Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR] Wymieniam uszczelę pod głowicą :)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR] Wymieniam uszczelę pod głowicą :)
Autor Wiadomość
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Gru 18, 2017 01:36   

dopasowujesz sobie płaskownik tak, żeby stanął kantem między zębami wieńca a obudową koła zamachowego. Blacha 3mm ok 15-20mm pasek da radę. szerszy się będzie ślizgał.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 18, 2017 01:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pon Gru 18, 2017 20:52   

Ok, tylko nie wiem o jakim wieńcu mówisz ale dorobię sobie taki płaskownik w pracy.
Dziś zrobiłem sobie blokadę kół wałków by móc je odkręcić.

Pytanie mam jeszcze inne:
- obie rolki napinaczy już są rozjechane. Czy są jakoś na wcisk czy skręcane? Bo same rolki można kupić. Ja też chciałbym wymienić im tylko same łożyska, bo mogę zamówić sobie dowolne łożysko.

- czy warto "przy okazji" wymienić pierścienie na tłokach? że są wytarte to na pewno, bo mam piston slap'a?
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 19, 2017 00:46   

Chodzi o wieniec koła zamachowego, ten taki z ząbkami za które zazębia rozrusznik.
Rolki są przykręcane a łożyska na wcisk.
Co do wymiany pierścieni to musisz chyba sam zdecydować bo to już roboty dochodzi sporo. Silnik brał dużo oleju?
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Wto Gru 19, 2017 16:50   

Ok, już jasne.
Oleju nie brał dużo. Raczej znikome ilości. Myślałem, że przy okazji można i to wymienić, bo może poprawi kompresję i nieco osiągi ale skoro to dużo roboty to zaniecham.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 19, 2017 18:12   

Trzeba zdjąć miskę, magistrale olejową, po drodze smok i już masz dostęp do korb. Jak masz auto na kanale to tej roboty aż tak dużo nie ma.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sro Gru 20, 2017 15:07   

Niestety auto na kobyłkach, pod smogiem i przyjemnej temperaturze :-|

Pokonały mnie 2 śruby. Dolna od rozrusznika i tej blachy od koła zamachowego.
Łby zjechane i nie mam pomysłów jak to ruszyć.... Tylko palnik, którego nie mam.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 20, 2017 22:24   

Te małe na klucz 8? Może spróbuj nabić nasadke 7 taką wielokątną https://0.allegroimg.com/s400/01ee14/4abfac5249388d1e4b8c9ae252c0
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sro Gru 20, 2017 22:27   

Tak, ósemka, dolna. Spróbuję ale ciężko będzie, bo miejsca brak
A właśnie nasadką spline przekręciłem tą od rozrusznika. Nie powinienem jej używać do 6-kątnych ale innych nie mam.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Gru 20, 2017 23:52   

Dospawaj kawałek nakrętki. Tą małą śrubę możesz potraktować piłką, czy fleksem, co masz pod ręką. Nie będzie Ci jej brakować, a wygodniej Ci będzie z tamtej strony blokować zamach.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sro Gru 20, 2017 23:59   

Nie mam spawarki ale pomysł dobry.
Kupiłem żabkę i może nią dam radę. Jak nie, to po uruchomieniu auta dospawam sobie w pracy. Lepiej ją wymienić na nową.

Mówisz, że tą małą można ją uciąć? Nie będzie się tam brud dostawał?

I z pewnością ten sam problem będę miał z odkręceniem kolektora wydechowego od rury. Od bloku nie ruszam, bo nie mam uszczelki.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 21, 2017 00:21   

Nie będziesz dawał głowicy do sprawdzenia, planowania i co tam jeszcze wyjdzie?
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Gru 21, 2017 10:39   

jak przykręcisz pozostałe śruby, to nie będzie dramatu, ta blacha jest tam raczej żeby palucha nie wsadzić.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sob Gru 30, 2017 16:51   

Chłopaki mam problem z popychaczami. Tzn nowych nie daje rady wybić, a już je wszystkie zanurzyłem w benzynie. Stare też są dobre i je mogę bez problemu przeczyścić tylko które radzicie wsadzić?
Chciałbym nowe, bo nie są tak wyeksploatowane. Ich powierzchnia styku z krzywką wałka czy trzpieniem zaworu nie są jak stare "na lusterko" więc sądzę, że będą lepsze.
Podgrzewałem je opalarką żeby nieco rozszerzyć szklankę od tłoczka ale nagrzewa się wszystko jednakowo. Co więcej wypływa olej i dwa już mam miękkie. Dziś sprawdzę czy wstrzyknięcie im oleju znów je utwardzi ale nie mam pomysłu jak bez rozebrania je przepłukać.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Gru 30, 2017 17:17   

musisz naparzac o klocek az wyleca, czasem trzeba na prawde mocno.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Sty 07, 2018 20:09   

Popychacze bez odpowiedniego narzędzia nie wyszły.
Nie odkręciłem jeszcze pasowego, bo gówna nie ma czym zablokować mimo ściągniętego rozrusznika ale zdjąłem już głowicę. Jeśli to nieodpowiednia kolejność - trudno.
Na uszczelce brak jakichkolwiek śladów przecieków. Elastomer cały więc którędy przepuszczało to nie wiem. Poniżej kilka zdjęć i nie wygląda to optymistycznie szczególnie te 2 niedomknięte zawory na ostatnich zdjęciach.
https://drive.google.com/drive/folders/1Rk3IS7OEF3xiE6G11NutjdPx2DQsPdWV?usp=sharing

[ Dodano: Nie Sty 07, 2018 20:09 ]
Gdzie kupić uszczelniacze zaworowe? W landroverowym są tylko do 1.8 i nie wiem czy pasują do 1.4. Niby są Elringa ale na allegro nie widzę.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Sty 08, 2018 09:18   

pasują od 1,8
Silnik faktycznie wygląda jak masakra jakaś, te zawory pewnie zgiąłeś jak próbowałeś odkręcić koło pasowe. Zdarza się.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Wto Sty 09, 2018 17:19   

Na wkrętarce sprawdziłem wszystkie zawory i żaden nie bije więc nie domykały się z jakiegoś powodu. Czemu silnik klapał dalej nie wiem, bo na moje oko wszystko wydaje się być w porządku.
Poza syfem i niedomkniętymi dwoma zaworami.
Głowicę umyłem w.... wannie z płynem do naczyń ;p
Czekam na uszczelniacze zaworowe i będę to składał.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
LilJohn 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 62



Wysłany: Sro Sty 10, 2018 14:29   

Wyczyść ładnie blok i pokaż zdjęcia w jakim stanie masz powierzchnie cylindrów że mówisz o piston slapie
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sro Sty 10, 2018 17:24   

Tak zrobię ale dopiero na weekend. Obecnie jestem na etapie docierania zaworów i wcale to tak łatwo nie idzie.
Dziś znajomy zalecił wyciągnięcie tłoków i wymianę pierścieni, skoro już tak daleko jest rozebrany. Zastanowię się ale chyba zrezygnuję.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
LilJohn 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 62



Wysłany: Sro Sty 10, 2018 17:44   

A jak wyciągniesz tłoki to jeszcze będziesz musiał wklejać tuleje cylindrowe, jak będziesz miał dostęp do wału to przecież można już panewki wymienić i tak koszty się robią ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR 1.8 VVC] głowica
ledwy87 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sob Cze 18, 2011 11:44
ledwy87
Brak nowych postów [R25] Głowica
pirdola Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Gru 05, 2011 10:28
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [MG ZR] -głowica
TheKOktajl Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 27 Czw Lut 19, 2015 09:20
TheKOktajl
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [214]Uszczelka pod głowicą
kewinobanano Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Mar 20, 2013 10:07
Adrian
Brak nowych postów [MG ZR 160] przegrzana głowica
nierówne obroty
kprzemo24 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Wto Lis 17, 2009 13:18
Mariusz418



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink