Forum Klubu ROVERki.pl :: [MGF VVC] Swap silnika...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MGF VVC] Swap silnika...
Autor Wiadomość
nowy889 




Dołączył: 22 Lis 2018
Posty: 80



  Wysłany: Sob Paź 10, 2020 01:12   [MGF VVC] Swap silnika...

Zacząłem rozważać różne opcje tuningu k serii w vvc bo takową posiadam.
Ale jak przeliczam koszta ,czyli złotówki na konie to do głowy
wpadl mi pomysl na swap ,
tylko chcial bym zachować obecną wagę auta ,a jak by sie dalo
to moze i ja obniżyć. oczywiscie jezeli bym poszedł tą drogą.
wiec tak zastanawiałem sie nad opcjami, najlatwiej kseria
turbo z 75/zt.
druga opcja 2zz-ge od toyoty , zmienne fazy zmienny wznios mała masa
trzecia opcja wsumie według mnie najciekawsza
2.0 16v z clio sport 172/182 km odrazu mamy 200Nm
w serii a goły słupek waży 106 kg, czyli chyba mniej od roverowej kserii.
oczywiscie zdaje sobie sprawe co wiaze sie z takim swapem skrzyniaby została
wiec flansza , zrobić łapy , wiazka silnika + ecu , customowy wydech (polaczyc kolektor z katalizatorem od mg).
Co myślicie na ten temat?
_________________
MGF 1.8 VVC , ratujemy klasyka
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=107915
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 10, 2020 01:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
addb1 




Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 193

MG ZR

Wysłany: Sob Paź 10, 2020 04:29   

Wszystko wiąże się z jednym ;) złotówkami... Lepiej uturbić VVC niż pakować inny silnik. No chyba że k20 z hondy :D
_________________
Ja lubie SZYPKO
niech żyje zbrodniczy REŻIM
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Sob Paź 10, 2020 17:04   

A papierkologia? To największy problem przy swapie.
Wstaw turbo, te 2 czy 3 tysiaki dasz ale swap pewnie podobnie by wyszedł, a nie ma tyle babraniny w urzedach i skp, no i elektryka się nie zmienia prawie.
 
 
nowy889 




Dołączył: 22 Lis 2018
Posty: 80



Wysłany: Sob Paź 10, 2020 20:45   

jak nie ma , Mienia sie moc, wied musisz miec wbitą w dowód, mozesz tego nie zrobic ale przy np wypadku jak ktos zacznie sie doszukiwac to moga ci nie uznac ubezpieczenia , a silnik to samo jedziesz na stacje podajesz zmiane pojemnosci i numer silnika i dostajesz odpowiednia adnotacje i z tym ci zmieniaja dowód, producent silnika jest niewazny bo silnik to część wymienna. pozatym z tym turbo w mgf blisko baku i moich pleców to niejestem przekonany predzrj bym poszedł po taniości i eatona na kolektorze założył.
Hehe co do k20 tolepszy byl by swap z s2000 odrazu masz 240 km
tylko niewiem w ktora sie kreci, a co do motoru z clio sport to jest fajny silnik na start 200 Nm no i lrzejszy jest niż kseria.
_________________
MGF 1.8 VVC , ratujemy klasyka
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=107915
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Sob Paź 10, 2020 21:31   

nowy889 napisał/a:
ak nie ma , Mienia sie moc, wied musisz miec wbitą w dowód,

Robisz dwie wycieczki do urzędasów płacisz haracz i masz ogarnięte. Spróbuj zmienić pojemność i wbić zmiany konstrukcyjne pod silnik z którym ta bud nie była homologowana, żaden diagnosta który wychodzi chociaż z kanciapy w czasie przeglądu ci tego nie podbije.
 
 
marekp90 



Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 55

Rover 200

Wysłany: Pią Paź 16, 2020 13:43   

kumpel zrobił swap w rx8 na 1.8 turbo. Diagnosta, papier z warsztatu i urząd. Jak nie jest zrobiona rzeźba to podbiją bez problemu. Sam będę zmieniał z 1.4 16v na 2.0 turbo z innego auta silnik
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 19, 2020 08:49   

nowy889 napisał/a:
serii a goły słupek waży 106 kg, czyli chyba mniej od roverowej kserii.

oj nie, Kseria nasza jest z 30-35 kg lżejsza :) ogólnie to jest jeden z lżejszych silników w ogóle.

nowy889 napisał/a:
druga opcja 2zz-ge od toyoty , zmienne fazy zmienny wznios mała masa

nowy889 napisał/a:
2.0 16v z clio sport 172/182 km odrazu mamy 200Nm

orobisz się, cały guzik rzeczy spasuje, rzeźba :D jeśli swap to na coś z potencjałem - vagowe 1,8T, K20/K24. Coś, co da 300-400KM bo robić swapa dla 20-30KM o ile tyle wypluje to po swapie? cięższe motory, masa zniweluje plus w mocy. I znając życie ożenienie elektroniki skończy się na EMU - worek siana.

Zacznij od podstawowej rzeczy - zmierz serie. Jedź na wiarygodną hamownię, zobacz co wyjdzie. Dalej uważam, że najprościej przejść na MEMS3, podejrzewam, że po sofcie i na ZDROWYM motorze bez śmiesznych stożków i powycinanych katów zbliżysz się w okolice 170KM/180Nm. Zrobić sprytny wydech, może kolektor ssący iii bawić się dalej.

Najprościej turbo, ja mam chyba 33000km z turbo za sobą i baaaardzo mi szkoda, że tyle lat pieprzenia głupot tu na forum skutecznie zabiło dłubanie tych silników. Kusi mnie wrzucić wydajeniejsze turbo i podwoić moc na seryjnym silniku.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
nowy889 




Dołączył: 22 Lis 2018
Posty: 80



Wysłany: Wto Paź 20, 2020 21:25   

Z tym memsem sie dalej zastanawiam, dlatego narazie nie ruszałem silnika, bo niewiem co chce zrobić do końca,
swap na k20/k24 niby fajnie ale jak mówisz to sie skończy na emu pewnie też, cały czas mysle czy nie grzebać w swoim. Ale tak jak mówisz musze sie wybrac na hamownie gdzieś w szczecinie najbliżej to mam chyba tylko vtech, niewiem czy mają wiarygodne rolki. Jeżeli grzebac kserie, to myąlałem o wałku pipera, programie no i wypadało by porting zrobić , ale troche sie boje zrywać głowice bo nie mieżyłęm jej wysokości i niewiem czy tam zostanie co zbierać.
_________________
MGF 1.8 VVC , ratujemy klasyka
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=107915
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1744
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Paź 20, 2020 23:47   

jakby ktos chcial dlubac k-serie to mam walki od newmana do glowicy bez vvc pod "mechanike" kopie QED Motorsport

o takie :) https://qedmotorsport.co.uk/product/q425mk-a-mechanical-profile-camshaft/
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
nowy889 




Dołączył: 22 Lis 2018
Posty: 80



Wysłany: Czw Paź 22, 2020 00:48   

U mnie mechanizmy vvc na pewno zostaną nawet jak będę chciał dłubać k serie :)
_________________
MGF 1.8 VVC , ratujemy klasyka
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=107915
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Czw Paź 22, 2020 19:52   

Kiedys mialem MGF z walkami Pipera.Seria 120 kucy a na hamowni wyplulo 128.Tyle ze w BHP :mrgreen: Czyli ciut wiecej niz norma.Silnik z przebiegiem ciut ponad 110k mil.Z tego ja zrobilem 60k.Wiec chyba nie bylo zle.Procz walkow wszystko seria.Na wiosne zobacze co da mi zmiana dolotu i wydechu,brak innych ingerencji w TF.W razie W zawsze moge wgrac wirusa do 135.Jest tylko jedna mapa wiec zobaczymy.Nie chce pchac sie w turbo bo bazuje na mocnym prawie ori :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 22, 2020 21:46   

Cytat:
Jest tylko jedna mapa wiec zobaczymy

Nie ma czegoś takiego. Masz dojscie do jednego gotowca :) tak pisz ;) pod dolot i wydech można normalnie wystroić na seryjnym ecu, nie ma to nic wspólnego z gotowym wsadem.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Czw Paź 22, 2020 22:17   

Tyle ze nikt nie chce sie tego podjac. Wszyscy bazuja na tej jednej mapie i maja reszte tam gdzie slonko nie dochodzi. Kolega Jerry1 przerabial ten temat. I wrocil do oryginalu. Prosciej jest wystroic vaga czy inne ustrojstwo.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Paź 23, 2020 11:01   

Laboga...przeciez i Johny i ja stroimy te kompy....co za problem umowic sie i wystroic fure?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Pią Paź 23, 2020 11:06   

I wszystko jasne.Jak poskladam reszte klamotow do Reda to zrobie sobie wycieczke krajoznawcza do Ciebie ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Pią Gru 17, 2021 23:02   

128 na seryjnym wsadzie ECU to nie dziwota. 1.8 na seryjnych walkach nie napełnia się powyżej 5500. Po mapie paliwa doskonale widać, jak przebiega moment obrotowy. A i tragiczna mapa zapłonu też nie pomaga. Ja z wałkami 271/9.4mm czyli seria szlifowana w Rewarze + dolot TF135/VVC160 spasowanym z głowicą i swoim remapie doszedłem do 145koni i 180Nm. A jest jeszcze spore pole do popisu głowica i wydechem. Do TFa135 mam też coś podobnego. Te silniki dobrze reagują na mody, ale bez modyfikacji ECU to szału nie będzie.
A seryjna mapa zapłonu w TF135 to nieśmieszny żart. :razz:
 
 
 
nowy889 




Dołączył: 22 Lis 2018
Posty: 80



Wysłany: Wto Gru 28, 2021 19:08   

U mnie, silnik seria kolektor toyo sports , wkładka pipera , decat i chip własnej roboty nieby wyszło 170Km i 190Nm na vvc , seryjne mapy to wogole tragedia , przy WOT mialem 14:1afr i zapłony jakieś powalone 16stopni przy 3500 potem , 15 przy 4000, potem 18, bezsensu sie to wszystko rozjezdżało, wystarczyło troche zapłonu dołożyć wyrówneć, podlac dla bezpieczeństwa , i target lambdy zmienieć na 12.6 i wyszlo całkiem fajnie., zobacze czy jeszcze dam rade coś ugrać na seryjnych bebechach.

Zastanawiam sie jeszcze na da vałkiem pipera ale najnowsza wersja vvcbp270b gdzie jest 264 stopnie otwarcia i 9,8 wzniosu.
_________________
MGF 1.8 VVC , ratujemy klasyka
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=107915
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 29, 2021 15:56   

nowy889 napisał/a:
U mnie, silnik seria kolektor toyo sports , wkładka pipera , decat i chip własnej roboty nieby wyszło 170Km i 190Nm na vvc , seryjne mapy to wogole tragedia , przy WOT mialem 14:1afr i zapłony jakieś powalone 16stopni przy 3500 potem , 15 przy 4000, potem 18, bezsensu sie to wszystko rozjezdżało, wystarczyło troche zapłonu dołożyć wyrówneć, podlac dla bezpieczeństwa , i target lambdy zmienieć na 12.6 i wyszlo całkiem fajnie., zobacze czy jeszcze dam rade coś ugrać na seryjnych bebechach.

Zastanawiam sie jeszcze na da vałkiem pipera ale najnowsza wersja vvcbp270b gdzie jest 264 stopnie otwarcia i 9,8 wzniosu.

Masz może wykres? Fajnie, że pękło 100Nm/litr ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
nowy889 




Dołączył: 22 Lis 2018
Posty: 80



Wysłany: Sro Gru 29, 2021 20:30   

A prosze :razz:
Ale niestety tylko z gps i aplikacji perfexpert
choć pomiary sa powtarzalne z róznica 1-2km

I 2 wykresy jeden przed strojeniem drugi po , chć to jeszcze niejest finalna mapa:)
Nawet jeżeli prawdziwa moc jest inna, to przynajmniej widać porównanie i ile doszło iędzy pomiarami
_________________
MGF 1.8 VVC , ratujemy klasyka
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=107915
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Czw Gru 30, 2021 13:57   

Pokaż mapę zapłonu w serii, bo zawsze byłem ciekaw jak to wygląda w 143. Co do zapłonu no to cóż - mapa jest uniwersalna dla każdego paliwa i ma jechać i nie stukać, a dwa, że jakiś zapas sobie musieli zostawić do następnego modelu. Z paliwem ten drugi powód również miał zastosowanie.
Wypłaszczenie mapy też nie jest do końca dobre, są pewne hotspoty gdzie 1.8 lubi lekko przydzwonić.
Co do wałka Pipera to za kilka tygodni będą testy na hamowni tańszej alternatywy. ;) Parametry minimalnie "ostrzejsze". W kilku autach już jeździ, ale póki co wszystkie świeżo się docierały.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [214i 97] swap silnika na 1.6 16V
wrobcio Tuning mechaniczny 102 Nie Gru 11, 2011 17:15
Wiotki
Brak nowych postów [r200 1.1] swap silnika 1.1 8v na 1.4 16v od 25
PHJOWI Tuning mechaniczny 9 Nie Paź 19, 2008 12:59
Konix
Brak nowych postów [R416] Swap silnika z 1,4 na 1,8 - Problem .
kondzio508 Tuning mechaniczny 7 Czw Kwi 03, 2014 21:17
polofix
Brak nowych postów [R220SDi 5DR 99'] SWAP silnika... tylko na co :)?
Botanix Tuning mechaniczny 24 Czw Kwi 23, 2009 12:57
Botanix
Brak nowych postów [rover 420] swap silnika na 2.0SDI z 620
witek91 Tuning mechaniczny 31 Pon Lis 24, 2014 07:38
witek91



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink