Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] Ubywający płyn do chłodnicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] Ubywający płyn do chłodnicy
Autor Wiadomość
Whatashame 



Dołączył: 17 Maj 2018
Posty: 12



  Wysłany: Nie Gru 09, 2018 14:28   [R25] Ubywający płyn do chłodnicy
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 2003

Cześć!

Mam problem w moim Roverku. Rok temu wymieniłem chłodnice na nową, około dwa miesiące temu wymieniłem również termostat na nowy. Było to spowodowane tym, że bardzo szybko ubywał płyn do chłodnicy i silnik zaczynał nabierać temperatury. Przy okazji tych napraw nie stwierdzono rozszczelnienia układu.
Problem znowu powrócił, płyn do chłodnicy ubywa a co za tym idzie temperatura silnika gwałtownie wzrasta.
Czy ktoś się orientuje co może być tego przyczyną?

Z góry dzięki za pomoc i rady.
Wojciech
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Gru 09, 2018 14:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
nitek44
[Usunięty]






Wysłany: Nie Gru 09, 2018 16:42   

Nieszczelność układu, lub walnięta uszczelka pod głowicą, innej opcji chyba nie ma. W dziale masz obok podobny temat, tam się szerzej rozpisałem :)
 
 
Whatashame 



Dołączył: 17 Maj 2018
Posty: 12



Wysłany: Czw Gru 13, 2018 22:48   

nitek44 napisał/a:
Nieszczelność układu, lub walnięta uszczelka pod głowicą, innej opcji chyba nie ma. W dziale masz obok podobny temat, tam się szerzej rozpisałem :)


Sprawdziłem, byłem na diagnozie. Uszczelka pod głowica. Orientujesz się może ile średnio liczą sobie za taką naprawę uwzględniając robotę i części?
W Gdańsku dostałem jedną ofertę póki co na 800-900 zł.
Trochę zwala z nóg ta diagnoza...
 
 
nitek44
[Usunięty]






Wysłany: Czw Gru 13, 2018 23:13   

Niestety, z uszczelką jest sporo roboty i ciężko to jakoś tanio zrobić - chyba że mamy garaż, sprzęt i próbujemy sami, choć osobiście bym się nie podjął. Ja robiłem uszczelkę na samym początku gdy kupiłem auto i zapłaciłem 500zł - ale całkowicie po kosztach i po znajomości, poza tym to było 5 lat temu. Możesz poszukać kogoś kto to zrobi taniej, ale myślę, że 500-600zł to raczej minimum.
 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Pią Gru 14, 2018 07:15   

Będzie ciężko zrobić HGF (UpG) taniej, bo jak chcemy zgodnie ze sztuką to ciężko się zmieścić z częściami w 500 zł - komplet uszczelek plus śruby i klej głowicy.
Same śruby to koszt 200 zł - zakładanie tych samych w ciemno to jest loteria w wysokim ryzykiem porażki, a mechanicy ogarnięci na tyle, żeby zmierzyć stopień wydłużenia najtańsi nie są :P
 
 
Robertus74 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 317
Skąd: Podkarpacie



Wysłany: Pią Gru 14, 2018 09:05   

Whatashame napisał/a:
W Gdańsku dostałem jedną ofertę póki co na 800-900 zł.
Trochę zwala z nóg ta diagnoza...

To i tak spoko. Z tego co pamiętam to ja 3-4 lata temu zapłaciłem ponad 1000zł w Krakowie, ale to był dobry specjalista.
 
 
Whatashame 



Dołączył: 17 Maj 2018
Posty: 12



Wysłany: Pon Gru 17, 2018 09:34   

Dzięki za podpowiedzi.

Zdecydowałem się na tę naprawę, mechanik sprawdzony, akurat znajomy więc może dlatego cena również jest w granicach rozsądku. Inni mechanicy życzyli sobie w okolicach 1200 zł. Terminy oczywiście po nowym roku.
Zastanawia mnie tylko jedna rzecz o której wspomniał znajomy. Podobno te silniki 1.4 16V 103 km miały pewną wadę ukrytą tj pękające cylindry. Podobno też obawy są takie same lub identyczne jak objawy walniętej uszczelki pod głowicą.
Czy ktoś z Was spotkał się z tym problemem?
 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Pon Gru 17, 2018 10:57   

W aluminiowy blok silnika są wprasowane stalowe tuleje cylindrów, które są tak jakby zanurzone w płynie chłodniczym. W związku z tym można je obluzować poruszając tłokami bez głowicy i wtedy klops, bo nie da się poprawnie zamontować głowicy - może nawet coś (blok, głowica lub tuleja) strzelić przy przykręcaniu, albo w najlepszym wypadku nie uzyskamy szczelności uszczelki.
Taka awaria wynika jednak z nie odpowiedniego składania silnika po remoncie, a nie jakiejś wady. Może jakiś mechanik zabezpiecza się takimi twierdzeniami na wypadek wpadki? ;-)
No i jak już to nie tylko 1.4 103 KM, ale cała rzędowa K-seria z tamtych lat ma identyczną konstrukcję. (różnią się głowicami i średnicami tłoków).
 
 
Whatashame 



Dołączył: 17 Maj 2018
Posty: 12



Wysłany: Pon Gru 17, 2018 11:36   

@seraph
Bardzo cenna wskazówka, dzięki! Teraz wiem, że jak jakimś cudem okaże się że to jest usterka cylindrów to będę wiedział, że mechanik uszkodził przy naprawie. Dotychczas remont silnika nie był przeprowadzany, więc to nie może być to. Prawdopodobnie jest jak mówisz, zabezpieczenie przed ewentualna wpadką...
Dobry i uczciwy mechanik to teraz rzadkość :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [214] Ubywający płyn chłodnicy + wiatrak chłodnicy
quiet69 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 27 Pią Maj 03, 2013 20:49
kangaroo69
Brak nowych postów [R200] Ubywający płyn chłodniczy
michu084 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Wrz 11, 2013 15:12
leszczu
Brak nowych postów [SOLVED][220 SDi '98] Ubywajacy płyn chłodniczy
barti101 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Sob Lis 22, 2008 22:31
barti101
Brak nowych postów [R25/Streetwise] Ubywający płyn chłodniczy
Dudek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 22 Pon Cze 09, 2014 12:28
Dudek
Brak nowych postów [Rover200] Biały dym + ubywający płyn
mzk93 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Wto Lis 12, 2013 22:59
Spiro



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink