Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75 1.8T] Jak obniżyć temperaturę załączenia wentylatora
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75 1.8T] Jak obniżyć temperaturę załączenia wentylatora
Autor Wiadomość
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 16, 2020 20:47   

Marcin84
Doskonale Ciebie rozumiem, przerabialem prawie to samo co Ty.
Co do monitorowania temp płynu to ja używam elm 327 i aplikacji torque. Mam podgląd na obroty, zapłon, doładowanie, temp. płynu. Czasem sobie dorzucę obciążenie silnika, ładowanie. Bardzo to pomaga bo można sobie nagrać wyświetlacz telefonu i później analizować.
Rób DP, to naprawdę bardzo dużo poprawia.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 16, 2020 20:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pią Sty 17, 2020 11:32   

dzelo23 napisał/a:

Rób DP, to naprawdę bardzo dużo poprawia.


Cały czas o tym myślę, tyle że na jesień miałem sporo roboty i wydatków związanych z domem więc auto musiało iść w odstawkę :) Teraz za to pogoda mnie odstrasza, a jak wstawiam auto do garażu to mam przed nim 0,5 metra miejsca więc na spawanie za ciasno :)
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 17, 2020 13:46   

Trzeba być twardym, zaczynałem w słońcu przy +5 a skończyłem przy 0 i sniegu



_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Sty 20, 2020 10:13   

dzelo23 napisał/a:
Trzeba być twardym, zaczynałem w słońcu przy +5 a skończyłem przy 0 i sniegu


Też tak kiedyś robiłem, ale jestem teraz za wygodny i muszę mieć odpowiednie warunki pracy - to się starość nazywa :mrgreen: W planach na wiosnę jest przeróbka wydechu + mapa z ZT 160 no i oczywiście hamownia :) Ale żebym się nie nudził to roverek musi mi dowalić i teraz walczę z nadciśnieniem w układzie chłodzenia od tygodnia https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108714 Jeśli to okaże się kolejny HGF to odpuszczam wszelkie przeróbki...... To by wychodziło, że uszczelkę wymienia się częściej niż rozrząd :D W ogóle mogliby wtedy robić zestawy "rozrząd, pompa wody i uszczelka pod głowicę" :)
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 20, 2020 15:15   

Prubowałeś z termostatem od Defendera na 82'? Ja mam i zero problemów, dodatkowo w zaslepkach halogenów zrobiłem mnóstwo dziurek dla poprawy wentylacji pod maską.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Sty 20, 2020 15:17   

Tak, miałem na 78 stopni, ale szybko padł. Jako ciekawostkę mogę napisać, że sporo sprzedających na allegro, sprzedających oryginalny roverowski termostat na węże daje dopisek "Nie pasuje do wersji 1.8T".
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
Jasiu 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2018
Posty: 80



Wysłany: Pon Sty 20, 2020 22:27   

Cześć wszystkim, ja szukałem termostatu jaki ma być do 1,8 t na rimmerbrosie pokazywało że ma być niby 88 stC, kupiłem z defendera bodajże. Teraz poczas jazdy 87-88 jak stanę to do 92 dochodzi i potem spada do 88 i znowu rośnie. Boję się zagrzać go bardziej bo mam paranoję z hgfem. Moja żona 5 razu hgfa by już nie wytrzymała

[ Dodano: Pon Sty 20, 2020 22:27 ]
A zestaw mógłby być to dobry pomysł, rozrząd, uszczelka, 6 korków każdy z innej firmy i 20 l płynu chłodniczego
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Sty 20, 2020 22:49   

Jasiu a długo go masz? Masz numer części?
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
Jasiu 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2018
Posty: 80



Wysłany: Wto Sty 21, 2020 09:10   

Od września gdzieś. Nie mam numeru części bo kupowałem w sklepie motoryzacyjnym i już nie pamiętam, ale poszukam na rimmerbrosie to dam znać. Ten 78stC wydaje mi się że ma za niską temp. otwarcia. Temperatura optymalna dla każdego silnika to ok. 90 st. a jak miałem termostat 82stC to czasem podczas jazdy temp. spadała mi do 78 i to chyba nie jest zdrowe dla silnika.
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Sty 21, 2020 11:56   

Jasiu a przebieg jaki w tym czasie zrobiłeś? Bo u mnie 3 miesiące to jakieś 10 tyś km :)

dzelo23 korki są rozbieralne :) Wczoraj rozebrałem korek z Febi który ogólnie nie trzymał nic na gorącym silniku zero syknięć przy odkręceniu. W każdym razie wyjąłem sprężynę ze starego korka, rozciągnąłem ją o 1cm i złożyłem to do Febi bo ten ma nowe uszczelki. Dzisiaj nic nie wypluło. Co prawda jednocześnie zrobiłem otwór, w kołnierzu termostatu, ale spitoliłem bo nieco za duży nawierciłem. 4mm a powinno byc około 2mm.
Teraz przy 0 stopni na zewnątrz i 16 w aucie temperatury wyglądają tak:

- jazda podmiejska 60-80km/h 2000-2500rpm = 61-63 stopnie
- jazda miejska = 70-87 stopni
- trasa 130-140km/h = 74-78 stopni

Podejrzewam, że przy mniejszym otworze byłoby po kilka stopni więcej. Termostat pewnie i tak niedługo wymienię, ale na razie tak pojeżdżę jakiś czas żeby potwierdzić, że problem nadciśnienia zniknął.

A ty masz może link do termostatu który masz na aucie i możesz napisać ile km na nim zrobiłeś?

[ Dodano: Wto Sty 21, 2020 11:56 ]
Dobra, termostat kupiony. Tym razem padło na GATES TH35882 z temperaturą otwarcia 82 stopnie. Pożyjemy zobaczymy :)
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 21, 2020 21:14   

Termostat mam od 2018r, linku nie mam bo już nie ma w historii zakupów. Zrobione na nim jakieś 20kkm.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Pytanie o temperature
sasquacz Rover serii 75, MG ZT 0 Pią Lip 08, 2016 19:57
sasquacz
Brak nowych postów [R75] Test wentylatora
Cieszyn Rover serii 75, MG ZT 38 Pon Cze 10, 2013 09:23
Qrka_Wodna
Brak nowych postów [R75] Szczotki wentylatora
sad200 Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Cze 07, 2017 19:20
sash997
Brak nowych postów [R75] Silnik wentylatora
alpacino Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Cze 15, 2017 15:03
sash997
Brak nowych postów [R75] Zadymiło się z wentylatora
totem4 Rover serii 75, MG ZT 9 Pon Lis 23, 2009 16:08
totem4



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink