Forum Klubu ROVERki.pl :: MG ZR 160 u dawidd'a -autko do odgruzowania, już odgruzowane
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
MG ZR 160 u dawidd'a -autko do odgruzowania, już odgruzowane
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Maj 15, 2019 22:34   

Moze i racja, sprawdzę czy nie mam starego zacisku z którego mógłbym wyciągnąć to łożysko, jeśli nie to trzeba będzie kupić
Parę fotek z wczoraj, m.in wyczyszczony zacisk i obok jeszcze drugi nie tknięty i montaż tłoczka metoda " na lejek". Sprężone powietrze w tym wypadku się nie sprawdziło, chociaż było blisko


[ Dodano: Sro Maj 15, 2019 06:16 ]
tu jest trochę tańsze to łożysko 13 zl netto, z przesyłka wyjdzie niecałe 40 zl
https://specjal.com/produkt/lozysko-igielkowe-ntn-z-otworem-15820619/

[ Dodano: Sro Maj 15, 2019 09:01 ]
No i zdecydowałem, skład na zapieczonym łożysku. Muszę zwolnić kanał żeby zrobić inne auto. Przy okazji kupię drugi zacisk hamulcowy i sobie podmienie. Łożysko najszybciej bym dostał na piątek, więc trochę za długo. Stare łożysko oczyściłem, oskrobalem, oszlifowalem ile się dało. Trzpień od ręcznego chodzi lekko. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

[ Dodano: Sro Maj 15, 2019 19:20 ]
Zaciski oba założone. Ręczny na zatartym łożysku jest trochę słabszy, ale to wynika z luzu jaki powstał po oszlifowaniu zatartego łożyska. Jednak kupię to łożysko i może w przyszłym tygodniu znów wrócę do tematu. Płyn w całym układzie pamiętał chyba fabrykę MG, taki był czarny. Teraz ręczny nawet na bardzo kiepskich tarczach i klockach hamuję bardzo przyzwoicie

[ Dodano: Sro Maj 15, 2019 22:34 ]
Dotarł do mnie dziś kabelek auto..., za wiele to on przy ZR nie robi, wykrywa silnik ABS i imo. Z silnikiem się nie łączy, z ABS działa dobrze i pokazał mi błąd pompy. Pewnie stąd co jakiś czas ABS się wyłącza podczas jazdy. Trzeba będzie wydać kolejne 8zl na pompę ABS :grin:
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
Ostatnio zmieniony przez dawidd Czw Maj 16, 2019 12:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 15, 2019 22:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Maj 16, 2019 00:28   

dziwne... w silniku powinien wszystko ładnie pokazywać. spróbuj może starszy soft...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Maj 16, 2019 07:25   

sTERYD, a jakiego Ty używasz?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Maj 16, 2019 20:17   

A powiem Ci ze najpewniej dziala chyba 2011
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Maj 16, 2019 22:27   

Co do świateł w scu to można by dorwać takiego bez blokady ryglowania przy ruszaniu i brak swiatel dziennych i odczytać z niego pamięć i było by widać gdzie siedzą w nim zapisywane miejsca pod te funkcje.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Maj 16, 2019 22:37   

o ile coś pozwoli to odczytać...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Maj 17, 2019 01:45   

sTERYD, A co tam w srodku siedzi bo juz nie pamietam ? Motorola ?
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Maj 17, 2019 21:37   

Sprawdzę ta wersje 20011, ale coś ten moj kabel lipny, w r75 cdt tez silnika nie odczytał.

Wracam dziś do domu a tu czeka na mnie paczuszka :

Znów trzeba będzie zacisk wypruć. Całkowity koszt z przesyłka kurierska 39.02
Macie jakiś sposób jak wyrwać stare łożysko?

[ Dodano: Pią Maj 17, 2019 21:37 ]
https://www.google.com/ur...MgAbwQtREar5vSk

Dużo przydatnych informacji na temat scu. Faktycznie jak miałem 2 kluczyki razem od zr i r75 to zr'ka nie odpaliła. Jest o tym mowa w wyżej wymienionym artykule
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Maj 17, 2019 23:56   

zobacz czy ma czipa oki w środku, ale 25 powinien czytać i bez tego.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Maj 18, 2019 21:20   

sTERYD, co to znaczy chip ok?Jaki symbol powinien być?

Dzis znów trochę powalczyłem z mg, na początek chciałem naprawić klamkę i wstawić wkładkę która jak mówił sprzedawca wypadła :) I faktycznie walała sie po drzwiach :)
Zamek okazał sie dość mocno uszkodzony, mały silniczek urwany, pęknięty trzpień trzymający blokadę super lock i pęknięty plastyk ktory naciskał mikroswitch i przez to nie dał sie otworzyć drzwi ciągnąc za guzik w drzwiach. Udało sie wszystko naprawić i działa jak trzeba


[ Dodano: Sob Maj 18, 2019 20:56 ]
kolejna rzecz to to ze blacha drzwi odkleiła sie od bocznego wzmocnienia przez co jest dość miękka. Na razie skleiłem to silikonem, bo szkoda mi było otwierać kleju do szyb żeby później nie zasechł
image0

[ Dodano: Sob Maj 18, 2019 21:03 ]
kolejna rzecz to postanowiłem odkręcić odpowietrzniki w przednich zaciskach - mimo iż mocno zapieczone pneumatyczna grzechotka poszły bez problemu. Przy okazji postanowiłem wypróbować odpowietrzanie z pompą próżniową i słoikiem, nigdy tak nie robiłem, ale wydaje się ze jest ok i bez porównania szybciej w 1 osobę


[ Dodano: Sob Maj 18, 2019 21:20 ]
a i jeszcze jedno, dziś była próba ręcznego na suchym asfalcie - oba kola blokują się (choć to z uszkodzonym łożyskiem ciut później) mimo iz tarcze z obu stron sa w połowie zardzewiałe i łapią tylko 50% powierzchni. Klocki tez już są praktycznie na granicy i nadają się tylko do wymiany. Czyli można powiedzieć ze regeneracja tylnych zacisków udała się w 100%
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Maj 18, 2019 23:11   

Jaki kupiłeś sprzęt z chin ? Z niebieską czy czerwona wtyczka ? Chodzi o chip "OKI" który jest odpowiedzialny za bluetooth.

Te stare testery z niebieską wtyczka i chipem oki działają najlepiej.

W jedną osobę można też odpietrzyc tradycyjnie samemu :-) trzeba tylko duże koło do góry zrobić żeby powietrze się nie cofało jak się puści pedał i idzie zakręcić odpowietrznik.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Nie Maj 19, 2019 00:22   

Z tą pompą przekombinowane, już lepiej byłoby chyba napompować zbiorniczek płynu hamulcowego(wystarczy zrobić sobie zakrętkę z zaworkiem od opony), albo po prostu na wężyk między zaciskiem a słoikiem założyć zaworek jendokierunkowy i pompować gejem na ciągle odkręconym odpowietrzniku.
Co do klejenia blach silikonem, jak to był zwykły silikon, to możesz się tam spodziewać rdzy niedługo. Ani lakier ani blacha nie lubią żrących substancji
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Maj 19, 2019 07:14   

Remigiusz, wtyczkę mam czerwona z wbudowana latarka. Ale z laptopem nie łączyłem sie przez BT tylko po kablu przez USB

nanab,
nanab napisał/a:
na wężyk między zaciskiem a słoikiem założyć zaworek jednokierunkowy i pompować
tu sie nie zgodzę, odkręcony zaworek puszcza powietrze juz na samym gwincie i nie odpowietrzysz w pełni taka metoda.

Pompę miałem z montażu klimy u siebie w domu, która kosztowała sporo kasy a wykorzystałem ja 1 raz. Zastanawiałem sie do czego ja wykorzystać. Mozna by co prawda zamiast pompy próżniowej podłączyć kompresor pod tłok gdzie zasysa powietrze i tez by działało, ale moje rozwiązanie jest bardziej mobilne i nie stanowi problemu przy przenoszeniu z jednego kola do drugiego. Poza tym był już zaworek na żółtym oryginalnym wężu, a jest on bardzo przydatny przy odpowietrzaniu

nanab napisał/a:
Co do klejenia blach silikonem, jak to był zwykły silikon, to możesz się tam spodziewać rdzy niedługo. Ani lakier ani blacha nie lubią żrących substancji

tu masz racje, ale użyłem silikonu neutralnego. Inna rzecz ze rdza jest i tak na całym samochodzie wiec jedno ognisko więcej nie robi różnicy :) W planach mam malowanie całego auta może na biało, nie wiem jeszcze wiec korazja tez będzie kiedyś tam usuwana
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Maj 19, 2019 16:59   

Te z latraka są lipne bo nie wszystko działa :-(
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Maj 19, 2019 20:23   

No pewnie tak, ale z traficiem 2 łączy się bez problemu, lepiej niż chiński cli.

[ Dodano: Nie Maj 19, 2019 20:22 ]
Remigiusz, widziałem że jest też sporo kabli z białą wtyczka. Warte one coś? Czy szukać tylko z niebieską i układem Oki?

[ Dodano: Nie Maj 19, 2019 20:23 ]
Remigiusz napisał/a:
Te z latraka są lipne bo nie wszystko działa :-(
ale samo rozwiązanie latarki-rewelacja
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
Ostatnio zmieniony przez dawidd Nie Maj 19, 2019 22:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Maj 19, 2019 20:27   

Do rovera działa jedynie ten z niebieską i chipem oki. Z innymi mi to nie śmigało.

A co do clipa pod Francuzów to taki zły jest ? Za wiele możliwości np auto-c.o.m to nie ma dla np scenica 2 . Nawet kluczy nie da się programować
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Maj 19, 2019 22:03   

zły nie, jest b dobry. Ja akurat trafiłem na wersje (chyb wadliwa) która co jakiś czas rwie połączenie, ale mimo to da sie nic coś zrobić. Właściwie robi wszystko łącznie ze zmiana języka w zegarach np w scenicach czy masterach, ale o dziwo w traficu ojca nie chciał się łączyć z silnikiem. Resztę modułów ogarniał. Ten auto c..m bez problemu odczyta silnik, pokazał jakiś tam błąd i go skasował. Dzięki temu mogłem skasować info servic, którego od kilku lat nie szło wykasować dedykowanym kablem bo nie widział silnika.

Ale wracając do MG
Leżą mi 4 opony 16" z r75. Opony to dunlop sport z 2017r z 6,5mm bieżnika. Szkoda je wystawiać i oddać za półdarmo. Ich rozmiar to 205/55/16. W ZR sa 205/50/16 jakieś chińskie szroty.
Czytałem na forum ze rozmiar 205/55/16 średnio pasuje, że obciera, ze kola przy max skręcie nie wracają do pozycji na wprost (chociaż to mi się wydaje dziwne)
Moze ktoś z Was ma w ZR rozmiar 205/55/16 ?
Pewnie i tak je założę, ale dopytam czy faktycznie ten minimalnie większy profil robi aż taka różnicę? Przyłożyłem dziś oba kola to opona z profilem 55 była może o 1-1,5cm wyższa niż ta z profilem 50mm
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Maj 19, 2019 23:10   

Nie za wysoki profil ?
W ZS masz 205/45r16 jako zalecany i powiem tobie że np o 5 wyżej robi sporą różnicę :-)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Maj 20, 2019 22:06   

ja mam zr, nie zs. Obecnie mam profil 50 czyli takie jak powinny być. Chce przerzucić na 55 - nie wielka różnica ale dopytam, może ktoś na takich jeździ albo miał i nie dało się jeździć i zechce się podzielić swoja opinią

[ Dodano: Pon Maj 20, 2019 21:27 ]
Dziś wreszcie wymieniłem złamaną antenę do radia. Kupiłem też klocki na przód i tył TRW, tarcze dam do przetoczenia i z hamulcami będzie spokój.
Zabrałem się też za usuwanie luzu z wybieraka skrzyni biegów. Jak się łatwo domyśleć, wszystko jest zapieczone i skorodowane. Drążek jakoś wyprolem, ale wybicie bolca z wybieraka trzymającego przegub absolutnie nie możliwe. Rozpołowiłem przegub przy skrzyni i na tym poprzestanę. Muszę jakieś tulejki podrabiać bo to co było w aucie się już do niczego nie nadaje
Później wstawię fotki

[ Dodano: Pon Maj 20, 2019 21:51 ]


[ Dodano: Pon Maj 20, 2019 22:05 ]
dobrze ze na forum jest wszystko, krzyżak przy samej skrzyni biegów wywalę i wstawię z kolumny kierowniczej coś na wzor tego:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=749231

[ Dodano: Pon Maj 20, 2019 22:06 ]
Zostaje mi tylko coś wymyślić z tuleją od samego lewarka którą widać na foto i będzie git
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
addb1 




Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 193

MG ZR

Wysłany: Wto Maj 21, 2019 23:15   

dawidd, haha :D Mam ten sam problem z zaciskiem co ty łożysko się !@!$# i do wymiany lub zakup zacisków z golfa i montaż.


Co do krzyżaka zmiany biegów, ja zrobiłem dośc prowizoryczne rozwiązanie gdyż nie chciało mi się latać i szukać krzyżaka z kolumny kierowniczej więc postawiłem na hand made tuleje metalowe z teflonem który jakiś znalazłem. poważnie to co zrobiłem z tym krzyżakiem to pełna prowizorka ale za to działa wyśmienice. Dziś cały lewarek wyciągnąłem wyczyściłem i nasmarowałem. shortshifter skręciłem jak nalezy i mam teraz bajkę przy zmianie biegów ;)


Robimy prawie że to samo w takim samym czasie prawie haha

Pozdrawiam
_________________
Ja lubie SZYPKO
niech żyje zbrodniczy REŻIM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink