Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75]Opinie użytkowników 75-ki
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75]Opinie użytkowników 75-ki
Autor Wiadomość
cyborg 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 91



Wysłany: Pon Mar 11, 2019 12:07   

10 000/rok..? Więcej stał niż jeździł.. Nawet gdyby przebieg był autentyczny to w okolicach 200 000 na pewno trzeba być gotowym na UPG
_________________
Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 11, 2019 12:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Hellz 



Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 7



Wysłany: Pon Mar 11, 2019 13:42   

Jeżeli UPG to uszczelka pod głowicą to z książki serwisowej wynika, że była robiona przy przebiegu 136 000 km.
 
 
cyborg 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 91



Wysłany: Pon Mar 11, 2019 20:05   

Więc ciekawe czy wymieniono przy okazji magistralę olejową na nowy typ i termostat na PRT. No i jakiego rodzaju uszczelka jest zamontowana.
_________________
Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
 
 
christopher7 
Klubowicz





Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 803
Skąd: Poznan

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 14, 2019 08:21   

Hellz pomimo tak niskiego przebiegu, i adnotacji o wymianie uszczelki liczyłbym się z pewnym pakietem powitalnym :-) . Oprócz planowych rzeczy typu, oleje, klocki przypuszczam, że parę rzeczy ci wyskoczy...
Rzadko kiedy właściciel samochodu pozbywa się go po wymianie wszystkich newralgicznych elementów na nowe.
Bywały przypadki, gdzie np. problem z uszczelką pod głowicą objawiał się już u świeżo upieczonego właściciela R75 już w drodze do domu po zakupie...
Wóz oczywiście był serwisowany, bez wkładu finansowego, właściciel płakał jak go sprzedawał.
_________________
Kontakt: 780177880
email
wiadomość
nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG :szoping:
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Czw Mar 14, 2019 22:16   

Hellz napisał/a:
Przy jakim przebiegu można spodziewać się większych awarii?

Awarie z samej swoje nazwy są niespodziewane. Wiec tutaj jest loteria totalna.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
martinsc 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2016
Posty: 76
Skąd: sosnowiec/olsztyn

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 16, 2019 01:47   

Oj jak z każdym autem zależy od kogo kupisz i jak ktoś dbał 2.5v6 mam 5 lat i nieplanowana wymiana był tylko czujnik walka rozrządu reszta to typowe obsługi i zużycie elementów. I drugi zakup R75 cdti polift kupiony pół roku temu i co chwilę coś wentylator, zamki itd i chyba więcej już włożyłem w tego nowego przez pół roku niż w starszego przez 5 lat ale go doprowadze do stanu jaki być powinien :P
 
 
cyborg 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 91



Wysłany: Nie Mar 17, 2019 21:20   

Ale w R75 dużo częściej pojawiają się różne upierdliwe i dziwne awarie niż w innych autach, poza tym ma dużo dziwnych, nieprzemyślanych rozwiązań przysparzających problemy, i piszę to na podstawie doświadczeń z naprawami oraz eksploatacją wielu marek, pełnego przekroju.
Są samochody w których nie trzeba naprawdę nic robić, można o nie w ogóle nie dbać i nadal jeżdżą, a R75 trzeba wręcz czasami pieścić.. Oczywiście nie mówię że nie dbanie o auto jest dobre i prawidlowe ale niektorzy tak robią i jeżdżą innymi markami. W R75 to by było nierealne
_________________
Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Pon Mar 18, 2019 16:32   

cyborg napisał/a:
poza tym ma dużo dziwnych, nieprzemyślanych rozwiązań przysparzających problemy

Podaj przykład.
cyborg napisał/a:
Oczywiście nie mówię że nie dbanie o auto jest dobre i prawidlowe ale niektorzy tak robią i jeżdżą innymi markami. W R75 to by było nierealne

Czyli że co, nienaprawiany Passat będzie jeździł dłużej niż naprawiany Rover 75 ?
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
cyborg 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 91



Wysłany: Wto Mar 19, 2019 11:15   

Miałem właśnie na myśli że nienaprawiany Passat będzie jeździł dłużej niż nienaprawiany R75.
Co do dziwnych rozwiązań - tak na szybko bez zastanowienia: wysprzęglik - demontaż wymaga zrzucenia skrzyni, następnie śruby tylnych tulei przednich wahaczy - trzeba kombinować, ciąć i spawać klucze bo standardowymi nie ma szans dojść, no i cały silnik 18K4F za całokształt..
Do tego zamki w drzwiach zintegrowane z silniczkiem centralnego.. W razie awarii wymieniasz całość (albo rzeźbisz z niewiadomym skutkiem)
Głupi włącznik świateł - zintegrowany z "komputerem" sterującym oświetleniem..
_________________
Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Wto Mar 19, 2019 15:57   

cyborg napisał/a:
wysprzęglik - demontaż wymaga zrzucenia skrzyni,

W każdym innym aucie w ktorym zastosowano takie rozwiązanie tak się robi.

cyborg napisał/a:
następnie śruby tylnych tulei przednich wahaczy - trzeba kombinować, ciąć i spawać klucze bo standardowymi nie ma szans dojść

Ja tam odkręcałem standardowymi kluczami.
cyborg napisał/a:
no i cały silnik 18K4F za całokształt

Kwestie sporne, to samo można powiedzieć o 2.5 TDI w Audi.
cyborg napisał/a:
Do tego zamki w drzwiach zintegrowane z silniczkiem centralnego.. W razie awarii wymieniasz całość (albo rzeźbisz z niewiadomym skutkiem)

No i co tu jest nieprzeyślane ? Za zamki otwieranie/zamykanie odpowiada jeden element, lepsze to niż 5 silników w drzwiach.
cyborg napisał/a:
Głupi włącznik świateł - zintegrowany z "komputerem" sterującym oświetleniem..

No a co tutaj jest nieprzemyślane ? Co jest zlego w tym że włącznik świateł jest przyczepiony do włącznika swiateł ? Lepsze rozwiązanie to włącznik osobno a moduł osobno ( np w bagażniku) ?
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Mar 19, 2019 17:41   

cyborg, może po prostu trafiłeś na felerna 75. Ja swoją śmigam 7 lat i nie zamieniłbym na nic innego. Jeśli jest coś głupiego w 75 to może wyprowadzenie przewodów na zewnątrz budy w lewym tylnim kole, ale reszta o której wspomniałeś to normalne rozwiązania stosowane i w BMW, renault itp. Jeśli auto było po poważnym dzwonię i jest sklejone z trzech to różne dziwne usterki mogą się pojawiać, ale jak jest z zadbane to i śmiga
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Wto Mar 19, 2019 18:32   

cyborg napisał/a:
śruby tylnych tulei przednich wahaczy - trzeba kombinować, ciąć i spawać klucze bo standardowymi nie ma szans dojść


mojej żonie wymiana zajmuje koło 30 minut na stronę przy użyciu zwykłych kluczy, ale fakt została wytypowana jako wolontariusz bo ma mniejsze dłonie :)

cyborg napisał/a:

wysprzęglik - demontaż wymaga zrzucenia skrzyni


można i tak :
https://forums.mg-rover.org/mg-zt-rover-75-sponsored-rimmer-bros-90/how-change-rover-75-mgzt-clutch-without-removing-subframe-318376/

cyborg napisał/a:

zintegrowane z silniczkiem centralnego


cyborg napisał/a:

włącznik świateł - zintegrowany z "komputerem"


Czas się chyba obudzić bo ta tendencja integrowania elementów nie została zapoczątkowana w R75 i chyba na nim się nie skończy :)
(Pewnie masz w domu skaner drukarkę i xero rozstawione po pokoju :) nie mogłem się powtrzymać.)

R75 nie był nigdy najlepszym samochodem i jak większość aut ma też wady ale nie przesadzajmy, co do 1.8 nie będę się wypowiadał ale u 2.5 do największych należą: termostat - lepiej wymienić odrazu na metalowy, visy teraz można kupić tanio nowe lub zregenerować, no i nieszczęsny kolektor dolotowy który BMW zmodernizowało na plastikowy :)
Ostatnio zmieniony przez zedziczek Wto Mar 19, 2019 23:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marek501 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 298
Skąd: Kutno



Wysłany: Wto Mar 19, 2019 18:51   

zedziczek napisał/a:
termostat - lepiej wymienić odrazu na metalowy

Gdzie spotkałeś metalowe termostaty do v6 ? Wymieniałem u siebie niedawno i mówiąc szczerze nie szczędziłem przy okazji "komplementów" autorom pomysłu umieszczenia termostatu w takim miejscu . Termostat oczywiście był sprawny tyle że przeciekał.
_________________
marek501
 
 
cyborg 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 91



Wysłany: Wto Mar 19, 2019 20:43   

No dobra, przyznaję - nie wszystkie przykłady były trafione, to chyba jest tak że mam awersję do tego auta i nic na to nie poradzę że widzę w nim same wady.. Faktycznie trafiłem na skundlony egzemplarz w który musiałem włożyć kupę roboty i pieniędzy żeby przypominał samochód.. Ale faktem jest że przez to co naczytałem się o silniku 18K4F nie potrafiłem nim jechac bez stresu i mu po prostu zaufać (mimo że silnik zrobiłem zgodnie ze sztuką i zaleceniami firmy), dlatego go sprzedałem. Nie wrócę już nigdy do tej samej rzeki
_________________
Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Wto Mar 19, 2019 23:05   

marek501 napisał/a:
zedziczek napisał/a:
termostat - lepiej wymienić odrazu na metalowy

Gdzie spotkałeś metalowe termostaty do v6 ? Wymieniałem u siebie niedawno i mówiąc szczerze nie szczędziłem przy okazji "komplementów" autorom pomysłu umieszczenia termostatu w takim miejscu . Termostat oczywiście był sprawny tyle że przeciekał.


trzeba zamawiać przez pocztę elektroniczną od Kaiser

http://www.mredd.me.uk/Ph...ermo/thermo.htm
 
 
martinsc 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2016
Posty: 76
Skąd: sosnowiec/olsztyn

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 20, 2019 05:24   

To ja chyba trafiłem na nietypową 75 bo już mija 5 rok a termostat żyje, visy działają ze sprzęgłem też nie miałem problemu. Przy silniku i skrzyni nic praktycznie nie musiałem robić poza wymiana oleju i filtrów. Jedna rzecz która padła to czujnik walka rozrządu i tyle. Natomiast wahacze tak tu często zaglądam początkowo szły te tanie typu srl i 5tys km i już było po nim. Natomiast jest jak z każdym autem gdyby było w ogłoszeniu że ma z 600tys km na liczniku nikt by go nie kupił więc w Polsce większość aut ma ok 200 tys nie ważne czy ma 3 7, 15 czy 25 lat
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Mar 20, 2019 05:49   

zedziczek napisał/a:
Polsce większość aut ma ok 200 tys nie ważne czy ma 3 7, 15 czy 25 lat

Ale ta świadomość "być może mi się udało, mnie nie oszukał..." Bezcenne
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Sro Mar 20, 2019 09:52   

martinsc napisał/a:
Polsce większość aut ma ok 200 tys nie ważne czy ma 3 7, 15 czy 25 lat

Mam skodę, 16 letnią z przebiegiem 100 tys. Więc nie generalizuj wszystkiego. Nie każdy kupuje samchód po to aby jezdzić nim 50 tys rocznie.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
martinsc 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2016
Posty: 76
Skąd: sosnowiec/olsztyn

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 20, 2019 18:08   

Tak jeśli się ma auto od nowości wtedy wiadomo ile ma naprawdę i wiem że są wyjątki które naprawdę maja autentyczny niski przebieg ale teraz pytanie czy ta skode sprzedałbys handlarzowi za ok 3tys zł bo inaczej się handlarzowi nie uda zarobić. A taka z przebiegiem 400tys sie cofnie na mniej niż 200 trochę polerki plaka pranie tapicerki i pójdzie piękna za dwu lub trzykrotnosc zakupu
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Sro Mar 20, 2019 19:08   

martinsc napisał/a:
teraz pytanie czy ta skode sprzedałbys handlarzowi za ok 3tys zł bo inaczej się handlarzowi nie uda zarobić.

Nie musi zarabiać, nie musi go kupować. W końcu ktoś sie znajdzie aby kupić, chociaż ja wcale nie chcę tego sprzedać. Chociaż realna cena tej Skody będzie oscylowała na poziomie 5 tys max. I tutaj przebieg akurat jest bez znaczenia - skoro wyglada jak wygląda ;]
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]Potrzebne opinie i porady użytkowników Roverka :)
proroverek Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Wrz 23, 2013 13:53
proroverek
Brak nowych postów [R75] Tuleje wahacza opinie
Gacurro Rover serii 75, MG ZT 18 Pon Lut 19, 2018 12:14
czarek236
Brak nowych postów [R75] Grzejnik samochodowy opinie
markozalko Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Lis 20, 2014 23:28
longer86
Brak nowych postów [R75/ZT] - Wysprzęglik TAZU - opinie, spostrzeżenia...
MaReK Rover serii 75, MG ZT 35 Pią Gru 16, 2016 19:02
PawelSki99
Brak nowych postów [R75] Nvox zmieniarka usb mp3, czy ktos ma? opinie?
Fiedia Rover serii 75, MG ZT 3 Pon Kwi 14, 2014 23:01
rafalmis1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink