Zrobiony test na obecność spalin w płynie - negatywny.
Rover ciągle mi gdzieś gubi wodę, dolewam jak głupi i jeżdżę od mechanika do mechanika i ciągle to samo "coś się sączyło ale już jest OK" - co się sączyło i gdzie (i czy ogólnie cokolwiek zrobili) nie jestem w stanie stwierdzić, fakt jest taki, ze woda ciągle jest gubiona a ja organoleptycznie nie jestem w stanie zlokalizować wycieku (ogólnie jeżeli o mechanikę chodzi to moja wiedza kończy się na tym gdzie się dolewa płyn chłodniczy, olej i płyn do spryskiwaczy)...
Po wymianie chłodnicy przejechałem jakieś 300km autostradą i po dojechaniu na miejsce płyn był w normie, pokręciłem się kilka dni po okolicy (może z 50-60km) i zniknął mi tak 1 litr...
Zastanawiam się nad kilkoma rzeczami:
1) termostat (nie mogę wykonać odczytu temperatury z testu zegarów, po przejściu na pozycję 7 lub 8 test znika i pojawia się normalny licznik kilometrów)
2) zbiornik / korek zbiorniczka wyrównawczego - mam założony szary korek 100, oprócz tego kupiłem drugi zbiorniczek z korkiem 140. Z tego co doczytałem na forum, była akcja serwisowa i wymieniano korki 100 na 140 od roczników 2000 (mój jest 1999) - czy mogę ten korek wymienić? Kolejna rzecz - sam zbiornik ma w okolicy korka 2 przewody, jeden to przelew podłączony przez trójnik w okolice silnika, drugi to kawałek rurki do niczego nie podłączonej. Zbiornik który kupiłem ma tylko 1 miejsce na podłączenie przelewu bez tej dodatkowej rurki (podobno pochodzi z modelu o tym samym silniku). Czy bezpiecznie jest eksperymentować z tymi korkami/zbiorniczkami? Jak to jest w roczniku 1999?
3) pęknięty blok silnika - jakie by wtedy były objawy?
Chciałbym jakoś pomóc kolejnemu mechanikowi do którego się udam, bo widzę że ten mój Rover to straszne wyzwanie dla nich...
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sie 21, 2017 18:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Żeby było dobrze to korek ma być koloru czarnego (szary był wymieniany akcją serwisową), sprawdź uszczelkę kolektora ssącego, ja mam trafioną delikatnie w Freelanderze i ubytki mam jak u ciebie. Jak przyjeżdżam po np 100km to odpuszczam ciśnienie z wyrównawczego i mi płynu wtedy nie ubywa a jak nie odpuszczę to zaraz ubywa. No i koniecznie wywal zaworek z kolektora ssącego bo on głównie robi niepotrzebne ciśnienie w układzie przez co uszczelką kolektora ssącego bierze płyn do pierwszego cylindra
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Oo, dziękuje za cenne uwagi - przekażę mechanikowi. Po odblokowaniu tego menu, w pozycji 7.0 temperatura z włączoną klimą w trasie utrzymywała się w granicach 91st podczas jazdy, na światłach dochodziła do 94, bez klimy 96-97 - nie zauważyłem aby wentylator się wtedy załączył. Przy jakiej temperaturze powinien się włączyć? Wiatrak mam wymieniany zgodnie z opisem z forum z bodaj Freelandera + rezystor mocy.
EDIT: ale jak usunąć zawór? Zaślepić, wyciąć czy co?
O ten korek tak dopytuję na każdym kroku, ponieważ nawet na znanym portalu aukcyjnym są w sprzedaży korki 140 z dopiskiem "jeżeli miałeś w oryginale korek 100 to nie stosuj 140". I co z tą różnicą w budowie zbiorniczków? Bo w tych zbiorniczkach gdzie już stosowano korki 140, nie ma tego dodatkowego przewodu do niczego nie podłączonego (chyba na nadmiar pary?), a w moim zbiorniczku jest. Nie chciałbym narobić większego bałaganu niż już jest
Wentylator w 1.8 startuje przy 105 stopniach.
Zaworek w kolektorze to kulka średnicy może 3mm w kanale wodnym. Trzeba zdemontować kolektor dolotowy i tą kulkę zwyczajnie usunąć.
Ja bym zmienił zbiorniczek z korkiem.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Sro Sie 23, 2017 11:52
Zbiorniczki różnią się tym że w czarnym gdy wyrzuca płyn to ucieka on rurką plastikową. Natomiast w jasnym zbiorniczku płyn wylewa się na zbiorniczek pod korkiem.
To jeżeli jedyna różnica to miejsca przelewania się płynu, to chyba zostanę przy tym z wężykiem. Dzisiaj podczas jazdy silnik miał 96-97st (tak, z tego wszystkiego cały czas jeżdżę z wyświetloną temperatura silnika ) i chyba w pewnym momencie wewnątrz czułem przez chwilę zapach nagrzanego płynu (albo już mam jakieś omamy)...
Dołączam jeszcze zdjęcie z chusteczki po wytarciu bagnetu oleju - to tak powinno być, czy to jest ta słynna "kawa z mlekiem" (kawy nie pijam )
Sam korek oleju jest czysty, i w moim silniku jak odkręcę korek to nie widzę tafli oleju tylko taką pochylnie więc ciężko stwierdzić. Zdjęcie bagnetu jutro zrobię.
OK, w poniedziałek mam wizytę u mechanika. Jeszcze wracając do tematu tego zaworka w kolektorze - w takim razie po co on tam fabrycznie jest? I chciałbym się upewnić, żeby niczego głupiego mechanikowi nie zlecić - znalazłem zdjęcie tego zaworu:
Nie, to co wkleiłeś to jest zawór par paliwa. Zaworek jest w kolektorze ssącym, http://jserv.pl/dtb/zdjecia/80db2114.jpg w małym oczku zielonej uszczelki na maxa po lewej srtonie. Trzeba to rozgiąć i wydłubać kulkę.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
wystarczy jakimś szpikulcem puknąć młotkiem i sama wyskoczy. I dobrze jest zmienić przy okazji tą uszczelkę na victor reinz a potem odkręcić kolektor tak jak Landrover w biuletynie technicznym podał, nie dawno na forum o tym pisałem, poszukaj bo ja na telu to słabo mogę.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Wszystkie uszczelki będę chciał wymienić, które mają kontakt z płynem (no, oprócz tej pod głowicą . Czy w ten nowej uszczelce victor reinz też będzie ta kulka?
EDIT: w hurtownaich widzę nie ma tej marki, są zwykłe uszczelki i jakaś metalowa uszczelka AJUSA – AJU13120100
Broń boże metalową, na allegro są te uszczelki albo w landroverowy.pl. Kulka nie jest w uszczelce tylko w kolektorze w miejscu które otacza mały pierścień uszczelki
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ta uszczelka to na pewno do 75? We wszystkich sklepach jest opisana jako ROVER 25, 45, 100, 200, 400, CABRIOLET, COUPE, STREETWISE 1.4/1.6/1.8 08.91-05.05 - nigdzie nie widzę 75
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum