Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZS 2.0 TD] Problem z układem chłodzenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZS 2.0 TD] Problem z układem chłodzenia
Autor Wiadomość
Wasiri 



Dołączył: 08 Paź 2017
Posty: 3



Wysłany: Nie Paź 08, 2017 23:07   [MG ZS 2.0 TD] Problem z układem chłodzenia
Typ: TD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Witam,

Od pewnego czasu mam problem z układem chłodzenia w MG ZS (2.0 TD 2002r).
W ciągu ostatnich 3 miesięcy poszły mi 3 różne węże, którymi płynie płyn chłodniczy oraz stalowy element(kilka połączonych przewodów stalowych).
Węże pękały po kolei, najpierw jeden - wymieniałem.
Następnie 2 inne jednocześnie a do tego jeszcze przeciekać zaczął wcześniej wspomniany stalowy element(był mocno skorodowany). W zeszłym tygodniu odebrałem auto po wymianie wszystkich uszkodzonych przewodów a w piątek rozszczelniła mi się chłodnica z której trysnęła fontanna na szybę - chyba wentylator tak pokierował strumieniem przez gril. W momencie jak to się stało jechałem spokojnie po mieście. W aucie był optymalny poziom płynu chłodniczego - gotowy na zimę.
Za chwile oddaje auto na wymianę chłodnicy jednak zastanawiam się czy może być jakiś powód przez który takie sytuacje mają miejsce, dodam że auto ma niecałe 150 tyś przebiegu i przez ostatnie 9 lat obchodzono się z nim jak z jajkiem.

Miał ktoś może podobny problem?
To mój pierwszy post na tego typu forum więc proszę o wyrozumiałość.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 08, 2017 23:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mustek3 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 58
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pon Paź 09, 2017 10:43   

Może opiszę swój przypadek w R600 SDi.

Miało to miejsce w listopadzie 2015. Na trasie, podczas wyprzedzania straciłem z 50 KM mocy, zauważyłem biały dym za mną. Zatrzymałem się i po podniesieniu maski, aż kipiało spod korka ze zbiorniczka wyrównawczego. Temperatura na wskaźniku pokazywała trochę więcej niż zwykle zamiast 80 jakieś 90 stopni.

Zostawiłem auto na 9 godzin, dolałem płyn chłodniczy i jak nigdy nic. Nic się nie działo do momentu jak wskazówka osiągnęła ~60 stopni i zaczynało mi kipieć spod korka, ciśnienie rozerwało wąż pomiędzy pompą wody a termostatem (taki trójnik, ale on był już osłabiony, bo jak się później okazało, kapało na niego paliwo z pompy wtryskowej).
Następnie rozerwało mi chłodnicę (co się okazało była lutowana, pękła obok lutu). Szukałem problemu, bo to nie mogła być upg (jak to forumowicze pisali). Wymieniłem termostat, korek w zbiorniczku, taki wąski przewód pomiędzy zbiorniczkiem, a chłodnicą.

Skończyło się na wymianie uszczelki pod głowicą. Po rozebraniu wyszło, że nasi tu byli, była założona najgrubsza uszczelka, a głowica nieplanowana (że tak powiem dziewica).

Czy przed awarią miałeś ubytki płynu chłodniczego? Czy jeździsz na płynie chłodniczym czy na wodzie (może głupie pytanie, ale...)? Czy korek jest sprawny? Korek pełni rolę bezpiecznika w układzie chłodzenia i ma upuścić nadmiar ciśnienia.
_________________
http:
//www.autocentrum.p...999816319_2.gif
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 09, 2017 12:02   

Wasiri, sprawdz czy nie ma Cisnienia w układzie chłodzenia , rury mozna normalnie ścisnąć ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wasiri 



Dołączył: 08 Paź 2017
Posty: 3



Wysłany: Pon Paź 09, 2017 14:50   

Mustek, miałem jakiś czas temu przerdzewiały przewód paliwowy więc paliwo mogło osłabić dwa niedawno robione przewody ale trzeci, który pękł pierwszy wychodzi na górze chłodnicy więc on raczej nie został zalany poza tym problem z przewodem paliwowym pojawił się juz po pierwszym przewodzie chłodniczym.

Natomiast co do ubytków płynu to były często - później okazało się że to przez sparciały przewód przy zbiorniczku. Po jego naprawie było ok ale za chwilę zaczęły się sypać pozostałe przewody o których napisałem wątku.

Uszczelka pod głowica była robiona wraz z planowaniem - nie wiem jaka została założona ale spróbuje namierzyć FV.

Jeżdżę na płynie, przez kilka dni tylko w trakcie awarii przewodu miałem zalaną wodę.

O kroku nie wiedziałem, wiesz jak go sprawdzić?

Raptile, ciężko powiedzieć, przed awarią nie sprawdzałem. W środę zakładam nową chłodnicę to sprawdzę jak wszystko ruszy. Jak powinno być prawidłowo?
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 09, 2017 17:32   

powinny dac sie scisnac, skontroluj to po krótkiej przejażdżce ( mozesz mu zapodac w palnik ;) ) Jesli była robiona głowica to mozliwe ze zle iq dalej wali spaliny do układu i bedzie rozsadzac
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
mustek3 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 58
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Wto Paź 10, 2017 07:34   

Tu masz taki temat w R400 SDi: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=56702
_________________
http:
//www.autocentrum.p...999816319_2.gif
 
 
Wasiri 



Dołączył: 08 Paź 2017
Posty: 3



Wysłany: Wto Paź 10, 2017 21:36   

Dzięki za link, bardzo podobna sytuacja. Korek też zmienię zapobiegawczo - przy cenie węży i chłodnicy to znikomy wydatek.

Po wymianie chłodnicy sprawdzę jak twardość węży.

A tak przy okazji, ostatnio od ciągłego otwierania maski poluzował mi sie gril, macie jakiś namiar na sprawdzonego importera części do MG/Rover? Poza standardowym przeszukiwaniem allegro.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [416] Problem z układem chłodzenia :(
grzegorz1652 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 27 Sro Cze 08, 2011 15:32
grzegorz1652
Brak nowych postów [R 45 1.8 LGP] Problem z układem chłodzenia
Clint Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Nie Maj 03, 2015 10:58
Clint
Brak nowych postów [R 420] Problem z układem chłodzenia
Maxu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Czw Mar 10, 2011 20:39
jerzy53
Brak nowych postów [45] Problem z układem chłodzenia
Orzel123 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Maj 15, 2016 11:18
Radarski
Brak nowych postów [R45] Problem z układem chłodzenia
JurekW Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Paź 25, 2017 11:42
JurekW



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink