Forum Klubu ROVERki.pl :: [ MG ZR ]Problem z silnikiem.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[ MG ZR ]Problem z silnikiem.
Autor Wiadomość
Rivoss 



Dołączył: 05 Paź 2017
Posty: 3
Skąd: Przejdź do mapy



  Wysłany: Czw Paź 05, 2017 21:57   [ MG ZR ]Problem z silnikiem.
Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2004

Zacznę od tego że jestem tu nowy więc witam wszystkich serdecznie. A więc tak jestem szczęśliwym posiadaczem mg zr kupiłem go z dwa miesiące temu moja radość nie ptrwała zbyt długo bo jak się okazało uszczelka pod głowicą do wymiany. Jestem młody i lubię pogrzebać w silniku więc zabrałem się za to sam. Wymieniłem uszczelke wraz z nowymi uszczelkami pod kolektory, dałem nowy rozrząd, nowe płyny, nowy olej, nowe świece z kablami. Wszystko zrobione książkowo ale niestety autko ma problemy z odpalaniem, na zimnym trzeba delikatnie wcisnąć pedał gazu żeby zaskoczyło. I niby wszystko było by ok do czasu aż złapie temperaturę wtedy zaczyna kuleć i gaśnie. Gdy jest już ciepły nie ma mowy żeby pracował bez ciągłego trzymania pedału. Wpadł do mnie kolega z kompem i okazało się że ma dwa błędy P0301 i P0313. Co może być nie tak? :( Czekam z niecierpliwością na jakiekolwiek sugestię i gdzie mógłbym szukać przyczyny?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 05, 2017 21:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Czw Paź 05, 2017 22:33   

Te bledy to wypadanie zaplonu.
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
Rivoss 



Dołączył: 05 Paź 2017
Posty: 3
Skąd: Przejdź do mapy



  Wysłany: Pią Paź 06, 2017 07:34   

Czym może być spowodowane wypadanie zapłonu? :neutral:
 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Pią Paź 06, 2017 16:41   

Od słabej lub braku iskry przez kłopoty z wtryskiwaczami aż po brak kompresji, który może być wywołany przez nieszczelność na uszczelce.
Wymieniałeś śruby głowicy na nowe?
 
 
Rivoss 



Dołączył: 05 Paź 2017
Posty: 3
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Paź 06, 2017 23:16   

Śruby wymienione, kompresja prawidłowa iskra jest. Czy jest możliwość że machnolem się o ząb na dolnym kole rozrządu? I byłyby takie tego skutki, czy po prostu padł mi czujnik wałka?
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 08, 2017 12:06   

Zacznij od poprawnego ustawienia rozrządu, na 99% coś skopałeś. Rozrząd musisz ustawić idealnie, inaczej będzie chodził jak stary traktor.

Pierwsza sprawa, czy po zdjęciu głowicy kręciłeś wałem korbowym? nie wolno tego robić..

Zdejmij z wału koło pasowe od paska osprzętu, koło zębate ustaw idealnie na znak (na pompie oleju masz pionową kreskę na godzinie 12, na kole 2 kropki, kreska ma byc idealnie miedzy kropkami). Wał masz ustawiony w tym momencie.

Teraz ustawiasz kółko ssące i wydechowe od strony dużego rozrządu. Najlepiej wytnij sobie z tekturki przyrząd do tego - prosty kawałek z podcięciami na śruby. Przykładasz go do wałków i ustawiasz żeby pokrywały się wewnętrzne i zewnętrzne nacięcia na kółkach. Możesz je teraz zablokować (ja używałem bitu z wkrętarki płaskiego z szeroką końcówką. Naciągasz pasek, napinasz napinacz.

Krótki pasek warto zrobić sposobem Luke27 czyli przekręcić wałem o 180 stopni i ustawić kółka "odwrotnie", ponieważ w pozycji "dedykowanej" do ustawienia rozrządu jedno kółko od razu ucieka.

Musisz się do tego przyłożyć, inaczej będzie lipa. A mechanizmy VVC rozpinałeś?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
FRANCZESKO001 



Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 9



Wysłany: Nie Paź 08, 2017 22:54   

Jest jeszcze jedna opcja o której nikt nie pisze czyli uszkodzony komputer sterujący silnikiem przynajmniej ja tak miałem w moim vvc

[ Dodano: Nie Paź 08, 2017 22:54 ]
Ale w tym przypadku wygląda najbardziej na przestawiony rozrząd.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25 1.4] problem z silnikiem
dave02 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Kwi 03, 2007 04:09
paff
Brak nowych postów [Mg Zr 1,8 16 V 160 kph] problem z silnikiem
Witam wszystkich
kozik150184 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Lut 09, 2010 22:17
marcinmarcin
Brak nowych postów [200 1.6 16v, 97r] problem z silnikiem.
andrew89n Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Kwi 07, 2011 21:23
Tommek
Brak nowych postów [200 2.0 SDI] problem z silnikiem
benasii Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Kwi 20, 2009 19:16
sTERYD
Brak nowych postów [Mg Zr 160 ] problem z silnikiem
kozik150184 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Wto Cze 15, 2010 14:53
Klaun_Szyderca



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink