Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR] Czy to HGF?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR] Czy to HGF?
Autor Wiadomość
dante_2005 



Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 8

MG ZR

Wysłany: Pon Lut 11, 2019 18:16   [MG ZR] Czy to HGF?
Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2005

Witam kolegów. Zwracam się z prośbą o poradę jak w temacie. Dodałem kilka fotek aby zobaczyć "usterkę". Mianowicie między blokiem a głowicą ślimaczy się płyn chłodzący. Czasem bardziej czasem nie. Kiedy samochód stoi cały dzień w pracy płyn delikatnie kapie. Są to niewielkie plamy zazwyczaj około 6-8 cm średnicy. Płynu ubywa ale jest to około setki na miesiąc. Czy to puściła uszczelka głowicy? Wiem, że HGF zazwyczaj objawia się majonezem w zbiorniczku ale z pewnością to nie reguła. Proszę o poradę
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 11, 2019 18:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 11, 2019 19:03   

Nie no trzeba mieć przecież na uwadze to, że uszczelka przecież nie znika cała jak padnie tylko w jednym konkretnym miejscu puszcza.
U Ciebie wygląda na to, że masz to szczęście w nieszczęściu, że puściła Ci na krawędzi bloku i dlatego się sączy. Jest jeszcze opcja, że to pompa wody cieknie i sączy się po silniku spod osłony rozrządu - trzeba zdjąć i sprawdzić. Możesz z tym jeździć, ale pewnie nie zbyt długo, bo wyciek będzie się powiększał, a w końcu dojdzie do tego, że powietrze zacznie się dostawać do układu i dziękuję do widzenia :-| Nie muszę też chyba dodawać, że glikol paskowi rozrządu nie służy.

Co do majonezu pod korkiem to ten objaw może świadczyć jedynie o nieszczelności pomiędzy kanałami olejowymi, a kąpielą wodną, bo to przez płyn w oleju. Zwykle wtedy mamy też olej w wodzie.
 
 
dante_2005 



Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 8

MG ZR

Wysłany: Pon Lut 11, 2019 19:10   

Pompa wody wymieniona, była tam nieszczelność ale już zaniechana. Pasek suchy. Czyli mogę tak jeździć i po prostu kontrolować wyciek? Dodam, że samochód zachowuje się zupełnie normalnie, żadnych dymów czy grzania się.
 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 11, 2019 19:38   

Tzn sprawdzałeś teraz, czy zakładasz, że jest sucho, bo pompa jest nowa?
Jak tylko się sączy dokładnie w tym miejscu to TEORETYCZNIE jeździć możesz, ale raczej bym nie pałował i codziennie tam zaglądał. Ciśnienie płynu rośnie w raz z obrotami i temperaturą, więc nie czaruj się, że to tak się zatrzyma na dłużej.
 
 
dante_2005 



Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 8

MG ZR

Wysłany: Pon Lut 11, 2019 19:51   

Sprawdzałem niedawno. Pompa wymieniona na nową. Pasek był suchy. Po prostu zastanawiam się czy wymieniać uszczelkę już czy poczekać aż zacznie się bardziej lać. Przy ewentualnej wymianie uszczelki wymienić też magistralę? Ślimaczy się dokładnie w miejscu zaznaczonym strzałką.
 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 12, 2019 07:11   

W sumie to na zbliżeniu widać jakby właśnie kawałek uszczelki wypchnęło. I tak będziesz to musiał zrobić, więc ja bym już szukał części i/lub ogarniętego warsztatu.
Magistralę olejową czy wodną? Jak nic nie cieknie to "ni ma po co".
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink