Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Padł pilot i zamek
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Padł pilot i zamek
Autor Wiadomość
PressionLife 



Dołączył: 24 Sty 2016
Posty: 113
Skąd: Wrocław



  Wysłany: Pon Lis 06, 2017 18:39   [R75] Padł pilot i zamek
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001

Cześć,

Po raz kolejny Rover odmówił posłuszeństwa..

Wychodząc z auta chciałem zamknąć auto z pilota jak zawsze, nie reagował - pomyślałem bateria a akurat byłem pod sklepem zamknąłem auto z klucza i udałem się po baterie do pilotu.

Wymiana baterii nic nie dała, próbuje otworzyć auto z klucza zero reakcji, półtora godziny prób i udało się dostać poprzez bagażnik do auta.

Pojeździłem po mechanikach nikt nie chciał się za to zabrać bo to ROVER, tak mówili.

Trafiłem do naprawy zamków samochodowych i pilotów, sprawdzili pilot - padł procesor prawdopodobnie i mówią, że będzie złom.

Sprawdzili drzwi, zdjęli boczki ale mówią, że nie wiedzą o co dokładnie chodzi, nie mają części i nie są w stanie naprawić.

Auto można zamknąć ale otworzyć się nie da.

Nie wiem co w obecnej sytuacji robić, na co dzień wchodzić przez bagażnik to nie przejdzie.

Proszę Was o rady bądź namiary kogoś kto mógłby mi pomóc.
_________________
Zapraszam
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=940567#940567
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 06, 2017 18:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pawelo12 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 54

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 06, 2017 18:49   

Jak zachowuje się zamek w drzwiach po przekręceniu kluczem? Wkładka się obraca/blokuje? Kierunki reagują?
 
 
PressionLife 



Dołączył: 24 Sty 2016
Posty: 113
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Lis 06, 2017 18:53   

pawelo12 napisał/a:
Jak zachowuje się zamek w drzwiach po przekręceniu kluczem? Wkładka się obraca/blokuje? Kierunki reagują?


Wcześniej gdy używałem ( bardzo rzadko używałem głównie pilot ) wystarczyło delikatnie przekręcić a teraz robię tak jak by pół kółka - nie umiem się wysłowić zrozumiale.

Wcześniej wystarczyło delikatnie obrócić kluczyk i otwarte było.
_________________
Zapraszam
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=940567#940567
 
 
pawelo12 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 54

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 06, 2017 19:09   

Czyli nie jesteś w stanie wykonać pełnego obrotu kluczem? Jeśli chodzi o pilot to cóż... pozostaje zakup nowego i dopisanie go do bcu lub zakup pilota i bcu do kompletu.
 
 
PressionLife 



Dołączył: 24 Sty 2016
Posty: 113
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Lis 06, 2017 19:11   

pawelo12 napisał/a:
Czyli nie jesteś w stanie wykonać pełnego obrotu kluczem? Jeśli chodzi o pilot to cóż... pozostaje zakup nowego i dopisanie go do bcu lub zakup pilota i bcu do kompletu.



Wcześniej nie byłem w stanie gdy się otwierały drzwi a teraz się nie otwierają i robię powiedzmy pół kółka.
_________________
Zapraszam
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=940567#940567
 
 
pawelo12 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 54

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 06, 2017 19:21   

Najprawdopodobniej masz problem z wkładką. Dobrze byłoby upewnić się kręcąc x bezpośrednio w zamku. Jeśli to wkładka to może wd40 + jakiś smar do zamków pomoże. Sprawdź jeszcze przy okazji czy blaszka chroniąca wkładkę zamka odbija prawidłowo po wyciągnięciu klucza. U mnie kilka tygodni temu pękła sprężynka, mam nadzieję, że znajdę gdzieś identyczną zanim mój zamek odmówi posłuszeństwa. Może wie ktoś gdzie takiej szukać?
 
 
PressionLife 



Dołączył: 24 Sty 2016
Posty: 113
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Lis 06, 2017 19:28   

pawelo12 napisał/a:
Najprawdopodobniej masz problem z wkładką. Dobrze byłoby upewnić się kręcąc x bezpośrednio w zamku. Jeśli to wkładka to może wd40 + jakiś smar do zamków pomoże. Sprawdź jeszcze przy okazji czy blaszka chroniąca wkładkę zamka odbija prawidłowo po wyciągnięciu klucza. U mnie kilka tygodni temu pękła sprężynka, mam nadzieję, że znajdę gdzieś identyczną zanim mój zamek odmówi posłuszeństwa. Może wie ktoś gdzie takiej szukać?


Mechanik wspominał, że wydaje mu się, że zamek jest ok tylko mechanizmem jest coś nie tak bo przy zamknięciu auta jest " siła " a przy zamykaniu nie ma.
_________________
Zapraszam
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=940567#940567
 
 
pawelo12 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 54

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 06, 2017 19:37   

A czy przy otwieraniu/ zamykaniu drzwi kluczem pracują silniczki? Najlepiej będzie jak zdejmiesz boczek, wykręcisz zamek, wyciągniesz łącznik miedzy wkładką a zamkiem i sprawdzisz kręcąc x bezpośrednio w zamku. Jeśli chodzi płynnie to masz problem z wkładką jeśli nie to coś zamkiem jest nie tak.
 
 
PressionLife 



Dołączył: 24 Sty 2016
Posty: 113
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Lis 06, 2017 19:51   

pawelo12 napisał/a:
A czy przy otwieraniu/ zamykaniu drzwi kluczem pracują silniczki? Najlepiej będzie jak zdejmiesz boczek, wykręcisz zamek, wyciągniesz łącznik miedzy wkładką a zamkiem i sprawdzisz kręcąc x bezpośrednio w zamku. Jeśli chodzi płynnie to masz problem z wkładką jeśli nie to coś zamkiem jest nie tak.


Przy zamykaniu tak, przy otwieraniu nie.
_________________
Zapraszam
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=940567#940567
 
 
pawelo12 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 54

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 06, 2017 20:04   

Silniczki pracują chyba tylko gdy korzystamy z pilota. Inaczej gdyby padł Ci akumulator to nie mógłbyś wejść do samochodu. Próbowałeś już czymś smarować wkładkę zamka? Jeśli po użyciu czegoś penetrującego i smarującego klucz nie obracałby się płynnie, rozebrałbym boczek i sprawdziłbym czy wejście w zamku dobrze się kręci. Gdy jest ok to wyciągasz wkładkę i niesiesz do kogoś od zamków. Biorąc pod uwagę statystyki to obstawiałbym wkładkę
 
 
PressionLife 



Dołączył: 24 Sty 2016
Posty: 113
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Lis 06, 2017 20:56   

pawelo12 napisał/a:
Silniczki pracują chyba tylko gdy korzystamy z pilota. Inaczej gdyby padł Ci akumulator to nie mógłbyś wejść do samochodu. Próbowałeś już czymś smarować wkładkę zamka? Jeśli po użyciu czegoś penetrującego i smarującego klucz nie obracałby się płynnie, rozebrałbym boczek i sprawdziłbym czy wejście w zamku dobrze się kręci. Gdy jest ok to wyciągasz wkładkę i niesiesz do kogoś od zamków. Biorąc pod uwagę statystyki to obstawiałbym wkładkę


Sęk w tym, że obraca się płynnie kluczyk a boczek już zdjęty, nie montowałem.
_________________
Zapraszam
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=940567#940567
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Lis 07, 2017 06:35   

Umów się na sesję z marcin.misek sprawdzi Ci dopisując pilota swojego, czy to kwestia pilota, czy może odbiornika w aucie (receivera). Zanim jednak tego dokonasz, dostań się do auta i sprawdź bezpieczniki. Chociaż test prądu możesz wykonać otwierając wszystkie drzwi (rygle do góry) następnie zamknąć z kluczyka i zobaczysz czy wszystkie inne zamki się zamykają.

A co do przekręcania kluczyka i oporów, to może być problem wkładki.
W najgorszym wypadku awarii zamka, możesz podmienić na czas naprawy na taki od anglika.

Do tego czasu nie zamkaj auta po prostu (drzwi kierowcy).
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
pawelo12 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 54

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 07, 2017 18:59   

MaReK napisał/a:
Zanim jednak tego dokonasz, dostań się do auta i sprawdź bezpieczniki. Chociaż test prądu możesz wykonać otwierając wszystkie drzwi (rygle do góry) następnie zamknąć z kluczyka i zobaczysz czy wszystkie inne zamki się zamykają.

Czyli gdyby była taka sytuacja że zamknęły by sie tylko drzwi kierowcy to może być problem z masą? Zakładam, że wszystkie silniczki są ok.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Lis 08, 2017 11:18   

Chodziło mi o sprawdzenie tego czy zamki dostają zasilanie (czy. sprawny jest bezpieczenik). Ale dla świętego spokoju sprawdź za pomocą "kontrolki" bezpieczniki wszystkie nad nogami pasażera.

Brak mas lub jej słabe styki może powodować wiele kuriozalnych usterek.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lis 08, 2017 21:40   

z tą wkładka to pewnie rozleciał ci sie koszyczek od wkładki w zamku mój zięć miał identyko jak ty i trzeba było kupić zamek z wkładka z anglika i przełożyć koszyczek wkładki do jego auta. masa roboty z rozebraniem tej klamki i naprawa tego pół dnia mi zeszło.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Czw Lis 09, 2017 21:43   

sknerko napisał/a:
masa roboty z rozebraniem tej klamki i naprawa tego pół dnia mi zeszło.


Jak ktos potrzebuje porady to dzwonić, pomogę, to robota na max godzinę-półtorej dla laika :)
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Lis 10, 2017 15:09   

AdaskoC, szczególnie jak będzie zapieczona wkładka jak u mnie i ni cholery wyjąć jej nie dało. samo rozbieranie też nie jest tak fifi rifi szczególnie jak pierwszy raz to robisz i musisz szukać gdzie jest zatrzask na chrom na klamce itd
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
pawelo12 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 54

Rover 75

Wysłany: Pią Lis 10, 2017 16:45   

Według mnie jeśli nie robi tego w garażu to lepiej zarezerwować sobie pół dnia. Ja ukręciłem śrubę pod klamką i kończyłem robotę z latarką.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Lis 10, 2017 21:50   

no dokładnie, nigdy nie wiesz co tam siedzi
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
PressionLife 



Dołączył: 24 Sty 2016
Posty: 113
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Lis 11, 2017 12:34   

Powróciłem, praca od rana do wieczora nie pozwala być tu.

Niestety garażem nie dysponuje zacznę od pracy pod chmurką jeszcze dziś.

Zacznę od sprawdzenia bezpieczników i dam wam znać.

Coś jeszcze sprawdzić ?
_________________
Zapraszam
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=940567#940567
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Padł pilot
tomczyk32 Rover serii 75, MG ZT 19 Czw Kwi 02, 2009 14:46
tomczyk32
Brak nowych postów [R75] Padł pilot
zielus Rover serii 75, MG ZT 6 Wto Wrz 23, 2008 21:10
henryk
Brak nowych postów [R75] central zamek pilot i szyby
janio Rover serii 75, MG ZT 0 Sob Maj 11, 2013 11:48
janio
Brak nowych postów [R75] Alarm uzbrojony, pilot i zamek nie działa.
Rysownik Rover serii 75, MG ZT 17 Pią Maj 26, 2017 22:24
Rysownik
Brak nowych postów [R75] Chyba padł wentylator
kerbi Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Wrz 22, 2010 10:00
SeniorA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink