Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Uszczelka pod głowicą
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Uszczelka pod głowicą
Autor Wiadomość
cyborg 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 91



Wysłany: Nie Cze 10, 2018 21:44   

dzelo23, napisz dokladnie co stalo się z silnikiem po tych 136 km? Jakie miałeś objawy?
Ja na razie zrobiłem jakieś 300 km po gruntownej naprawie silnika (mam ogólnie 3 auta na chodzie i 2 inne w proszku a w Roverze na razie nie działa klima tak wiec niechętnie nim jeżdzę) tak więc na razie wiele nie powiem, ale napiszę że w czasie remontu wymieniłem blok, głowicę, tuleje, oczywiście i głowica i blok były planowane, do tego wszystkie uszczelki i uszczelniacze, szpilki, rozrząd, docierane zawory, magistrala olejowa nowego typu, termostat nowego typu przeniesiony na przód - generalnie wszystko jak powinno być. Mam nadzieję że silnik pojeździ
_________________
Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
Ostatnio zmieniony przez cyborg Pon Cze 11, 2018 22:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 10, 2018 21:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 11, 2018 10:20   

Zmieniacz (mechanikiem tego typa nie nazwe bo to obraża dla zawodu) najprawdopodobniej mocno przekręcił szpilki głowicy i płyn lał się po bloku na zewnątrz. Najprawdopodobniej bo przy odbiorze auta po kolejnej naprawie wysypał się że "teraz pożyczyłem klucz dynamometryczny to musi być dobrze". Zaznaczę jeszcze ze to była właśnie uszczelka mls, po naprawie na usczelce starego typu wzmacnianej pojezdziłem 2 lata i teraz miałem kapitalny remont: nowe tuleje, panewki, pierscienie, uszczelki, uszczelniacze, sprawdzona głowica i cała masa innych pierdół, koszt 4900zl. Napisz ile Cię remont szarpnął, będzie dla porównania :d
Niestety u mnie po około 1800km zniknęła szpilka w kolektorze wydechowym i pojawił się olej między głowicą a blokiem nad skrzynią biegów. Auto stoi na reklamacji od zeszłego poniedziałku i nie mam żadnych informacji co się z nim dzieje :/
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
zimek-1985 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 256
Skąd: Płońsk



Wysłany: Pon Cze 11, 2018 15:15   

To w takim razie jeszcze jedno pytanie. Jaka uszczelka powinna być w miejscu zaznaczonym na czerwono?
Bo na żółto to jest uszczelka pod pokrywę zaworów?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Cze 11, 2018 15:38   

na czerwono to jest uszczelka pod pokrywę zaworów, na żółto klej anaerobowy, to jest rozpołowienie głowicy.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 11, 2018 15:41   

zimek-1985, to co zaznaczyłeś to górna część głowicy. Zobacz ten schemat.

Uszczelka pod pokrywę zaworów jest zaznaczona na czerwono. Czarna część to owa pokrywa i na schemacie świetnie widać kształt uszczelki pod nią.

Edit: no i pan wyżej mnie ubiegł. :D
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
zimek-1985 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 256
Skąd: Płońsk



Wysłany: Pon Cze 11, 2018 15:49   

Czyli mój mechanik miał rację że głowica jest dzielona tylko ze twierdził że tam gdzie jest żółto zaznaczone to powinna być uszczelka. Czyli jeszcze muszę klej dokupić :roll:
 
 
cyborg 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 91



Wysłany: Pon Cze 11, 2018 18:53   

Polecam też kupić uszczelniacz do tulei i mimo to co radzą niektórzy, wyjąć tuleje i je uszczelnić na nowo. Koszt mojego remontu to coś w granicach 2500-2800 zł (tylko za części i szlifowanie głowicy i bloku oraz sprawdzanie szczelności, całą pozostałą robotę wykonałem sam
_________________
Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 11, 2018 19:54   

No to ceny części podobne u mnie wyszło 2600 reszta robocizna i nawet tuleje były wklejanie, nowe :)
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
zimek-1985 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 256
Skąd: Płońsk



Wysłany: Sro Cze 13, 2018 21:37   

No u mnie narazie 1200 same graty. Dojdzie jeszcze planowanie i sprawdzenie głowicy i robocizna. Na częściach staram się nie oszczędzać. Liczę że jeszcze drugie tyle włożę.

[ Dodano: Sro Cze 13, 2018 21:06 ]
Panowie pomocy. Właśnie dzwonił do mnie mechanik. Zdjął głowicę i okazało się że są tam dwie uszczelki. Jedna wielowarstwowa i druga cieniutka metalowa. Ja w zestawie miałem tylko ta jedną co wstawiłem link. Jak to tam jest? Muszę dokupić jeszcze tą cienką uszczelkę?

[ Dodano: Sro Cze 13, 2018 21:37 ]
Chodzi mi o coś takiego. Muszę dokupić ta uszczelkę?
https://m.youtube.com/watch?v=tdk7RTEnyjE&t=260s
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 14, 2018 08:31   

Nie, przy jednowarstwowej starego typu nic poza uszczelka się nie daje. Żadnych sylikonów, blaszanych podkładek itp.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
cyborg 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 91



Wysłany: Czw Cze 14, 2018 14:59   

Dopowiem tylko że wielowarstwową MLS można dostać w dwóch wersjach. Kolega kupił Victor Reinz i miał tylko uszczelkę wielowarstwową, ja kupiłem Elringa i miałem uszczelkę oraz przekładkę z cienkiej blaszki jak na filmie.
_________________
Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Uszczelka pod głowicą
duraj Rover serii 75, MG ZT 13 Czw Maj 08, 2014 10:00
sknerko
Brak nowych postów [R75] Uszczelka pod głowicą
andrew73 Rover serii 75, MG ZT 12 Wto Sty 13, 2015 17:01
Monia750
Brak nowych postów [r75] 1.8 uszczelka pod głowicą
tomimacko Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Paź 13, 2014 18:17
paolinio
Brak nowych postów [R75] Uszczelka pod głowicą
Miras31 Rover serii 75, MG ZT 13 Pon Sie 25, 2008 06:10
Gość
Brak nowych postów [R75] Padnięta uszczelka pod głowicą ?
Eros Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Wrz 08, 2014 19:11
Eros



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink