Forum Klubu ROVERki.pl :: [usunięcie klapek vis Rover 75 2.0 v6?]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: bociannielot
Sob Lis 18, 2017 09:40
[usunięcie klapek vis Rover 75 2.0 v6?]
Autor Wiadomość
Jerry_v6 



Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 2



  Wysłany: Wto Lis 07, 2017 09:29   [usunięcie klapek vis Rover 75 2.0 v6?]
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam, jestem swieżym posiadaczem roverka 75 z silnikiem 2.0 v6. Niestety silnik ma strasznego ,,muła" na starcie,dopiero na wyższych obrotach zaczyna się zbierać, i wedlug mechanika problem tkwi w klapkach vis , jak bedzie zachowywał sie silnik po ich usunieciu?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 07, 2017 09:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brat 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 200
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Wto Lis 07, 2017 19:42   

Mechanik ma na 99 % rację - visy to standardowy problem.

Niestety nie można ich zdemontować. Klapki od Vis Power są w środku kolektora, a kolektor jest nierozbieralny (zgrzewany na łączeniu) jedynie można by zdemontować Vis balance - ale auto i tak będzie mułowate.

Ogólnie polecam naprawę Visów samemu bądź przez kolegę z forum - tematów jest multum o Visach - więc poświęć 20 minut na szukanie po forum :)

PS możesz zerknąć w mój temat - jest kilka fotek z naprawy i coś tam o nich pisałem.
_________________
Rover 75, 2.5 kv6 LPG '01
 
 
Jerry_v6 



Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 2



Wysłany: Sro Lis 08, 2017 22:16   

okazalo sie ze silniczki byly zaolejone,zostaly wymienione i sprawdzone pradowo, roverek przyspiesza juz lepiej jednak dalej nie osiaga pelnej mocy, po podpieciu komputera wykazuje 2 bledy:
P1470
P1475
co dalej?[/list]
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 09, 2017 09:39   

Po primo zmień nazwę tematu na zgodną z regulaminem:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=62376
Cytat:

3. Zakładając temat pamiętaj, aby w polu Temat podać w nawiasie kwadratowym markę i model Twojego auta, a także wybrać z listy rodzaj i pojemność silnika oraz rok produkcji samochodu. Nawias kwadratowy w temacie jest niezbędny !, aby post ukazał się w kąciku Usterek i porad technicznych. Również brak wyboru jednego z elementów: rodzaj silnika, pojemność silnika i rok produkcji poskutkuje nieukazaniem się posta.

Przykład:
[R75 Tourer]
[Land Rover]

Prawidłowo wyglądający temat to np:
[R200] problem z odpaleniem
[R75] coś mi piszczy w czasie jazdy


Z tego co znalazłem P1470 to problem z VISami a P1475 z wentylatorem chłodnicy. Jak masz laptopa to polecam ogarnąć kabel do Inpy (~50 zł) i ściągnąć TOAFa ze strony toaf.roverki.eu
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Czw Lis 09, 2017 23:00   

Jerry_v6 napisał/a:
okazalo sie ze silniczki byly zaolejone,zostaly wymienione i sprawdzone pradowo, roverek przyspiesza juz lepiej jednak dalej nie osiaga pelnej mocy, po podpieciu komputera wykazuje 2 bledy:
P1470
P1475
co dalej?


sprawdz:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=83821&start=25

polecam zakup nowych visow, ale nawet po wymianie nie spodziewaj się odrzutowca, dalej będzie mułowaty, lepiej niż z uszkodzonymi wiadomo, ale i tak słabo - taki urok 2.0 :(
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Lis 10, 2017 15:14   

R75 napisał/a:
dalej będzie mułowaty, lepiej niż z uszkodzonymi wiadomo, ale i tak słabo - taki urok 2.0
Ciekawe czemu te muły często na torze objeżdżają mega zrywne 2,5V6? doprowadźcie swoje 2.0 do stanu fabrycznego i muł nie będzie mam na podjeździe obie V6 i 2,5 wcale nie odjeżdża 2.0 więc może czas popatrzeć czemu masz muła
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Pią Lis 10, 2017 16:33   

Na starcie jest mul i nikt mi nie powie, ze to jest dynamiczny silnik. Wszystko mam sprawne.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Lis 10, 2017 22:01   

nie będę się z tobą wykłócał, mam swojego 2.0 i kumpel ma 2.0 którym ja się zajmuje i oba na ostatnich zlotach objechały 2,5 bez specjalnej spiny więc sam pomyśl a mam porównanie bo zięć ma 2,5 którym też się zajmuje a do tego zdarza mi się jeździć 2,5 innymi co bywają albo u mnie albo na zlotach/spotach i różnica miedzy nimi jest niewielka i raczej większe znaczenie ma kierowca jak moc silnika. jak nie chcesz mieć muła to przede wszystkim wyłącz klimę a jak już jest włączona to musi być dobrze wyremontowana wiem co mówię bo mój zaczął zbierać się lepiej jak tylko klima przeszła remont a do tego wyłącz trakcje i zobaczysz że pójdzie ładnie. tylko moim zdaniem Pb Turbo ma lepszy start albo podkręcone diesle.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Sob Lis 11, 2017 00:13   

ja nie porównuje 2.0 vs 2.5, chodzi mi dynamikę jazdy autem na niższych obrotach, to ze na wyższych obrotach jest ok to ja wiem, ale na niższych nie przyspiesza się komfortowo - takie jest moje zdanie i odczucia po kilku latach jazdy autem
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Lis 12, 2017 19:50   

ja swoim jeżdżę 11 lat i mam zupełnie przeciwne odczucia
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pon Lis 13, 2017 09:47   

sknerko, na czystą logikę. Jak 2.0 może być mocniejsze od 2.5? Ten sam pojazd z tą samą masa, jedynie różnica w kW i Nm na korzyść 2.5.

Kupę lat mam okazję poruszać się tymi autami w różnym stanie i bez wahania stwierdzam że sprawne 2.5 biję o wiele sprawne 2.0.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Lis 13, 2017 18:55   

Przełożenie główne napędu : 2.0 - 4.410 : 1 , 2.5 - 3.947 : 1
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Lis 13, 2017 21:25   

AdaskoC, a gdzie napisałem ze jest mocniejsze? Napisałem że nie ma wielkiej różnicy między nimi a z Kosaa na zlocie zlaliśmy dużo 2,5V6 obaj mamy sprawne 2.0

[ Dodano: Pon Lis 13, 2017 21:09 ]
AdaskoC napisał/a:
Kupę lat mam okazję poruszać się tymi autami
Na forum jesteś od 2013 rozumiem że jeździsz roverami dłużej jak ja bo ja jestem od 2008

[ Dodano: Pon Lis 13, 2017 21:25 ]
Zaraz, zaraz..... tak czytam teraz ten post SeniorA, czyli co? założyć skrzynię z 2,5 do 2.0 i się robi "wściekły byk" ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Wto Lis 14, 2017 00:07   

Ale zaraz, zaraz, z danych technicznych jasno wynika, ze różnica jest.

Nie bardzo rozumiem sknerko co masz na myśli pisząc "zlaliśmy dużo 2,5V6" :D
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 14, 2017 07:15   

Sknerko, co do przełożeń to chyba będzie odwrotnie niż piszesz. 2,5 jest mocniejsze i ne potrzebuje tak wysokiego przełożenia, jeżeli przełożenia biegów są takie same to w 2.0 wcześniej zmienisz bieg na wyższy bo się obroty skończą. Widać to na prędkości max w tabelce.
A co do objechania 2.5 przez 2.0 to nie zapominajcie o najważniejszym czynniku, sterownik gazu i kierownicy :d
Bo co z tego że sprzęt gwizda jak kierownik !@!$#........ ;)
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 14, 2017 07:26   

No i Sknerko zwróć uwagę na 2.5 w automacie. Do setki 9.6s więc tata swoim mojemu klekotowi też nie ucieknie ;)
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lis 15, 2017 21:53   

R75 napisał/a:
Ale zaraz, zaraz, z danych technicznych jasno wynika, ze różnica jest.
Ale czy ja gdzieś napisałem że różnicy nie ma? Ciągle powtarzam że jest na tyle mała, że większość jej nie jest w stanie rozróżnić jadąc do 100km/h.
R75, Fajnie że zaznaczyłeś manualną 190siątkę MG tyle że ja nie porównuję MG ZT bo tam są inne mapy, wałki rozrządu i nie wiem co tam jeszcze. Rover 2,5 ma 177KM i rzadko trzyma serię jak pokazała hamownia na zlotach a 2.0 trzyma serię bo to też zmierzono na hamowni zlotowej.
Co do pozostałych danych to są dane fabryczne z pierwszych lat produkcji na których były homologowane a w ostatnim roku wydali nowe mapy i możecie mi nie wierzyć ale ja po wgraniu tej mapy miałem nagle nowe auto o zupełnie innej charakterystyce. prebenny, nigdzie nie widzę takiego jak napisałeś automat ma 8,9 vs 9,6 manual jak mój.
Mojego kiedyś mierzył do 100 Zukowaty i miał 8,9 a jego 2,5 manual miał 8,3 i był po remoncie silnika moim zdaniem przy takiej różnicy więcej zależy od "sterownika" o którym wspomina dzelo23. Kiedyś na spocie w Poznaniu oprócz mojego 2.0 były jeszcze 2 inne były sprawne bo wisy było czuć w każdym i jeżdziliśmy nimi i moim i Żukowatego "pomiarowo", jeździł Zukowaty, ja, i właściciele jednogłośnie wszyscy orzekli że mój ciągnie najlepiej z 2.0 (miał nowe mapy a tamte nie) i że różnica miedzy moim a Zukowatego 2,5 jest bardzo mała. A i wszystkie były w manualu i Zuk też miał nowe mapy.
prebenny napisał/a:
No i Sknerko zwróć uwagę na 2.5 w automacie. Do setki 9.6s więc tata swoim mojemu klekotowi też nie ucieknie
Przypomnij mi czy ty aby nie masz wgranej mocy do klekota? :P ale i tak kiedyś staniemy na kresce i ci pokaże jak mój ucieka tobie :twisted: (ja już kiedyś leciałem z dieslem 131KM i niestety ale słaby był że hej.) Może wyjdzie że się chwalę ale 180KM Audi A6 odchodziło mi na długość auta najdalej jedynie przy max prędkości mi uciekał bo tam inne przełożenia itd więc max miał wyższy jak ja ale my tu rozmawiamy o mułowatości na dole obrotów nie o maksach. od 0-100 jedzie sie momentem i umiejętnościami a max robi się mocą bo tam już graja rolę opory powietrza, toczenia itd.

Dobra koniec tematu, ja tam się nie znam, 2.0 jest muł i tyle, nie chce mi się was przekonywać.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 15, 2017 22:02   

Mnie tam przekonywać nie trzeba, 10km i 35Nm po wystrojeniu deta zmieniły mi eRa w inne auto. Pewnie nowe mapy zrobiły to samo u Ciebie.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lis 15, 2017 22:07   

dzelo23 napisał/a:
10km i 35Nm po wystrojeniu deta zmieniły mi eRa w inne auto.
Myśle że te 10KM nie specjalnie wyczujesz chyba że polecisz grubo ponad 200 ale 35Nm na pewno odczułeś
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 16, 2017 09:49   

sknerko myślę, że jeszcze jest kwestia przebiegu momentu, którą oboje pomijacie ;) No fakt faktem ja mam zchipowanego klekota i na pewno idzie dużo lepiej niż 'zwykłe' CDTI.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 75/MG ZT] Artykuły z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Sty 24, 2011 19:44
kasjopea
Brak nowych postów [R75] Sterowanie klapek nawiewu - RHD
Adsik Rover serii 75, MG ZT 0 Sob Mar 23, 2013 14:32
Adsik
Brak nowych postów [R75] Sterowanie klapek nagrzewnicy
tommsz Rover serii 75, MG ZT 1 Nie Gru 09, 2007 23:59
Marian_K
Brak nowych postów [R75] Silniczki klapek klimatyzacji - dziwny dzwięk
bluetom2 Rover serii 75, MG ZT 21 Pon Maj 21, 2012 10:26
Orint
Brak nowych postów [R75/MGZT] Usunięcie immobilizera EWS-3
Markzo Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Lis 12, 2011 23:58
Markzo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink