Forum Klubu ROVERki.pl :: [R216Si] Naprawa nitek ogrzewania tylnej szyby
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R216Si] Naprawa nitek ogrzewania tylnej szyby
Autor Wiadomość
KotwicaWeWodzie 




Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 44

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 17, 2017 12:09   [R216Si] Naprawa nitek ogrzewania tylnej szyby
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Idzie zima więc wjechał temat ogrzewania tylnej szyby. Ogrzewanie działa, ale nie grzeje mi z 7 nitek. Jak to najlepiej naprawić ? Chciałem zlokalizować przerwy miernikiem ale to chyba troche bez sensu bo nawet jeśli bede mierzył przerwany fragment to impuls może sobie obejść naokoło po dobrej ścieżce i też będzie piszczeć że jest ciągłość obwodu. Pokleiłem pare podejrzanych miejsc ale dalej nie grzeje. Nitki są grube, nie wyglądają na poprzepalane ze starości, nigdzie też nie ma widocznych przerw, jeśli jest to niewidoczna dla oka. Czy pozostaje mi mazianie nie grzejących nitek klejem na całej długości ?

Z góry dzięki za pomoc.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 17, 2017 12:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
wolftek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Mar 2015
Posty: 57



Wysłany: Pią Lis 17, 2017 14:44   

Weż dobrą lupę i "oblukaj" te niegrzejące ścieżki , podejrzane miejsca oklej z 2 stron taśmą pomaż i zerwij taśmy.Miernikiem nie jest bez sensu gdyż są to ścieżki oporowe i miernik pomimo że obwód zamknie się przez sprawne ścieżki pokaże Ci na przerwie większą oporność.Miernik ustaw na zakres do 200 omów a nie na brzęczyk.Powodzenia.

[ Dodano: Pią Lis 17, 2017 14:44 ]
Ps. Ogrzewanie szyby należy traktować jako oporniki połączone równolegle więc nie należy zwracać uwagi że oporność na przerwie przy naprawie 1 ścieżki będzie inna niż przy naprawie 7.Oporność będzie Ci się zmieniać w miarę naprawy ścieżek .To tak jakbyś dołączał kolejne oporniki tej samej wartości do równoległego układu.
 
 
KotwicaWeWodzie 




Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 44

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 17, 2017 15:40   

Kurcze, w sumie słabo się znam na elektronice i nie pomyślałbym o tym. Czyli jeśli na mierzonym odcinku będzie przerwa to miernik wyświetli mi większą wartość niż jakby przerwy nie było ?
 
 
jerzy53 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 64
Skąd: Sochaczew



Wysłany: Pią Lis 17, 2017 17:36   

Miernikiem , nie ma szans na znalezienie przerw ( czasami jest kilka na jednej ścieżce ) . Ja to przerabiałem . Najprościej znaleźć przerwy to żarówka na długim i drugim krótszym przewodzie . Dłuższy przewód podłączasz do masy ( najlepiej przy aku ) , krótszym dotykasz do ścieki kolejno od strony plusa . Do momentu przerwy żarówka ( najlepiej 20 W ) będzie świecić ( przy włączonym ogrzewaniu szyby ) , za przerwą nie będzie . Teoretycznie proste , ale to mozolna i nudna robota , a samo malowanie przerw to już krzyż pański . Powodzenia ! . A , malować należy przy suchej , niezaparowanej szybie .
 
 
wolftek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Mar 2015
Posty: 57



Wysłany: Pią Lis 17, 2017 23:44   

Do kotwica we wodzie .Trochę to skomplikowane dla laika ale od czego przykłady.Każda ścieżka grzewcza to opornik powiedzmy np .100om .Przy jednej ścieżce sprawnej (1 opornik)=100om mierzone na końcach ścieżek ,naprawiłeś drugą i masz (2 oporniki) połączone równolegle i już masz=50om .Widzisz podejrzane miejsce lub widoczną przerwę na 3 ścieżce , końcówki miernika po 2 stronach przerwy i masz 50 om (z 2 oporników) + np.90om (ubytek oporu na przerwę np. 10om) a więc 50+90=140om.Naprawiłeś 3ścieżkę (masz 3 oporniki) i tu niespodzianka ;mierzysz na końcach ścieżek ( np.kable zasilania) i masz 33om .Najlepiej zrobić to tak:jeden kabel miernika na którąś ze stron i od tej strony przesuwasz 2kabel miernika po zepsutej ścieżce oporność ci stopniowo rośnie ,nagły skok oporności to przerwa ,brak oporności to przerwa i gdzieś dalej co najmniej druga przerwa a więc jeden kabel miernika na drugą stronę i znowu przesuwasz drugim kablem aż znajdziesz tą drugą przerwę .Jeśli po tych 2 operacjach masz jakiś opór mierząc od wewnętrznych końców obu przerw to jest OK .jeśli go nie masz to jest conajmniej 3 przerwa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [214 Si '97 3D] Kontrolka ogrzewania tylnej szyby...
Lukaszn2006 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Lip 19, 2008 23:49
sTERYD
Brak nowych postów [R25 1.4 16v 00] Brak Ogrzewania Tylnej Szyby
Tylko Jedna Ściezka Nie Działa - Dlaczego ?
djboo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Nie Mar 07, 2010 07:39
RaFaLuS
Brak nowych postów [R200 ]bezpiecznik ogrzewania tylnej szyby
GrzesiekRC Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Kwi 01, 2012 17:40
Adrian
Brak nowych postów [R200] Brak ogrzewania tylnej szyby
dziadekc1 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Paź 16, 2011 22:52
dziadekc1
Brak nowych postów [R214 Si] Brak ogrzewania tylnej szyby
wlodi893 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pią Maj 13, 2011 10:37
wlodi893



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink