Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZTT 190 ] Ucieka płyn chłodniczy, słaba kompresja
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZTT 190 ] Ucieka płyn chłodniczy, słaba kompresja
Autor Wiadomość
Mariuszczs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2019
Posty: 89



Wysłany: Sob Sie 10, 2019 21:39   [MG ZTT 190 ] Ucieka płyn chłodniczy, słaba kompresja
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2004

Dane są takie:

Ogólnie dobrze jeździ, ale patrząc na wykres mocy to nie pokrywa się to w tym aucie na wyższych obrotach, lepiej wrzucić wyższy bieg niż ciągnąć obrotami

Gubi płyn chłodniczy - czuć go pod maską ale nie mogę namierzyć wycieku

Testu co2 w układzie chłodzenia nie mogę zrobić bo chwilę mi pobombelkuje a potem nagle wyrzuca płyn w dużych ilościach i zalewa rurkę z płynem testującym

Ciśnienie na cylindrach - nie udało mi się zmierzyć na gorącym a tylko na ciepłym silniku bo dwa klucze złamałem zanim wykręciłem świece i ogólnie rozbiórka żeby dostać się do świec długo trwa

Ciśnienia po kolei

7
8,1
7
7,5
6,9
7,8

Jakichś ogromnych rozrzutów nie ma ale niskie te ciśnienia, po zalaniu olejem po 2,5 bara więcej.

Wygląda ze dmucha gdzieś w układ chłodzenia i do tego może źle ustawiony rozrząd ? Co myślicie . Auto pali 10 litrów gazu w trasie, z klimą i dużym obciążeniem w drodze przez wiochy i krajówki 12. Zrobiłem jakieś 2000 km uzupełniając płyn w ilości ok 7 litrów. Visy naprawione. Stuka, chyba nie kolektor a na pierwszym cylindrze na popychaczu. świece wszystkie ładne.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sie 10, 2019 21:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
przemeq999 



Dołączył: 23 Kwi 2019
Posty: 6



Wysłany: Sob Sie 10, 2019 21:58   

Zwróciłeś uwagę jak wyglądają świece zapłonowe? Jaki mają nalot? Biały może świadczyć o dostawaniu się płynu chłodniczego do cylindra. Jak mi padła uszczelka w corsie to jedna świeca była biała.

Edit: Przeoczyłem, że świece masz w porządku.

Jeśli przy takim ubytku mają dobry kolor to wydaje się, że musi być jakiś wyciek. Korek szczelny? Może nie trzyma ciśnienia i wyrzuca płyn? Albo po wzroście ciśnienia w układzie gdzieś następuje rozszczelnienie?
 
 
Mariuszczs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2019
Posty: 89



Wysłany: Sob Sie 10, 2019 23:03   

Jutro popatrzę na parkingu jak korek bo tak w czasie jazdy może odparować i śladu nie ma . świece niby w porządku, ale wszystkie jakieś takie jasne właśnie. Węże nie twardnieją jakoś specjalnie - normalne. Tak sobie myślę że może głowica pęknięta. A może po prostu x lat na gazie i wszystkie zawory równo zużyte dlatego nie ma ciśnienia, ale też nie ma dziury i wszystkie w miarę luźne. Jak będę miał gdzie to rozbieram to na części pierwsze - swój wiek to już ma.

Może istotny szczegół - przy odpalaniu trzeba kręcić z sekundę - nie odpala na przysłowiowego strzała.
 
 
Brat 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 200
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Nie Sie 11, 2019 22:13   

Sprawdź czy nie masz płynu w V pomiędzy cylindrami ( tam gdzie termostat) często wycieki są duże ale nic nie kapie pod autem, bo zbiera się w V i szybko odparowuje. Pozostaje jedynie różowa galareta jeśli miałeś płyn pokroju dynagel 2000.

Co do odpalania przez chwilę dłużej - można zajrzeć do wtrysków gazu, może któryś leje i zalewa cylinder. U mnie tak przynajmniej było. Łatwo sprawdzić a chociaż jedna rzecz wyeliminowana.
_________________
Rover 75, 2.5 kv6 LPG '01
 
 
Mariuszczs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2019
Posty: 89



Wysłany: Pon Sie 12, 2019 21:37   

możliwe że tam bo osad jest, ale zastanawia mnie dlaczego tak wywala płyn przy otwartym korku, dziś rano jak silnik był już zimny nie mogłem zajrzeć pod korek bo po poluzowaniu waliło konkretnie . Nie mogę przez to testu na zawartośc co2 zrobić
 
 
Brat 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 200
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Wto Sie 13, 2019 07:09   

Jest tak, bo, jeśli gdzieś ucieka płyn to jest nieszczelność, jak jest nieszczelność to może wywalać płyn ale także zaciągać powietrze, jak zaciąga powietrze to układ się zapowietrza i płyn się wtedy gotuje i wywala korkiem. Zrób test na mniej rozgrzanym silniku, u mnie na w pełni rozgrzanym też wywalało płyn i nie mogłem zrobić testu. Jak miałem trochę zagrzany to dało radę, u mnie test był pozytywny i kolor płynu się zmienił, ostatecznie okazało się że miałem pękniętą głowicę. Ewentualnie zerknij do mojego tematu o samochodzie, tam pisałem co nieco o przejściach które masz w sumie podobne.
_________________
Rover 75, 2.5 kv6 LPG '01
 
 
Gusio92 



Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 167
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT-T

Wysłany: Wto Sie 13, 2019 10:12   

Wywala Ci płyn bo to jest ciśnieniowy układ chłodzenia...
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 13, 2019 11:36   

Tu raczej nie ma co testu robić tylko trzeba czapki do góry podnosić, przy takiej małej kompresjii od razu bym robił pierścienie ;)
_________________
:pisze:
 
 
Mariuszczs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2019
Posty: 89



Wysłany: Wto Lis 05, 2019 10:39   

adam_26 napisał/a:
Tu raczej nie ma co testu robić tylko trzeba czapki do góry podnosić, przy takiej małej kompresjii od razu bym robił pierścienie ;)


Chciałem pierw ocenić koszty, mam drugie głowice to na spokojnie zrobię zawory bo pierścienie to się chwile przekłada a głowice jednak są czasochłonna - te kilkaset kilometrów naraz spokojnie jeżdzę. W sumie to nie wiem nawet przez to wywalania czy płyn ucieka na postoju czy w czasie jazdy.

[ Dodano: Nie Wrz 22, 2019 10:19 ]
wczoraj spojrzałem z ciekawości w rozrząd i jest źle ustawiony. Nie rozkopywałem do całego i niewiem jak to się rozkłada dokładnie ale od strony akumulatora się nie zgadzają koła. Jak się ustawi na jednej głowicy to druga się nie pokrywa z 5 stopni.

[ Dodano: Sro Wrz 25, 2019 22:45 ]
Przygotowując się powoli do działanie w tygodniu wykonałem blokadę kół od paska krótkiego, może pokuszę się o blokady na drugą stronę ale faktycznie one nie są potrzebne lecz wygodnie było by je mieć.

[ Dodano: Wto Lis 05, 2019 10:39 ]
Przejechałem już ok 2000 km po ustawieniu prawidłowym rozrządu i od razu auto nabrało mocy w tym dolnym zakresie do pierwszego przełączenia vis i teraz jak wskoczyłem na autostradę to w końcu ma siłę rozpędzać na wyższych obrotach.
Dźwięk silnika się wyrównał i stał się mniej rasowy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Płyn chłodniczy
argail Rover serii 75, MG ZT 12 Pon Sty 07, 2008 07:51
Olo12
Brak nowych postów [R75]Płyn chłodniczy
zexor Rover serii 75, MG ZT 1 Pon Lip 09, 2018 10:24
czarek236
Brak nowych postów [MG ZT 190] Znikający płyn chłodniczy...
Krzysztof_89 Rover serii 75, MG ZT 26 Sro Sie 14, 2013 08:00
Krzysztof_89
Brak nowych postów [R75] Nieszczelność- płyn chłodniczy
rafalmis1 Rover serii 75, MG ZT 10 Pon Mar 04, 2013 13:23
kazmierczak11
Brak nowych postów [R75] płyn chłodniczy w oleju
Jack85 Rover serii 75, MG ZT 19 Sro Wrz 16, 2015 22:30
Arq75



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink