Forum Klubu ROVERki.pl :: MG ZR 160 u dawidd'a -autko do odgruzowania, już odgruzowane
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
MG ZR 160 u dawidd'a -autko do odgruzowania, już odgruzowane
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3425
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Maj 22, 2019 04:50   

addb1, masz jaki swój temat z opisem tego co robisz?
Ja zaciski ogarnąłem, teraz jest bajka z tyłem, zarówno z ręcznym jak i nożnym hamulcem. Wczoraj 4 tarcze oddałem to przetoczenia, jutro tył i przód powinienem miec gotowy.
Co do lewarka - ja zrobiłem tak: W tuleje od dźwigni wprasowałem pexa 16 - idealnie pasuje. W to poszła śruba 12. Dwie nakrętki przyspawałem do wodzika/cięgna, doszły tam jeszcze 2 podkładki - wszystko jest sztywne i nie ma najmniejszego luzu. Dzis będę szukał jeszcze jakiegoś krzyżaka żeby połączyć to z wybierakiem skrzyni.

Mam pytanie do znawców systemów hamulcowych Lucas
W przednich zaciskach w jarzmach prowadnica jedna jest lita druga z gumkami
Na dole czy na gorze powinna być ta z gumkami?
Czy w tylnych zaciskach tez powinna jedna prowadnica być z gumkami? U mnie są obie lite
Kolejne rzecz - klocki z blaszkami sygnalizacyjnymi powinny być obsadzone od wewnątrz tarczy, a blaszka powinna być u dołu klocka?

I parę fotek:

_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 22, 2019 04:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
addb1 




Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 193

MG ZR

Wysłany: Sro Maj 22, 2019 09:42   

dawidd, Nie mam fotorelacji ;( choc chyba zaktualizuje swój post jak znajde. do per trochę się zmieniło w zr.
_________________
Ja lubie SZYPKO
niech żyje zbrodniczy REŻIM
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3425
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Maj 22, 2019 14:35   

nowe zakupy
suchy smar do piast, klocki na tyl trw, i krzyżak z forda fiesty. Chociaż przyszedł mi do głowy pomysł żeby wykorzystać krzyżak z kluczy nasadowych, ale one maja lekki luz (chociaż może nie wszystkie) bo było by znacznie taniej



[ Dodano: Sro Maj 22, 2019 14:35 ]
No i pojawił się mały problem. Średnica tłoczka z przodu u mnie ma 57mm, według sklepu i internetu zestaw naprawczy do mg zr 160 to D4444, ale tam jest napisane ze tłoczek ma miec 54mm. Orientuje sie jak powinno być w zr? jaki symbol nosi zestaw naprawczy do tłoczka 57mm? I czy taki zacisk wychodził fabrycznie z tym autem czy może został wymieniony przez kogoś?

_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 22, 2019 16:25   

Szukaj zestawów do hondy Civic Aerodeck vti tam masz to co trzeba pod mg.

Przekombinowane robicie z tymi krzyżakami :-) nie łatwiej dorobić nowe tuleje z polamidu.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3425
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Maj 22, 2019 18:00   

Dzięki Remigiusz, co do krzyżaka przy skrzyni to pasuje on p&p, właśnie składam i później wrzucę foty.

[ Dodano: Sro Maj 22, 2019 18:00 ]
Szukam do tej hondy, ale one też mają 54mm
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
tommasino 
Moderator




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 472
Skąd: Rzeszów

MG ZT

Wysłany: Czw Maj 23, 2019 00:08   

dawidd, kawal roboty przy aucie urządzasz! nie wiem skąd ludzie biorą na to czas :?:

Pięknie, pięknie!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Maj 23, 2019 00:15   

Słabo szukasz :-)

https://www.iparts.pl/pdf...72c-1021374.pdf
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3425
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Maj 28, 2019 19:56   

dziękitommasino, robię na tyle na ile czas pozwala, auto mam już miesiąc i tak naprawdę niewiele jest przy nim zrobione
Remigiusz, faktycznie :) dzięki za podpowiedz, poszukam jeszcze zestawu bez tłoczka i może dziś/jutro auto stanie na kołach
Puki co wczoraj wymieniłem sobie łożysko igiełkowe w zacisku z tyłu, ze starego łożysko zostały tylko jakieś okruchy
Co do przegubu przy skrzyni to z fiesty, escorta chyba 3 z 90r pasuje p&p,
https://www.google.com/se...lYx-zvGrsu-pBM:

trzeba tylko cięgno uciąć przy samym spawie starego przegubu. Ja sobie uciąłem 2 cm dalej i te 2 cm brakło i musiałem przedłużać rurkę cięgna



[ Dodano: Czw Maj 23, 2019 09:51 ]
Teraz drążek zmiany biegów chodzi jak w jakimś nowym aucie :)

[ Dodano: Czw Maj 23, 2019 09:58 ]
skok na lewo i prawo jest mniejszy niż w oryginale - taki short sifter ale tylko na boki :) Ogólnie bardzo mi się to podoba, ale jak pojeżdżę trochę to ocenie czy tak zostawić czy zrobić jak w oryginale. Żeby skok na bok był większy wystarczy dospawać nad krzyżakiem powiedzmy 1-2 cm jakiejś rurki i do niej doczepić cięgno

[ Dodano: Czw Maj 23, 2019 21:37 ]
Dziś za wiele nie udało się zrobić, oczyściłem tylko 4 piasty z rdzy, ta ze zdjęcia była w najgorszym stanie, ale jakoś tez sie oczyściła, najpierw szczotka na szlifierce, później pilnikiem bo szczotki polerują rdze i nie usuwa ja jej w całości. Na koniec wszystkie piasty potraktowałem suchym smarem. Odebrałem tez 4 tarcze po przetoczeniu. Koszt za 4 to 100zl
Jutro składam do kupy i jadę się przejechać :) zanim znów go rozbiorę


[ Dodano: Pią Maj 24, 2019 22:06 ]
Dzis cały dzień zszedł mi na hamulcach i jak na złość na samym końcu brakło mi płynu hamulcowego i nie pojeździłem

Długo mi zeszło bo robiłem wszystko z duza starannością, a to najwięcej czasu pochlania. Jedna piasta miała ukręcone śruby, postanowiłem je rozwiercić i przegwintowac, i się pod koniec gwintownik w dziurze złamał - i już 1h w plecy.

Jarzma tylne były przykręcone śrubami z podkładkami - tak powinno być? Wywaliłem te podkładki i śruby wkręciłem na klej do gwintów.

Bicie tarczy na najgorszej piaście sięgało ok 0,3mm - postanowiłem poprawić. Po ponownym szlifie bicie juz miało 0,6mm. To dalej pilnik i jazda - i doszedłem do ok 0,25mm i tak zostało. Druga strona tez ma ok 0,2mm. Przód pięknie 0,05 mm

Zaciski z przodu oczyszczone i wstępnie prysnąłem sobie sprayem do tłumików, docelowo będę robił piaskarkę syfonowa i wtedy je porządnie pomaluje.
Jarzma z przodu były zamienione stronami - pin z gumka powinien byc od strony atakującej tarczy, a nie dało si go tak przełożyć wiec zamieniłem jarzma stronami i jest ok

Nie dałem nowych tłoczków, ani nawet uszczelnień. Tłoczki wyszlifowałem Jak będzie coś nie tak to wymienię przy kolejnym piaskowaniu i malowaniu. Ale gumki sa w super stanie, na prowadnicach lucasa a pyłowa trw. Ktos to niedawno musiał wymieniać, Szkoda ze pinow nie wyczyścił albo wymienił
Jutro odpowietrzam, tradycyjna metoda w 2 osoby (mój patent z pompa próżniową okazał się porażka. Ciągnie piane a nie płyn)
i parę fotek:


[ Dodano: Pon Maj 27, 2019 08:42 ]


[ Dodano: Wto Maj 28, 2019 19:56 ]
Dziś dotarła nowa szyba przednia i graty do jej montażu, do tego znalazłem świece OEM NLP100290 platynowe po 35zl. Niedługo montaż :)
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 28, 2019 21:38   

Mam wątpliwości co do polaczenia na ostatnim zdjęciu poprzez scisniecie sruba, bez żadnej zawleczki czy kolka jak w oryginale, czy jest to na tyle pewne ze z czasem np przez drgania sie nie rozlączy ??

a BTW ogolnie super robota
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3425
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Maj 30, 2019 20:20   

Czas pokaże czy to wytrzyma. Jest skręcone b mocno. Za jakiś czas skontroluje czy się nie wysuwa. Ostatnio robiłem mazda premacy i tam jest niemal identyczny przegub od wybieraka można kupić za grosze. To tak na przyszłość jak by ktoś coś z tym kombinował

[ Dodano: Wto Maj 28, 2019 22:24 ]
AndrewS napisał/a:
BTW ogolnie super robota

Dzięki, staram się dokumentować swoje prace bo może komuś pomogą, albo zachęca do napraw swoich autek

[ Dodano: Czw Maj 30, 2019 20:20 ]
Dzis tylko ustawiłem sobie wkładkę pod nowy kluczyk w korku od paliwa. (ostatnio na stacji sie mocno zdziwiłem :) )
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
tommasino 
Moderator




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 472
Skąd: Rzeszów

MG ZT

Wysłany: Pią Maj 31, 2019 00:03   

dawidd, haha... widzę, że każda śrubka w tym aucie będzie twoja :mrgreen: :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3425
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Cze 04, 2019 08:27   

no, kiedyś na pewno :)
Dzis powinny wpaść nowe świece, zobaczymy czy będzie odczuwalna różnica miedzy starymi oryginałami a nowymi tez oem

[ Dodano: Pią Maj 31, 2019 14:51 ]
Świece siedzą już nowe, raczej nie czuć żadnej różnicy. Założyłem też opony 205x55x16 z przodu. Tylnie felgi zostały w zakładzie do prostowania. Z przodu raczej nic nie trze i wizualnie wygląda jeszcze lepiej niż na poprzednich 205x50x16

[ Dodano: Pon Cze 03, 2019 22:46 ]
Felgi wyprostowane, założone z oponami 205/55/16.


[ Dodano: Wto Cze 04, 2019 08:27 ]
mam do Was pytanie. Szukam w rimmerbros w układu wydechowego do vcc, ale nie potrafię znaleźć. Czyżby go tam nie było? Wszędzie przy pojemności 1.8 jest dopisek z "wyjątkiem vcc"
Moze ktoś pomoc, gdzie są rysunki oryginalnego wydechu wraz z numerami w rimmerbros
https://rimmerbros.com/ItemList--MG-ZR-Exhausts--m-12807
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 04, 2019 08:56   

https://rimmerbros.com/Item--i-GRID001388 jest kilka pozycji dla vvc.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3425
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Cze 04, 2019 11:16   

myślałem ze dla vcc jest osobna zakładka, przejrzałem kilka pozycji z tego 1.8 i początkowe wszystkie są opisane jako "z wyjątkiem vcc" ale niżej faktycznie jest tłumik dla VCC. \
Ale tak przeglądam tłumiki końcowe dla VCC to nie ma na nich przepustnicy - wiec jaki to oryginał ?
Oryginalny z tego co wiem wyglądał dla 1.8 160 tak:
https://www.google.com/se...sPU7d0P5uChxUM:

Czy może były tez oem bez przepustnicy?

i gdyby nie ta chora cena ze przerdzewiałego szrot to bym go kupił
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 04, 2019 11:27   

:o nie wiedziałem że w zr 160 były przepustnice na wydechu.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3425
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Cze 04, 2019 11:50   

zr'ki kryją tajemnice :) Tez bylem w lekkim szoku jak się o tym dowiedziałem
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Wto Cze 04, 2019 19:16   

TF-ki tez miały przepustnice na prawym wydechu.
Tu na przykładzie auta kolegi.Przypatrzycie się i widać zaworek na rurce od wydechu.




Mam tez ori wydech i na nim nie ma sladu po tym ustrojstwie.
Taka ciekawostka :o
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
addb1 




Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 193

MG ZR

Wysłany: Wto Cze 04, 2019 21:19   

dzelo23, ZR wychodziły z końcowym tłumikiem na przpeustnicy :)
Najlepsze jest to że znajomy co ma vvc i koncowy z przepustnicą to ten układ nie działa. Po za tym posiadam ową końcówke z przepustnicą i jest to naprawdę !@!$# temat ;) Kable które idą od ECU do zaworu podciśnienia w RAVE są inaczej opisane. Markzo mi pomógł i wuszykał mi to od czego są kable.

Także ta końcówka powinna się otwierać już przy ponad 3k obrotó kiedy VVC się odpala no ale nie działa to ani u mnie ani u znajomego.
Więc na zlot będzie to zrobione ale na przycisk :D ja to będe nazywał kiedy otworzę klapkę to będzie "wkurwione MG" ;)
_________________
Ja lubie SZYPKO
niech żyje zbrodniczy REŻIM
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3425
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Cze 04, 2019 21:53   

addb1, a powiedz jaki jest dźwięk z zamkniętą klapka? Jest jak cicha bryczka których pełno na ulicy i dopiero po otwarciu przepustnicy pojawia się ryk?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
addb1 




Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 193

MG ZR

Wysłany: Sro Cze 05, 2019 22:23   

dawidd, mam tego zamontowanego. Poza tym będę robił kompletnie inaczej niż jest normalnie. Ja będę robił oddzielnie jedna końcówka będzie z tłumika leciała a z klapka już na przelocie.
Wiem że na ttym tłumiku jak jest otwarta to bucxy
_________________
Ja lubie SZYPKO
niech żyje zbrodniczy REŻIM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink