Moze i racja, sprawdzę czy nie mam starego zacisku z którego mógłbym wyciągnąć to łożysko, jeśli nie to trzeba będzie kupić
Parę fotek z wczoraj, m.in wyczyszczony zacisk i obok jeszcze drugi nie tknięty i montaż tłoczka metoda " na lejek". Sprężone powietrze w tym wypadku się nie sprawdziło, chociaż było blisko
[ Dodano: Sro Maj 15, 2019 09:01 ]
No i zdecydowałem, skład na zapieczonym łożysku. Muszę zwolnić kanał żeby zrobić inne auto. Przy okazji kupię drugi zacisk hamulcowy i sobie podmienie. Łożysko najszybciej bym dostał na piątek, więc trochę za długo. Stare łożysko oczyściłem, oskrobalem, oszlifowalem ile się dało. Trzpień od ręcznego chodzi lekko. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
[ Dodano: Sro Maj 15, 2019 19:20 ]
Zaciski oba założone. Ręczny na zatartym łożysku jest trochę słabszy, ale to wynika z luzu jaki powstał po oszlifowaniu zatartego łożyska. Jednak kupię to łożysko i może w przyszłym tygodniu znów wrócę do tematu. Płyn w całym układzie pamiętał chyba fabrykę MG, taki był czarny. Teraz ręczny nawet na bardzo kiepskich tarczach i klockach hamuję bardzo przyzwoicie
[ Dodano: Sro Maj 15, 2019 22:34 ]
Dotarł do mnie dziś kabelek auto..., za wiele to on przy ZR nie robi, wykrywa silnik ABS i imo. Z silnikiem się nie łączy, z ABS działa dobrze i pokazał mi błąd pompy. Pewnie stąd co jakiś czas ABS się wyłącza podczas jazdy. Trzeba będzie wydać kolejne 8zl na pompę ABS
Co do świateł w scu to można by dorwać takiego bez blokady ryglowania przy ruszaniu i brak swiatel dziennych i odczytać z niego pamięć i było by widać gdzie siedzą w nim zapisywane miejsca pod te funkcje.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Sprawdzę ta wersje 20011, ale coś ten moj kabel lipny, w r75 cdt tez silnika nie odczytał.
Wracam dziś do domu a tu czeka na mnie paczuszka :
Znów trzeba będzie zacisk wypruć. Całkowity koszt z przesyłka kurierska 39.02
Macie jakiś sposób jak wyrwać stare łożysko?
Dużo przydatnych informacji na temat scu. Faktycznie jak miałem 2 kluczyki razem od zr i r75 to zr'ka nie odpaliła. Jest o tym mowa w wyżej wymienionym artykule
sTERYD, co to znaczy chip ok?Jaki symbol powinien być?
Dzis znów trochę powalczyłem z mg, na początek chciałem naprawić klamkę i wstawić wkładkę która jak mówił sprzedawca wypadła I faktycznie walała sie po drzwiach
Zamek okazał sie dość mocno uszkodzony, mały silniczek urwany, pęknięty trzpień trzymający blokadę super lock i pęknięty plastyk ktory naciskał mikroswitch i przez to nie dał sie otworzyć drzwi ciągnąc za guzik w drzwiach. Udało sie wszystko naprawić i działa jak trzeba
[ Dodano: Sob Maj 18, 2019 20:56 ]
kolejna rzecz to to ze blacha drzwi odkleiła sie od bocznego wzmocnienia przez co jest dość miękka. Na razie skleiłem to silikonem, bo szkoda mi było otwierać kleju do szyb żeby później nie zasechł
image0
[ Dodano: Sob Maj 18, 2019 21:03 ]
kolejna rzecz to postanowiłem odkręcić odpowietrzniki w przednich zaciskach - mimo iż mocno zapieczone pneumatyczna grzechotka poszły bez problemu. Przy okazji postanowiłem wypróbować odpowietrzanie z pompą próżniową i słoikiem, nigdy tak nie robiłem, ale wydaje się ze jest ok i bez porównania szybciej w 1 osobę
[ Dodano: Sob Maj 18, 2019 21:20 ]
a i jeszcze jedno, dziś była próba ręcznego na suchym asfalcie - oba kola blokują się (choć to z uszkodzonym łożyskiem ciut później) mimo iz tarcze z obu stron sa w połowie zardzewiałe i łapią tylko 50% powierzchni. Klocki tez już są praktycznie na granicy i nadają się tylko do wymiany. Czyli można powiedzieć ze regeneracja tylnych zacisków udała się w 100%
Jaki kupiłeś sprzęt z chin ? Z niebieską czy czerwona wtyczka ? Chodzi o chip "OKI" który jest odpowiedzialny za bluetooth.
Te stare testery z niebieską wtyczka i chipem oki działają najlepiej.
W jedną osobę można też odpietrzyc tradycyjnie samemu trzeba tylko duże koło do góry zrobić żeby powietrze się nie cofało jak się puści pedał i idzie zakręcić odpowietrznik.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Z tą pompą przekombinowane, już lepiej byłoby chyba napompować zbiorniczek płynu hamulcowego(wystarczy zrobić sobie zakrętkę z zaworkiem od opony), albo po prostu na wężyk między zaciskiem a słoikiem założyć zaworek jendokierunkowy i pompować gejem na ciągle odkręconym odpowietrzniku.
Co do klejenia blach silikonem, jak to był zwykły silikon, to możesz się tam spodziewać rdzy niedługo. Ani lakier ani blacha nie lubią żrących substancji
Remigiusz, wtyczkę mam czerwona z wbudowana latarka. Ale z laptopem nie łączyłem sie przez BT tylko po kablu przez USB
nanab,
nanab napisał/a:
na wężyk między zaciskiem a słoikiem założyć zaworek jednokierunkowy i pompować
tu sie nie zgodzę, odkręcony zaworek puszcza powietrze juz na samym gwincie i nie odpowietrzysz w pełni taka metoda.
Pompę miałem z montażu klimy u siebie w domu, która kosztowała sporo kasy a wykorzystałem ja 1 raz. Zastanawiałem sie do czego ja wykorzystać. Mozna by co prawda zamiast pompy próżniowej podłączyć kompresor pod tłok gdzie zasysa powietrze i tez by działało, ale moje rozwiązanie jest bardziej mobilne i nie stanowi problemu przy przenoszeniu z jednego kola do drugiego. Poza tym był już zaworek na żółtym oryginalnym wężu, a jest on bardzo przydatny przy odpowietrzaniu
nanab napisał/a:
Co do klejenia blach silikonem, jak to był zwykły silikon, to możesz się tam spodziewać rdzy niedługo. Ani lakier ani blacha nie lubią żrących substancji
tu masz racje, ale użyłem silikonu neutralnego. Inna rzecz ze rdza jest i tak na całym samochodzie wiec jedno ognisko więcej nie robi różnicy W planach mam malowanie całego auta może na biało, nie wiem jeszcze wiec korazja tez będzie kiedyś tam usuwana
No pewnie tak, ale z traficiem 2 łączy się bez problemu, lepiej niż chiński cli.
[ Dodano: Nie Maj 19, 2019 20:22 ] Remigiusz, widziałem że jest też sporo kabli z białą wtyczka. Warte one coś? Czy szukać tylko z niebieską i układem Oki?
zły nie, jest b dobry. Ja akurat trafiłem na wersje (chyb wadliwa) która co jakiś czas rwie połączenie, ale mimo to da sie nic coś zrobić. Właściwie robi wszystko łącznie ze zmiana języka w zegarach np w scenicach czy masterach, ale o dziwo w traficu ojca nie chciał się łączyć z silnikiem. Resztę modułów ogarniał. Ten auto c..m bez problemu odczyta silnik, pokazał jakiś tam błąd i go skasował. Dzięki temu mogłem skasować info servic, którego od kilku lat nie szło wykasować dedykowanym kablem bo nie widział silnika.
Ale wracając do MG
Leżą mi 4 opony 16" z r75. Opony to dunlop sport z 2017r z 6,5mm bieżnika. Szkoda je wystawiać i oddać za półdarmo. Ich rozmiar to 205/55/16. W ZR sa 205/50/16 jakieś chińskie szroty.
Czytałem na forum ze rozmiar 205/55/16 średnio pasuje, że obciera, ze kola przy max skręcie nie wracają do pozycji na wprost (chociaż to mi się wydaje dziwne)
Moze ktoś z Was ma w ZR rozmiar 205/55/16 ?
Pewnie i tak je założę, ale dopytam czy faktycznie ten minimalnie większy profil robi aż taka różnicę? Przyłożyłem dziś oba kola to opona z profilem 55 była może o 1-1,5cm wyższa niż ta z profilem 50mm
ja mam zr, nie zs. Obecnie mam profil 50 czyli takie jak powinny być. Chce przerzucić na 55 - nie wielka różnica ale dopytam, może ktoś na takich jeździ albo miał i nie dało się jeździć i zechce się podzielić swoja opinią
[ Dodano: Pon Maj 20, 2019 21:27 ]
Dziś wreszcie wymieniłem złamaną antenę do radia. Kupiłem też klocki na przód i tył TRW, tarcze dam do przetoczenia i z hamulcami będzie spokój.
Zabrałem się też za usuwanie luzu z wybieraka skrzyni biegów. Jak się łatwo domyśleć, wszystko jest zapieczone i skorodowane. Drążek jakoś wyprolem, ale wybicie bolca z wybieraka trzymającego przegub absolutnie nie możliwe. Rozpołowiłem przegub przy skrzyni i na tym poprzestanę. Muszę jakieś tulejki podrabiać bo to co było w aucie się już do niczego nie nadaje
Później wstawię fotki
[ Dodano: Pon Maj 20, 2019 21:51 ]
[ Dodano: Pon Maj 20, 2019 22:05 ]
dobrze ze na forum jest wszystko, krzyżak przy samej skrzyni biegów wywalę i wstawię z kolumny kierowniczej coś na wzor tego:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=749231
[ Dodano: Pon Maj 20, 2019 22:06 ]
Zostaje mi tylko coś wymyślić z tuleją od samego lewarka którą widać na foto i będzie git
dawidd, haha Mam ten sam problem z zaciskiem co ty łożysko się !@!$# i do wymiany lub zakup zacisków z golfa i montaż.
Co do krzyżaka zmiany biegów, ja zrobiłem dośc prowizoryczne rozwiązanie gdyż nie chciało mi się latać i szukać krzyżaka z kolumny kierowniczej więc postawiłem na hand made tuleje metalowe z teflonem który jakiś znalazłem. poważnie to co zrobiłem z tym krzyżakiem to pełna prowizorka ale za to działa wyśmienice. Dziś cały lewarek wyciągnąłem wyczyściłem i nasmarowałem. shortshifter skręciłem jak nalezy i mam teraz bajkę przy zmianie biegów
Robimy prawie że to samo w takim samym czasie prawie haha
Pozdrawiam
_________________ Ja lubie SZYPKO
niech żyje zbrodniczy REŻIM
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum