Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Pisk przy rozruchu oraz klekotanie/ pisk na zimnym sil
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Pisk przy rozruchu oraz klekotanie/ pisk na zimnym sil
Autor Wiadomość
damiang 



Dołączył: 30 Lip 2017
Posty: 7



  Wysłany: Pią Gru 22, 2017 19:30   [R75] Pisk przy rozruchu oraz klekotanie/ pisk na zimnym sil
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Cześć,
Problem wygląda u mnie następująco... Jakiś czas temu coś piszczało, nie wiem czy to pasek, czy któraś z rolek, więc zostały wymienione oba paski i kilka rolek. Po czym pisk ustąpił. Po przejechaniu kilkuset kilometrów strzeliły oba paski. Postawiłem samochód do mechanika, który stwierdził, że koło pasowe alternatora całkiem się rozsypało. Więc wymienił na nowe. Po zamontowaniu nowego stwierdził, że napinacz taśmy ok nie działa jak powinien i nieodpowiednio napina pasek.
Z braku czasu pierwszego mechanika zawiozłem samochód do innego. Był problem ze znalezieniem nowego napinacza, więc postanowił zregenerować stary. Coś mi tłumaczył, jednak nie jestem w stanie dokładnie wyjaśnić na czym to polegało. Mówił coś o tym, że był z nim u tokarza, zrobił coś ze sprężyną i odpowiednio nasmarował. Nałożył nowe paski. Odebrałem samochód. Pod domem zorientowałem się, że przy gaszeniu i rozruchu silnika coś piszczy. Pojechałem z powrotem do mechanika na diagnozę. Stwierdził, że nowe koło pasowe, napinacz, jak i wszystkie rolki chodzą w odpowiedni sposób. Ponoć spsikał pasek jakimś środkiem, który miał poprawić przyczepność paska, po czym pisk rzekomo ustąpił. Poraz kolejny odebrałem samochód. Nazajutrz pisk powrócił, dodatkowo przy pracy zimnym silniku zazwyczaj pojawia się dziwne klekotanie, czasami pisk, choć nie zawsze. Zadzwoniłem do owego mechanika. Powiedział, że być może jest to wina alternatora.
Z racji tego, iż jestem totalnie zielony, jeśli chodzi o mechanikę, a nie chcę być nabijany w butelkę, zwracam się z prośbą o udzielenie rady. Czy może być to rzeczywiście wina alternatora? A może dalej winny jest zregenreowany napinacz przez ów mechanika?
Z góry dziękuję za konstruktywne odpowiedzi.
Miłego wieczoru :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Gru 22, 2017 19:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Gru 22, 2017 20:51   

Myślę ,że to koło pasowe wału pada .Rozwarstwia się guma w tej dwumasie.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
j_zuzia 




Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 18



Wysłany: Pią Gru 22, 2017 22:11   

Tylko ze jak się rozwarstwi ten dwu mas to dosyć głośno stuka i da się 3 dni pojeździć zanim zetnie całkiem jeden element.
Alternatory zazwyczaj mają łożyska które mogą piszczeć, gwizdać zanim całkiem się rozlecą.
Co do paska to napinacz jednego według mnie nie jest jakiś tam bardzo mocny, ale jak widać wystarcza.
 
 
damiang 



Dołączył: 30 Lip 2017
Posty: 7



Wysłany: Nie Gru 24, 2017 17:21   

Też było wymienione to koło.
 
 
christopher7 
Klubowicz





Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 803
Skąd: Poznan

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 24, 2017 21:45   

damiang, po pierwsze: zmień mechaników bo chyba szkoda twojego czasu na poprawki poprawek napraw i koszty napraw.
Po drugie: Jak dodasz gazu na luzie co się dzieje?
Po trzecie: skąd jesteś? Może ktoś od nas z klubu by to na żywo osłuchał/zobaczył to być może wyjaśni definitywnie sprawę.
Masz wymienione obydwa paski, koło pasowe alternatora, "kilka rolek", zregenerowany domowym sposobem napinacz. Przyjrzałbym się temu zregenerowanemu napinaczowi skoro nadal jest problem z naciągiem pasków i to one piszczą.
! Jeżeli jednak bardziej niż piszczeć będzie coś klekotać /walić coś w tych okolicach to żywot kończy koło pasowe wału. Żywot zakończy zapewne wkrótce i efektownie więc czasu masz mało :mrgreen:

[ Dodano: Nie Gru 24, 2017 21:45 ]
damiang napisał/a:
Też było wymienione to koło.

Było jednak wymienione koło pasowe wału?
_________________
Kontakt: 780177880
email
wiadomość
nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG :szoping:
 
 
damiang 



Dołączył: 30 Lip 2017
Posty: 7



Wysłany: Pon Gru 25, 2017 13:25   

Zgadza się, czasu przede wszystkim :cry:
Co się dzieję na luzie? Później to ogarnę i dam znać :wink:
Jestem z Głogowa. Jasne, przydałby się ktoś, kto zna się na rzeczy :wink:
Wrzucam zdjęcie starego koła (bo to chyba to :mrgreen: )

Stare koło
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Gru 25, 2017 14:08   

damiang, tu jest dożo o kole pasowym wału https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=438392#438392
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT] Dziwny pisk przy ruszaniu
porek333 Rover serii 75, MG ZT 9 Pon Paź 20, 2008 02:36
coldmanns
Brak nowych postów [R75 2.0 V6] pisk/świst przy bardzo wysokich obrotach
Igor_Op Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Lut 08, 2016 19:46
Igor_Op
Brak nowych postów [R75] Klimatyzacja - pisk
piterazim Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Lip 27, 2011 19:25
piterazim
Brak nowych postów [R75] Puszcza dymka przy rozruchu
po wymianie oleju
mecho Rover serii 75, MG ZT 6 Wto Lip 23, 2019 22:01
flatron946455
Brak nowych postów [R75] Przy rozruchu szarpanie autem i biały dym.
zarazek12 Rover serii 75, MG ZT 5 Nie Kwi 17, 2011 10:11
zarazek12



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink