Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Lampy do jazdy dziennej zamiast przeciwmgielnych
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Lampy do jazdy dziennej zamiast przeciwmgielnych
Autor Wiadomość
chupp 




Dołączył: 24 Cze 2015
Posty: 29
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Cze 04, 2017 22:29   [R75] Lampy do jazdy dziennej zamiast przeciwmgielnych

Witam. Czy ktoś może montował coś takiego:
http://tnij.at/137035

Zamiast lamp przeciwmgielnych w R75 przed liftem?

Zastanawiam się jak wstawić LEDy dzienne. Nie mam xenonów, żeby kombinować z ringami w lampach :) . A takie zwykłe doklejane paski są dość nieestetyczne.

Nie wiem też czy rozmiarowo to podejdzie. Te oryginalne mają 3 otwory podobnych rozstawów. W ledach by trzeba było to przyciąć, ale tak gdybam. Niby pasuje do wielu aut.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 04, 2017 22:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 05, 2017 10:48   

A nie mozesz wlaczyc dziennych swiatel ?
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 05, 2017 10:54   

Bylo cos podobnego:

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=98044
_________________
75 Red Edition
 
 
chupp 




Dołączył: 24 Cze 2015
Posty: 29
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Cze 05, 2017 11:52   

Super, całkiem fajnie. Jeszcze widziałem jeden patent na forum Brytyjczyków:
http://s371.photobucket.c...5e6b9a.jpg.html

Tylko nie mogę doszukać się na naszym alledrogo takich pasów led wodoodpornych, ale od czego jest EBAY :D
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 05, 2017 14:15   

chupp, te diody nad reflektorami wyglądają absolutnie tragicznie. A podane wcześniej przeciwmgielne z ringami są absurdalnie drogie.

Zaprogramuj sobie dzienne w drogowych, a w miejsce przeciwmgielnych wstaw albo oryginalne lampy, albo zamienniki np. Osram, z funkcją doświetlania zakrętów. Będzie z tego o wiele lepszy pożytek. :)
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
chupp 




Dołączył: 24 Cze 2015
Posty: 29
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Cze 05, 2017 14:27   

Masz rację, owszem, jednak nie jest to zmiana czysto ekonomiczna. Mi zależy na odświeżeniu auta stylistycznie/technologicznie. Na tył jednak można kupić od MG7. Z przodem jest już problem. Zastanawiałem się, gdzie wstawić paski ledowe do jazdy dziennej. Podkreślam pod względem wyłącznie stylistycznym.

Ewentualnie przednie lampy zmienić na xenony, jednak nie wiem czy jest to gra warta świeczki.
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 05, 2017 19:04   

Pytanie, czy do R75 będzie pasować ring na dole zderzaka? Gdybyś naprawdę chciał odświeżyć stylistycznie, to zderzak i lampy z polifta, a w miejsce kierunkowskazów dopasować jakieś inne okrągłe, oryginalnie ledowe - z homologacją. Całość byłaby spójna, nowocześniejsza i tam prędzej pasowałyby jakieś paski ledowe.

W przedliftowym 75 jakoś tego nie widzę. To po prostu będzie wyglądać, jakby ktoś na siłę to dołożył.
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 09, 2017 08:44   

Absolutnie zgadzam się z MD. Ja akurat myślałem o tych lampkach w kontekście motocykla... Ale nawet dla nowego motoru to wygląda zbyt 'abstrakcyjnie' :p
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
chupp 




Dołączył: 24 Cze 2015
Posty: 29
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Cze 21, 2017 09:22   

A nie ma problemu z przełożeniem zderzaka z lampami (nie xenon)? Wchodzi plug and play czy trzeba coś rzeźbić?
 
 
Physixc 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2014
Posty: 123

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 22, 2017 01:59   

Dla mnie światła led co ludziska montują w autach są **uja warte.
1. Słabe oświetlenie (czesto migam gamoniom u ktorych nie wdac swiatelz dalsza, z bliska owszem ale tez slabo)
2. Brak oswietlenia dupki (ostatnio jakis gamon wjechal na zaciemniona droge szybkiego ruchu swiecac tylko tym badziewiem lekko z przodu z tylu nic)
3. Jak Ci dupę widać i przod to lepiej (reszty kierowcow za nic nie szanuję) jak sie w niego wrypie ktos to zrozumie

Ogółem. Gówno warte w każdym aucie i w każdym wykonaniu. Kto mysli inaczej wypadków życzę
 
 
Arkady56 



Dołączył: 04 Wrz 2017
Posty: 6



Wysłany: Pią Wrz 22, 2017 09:38   

Dokładnie, też nie rozumiem po co to robić.
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Pią Wrz 22, 2017 11:15   

moze czas do okulisty pojsc
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Nie Wrz 24, 2017 13:32   

Physixc napisał/a:
2. Brak oswietlenia dupki (ostatnio jakis gamon wjechal na zaciemniona droge szybkiego ruchu swiecac tylko tym badziewiem lekko z przodu z tylu nic)


To są własnie światła dzienne wedlug przepisów o ruchu drogowym..
Przy swiatlach dziennych nie powinny sie palić ani lampy tylne ani oświetlenie wewnętrzne pojazdu (podświetlenie deski itd).


Ogólnie w BMW mam aktywowane ori DRL.
Włacza ono sie zaraz po zapłonie.. Gasnie przy właczeniu świateł mijania..
Jest opcja właczenia światel pozycyjnych - wtedy pali się DRL + postojówki przód tył.. ale to już według prawa nie jest do końca legalne :P niestety moje BMW ma opcje DRL na ameryke gdzie światła dzienne są dopuszczane od wielu wielu lat i dopiero ostatnio europa poszla tym tropem jak zwykle udziwniając proste przepisy..



I nikt mi nie powie, ze DRL w ten sposób sa niewidoczne.. I jak dla mnie to jedyny mądry sposób DRL w starszych autach tj. aktywacja ich w światłach drogowych..
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Nie Wrz 24, 2017 17:12   

Physixc napisał/a:
Dla mnie światła led co ludziska montują w autach są **uja warte.

Sprawdzają się w 100%, omijają te bzdurne przepisy, do tego zostały stworzone.
Physixc napisał/a:
1. Słabe oświetlenie (czesto migam gamoniom u ktorych nie wdac swiatelz dalsza, z bliska owszem ale tez slabo)
2. Brak oswietlenia dupki (ostatnio jakis gamon wjechal na zaciemniona droge szybkiego ruchu swiecac tylko tym badziewiem lekko z przodu z tylu nic)
3. Jak Ci dupę widać i przod to lepiej (reszty kierowcow za nic nie szanuję) jak sie w niego wrypie ktos to zrozumie

Nie widzisz w słoneczny dzień nikogo kto nie świeci w ciebie reflektorami? Jak parkujesz, albo omijasz pieszych? Oni nie mają żadnych lamp! :D Jeśli masz problemy z zauważeniem samochodu w środku dnia to polecam wizytę u okulisty i oddanie prawa jazdy, dla bezpieczeństwa nas wszystkich :)
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 626
Skąd: Gliwice



Wysłany: Nie Wrz 24, 2017 23:33   

nanab, :brawo:
Physixc napisał/a:
reszty kierowcow za nic nie szanuję

I vice versa.
Physixc napisał/a:
są **uja warte

Physixc napisał/a:
dupki

Physixc napisał/a:
dupę

Physixc napisał/a:
. Gówno

Kultury trochę -> Psyhixc.
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 25, 2017 14:11   

Physixc, właściwie to dzienne są często lepiej widoczne od niektórych reflektorów soczewkowych (halogenowych). A to dlatego, że soczewka jest stosunkowo mała i wyłącznie podświetlona z punktu widzenia innego kierowcy - nie świeci bowiem wprost w Ciebie przez odcięcie. DRL mają natomiast charakterystykę lamp drogowych, więc ich światło jest kierowane bezpośrednio w Twoje oczy.

Owszem, tanie LEDy (często obrysówki ciężarowych montowane jako dzienne) są nic nie warte. Ale np. tato w Grand Scenicu od samego kupna samochodu ma takie za kilkaset złotych i sprawują się doskonale. Ja w 75 postawiłem na DRL w drogowych i też samochód jest świetnie widoczny z daleka. :)

A tył nie musi być oświetlony w ciągu dnia, zwłaszcza na trasie szybkiego ruchu. Możesz się bowiem spodziewać na niej, że po tej stronie drogi wszyscy jadą w tym samym kierunku, a jeżeli ktoś stoi to raczej ma włączone takie dwa błyskające światełka barwy selektywnej żółtej. :P
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 27, 2017 12:57   

tomii620si napisał/a:
To są własnie światła dzienne wedlug przepisów o ruchu drogowym..
Przy swiatlach dziennych nie powinny sie palić ani lampy tylne ani oświetlenie wewnętrzne pojazdu (podświetlenie deski itd).


Mogą palić się również lampy tylne, pod warunkiem, że auto zostało wyprodukowane przed którymś tam rokiem. niestety nie pamiętam którym
_________________
75 Red Edition
 
 
srbastek 



Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 3

Rover 45

Wysłany: Sro Wrz 27, 2017 14:16   

Jakiś czas temu interesowałem się DRL dla swojego samochodu. Osobiście mam dołożony moduł dla świateł drogowych obniżającą moc do 30%, ale wiem że jest to niezgodne z przepisami. Aby było można korzystać z świateł dziennych na kloszu musi być wybite RL oraz homologacja (E?), beż tego jest nielegalne. Mój moduł ma homologacje na światła dzienne z drogowych, na szczęście w miarę mam nowy samochód i diagnostyka czy policja myślą że tak jest fabrycznie :)

Przepis odnoście DRL
Kod:
Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:

    Symetrycznie względem osi pojazdu
    Na równej wysokości
    Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
    Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
    Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu
    Nie mogą być zamontowane dalej niż 40 cm od obrysu pojazdu
    Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika

W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200,R25,MG ZR] Światła Do Jazdy Dziennej zamiast halogenów
leszczu Tuning wizualny 65 Sro Lis 14, 2012 19:17
komar251
Brak nowych postów [R25] Światła do jazdy dziennej do R25
milky Tuning wizualny 12 Pon Lut 19, 2018 11:18
pietka
Brak nowych postów [Rover 620Si] Światła do jazdy dziennej
carlo Tuning wizualny 2 Wto Sie 28, 2012 08:28
bizon
Brak nowych postów Rover 200 SDi ramki do świateł przeciwmgielnych
Kefir_85 Tuning wizualny 7 Pią Paź 16, 2009 18:24
Kefir_85
Brak nowych postów [R400 i inne] SIATKA TUNINGOWA w miejsce przeciwmgielnych...
proszę głównie o zdjęcia jak to u Was wygląda?
jarcat Tuning wizualny 4 Pon Lut 11, 2008 00:58
bizon9ek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink