370zł za same graty.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3425
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Lip 03, 2017 13:31   

dzis w końcu dotarł do mnie nowy dwumas. Luz na starym był 3 ząbki (te kolo śrub mocujących) a na nowym jest 1 ząbek, wiec różnica spora.
Co do złotego kominka w skrzyni u mnie nie było nic wytarte, jest gładki na całej powierzchni
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] luz osiowy turbiny - dopuszczalny czy nie?
dawidd Rover serii 75, MG ZT 22 Nie Lis 22, 2015 01:59
Markzo
Brak nowych postów [R75] jaki koszt wymiany przewodów hamulcowych metalowych?
szkodowy Rover serii 75, MG ZT 0 Sro Gru 13, 2017 03:07
szkodowy
Brak nowych postów [R75 1.8] - czy przypasuje dwumas z 1.8T?
zetkaii Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Lis 16, 2018 23:19
dzelo23
Brak nowych postów [R75] Dwumas na zwykłe ??
maciej75v6 Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Cze 13, 2013 08:58
sknerko
Brak nowych postów [R75]Regeneracja maglownic i dwumas Lublin
Vickers Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Cze 05, 2013 19:44
sash997



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink