bezpiecznikki sprawdzilem na poczatku i dzis wszystko z nimi wporzadku
test przelewow zrobiony po odlaczeniu przewodu z gory od wszystkich i przekreceniu kluczyka pompa przy aku zaczela chodzic ta na cr tez i nic gora nie wylecialo z rzadnego ani troche poczekalem 5 min i dalej nic
przekrecilem kluczyk zrobilem ponownie i wtedy z odlaczonej rurki od wtryskow tej przelewow z tych 4 kanalow zaczelo leciec paliwo
SPAMU¦
Wysłany: Pią Mar 09, 2018 14:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja bym Ci radził abyś miernikiem na pinach wtyczek, które podałem wyżej jako schemat zasilania wspólnego dla różnego osprzętu, sprawdził czy faktycznie po zapłonie pojawia się tam zasilanie 12v. Może to jest kwestia zwarcia do masy na instalacji, może to jest usterka dziwna danego osprzętu, a może masz problem z przewodami/puszką bezpieczeników pod maską. Proponuję też sprawdzać za pomocą kontrolki z żarówką, czy na piny bezpieczników dochodzi prąd.
Musisz to zrobić rzetelnie. Przy ew. sprawdzaniu zbieraj masę z auta (np. kielicha amortyzatora) oraz z przewodu masowego badanej wtyczki.
Jest to zbyt duży zbieg okoliczności, że diagnostyka pokazuje problem z osprzętem, który 12v otrzymuje ze wspólnej linii zasilania.
To, że powrót będzie oddawał paliwo to prawidłowy objaw. Najważniejsze, że nie leci górą przez główkę wtryskiwacza.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
wlasnie cos tu nie jest tak z zasilaniem mysle bo wszystko wyglada dobrze laduje akumulator jutro weekend i bede dzialal z miernikiem i pnapisze co i jak
po dlugi oczekiwaniu na pogode wkoncu wyciagnolem ten zawor cisnienia na pompie po wyjeciu wygladaltak jak na zdjeciach niby te otwory sa widoczne to chyba zawor jest otwarty dlatego nie trzyma cisnienia
ogolnie nie wiadomo co sie znim dzieje jak dostanie napiecie.
mozna go sprawdzic podajac napiecie 5v czy sie otwiera zamyka tak jak dostaje po przekreceniu kluczyka??
napiecia sprawdzone na wtyczkach wszedzie jest 5v po przekreceniu kluczyka tylko na pompie przy aku jest 12v ale wedlug tego co tu czytalem na forach takie tam powinno byc
prosze zobaczyc czy cos sie rzuca w oczy z tym zaworem ze moze zle dzialac
moze jest inny jakis sposob aby go sprawdzic kiedy nie jest w pompie
z gory dziekuje za pomoc i przepraszam ze znowu zdjecia
[ Dodano: Nie Mar 25, 2018 18:09 ]
ale z tego co znalazlem na allegro na tym zdjeciu widac ze ten pierwszy oring zielony jest wyzszy niz ten drugi zanim
nie wiem czy ma to znaczenie czy to tylko takie zdjecie ale zamowilem zestaw naprawczy te 2 oringi i uszczelka ta co laczy zawor z pompa
Witam! U mnie też były problemy z odpaleniem i właśnie zestaw naprawczy tego regulatora załatwił sprawę na "AMEN" - autko teraz pali dosłownie z półobrotu, pomimo lejących wtrysków
Ze zdjęcie nie da sie ocenić czy zawór jest sprawny czy uszkodzony. Jeśli oring jest cały. nie wydarty to raczej ok, ale wymiana nie zaszkodzi. Zobacz tez w miejsce w które wchodzi zawór, czy gniazdo nie jest tam w jakiś sposób uszkodzone itp. Przy zaworze oczyść ta siateczkę na czubku trzpienia
np sprężonym powietrzem. Najlepiej było by ja obejrzeć pod mikroskopem albo jakimś mocnym szkłem powiększającym
mam pytanie podczas odpalania ruszania rozrusznikiem na przelewie od pomby na tym nizszej metalowej rurce nie powinno pojawic sie paliwo tak mozna tez stwierdzic jak sie pojawi czy regulator jest w pozycji otwartej czy zamknietej tak???
bo podczas przekrecenia kluczyka w pozycje 2 paliwo gdzies musi znajsc ujscie i logiczne jest ze wroci ta wlasnie droga wiec to nie wyjasni czy zawor jest otwarty czy zamkniety
[ Dodano: Czw Mar 29, 2018 12:36 ]
ogolnie chodzi mi o te rurki gorna jest podlaczony wezyk od filtra z paliwem a dolna pewnie jest od powrotu/przelewu do baku
A skad wziac te 12v najlepiej???bo sa jeszcze ampery zazwyczaj przy v i one moga byc za male aby ruszyc ten regulator
A takie urzadzenie gdzie mozemy zmieniac ten prad np od 1v do 12v do domowego uzytki ni drogie a dobre wie ktos jak sie nazywa albo jaki model daje rade nawet wlasnie teraz jak potrzebujemy te 12v
Ze schematu w RAVE jasno wynika, że kilku elementach ma być 12v z puszki bezpieczeników: przepływomierz, elektrozawór egr, regulator na pompie czujnik położenia wałka. Więc nie wiem czemu masz tam 5v.
Czy na bezpieczniku nr 1 w puszce pod maską (w komorze silnika) masz 12v?
W miejscu montowania komputera silnika jest wtyczka która przyprowadza zasilanie i rozprowadza je na w/w elementy. Może sprawdź czy z nią wszystko okej, czy tam pojawia się 12v? Załączam obrazek.
[ Dodano: Pią Mar 30, 2018 09:14 ]
Jacus211 napisał/a:
A takie urzadzenie gdzie mozemy zmieniac ten prad np od 1v do 12v do domowego uzytki ni drogie a dobre wie ktos jak sie nazywa albo jaki model daje rade nawet wlasnie teraz jak potrzebujemy te 12v
Pytasz o zasilacz laboratoryjny? 12v masz na aku.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
ja nie mam tej wtyczki co jest na zdjeciu zrobilem zdjecie tego co mam
zawor stawilem z uszczelniaczami dalej to samo 60 barow
moj rover jest 2001 roku niby na wtyczkach po przekreceniu kluczyka jest nadal 5v tak gdzies pisalo ze przeplywomierz dostaje 5v a nie 12v
podczas proby odpalania poluzowalem rurki doprowadzajace paliwo do wtryskow i jak sie pojawilo dokrecilem.niby tak sie odpowietrza wtryski nie pomoglo.
przeplywke mam nowa nadal to samo z nia blad toaf pokazuje.
czylia sa te 3 co byly na poczatku przeplywomierz,egr i przekaznik swiec zarowych
po nie odpaleniu dochodzi zawor wysokiego cisnienia i polozenie walka rozrzadu
ale mozna je skasowac i dalej po ponownym wczytaniu bledow zostaja te 3
chyba nie pozostaje nic innego jak zamedowac sie w garazu gdzie maja t4.
[ Dodano: Pią Mar 30, 2018 20:00 ]
nie mam tej wtyczki co na zdjeciu zrobilem co u mnie sie znajduje ja mam rovera z 2001 moze po lifcie to sie tam pojawilo
ogolnie wsadzilem dzis ten zawor z uszczelniaczami nic nie pomoglo dalej 60bar
te same 3 bledy przeplywomierz egr przekaznik swiec zarowych
po nie odpaleniu dochodzi zawor wysokiego cisnienia i czujnik polozenia walka rozrzadu
nawet przy nowej przeplywce ten blad jest
ogolnie przy probie odpalania poluzowalem rurki doprowadzajace paliwo do wtryskiwaczy
i jak zaczelo tryskac podokrecalem je tak niby odpowietrza sie wtryskiwacze ogolnie nic to nie dalo
przy podlaczeniu 12v do zaworu po dotknieciu do pinow zaczelo iskrzyc wiec wiecej razy nie prubowalem
na przeplywce nadal jest 5v jak ina wtyczce zaworu po przekreceniu kluczyka na pozycje 2 gdzies tam ktos pisal ze niby tyle ma byc bo niby pompa sie wlancza ta od wysokiego cisnienia razem z ta przy aku
A co T4 zrobi ?
Poda te same błędy co TOAF plus ew. wskazania na schemacie w RAVE.
Poza tym nie odpowiadasz mi na pytania, które możesz sprawdzić za pomocą miernika.
1. Czy po zapłonie (na drugiej pozycji kluczyk) masz na bezpieczniku nr 1 pod maską 12v?
Masz za komputerem, pod spodem wtyczkę do przekaźnika świec żarowych.
2. Czy jest przejście pomiędzy bezpiecznikiem nr 1 pod maską a 12'tym pinem tej wtyczki.
Jeśli tak sprawdź:
3. Przekręć zapłon na II pozycję i sprawdź czy posiadasz tam 12v. 12 pin tej wtyczki.
Piszesz, że masz już nowy przepływomierz. Ze sklepu przepływomierz czy używkę inną?
Podłączasz i dalej masz błąd, co sugeruje, że jednak owa przepływka nie dostaje zasilania...
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
miernik pokazuje na wtyczce przeplywce ze jest 5v po przekreceniu kluczyka w pozycje 2
przeplywka jest nowa ale nie orginalna boscha do tego modelu pasujaca ale moze tez ja nie widzi jak to nie jest bosch
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Kwi 03, 2018 12:36
Jacus211 napisał/a:
miernik pokazuje na wtyczce przeplywce ze jest 5v po przekreceniu kluczyka w pozycje 2
ale na którym przewodzie i pinie ? , czerwono/białym ( do pinu 2 ) ? , bo mnie się wydaje , że Ty podajesz napięcie zwrotne z ECM , które ma być 5 V ( przewód żółty albo czerwono żółty bo nie pamiętam który dokładnie ) . Podaj z przewodu czerwono białego , tam ma być 12V .
1.napiecie na bezpieczniku pierwszym w pozycji 2 jest 12v
2. na tej wtyczce od swiec zarowych jedynie na tym pinie 10 jest 12v a na pinie 12 jest powyzej 1v
3.na przeplywomierzu na pinie 1 jest 5v i pinie 4
4.na czujniku cisnienia tylko na srodkowym wejsciu jest tez 5v
[ Dodano: Wto Kwi 03, 2018 13:27 ]
tam mialo byc 4 pin gdzie nie widac napiecia ze zdjecia
a to z pierwszego pinu na kostce czyli ten 1 i 4 od lewej maja 5v po przekreceniu kluczyka
[ Dodano: Wto Kwi 03, 2018 13:52 ]
na przeplywce tej kosce ciezko okreslic jakie to sa kolory kabli bo by trzabylo cala kostke otworzyc ale jak sie podniesie maske to liczac od lewej na 2 i 5 pinie jest 5v a od prawej liczac na 1 i 4.
a wy u siebie jak odlaczycie kostke od przeplywomierza to na ktoryms z pinow po przekreceniu kluczyka w pozycje 2 macie 12v???
a przeplywke to mam taka nowa nie jest to bosch wiec nie wiem czy bedzie gral z roverem ale pisal gosciu ze wszystko z nia chodzi moge zamowic uzywke boscha inna za 11f gosciu pisal ze jest wyciagnieta z auta w ktorym chodzila ale czy to nam pomorze
jak nie orginalna przeplywka nie bedzie chodzic z tym autem to moge odeslac i zamowic ta niby uzywke ale bosch
[ Dodano: Wto Kwi 03, 2018 14:04 ]
pod tym adresem dodalem film na yotubie jak chodzi pompa obok aku po przekreceniu kluczyka w pozycji 2 i pompa wysokiego cisnienia te syczenie moze ktos cos uslyszy zlego albo tak ma byc
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Kwi 03, 2018 14:55
Jacus211 napisał/a:
na przeplywce tej kosce ciezko okreslic jakie to sa kolory kabli bo by trzabylo cala kostke otworzyc
na pierwszym foto w gnieździe el. przepływki widać 4 aktywne piny i są to od lewej : pin nr 5, łączy się z przewodem żółtym wtyczki , kolejny pin nr 4 z przewodem czerwono/żółtym wtyczki , dalej pin nr 3 z czarnym we wtyczce , no i pin nr 2 łączy z przewodem czerwono/białym wtyczki na którym powinno być we wtyczce +12 V.
Przepływomierz w tej sytuacji nie jest ważny bo i tak w przypadku braku z niego sygnału ECM stosuje temperturę domyślną -5 st.C
a jak z ta wartoscia na wtyczce od przekaznika swiec zarowych marek pisal ze na pinie 12 ma byc 12v gdzie te 12v jest na pinie 10 wedlug opisu tej wtyczki co jest na zdjeciu i pinow
a 5v na czujniku cisnienia to jest oki i to na kablu srodkowym??moze to on jest winien jak tam powinno byc 12v i dlatego pokazuje 60bar gdzie jest faktycznie wiecej a ecu dostaje taka wartos od niego dlatego nie startuje
tylko dziwne bo ktos pisal ze mozna go odlaczyc i wtedy auto uruchamia sie w trybie awaryjnym ale mozna go odpalic a tu w odplaczonym przeplywomierzu odlaczonym tym czujniku dalej nic
a jak z tym filmem i pompami??tak ma byc
[ Dodano: Wto Kwi 03, 2018 15:40 ]
to u mnie na tym 3 zdjeciu pokazuje ze na tym 2 pinie gdzie powinno byc 12v jest nie wiadomo skad 5v
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum