Forum Klubu ROVERki.pl :: [Civic Aerodeck] ~70-80% mocy, "limiter" przy 120-
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: bociannielot
Czw Lut 08, 2018 16:58
[Civic Aerodeck] ~70-80% mocy, "limiter" przy 120-
Autor Wiadomość
Divi 



Dołączył: 23 Lis 2017
Posty: 6



Wysłany: Sob Sty 27, 2018 12:12   [Civic Aerodeck] ~70-80% mocy, "limiter" przy 120-
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam!

Mam problem z moim 105-konnym 20T2N, mianowicie auto straciło na mocy powyżej 3000 obrotów, do tej granicy ciągnie jak normalnie, wyżej zupełny spadochron, na trójce ciężko go nawet wkręcić powyżej 3 tysięcy. Nie puszcza czarnego dymu nawet przy 4-5 tysiącach, na prostej drodze max. jaki da się osiągnąć to 120-130km/h, wyżej po prostu auto nawet nie kręci. Obroty stoją w miejscu, prędkościomierz również.

Na obrotach jałowych nie sprawia żadnych problemów, pali normalnie, na luzie wkręca się bez problemu na obroty, problem się pojawia dopiero podczas jazdy.

Wymieniłem już przepływomierz, turbo działa i raczej nie w nim leży problem.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 27, 2018 12:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
natsu9 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 118



Wysłany: Sob Sty 27, 2018 19:10   

pedał ;-)
 
 
mustek3 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 58
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pon Sty 29, 2018 07:12   

Pewnie masz dużą nieszczelność w dolocie (może jakaś opaska jest luźna), ale to wiąże się z kłębami czarnego dymu przy przyspieszaniu.
_________________
http:
//www.autocentrum.p...999816319_2.gif
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Sty 29, 2018 11:02   

Divi napisał/a:
Wymieniłem już przepływomierz
w tym modelu daje on tyle co nic, masz SDI, w SDI możesz sobie samemu wybłyskać błędy silnika, instrukcję znajdziesz na forum lub stronie klubowej :ok:
 
 
 
Divi 



Dołączył: 23 Lis 2017
Posty: 6



Wysłany: Czw Lut 01, 2018 12:08   

mustek3 napisał/a:
Pewnie masz dużą nieszczelność w dolocie (może jakaś opaska jest luźna), ale to wiąże się z kłębami czarnego dymu przy przyspieszaniu.



No właśnie problem w tym, że dymu nawet przy 4-5 tysiącach dosłownie brak. 0.
 
 
mustek3 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 58
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Czw Lut 01, 2018 13:12   

Divi napisał/a:

mustek3 napisał/a:
Pewnie masz dużą nieszczelność w dolocie (może jakaś opaska jest luźna), ale to wiąże się z kłębami czarnego dymu przy przyspieszaniu.

No właśnie problem w tym, że dymu nawet przy 4-5 tysiącach dosłownie brak. 0.


To w końcu kręci się podczas jazdy powyżej 3 tysięcy czy nie? Na postoju, podczas gazowania bez obciążenia nie będzie kopcił na czarno. Czarny dym pojawi się dopiero podczas przyspieszania, bo silnik będzie podawał paliwo do cylindrów, ale nie będzie na tyle powietrza, żeby go spalić. Turbosprężarka pompuje właściwe ciśnienie tylko pod obciążeniem, czyli podczas jazdy.
_________________
http:
//www.autocentrum.p...999816319_2.gif
 
 
Divi 



Dołączył: 23 Lis 2017
Posty: 6



Wysłany: Pią Lut 02, 2018 12:17   

mustek3 napisał/a:
Divi napisał/a:

mustek3 napisał/a:
Pewnie masz dużą nieszczelność w dolocie (może jakaś opaska jest luźna), ale to wiąże się z kłębami czarnego dymu przy przyspieszaniu.

No właśnie problem w tym, że dymu nawet przy 4-5 tysiącach dosłownie brak. 0.


To w końcu kręci się podczas jazdy powyżej 3 tysięcy czy nie? Na postoju, podczas gazowania bez obciążenia nie będzie kopcił na czarno. Czarny dym pojawi się dopiero podczas przyspieszania, bo silnik będzie podawał paliwo do cylindrów, ale nie będzie na tyle powietrza, żeby go spalić. Turbosprężarka pompuje właściwe ciśnienie tylko pod obciążeniem, czyli podczas jazdy.



Kręci na wszystkich biegach oprócz 5, tak jak napisałem w pierwszym poście. Brak dymu przy 3-4+ tysiącach na wszystkich biegach oprócz wspomnianej 5tki.
Kiedyś na postoju potrafił zostawić na trawie czarny ślad z wydechu, teraz ciężko o dym nawet podczas jazdy. Mam kilka teorii, ale czekam na czas, żeby się za to zabrać(może jutro), głównie myślę o ominięciu filtra paliwa.
 
 
mustek3 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 58
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pią Lut 02, 2018 12:54   

Żeby zawęzić poszukiwania musisz wybłyskać błędy. Jak odpala silnik na ciepłym silniku i po nocy, czy są obecne jakieś wycieki? Czy jest zassana gruszka od pompowania paliwa?
_________________
http:
//www.autocentrum.p...999816319_2.gif
 
 
Divi 



Dołączył: 23 Lis 2017
Posty: 6



Wysłany: Pią Lut 02, 2018 13:22   

Wezmę się jutro pewnie za błyskanie, muszę znaleźć złącze u mnie.

Silnik na ciepłym odpala bez problemu, po nocy pokręci chwilę i też pali, przy większych mrozach dwa razy trzeba zagrzać świece i zapali bez problemu, także w tej kwestii wszystko wygląda normalnie. Wycieków nie zauważyłem.

Jest możliwe, że to coś związanego z zapchaniem któregoś z filtrów/sadzą zebraną w którymś miejscu przez co "coś" dusi silnik?
 
 
Mati1696 



Dołączył: 28 Cze 2017
Posty: 9



Wysłany: Sro Lut 07, 2018 17:16   

Właśnie podpinam sie u mnie w hondzie tez siedzi 2.0 105km i wygląda to tak że nie wkreca sie powyzej 4tys obrotów i nie ma znaczenia na jakim biegu czy tez na luzie czasami sie odmuli i zbiera sie jak wsciekła przekracza te 4 tys problem mam taki ze nie moge wybłyskać bo próbowałem i jakioś szpec mi powiedział że mam taki sterownik w którym sie nie da tego zrobic . wszystko szczelne sprawdzane i nie wiem sam co może być? może wy macie jakies sugestie ? :|
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lut 07, 2018 19:01   

Mati1696, Ty masz TD silnik inna pompa inny sterownik, u ciebie jest winna przeplywki :D To nie Vp37 i MSA11 jak bylo w pozostałych starszych Aeorodeck'ach Jedyna opcja zmienić mapy w sterowniku i mieć święty spokój z przeplywka albo kupić orig Bosch przeplwyke nowa !
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Mati1696 



Dołączył: 28 Cze 2017
Posty: 9



Wysłany: Sro Lut 07, 2018 20:28   

Remigiusz orientujesz się ile się cenią za wgranie mapki ? tak mniej więcej
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lut 07, 2018 22:05   

Mati1696, Orientuje się :wink:

[ Dodano: Sro Lut 07, 2018 22:05 ]
A co do tematu początkowego radze zgrać trochę live data podczas jazdy i się można więcej dowiedzieć co jest nie halo. :wink: Kolega sail ma dobre podręczne testery dla tych wersji silników jego własnej produkcji ;)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Lut 08, 2018 09:21   

Remigiusz, przypominam Ci po raz 148 chyba że nie zawsze odcinka na 4tys. obrotów to wina przepływki, bywa np, urwana masa na wtrysku sterującym lub np zapchany jakimś syfem filtr paliwa, obydwa to przypadki znane mi z forum :wink:
 
 
 
Mati1696 



Dołączył: 28 Cze 2017
Posty: 9



Wysłany: Czw Lut 08, 2018 15:17   

no właśnie przepływka działa była sprawdzana filtr wymieniany ale to przy wtrysku sprawdze
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Lut 08, 2018 15:32   

bociannielot, Tak tylko ze jak sie ma urwana mase na wtrysku to jest blad w ECU, ja wychodze z zalozenia ze ludziska odczyta ECU bledy. A co do wtrysku to sie chyba tak dziej tylko na seryjnej mapie :razz:

Jak sie zapcha filtr to objawy troche inne sa :wink: Odcina ale obortow w tedy same spadaja i wali bialym dyme z wydechu. Przerabialem temat sam dwa razy :)

[ Dodano: Czw Lut 08, 2018 15:32 ]
Mati1696, Jak to bylo sprawdzane ze jest sprawna ?
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Mati1696 



Dołączył: 28 Cze 2017
Posty: 9



Wysłany: Czw Lut 08, 2018 16:22   

podmianka była robiona . Mapa jest seryjna . a jakby była masa upalona to wgl by chodził ? wyglądało to tak że od czasu do czasu sie zawieszał tzn nie wkręcał sie powyzej 4 i był zamulony czasami w trakcie jazdy sie odmula i dostaje takiego kopa jak trzeba kreci prawie do konca ale zgasze go i od nowa . i nie kopci na biało nawet na czarno jedynie po dłuższym postoju na włączonym silniku jak pozniej dam gazu to na niebiesko ale wydmucha to i w trakcie jazdy przestaje
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Lut 08, 2018 16:27   

Mati1696 napisał/a:
podmianka była robiona
I to ma byc test ze jest sprawna ? :-| :| Jakies wartosci pokazuje ecu z przeplwyki to jest bardziej miarodajne .

Bez sygnalu wtrysku chodzi, jest on potrzebny do porownania z CKP, jedynie ma problem jak padnie CKP :razz:

Mati1696 napisał/a:
zawieszał tzn nie wkręcał sie powyzej 4 i był zamulony czasami w trakcie jazdy sie odmula

To jest ewidetny znak zepsutej przeplywki.

[ Dodano: Czw Lut 08, 2018 16:27 ]
Odczytaj sobie jeszcze moja wiadomość do ciebie :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Mati1696 



Dołączył: 28 Cze 2017
Posty: 9



Wysłany: Czw Lut 08, 2018 16:28   

Nie wyrobie z Tymi przepływkami trzeba bedzie tak jak kolega mówił wgrać nową mapke
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Lut 08, 2018 16:32   

Tak naprawdę to ta przeplwyka w TD jest tylko ze względu na emisje spalin w środku bo tak jest EDC15M skonstruowane. Przy SDI Vp37 i MSA11 przeplwyka steruje tylko EGR a w TD z Vp30 i EDC15M poszli krok dalej i ma duzy wpływ na EGR i dawke.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Czw Lis 18, 2010 02:41
kasjopea
Brak nowych postów [Honda Civic Aerodeck 2.0 ITD] brak mocy, przepływomierz
klonu1988 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 18 Wto Cze 25, 2013 16:48
klonu1988
Brak nowych postów [R400] Lekkie "cykanie" przy kole(
rafalskorupski Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Nie Paź 13, 2013 16:22
tronsek
Brak nowych postów [R400 SDi 99r] drzenie, pukanie przy "gajdze" od b
michal_w Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Cze 19, 2009 10:41
sTERYD
Brak nowych postów [Honda Civic Aerodeck]
Mati1696 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pią Gru 01, 2017 00:17
Mati1696



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink