Forum Klubu ROVERki.pl :: MEMS 3 - remap silników K-series
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
MEMS 3 - remap silników K-series
Autor Wiadomość
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Sie 24, 2019 20:23   MEMS 3 - remap silników K-series

Siemanko!

Zaczynam nowy temat, nie wiem jakie będzie zainteresowanie. Chciałbym tutaj pokazać, że MEMS 3 (czyli sterownik każdej K-serii R/MG po 2000r.) jest bardzo przyjemnie modowalny. Będziemy tu z LilJohn'em wrzucać info co nam się udało ogarnąć :) jeśli ktoś jest chętny na dołączenie do zabawy to zapraszamy :)

1. 1.6/1.8VVC
Tutaj zadziało się najwięcej. Od silnika atmosferycznego po sterowanie uturbionym.
-modyfikacja zapłonu, paliwa,
-przesunięcie odcinki,
-konwersja Turbo,
-zmiana temperatury załączania obu biegów wentylatorów chłodnicy,
-tzw. pops&bangs, czyli strzelanie z wydechu przy odjęciu nogi z gazu,
Na modzonej mapie zdrowe VVC kolegi Dzejsona (rajdówka z motorem 1.6!) wypluła 167KM i 179Nm, przyrost w szerokim zakresie obrotów ok 12KM i szczytowo 15Nm, moc maksymalna będzie wyższa, musi skorygować paliwo od 6800obr/min w górę :)
tak wygląda wykres seria vs nasz mod:


Sam w tej chwili śmigam R25 z motorem 1,8VVC + turbo. Zrobiłem już ponad 8000km, seryjne ECU bardzo ładnie radzi sobie z doładowaniem. Na hamowni jeszcze nie byłem, mam nadzieję podnieść boost na 0,5-0,6b niedługo i we wrześniu wskoczyć na rolki.
Póki co odpycha się tak:
https://youtu.be/JIs5OL9cM38
i mały popcorn:
https://youtu.be/64gzSnu_hlk

2. 1,8 Turbo - R75/MG ZT,
Tutaj również udało się ogarnąć kompletny remap, aż do granic układu paliwowego ;D czyli sterowanie zapłonem, paliwem i boostem. Seryjnych wtrysków (260ccm) brakło od 4500obr/min i 0,9b doładowania. Jednak nie potrzeba żadnych zewnętrznych wspomagaczy, ale seryjne ecu współpracowało :)

Po co ten temat? Chciałbym aby grono osób grzebiących w MEMSie się poszerzyło. Bo w "kupie" siła :D Razem na pewno uda się ogarnąć jeszcze więcej a przy okazji powinny urodzić się nowe projekty ;) bo teraz swap 1,8T do 25/45/zs/zr czy też uturbienie 1,4/1,6/VVC nie są już niemożliwe, nie potrzeba drogich komputerów stand alone.

Piszcie, pytajcie, obaj z LilJohn'em chętnie odpowiemy :) [/b]
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
Ostatnio zmieniony przez Markzo Wto Wrz 01, 2020 13:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sie 24, 2019 20:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
addb1 




Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 193

MG ZR

Wysłany: Sob Sie 24, 2019 20:41   

:D Bardzo mnie o cieszy że są osoby które próbują pchać ten temat jak i MEMSa3

Sam osobiście mam machnięty zapłon, pops and bangs i odcinka z 7200 na 7500.

Różnica jest odczuwalna, lecz tak jak Markzo, wzpominał trzeba ogarnąć paliwko powyżej 6k obrotów :)

Jednym słowem xD Polak potrafi :D

Działajcie
_________________
Ja lubie SZYPKO
niech żyje zbrodniczy REŻIM
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sob Sie 24, 2019 20:56   

:d
Ogólnie zarąbiście że są tacy ludzie, wielki Szacun za Waszą robotę :brawo:
Kilka lat temu obdzwonilem całą masę firm, kilka odwiedziłem i dupa, nikt nie był w stanie nic zrobić. Firma z Sosnowca dostała mój sterownik silnika, stwierdzili że mogą zrobić auto na około 170 koni ale muszę się stawić z autem. Niestety gamonie coś zrobili że sterownikiem bo gdy do mnie wrócił to już nie działał.
Z tego powodu miałem det 3, fajnie się smigalo ale ale po zabawach k.... Wszystko się wysrało a mapy z deta poszły w krzaki :/
Jezeli będę mógł Wam jakoś pomóc to pomogę, walcie bez oporów.
Wrażenia po strojeniu :d bezcenne z auta ktoś wywalił komplet pasażerów z bagażem albo odpiął przyczepę z gruzem.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Sie 25, 2019 22:11   

Tez kibicuje, może kiedyś coś takiego w moim MG 1.8vcc zrobię :)
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Pon Sie 26, 2019 19:43   

Jak dla mnie jesteś Wielki Markzo :mrgreen: Robisz cos nad czym angole polegli :mrgreen: 3mam kciuki i mocy przybywaj :twisted:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Pon Sie 26, 2019 21:36   

To jeszcze czekać na kogoś kto podejmie wyzwanie z EMS2000:)

To wspaniale że są tacy fascynaci którzy robią to w zasadzie dla zabawy :) I robią to dobrze !
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 28, 2019 10:41   

marcin.misek, mowisz o siemensie z kv6? Ale on po galeciaku idzie, trzeba tylko mapki poidentyfikowac ;)

Dzieki wszystkim za mile slowa! Niedlugo udosteonimy wiecej info tez na fb, moze wiecej ludzi zacznie dzialac...

A poki co :D wykres 1.8T z R75 Dzela, jak widać strojenie coś dało :D


200KM/308Nm :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Sie 28, 2019 12:25   

Markzo napisał/a:


200KM/308Nm :D


Pięknie :twisted:

Pytanie ile pójdzie wystroić na serii bez zmian dolotu, przepustnicy i wydechu jak u Dzela?
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 28, 2019 12:55   

Kmaps ma w ofercie modyfikacje na seryjnym aucie na 200kuca i 270 niuta. Ciekawi mnie ile z tego jest prawdy.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 28, 2019 14:07   

Marcin84, jak chcesz cos modzic to jedz na rzetelna hamownie, na ktorej potem bedzie monitorowal mody. Zobacz co wypluje seria. W tym silniku potencjal ogromny ma zaplon, to jest mega istotna kwestia. Jednak mody, ktore wykonal Dzelomen nie kosztuja majatku, a daja ogromnie duzo. Bo chociazby luzniejszy DP zbije Ci egt i poprawi spool turbo. Zreszta teraz na opadajacym booscie jest wiecej Nm niz wczesniej na stalym ~0.8 na decie. To zasluga duzego DP i zaplonu. Jak ogarne skalowanie na duze wtryski, to bedzie dopiero miło ;)

A i popatrzcie na przebieg mocy na wysokich obrotach. Brakuje tu walkow z tf135/vvc albo czapki vvc. Mysle, ze gratisowo 30-40km bez dzwigania boostu by bylo...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 28, 2019 14:41   

Markzo :twisted: kusiciel ;)
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Sro Sie 28, 2019 14:59   

Cytat:
marcin.misek, mowisz o siemensie z kv6? Ale on po galeciaku idzie, trzeba tylko mapki poidentyfikowac ;)
Dokladnie. ale jak widać nie ma chętnego na to - każdy by chciał "gotowca" :)
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 28, 2019 18:43   

dzelo23 napisał/a:
Markzo kusiciel

póki co, same plusy z tego wychodzą :P

marcin.misek napisał/a:
Dokladnie. ale jak widać nie ma chętnego na to - każdy by chciał "gotowca"

mam wsady z 2,0v6 aftomat i zt190manual, zerkne na nie. Ale gotowce :haha: to mnie zawsze bawi :D przecież każdy silnik na tyle się różni, że można zacząć od jakiegoś "gotowca", ale finalnie i tak trzeba robić pod konkretny motor :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
GoldenFSO 



Dołączył: 21 Wrz 2019
Posty: 13



Wysłany: Sob Wrz 21, 2019 01:00   

Witam,
ciesze się że udaje się coś ruszyć w MEMSIE :) . Kmaps oferuje zamianę CPWK w sterowniku 1.8T od R75 z hallotronowego na indukcyjny - próbowaliście już coś takiego zrobić?
Pozdrawiam,
GoldenFSO
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Wrz 21, 2019 12:02   

GoldenFSO napisał/a:
Witam,
ciesze się że udaje się coś ruszyć w MEMSIE :) . Kmaps oferuje zamianę CPWK w sterowniku 1.8T od R75 z hallotronowego na indukcyjny - próbowaliście już coś takiego zrobić?
Pozdrawiam,
GoldenFSO

Nie, raczej ciezko cos takiego zrobic bez zmiany hardware'owej w sterowniku :) pozatym nie bardzo widze sens, kazdy sterownik kserii mozna bardzo latwo zmusic do pracy z Turbo ;) tak jak mam u siebie z VVC.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
GoldenFSO 



Dołączył: 21 Wrz 2019
Posty: 13



Wysłany: Sob Wrz 21, 2019 21:31   

Ha, to teraz domyślam się dlaczego Kmaps chce sterownik np.: NNN100783 z R45 1.8 na wymianę. Jak myślicie: podmieniają tam mapę z turbo, czy modyfikują mapę N/A ?
Do tej chwili sądziłem, że komputery od 18k4g i 18k4f różniły się sprzętowo (obsługa turbo, nadciśnienie w kolektorze, ilość pinów)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Wrz 21, 2019 22:52   

Bo roznia sie ;) tak jak 1.8vvc od zwyklego 1.8 :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
GoldenFSO 



Dołączył: 21 Wrz 2019
Posty: 13



Wysłany: Sob Wrz 21, 2019 23:43   

W elektronice nie siedzę i widzę, że moje przemyślenia są zbyt pochopne :)
Dobra, od tyłu - chcę przeszczepić 18k4g do poloneza. Mam już tam dość dobrze zadomowione 18k4f na sterowniku od silnika 20t4h + det3, mam też całe R75 z UK. Chciałbym na początek postawić to na oryginalnym kompie od turbo, ale zachodzi obawa że dzwon ori skrzyni rovera nie zmieści w tunelu poloneza. W tej konfiguracji musiałbym jedynie zdjąć immo i wyprogramować drugą sondę. Jeśli nie wejdzie to będę musiał "odchudzić" to rozwiązanie i wtedy konieczne będzie zwykłe koło zamachowe i czujnik indukcyjny. Rozumiem, że w takim wypadku przypadku możliwe jest skonfigurowanie sterownika który obsłuży indukcję i turbo ?
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 22, 2019 10:45   

Wez sterownik 1.8 z r25/45/zr/zs, masz normany czujnik indukcyjny i zdaje sie zostajesz przy kole zamachowym pod sprzeglo 200mm. Z 1.8T pakujesz motor + osprzet (odmy, mapsensor itp). Do takiego zestawu pakuje sie odpowienio zmieniony soft i gotowe. Jedyne co, to potrzebujesz jakiegos kontrolera doladowania. Mozliwe, ze sterownik z TF z autoamtyczna skrzynia da sie wykorzystac do sterowania EBC, ale nie probowalem tego jeszcze.

A mam pytanie odnosnie sterownika z 2.0 z detem, to mems 1.9? Dziala Ci sterowanie zaplonem?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
GoldenFSO 



Dołączył: 21 Wrz 2019
Posty: 13



Wysłany: Nie Wrz 22, 2019 21:39   

Mam memsa 1.6 i zamach z poloneza 1.4 przerobiony pod sprzęgło 200mm. W czasach kiedy zaczynałem zabawę z wkładaniem 1.8 do poloneza (okolice 2008 r.) zdjęcie immo z memsa 1.9 kosztowało ponad 500 zł :) , nie mówiąc już o cenach sterowników. Generalnie wyszło na dobre bo mam dużo momentu.
Jeśli chodzi o sterowniki od auta z automatem, to słyszałem o wykorzystywaniu takowych z aut ze skrzynią stepspeed. Ale w PL to chyba nie jeździ taki żaden.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [L-series PO '04] Remap bez przepływki & Dual mapping !
Raptile Tuning mechaniczny 153 Pon Gru 09, 2019 09:25
Remigiusz
Brak nowych postów [L-series po 00'] Remap bez przepływki & Dual mapping
Remigiusz Tuning mechaniczny 675 Wto Wrz 21, 2021 00:08
Remigiusz
Brak nowych postów SWAP (D-series, B-series) Rover 200/400/Coupe/Concerto
Wojtek88 Tuning mechaniczny 1 Nie Maj 13, 2012 00:56
Markzo
Brak nowych postów Remap Mems2j i Mems1.9 już możliwy....
nowy889 Tuning mechaniczny 20 Pon Lip 20, 2020 07:21
slax
Brak nowych postów [freelander 1.8 16v k-series]1.8 k-series moment obrotowy
bartko100 Tuning mechaniczny 5 Czw Lip 12, 2007 21:23
markos620SDi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink