Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Lut 27, 2018 19:33
Trzeba zdemontować zawór bo najczęściej jest uszkodzony mały oring uszczelniający.dawidd, ja znalazłem taki opis : Fuel pressure regulator valve
It is an electrically operated solenoid valve controlled by the ECM with only two states, open and closed. When de-energised, the valve is opened by a spring, diverting fuel to the return line. This decreases the fuel pressure in the fuel rail. When energised, the valve is closed, allowing maximum fuel pressure in the fuel rail. This pressure can reach approximately 1300 bar (18,854 lbf/in 2 ). The ECM controls the fuel rail pressure by operating the pressure regulator valve with a pulse width modulated signal. The longer the opening time (duty cycle) of the valve, the lower the pressure in the fuel rail. The shorter the opening time (duty cycle) of the valve, the higher the pressure in the fuel rail.
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lut 27, 2018 19:33 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
a te cisnienie co daje pompa przez te 30s jak sie wlancza to przy nawet probie odpalania powinno sie utrzymywac??? czyli byc powyzej tych 3 barow??bo nie pamietam teraz ale nie wiem czy nie spadlo po jakis 20s na 2.2 bary
Podczas pracy pompy na grodzi powinno utrzymywać się w okolicach 3,50 barów (przedlift). W polifcie to ok. 4 barów. Jeśli miałeś przerwę w przewodach to mogło być to spowodowane tym faktem. Niestety nie wiem w którym miejscu i na którym przewodzie był problem.
Kup regulator i podmień. Odłącz przepływomierz. Napraw podciśnienia od zaworu EGR i koniecznie sprawdź ten od VACUM. Zmień też filtr odmy. Zalej zbiornik na pół baku i odpalaj dziada No chyba, że próba przelewowa na wtryskiwaczach zalała Ci garaż - wtedy wymieniaj wtryskiwacze
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
. When de-energised, the valve is opened by a spring, diverting fuel to the return line. This decreases the fuel pressure in the fuel rail. When energised, the valve is closed, allowing maximum fuel pressure in the fuel rail.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Lut 28, 2018 10:24
dawidd napisał/a:
zobacz na rysunek zaworu, sprężynę i kulkę zamykająca
na rysunku widać , że po podaniu napięcia cewka ściąga kotwicę i zamyka zawór , po zaniku napięcia cewka zwalnia kotwicę i sprężyna ją ściąga otwierając zawór , czyli tak jak jest w opisie. Kończę bo to temat nie o tym.
nie jest tak jak piszesz, sprężyna rozpycha talerz a nie ciągnie. Gdyby tak było jak piszesz to gdybyś dmuchał w trzpień powietrzem to na przelewie w zaworze by powietrze bez oporu wyszło, a tak nie jest. Ale masz racje - nie ma co drążyć tematu bo to koledze nie pomoże
ale ta wtyczka od pompy miala tylko 5v??tak ma byc??
Która konkretnie? Zrób jakieś poglądowe foto.
Jacus211 napisał/a:
jutro zrobie test przelewu znaczy odlacze ten zbrojony wezyk u gory przekrece kluczyk i zobacze czy puszcza zawor.
Zorganizuj sobie pomoc. Zawsze to mniej bałaganu jeśli się okaże, że leje jak z wiadra. Ostrożnie demontuj przelewy, żeby nie ułamać króćców.
Jacus211 napisał/a:
nie moge sie dobrac do tego regulatora bo sruba wyrobiona ale zamowilem jeszcze jeden zestaw kluczy ten powinnien pomoc.
To już później na zaś zmień tę srubę.
Jacus211 napisał/a:
ogolnie z bledow caly czas zostaja te 3 z gory po nie odpaleniu pojawia sie ten z zaworem ktory jest na zdjeciu.
Odłączony przepływomierz powinien jeszcze wskazać błąd czujnika temperatury powietrza (w przepływomierzu). Nie zgłasza się ten błąd więc pytanie czy na pewno jest odłączony jak pisałeś wcześniej?
EGR pewnie jest uwalony elektrozaworek - jeśli instalacja sprawna.
Te błędy nie powinny mieć wpływu na odpalanie silnika.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
wlasnie ta wtyczka do zaworu wysokiego cisnienia na pompie po przekreceniu kluczyka miala tylko 5v.
[ Dodano: Pon Mar 05, 2018 17:59 ]
nie ma bledu temperatury bo przeplywomierz podlaczony jest.
elektrozawor kupilem drugi uzywany ale to pewnie bedzie wiadomo czy jest oki jak sie auto odpali tak??/
[ Dodano: Pon Mar 05, 2018 18:03 ]
czy mozna ten elektrozawor sprawdzic inaczej od egr???
[ Dodano: Pon Mar 05, 2018 18:09 ]
najlepsze jest to ze toaf pokazuje tylko te 3 bledy od gory
przeplywomierz,swiece zarowe i egr
po nie odpaleniu dochodzi czujnik polozenia walka rozrzadu i ten zawor
jak sie skasuje to nadal zostaja tylko te 3 a auto za chiny niechce odpalic.
i jak wszyscy tu pisza ze to nie wplywa na odpalenie auta wiec dlaczego na tofie ani na wyswietlaczu przy zegarach nawet nie swieci check edgine.
wiec co go gryzie wiemy ze wedlug toaf cisnienie na listwie jest za male.
[ Dodano: Pon Mar 05, 2018 18:15 ]
A AUTO ODPALI NA PYCHA PRZY TAKIM CISNIENIU NA LISTWIE CZY NIE MA CO NAWET PROBOWAC.BO GDZIES CZYTALEM ZE JAK NIE ODPALALO DLUGO TO NIE KTORZY TAK PROBOWALI I ZAGADAL
po nie odpaleniu dochodzi czujnik polozenia walka rozrzadu i ten zawor
i tutaj zapewne trzeba szukac kłopotów.
Jacus211 napisał/a:
i jak wszyscy tu pisza ze to nie wplywa na odpalenie auta wiec dlaczego na tofie ani na wyswietlaczu przy zegarach nawet nie swieci check edgine.
Bo mają racje. Te błędy nie wpływają na nieodpalania auta - i z tego tez samego powodu nie denerwuja uzytkowniak jakimis lampkami "check engine"
Po za tym gdize w TOAFie ma sie swiecic lampka ?
Ciagnac dalej temat TOAFa - na Teutatesa - czy nie mozna zrobic normalnego screena ? Print screen sie zablokował ? mrówki wyniosły ? czy głodny cygan zjadł ?
Skad takie pomysly zeby wogole robic zdjecia ekranu jesli komputer udostepnia mozliwosc zrobienia screena ?
Jacus211 napisał/a:
wiec co go gryzie wiemy ze wedlug toaf cisnienie na listwie jest za male.
No to napraw to, zrob tak aby cisnienie bylo odpowiednie, ew zeby czujnik dobrze odczytywał cisnienie jesli jest popsuty.
Cytat:
A AUTO ODPALI NA PYCHA PRZY TAKIM CISNIENIU NA LISTWIE CZY NIE MA CO NAWET PROBOWAC.BO GDZIES CZYTALEM ZE JAK NIE ODPALALO DLUGO TO NIE KTORZY TAK PROBOWALI I ZAGADAL
zamiast pytac - sprawdź. I nie uzywaj CapsLocka jak 13 latek w erze Neostrady.
jakby sie dalo dac print screen to pewnie bym to zrobil.
jak pan niechce odpowiadac to pan nie musi znajda sie inny zyczlie osoby co chetnie pomoga bo widac ze pan ma slabo wiedze techniczna na temat rovera jak na proste pytania nie umie pan odpowiedziec.
tylko pan sie czepia malo istotnych rzeczy.
po to chyba te forum zostalo zrobione zeby sie pytac osob co taki przypadek mieli i wiedz jak sobie z tym poradzic albo przynajmniej naprowadzic na pewien trop.
nikt nie pchal auto z niskim cisnieniem na listwie cr dlatego sie pytam czy to cos da
mam drugi elektrozawor do egr i sie pytam jak go sprawdzic czy dziala i jak sprawdzic te vacuum
na kostce do zaworu regulacji cisnienia po podlaczeniu miernika gdy sie przekreci kluczyk jest 5v tak ma byc czy musi byc 12v??
[ Dodano: Pon Mar 05, 2018 21:59 ]
czujnik cisnienia jest juz drugi podmieniony i nadal wskazuje to samo
nawet po odlaczeniu go ktos tam pisal ze auto powinno zagadac ale uruchomic sie w trybie awaryjnym ale tego nadal nie robi wiec pewnie to nie czujnik
[ Dodano: Pon Mar 05, 2018 22:01 ]
dziekuje bardzo z apomoc dla pana marka dawida i seniora mam nadzieje ze wspolnymi silami uda nam sie uruchomic ten rover 75
Miałeś odłączyć przepływomierz... testuj wszystkoe bez jego udziału. On jest uszkodzony i może nie dać Ci odpalić samochodu niestety. Na pewno przetrzepałeś wiązkę w komorze silnika do wszystkich komponentów. Nie ma tego dużo, ale sprawdź dokładnie czy gdzieś nie masz przerwy.
Nad zaworem EGR na razie nie ma się co rozwodzić.
Czujnik ciśnienia na listwie CR wymieniony i b. dobrze. Teraz podmień zawór wysokiego ciśnienia na pompie CR i sprawdzaj dziada czy zagada
Jacus211 napisał/a:
A AUTO ODPALI NA PYCHA PRZY TAKIM CISNIENIU NA LISTWIE CZY NIE MA CO NAWET PROBOWAC.BO GDZIES CZYTALEM ZE JAK NIE ODPALALO DLUGO TO NIE KTORZY TAK PROBOWALI I ZAGADAL
Nie kombinuj Plak i odpalanie na pych zostaw na ten moment, kiedy będziesz go chciał oddać na złom Na razie spróbujmy odpalić go humanitarnie
marcin.misek napisał/a:
Ciagnac dalej temat TOAFa - na Teutatesa - czy nie mozna zrobic normalnego screena ? Print screen sie zablokował ? mrówki wyniosły ? czy głodny cygan zjadł ?
Skad takie pomysly zeby wogole robic zdjecia ekranu jesli komputer udostepnia mozliwosc zrobienia screena ?
Wyluzuj Marcinek Kolega radzi sobie jak umie, nie jest najgorzej... najgorzej, że nie słucha co mu piszę I cały czas ma podłączony przepływowmierz
marcin.misek napisał/a:
Skad takie pomysly zeby wogole robic zdjecia ekranu jesli komputer udostepnia mozliwosc zrobienia screena ?
Ja też czasami tak robię
Jacus211 napisał/a:
tylko pan sie czepia malo istotnych rzeczy.
po to chyba te forum zostalo zrobione zeby sie pytac osob co taki przypadek mieli i wiedz jak sobie z tym poradzic albo przynajmniej naprowadzic na pewien trop.
Spokojnie Jacus211, pamiętaj, że to dzięki Marcinkowi możesz korzystać z TOAF'a - to on go sprawił
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Ale stokrotnie lepiej sie oglada niz jakies zdjecie ekranu - pomysl o tym.
Jacus211 napisał/a:
po to chyba te forum zostalo zrobione zeby sie pytac osob co taki przypadek mieli i wiedz jak sobie z tym poradzic albo przynajmniej naprowadzic na pewien trop
Tropem jest małe cisnienie na pompie CR - mało ?
Jacus211 napisał/a:
nikt nie pchal auto z niskim cisnieniem na listwie cr dlatego sie pytam czy to cos da
Jacus211 napisał/a:
A AUTO ODPALI NA PYCHA PRZY TAKIM CISNIENIU NA LISTWIE CZY NIE MA CO NAWET PROBOWAC.BO GDZIES CZYTALEM ZE JAK NIE ODPALALO DLUGO TO NIE KTORZY TAK PROBOWALI I ZAGADAL
Skoro gdzies tak pisali to pewnie ktos tak robił, wiec.. prosze sie trzymac jednej wersji.
Jacus211 napisał/a:
na kostce do zaworu regulacji cisnienia po podlaczeniu miernika gdy sie przekreci kluczyk jest 5v tak ma byc czy musi byc 12v??
Skoro jest to "pewne" 5 V to zapewne tak ma byc. Z tego co pamietam to w RAVE jest o tym mowa.
Jacus211 napisał/a:
czujnik cisnienia jest juz drugi podmieniony i nadal wskazuje to samo
Sprawdz jeszcze kable - sygnalowe z czujnika czy nie są uszkodzone - tak dla pewnosci.
Jacus211 napisał/a:
tylko pan sie czepia malo istotnych rzeczy.
Ja sie nie czepiam - moge zacząć. Ale nie o to chodzi.
W rozwiazywainu problemow chodzi o podanie jak najwiekszej ilosci danych - wiecej danych - wiecej mozliwosci.
przepraszam panie marcinie
ja mam stary komputer jakies 10 lat system juz padniety tylko mozna testy robic toafem i to tylko z przedluzaczem dlatego robie zdjecia
[ Dodano: Pon Mar 05, 2018 22:31 ]
ja nie jestem rzadnych mechanikiem tylko normalnym uzytkownikiem rovera ktory ma narzedzia zeby sobie zawieszenie wymienic chamulce tlumik reszte musze dokupic
dlatego sie pytam jakie powinno byc napiecie tu i tu aby zagadal zawor bo nikt na forum tego nie napisal
ogolnie bym niechcial zeby poszedl na zlom bo zawieszenie ma nowe chamulce tyl przod tlumim caly now eopony tylko silnik zostal skrzynia auto ladnie chodzi po przejechaniu 317tys nie szarpie
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Mar 06, 2018 14:38
Jacus211 napisał/a:
na kostce do zaworu regulacji cisnienia po podlaczeniu miernika gdy sie przekreci kluczyk jest 5v tak ma byc czy musi byc 12v??
wg. RAVE pin 1 kostki jest zasilany 12V z bezpiecznika F1 15 A w komorze silnika przewodem czerwono/białym , tak samo jak czujnik położenia wału pin1 , cewka EGR pin1 i sterownik świec żarowych pin 12 wtyczki. Możesz pomierzyć napięcia w tych punktach po włączeniu stacyjki w II położenie , ale zacznij od wymiany bezpiecznika F1 .
Głos rozsądku Jeszcze przekaźnik bym sprawdził, albo na szybko podmienił.
Dobrze, że SeniorA na posterunku jest, bo byśmy Ci kazali wymienić pół osprzętu w aucie Swoją drogą zawsze zakładam, że każdy przy tego rodzaju awarii sprawdza bezpieczniki
EGR, przepływomierz, czujnik położenia wałka oraz zawór mają wspólne zasilanie, stąd jest błąd tych trzech rzeczy w diagnostyce na raz, a czujnik temperatury powietrza nie zgłasza się, bo informacje dostaje. Dlatego jak gryzonie czasami zrobią szkodę i jest zwarcie na wiązce to występuje taki zestaw błędów + jeszcze moduł świec żarowych.
Poniżej dla kolegi poglądowe obrazki...
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
przekaznik ktory od swiec zarowych ten bialy??patrzylem na niego mase ma podlaczona odlaczylem wtyczke styki i wszystko jak nowe.
ogolnie to wszystko bardzo dziwne zeby wczesniej jakies objawy byly ze cos sie dzieje a tu nic.
jak zalapal po tym czyszczeniu egr to toaf nie pokazywal rzadnych bledow ten egr i przeplywka zniknely chodzil przez 1h gasnol odpalal palil za pierwszy a nastepnego dnia do dzis juz nie odpalil ani razu.
przeplywomierz juz odlaczylem na stale dlatego nie bylo tego czyjnika temperatury.
zrobie ten test przelewow zeby wykluczyc albo znalezc uwalony wtrysk chwilowo pogoda na to nie pozwala
przewody jeszcze dzis sprawdze dokladnie te wszystkie z tych 4 rzeczy.
co jest zrobione:
egr wyczyszczony,elektozawor do niego zalozony drugi uzywany z werzykami
czy dziala to chyba jak odpali bedziemy wiedziec
zawor zwrotny paliwa przy filtrze sprawdzony przedmuchany leci tylko w jedna strone do tanku.
czujnik cisnienia zalozony drugi uzywany.po odlaczeniu jego i przeplywki dalej nie startuje wiec chyba on jest dobry bo powinien sie bez niego w trybie awaryjnym zaskoczyc.
test przelewu zrobie z tymi wezykami i strzykawkami aby w razie czego nie zalac wszystkiego tak jak na filmie tylko bez odpalania silnika tylko przekereconym kluczykiem
wtedy pompa sie zalacza to powinno wyrzucic paliwo jak jakis uwalony.
a moze jest mocno zapowietrzony uklad bo gdzies byla mowa na ten temat ze disle takl maja i wtedy nie odpali bo ktos pokazywal zeby odpowietrzyc uklad luzujac rurki do wtryskow i jak pojawi sie ropa szybko dokreci.nie wiem czy to dobry pomysl???
[ Dodano: Czw Mar 08, 2018 07:49 ]
no i dotego ten regulator cisnienia na pompie do sprawdzenia.
[ Dodano: Czw Mar 08, 2018 07:58 ]
a i czujnik polozenia walka rozrzadu byl juz w lodowce i nic to tez nie dalo
na wyswietlaczu gdy jest zimno na 3 stopnie pokazuje sie kontrolka o grzaniu swiec a jak jest np troche cieplej jak bylo ostatnio 7,8 stopni to nie
kupilem jeszcze nowy filtr paliwa bo gdzies czytalem ze moze nie trzymac cisnienia ale juz na straym orginalnym zamowionym ze strony rimmersa z czesciami do rovera nie pokazuje sie w bledach te cisnienie wstepne.to chyba jest oki.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Mar 08, 2018 09:08
Jacus211 napisał/a:
no i dotego ten regulator cisnienia na pompie do sprawdzenia.
Jacus211, to trzeba było zrobić na początku , a Ty koncentrujesz się na rzeczach drugorzednych których wyskakujące kody błędów są następstwem niskiego ciśnienia na listwie CR. Ciśnienie 61 bar wskazuje , że jest coś nie tak z tym zaworem np. uszkodzony mały oring uszczelniający albo padnięta sprężyna, bo te elementy utrzymują ciśnienie 100 bar w stanie spoczynkowym , zawór musi podnieść ciśnienie do uruchomienia na co najmniej 200 i 300 do pracy. Ten silnik da się uruchomić bez EGR czy też świec żarowych a Ty się tym zajmujesz.
no wlasnie sie tym nie zajmuje zrobilem tylko to co napisalem i zbieram potrzebne informacje.
bo niestety nie mam garazu i postep prac zalezy od pogody i przy jej poprawie chcialbym zrobic jak najwiecej a niestety tu w uk ciezko trafic z lepsza.
dzis byly plany na postep prac bo narzedzia przyszly ale zaczal padac snieg nasypalo z 60cm wieje teraz i jest zimno i nie ma szans na jakakolwiek prace.
a wieczorkiem w pracy sam bylem zdziwiony ze w roverze jest silnik 4.6 z forda mustanga ale ten wariant nie osiagalny w uk jak jest 1 to ktos za niego chce 150tys zlotych.wiec dzwiek v8 bezcenny.
i gdzies miedzy czasie wyczytalem ze ten silnik co ja mam 2.0cdt ogolnie najlepszy z trwalosci tylko pada w nim przeplywomierz i nieszczesne wtryskiwacze.
wiec moze teraz ktorys padl i wszystko daje na przelew i nie ma szans nabic 200barow do startu
No dobra, ale co z tym bezpiecznikiem pod maską? Bo nic nie mogę wyczytać o tym w potoku opisu
Jacus211, sprawdziłeś ten bezpiecznik o którym SeniorA pisał?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum