Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Olej w układzie chłodzenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Olej w układzie chłodzenia
Autor Wiadomość
Valkirya 



Dołączył: 28 Sty 2020
Posty: 4



Wysłany: Wto Sty 28, 2020 17:31   [R75] Olej w układzie chłodzenia
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002

Cześć,
Wiem, że temat zdaje się być oczywisty i pewnie "omawiany 1000 razy". Jednak potrzebuję porady osób, które znają się na tych autach lepiej ode mnie - ani ze mnie znawca ani mechanik. Mianowicie. Kilka tygodni temu zaczął pojawiać się olej w układzie chłodzenia oraz sam płyn do chłodzenia znikał w szybkim tempie. Auto odstawione do mechanika, sprawdzone (były spaliny w układzie chłodzenia), diagnoza - uszczelka pod głowicą. Głowica została oddana do sprawdzenia (okazała się być szczelna). Okazało się, że uszczelka pod głowicą jest również szczelna. Aktualnie stoję przed decyzją wymiana silnika vs auto na części/złom. Trochę się już do mojego R75 (1.8 z gazem) przywiązałem i chciałem go uratować. I tutaj moje pytanie czy z doświadczenia macie jakieś pomysły co może być powodem pojawiania się oleju w płynie do chłodzenia? Co można by było jeszcze sprawdzić?
Czy warto faktycznie wymieniać silnik czy dać sobie z tym spokój?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 28, 2020 17:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sty 28, 2020 20:58   

Skąd wiadomo, że uszczelka nie puściła?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Sty 28, 2020 21:41   

Płyn może znikać w szybkim tempie poprzez uszczelkę w kolektorze ssącym i być spalany w pierwszym cylindrze. Objawy auto nieco gorzej odpala i bardzo kopci na siwo, szczególnie jak jest zimny, sporo płynu może wciągnąć. Jak głowica jest już zdjęta to osobiście sprawdziłbym, czy tuleje są poprawnie wklejone. Jest to silnik z mokrymi tulejami, stalowymi bo blok jest aluminiowy. Pod nimi również może być nieszczelność. Pytanie czy gotował Ci się płyn w aucie i robiło się nadciśnienie w układzie chłodzenia, objawia się to pękającymi wężami, wywalaniem płynu korkiem itp. Jeżeli tak to uszczelka nie była dobra. Sprawdziłbym czy blok jest prosty, nie został wygięty od temperatury i głowica również. Jeżeli są ok to złożył bym silnik na dobrych częściach (polecanych na forum) czyli nowe szpilki, uszczelka starego typu wzmacniana itp. Tutaj żadnych kompromisów, bo z doświadczenia wiem, że ten silnik nie wybacza błędów i tanich zamienników. Naprawę polecam wykonać zgodnie z RAVE (znajdziesz online). Auto oddałbym jednak do lepszego warsztatu który ma doświadczenie w K-serii lub do kogoś kto podporządkuje się procedurze z RAVE i sprawdzonym radom użytkowników.
To nie Opel czy VW ten silnik nie wybacza błędów :)
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
Valkirya 



Dołączył: 28 Sty 2020
Posty: 4



Wysłany: Sro Sty 29, 2020 13:16   

sTERYD napisał/a:
Skąd wiadomo, że uszczelka nie puściła?

W gruncie rzeczy polegam na informacjach uzyskanych od mechanika więc mogę powiedzieć tylko tyle ile się dowiedziałem, tzn. "uszczelka sprawdzona i jest szczelna".


Marcin84 napisał/a:
Płyn może znikać w szybkim tempie poprzez uszczelkę w kolektorze ssącym i być spalany w pierwszym cylindrze. Objawy auto nieco gorzej odpala i bardzo kopci na siwo, szczególnie jak jest zimny, sporo płynu może wciągnąć. Jak głowica jest już zdjęta to osobiście sprawdziłbym, czy tuleje są poprawnie wklejone. Jest to silnik z mokrymi tulejami, stalowymi bo blok jest aluminiowy. Pod nimi również może być nieszczelność. Pytanie czy gotował Ci się płyn w aucie i robiło się nadciśnienie w układzie chłodzenia, objawia się to pękającymi wężami, wywalaniem płynu korkiem itp. Jeżeli tak to uszczelka nie była dobra. Sprawdziłbym czy blok jest prosty, nie został wygięty od temperatury i głowica również. Jeżeli są ok to złożył bym silnik na dobrych częściach (polecanych na forum) czyli nowe szpilki, uszczelka starego typu wzmacniana itp. Tutaj żadnych kompromisów, bo z doświadczenia wiem, że ten silnik nie wybacza błędów i tanich zamienników. Naprawę polecam wykonać zgodnie z RAVE (znajdziesz online). Auto oddałbym jednak do lepszego warsztatu który ma doświadczenie w K-serii lub do kogoś kto podporządkuje się procedurze z RAVE i sprawdzonym radom użytkowników.
To nie Opel czy VW ten silnik nie wybacza błędów :)

Dzięki za obszerną odpowiedź! Płyn na pewno się gotował bo wybijał razem z korkiem. Czyli w przypadku prostego bloku i głowicy jest nadzieja dla tego samochodu po złożeniu go zgodnie z tym co napisałeś?
Czy wiecie może ile taka naprawa "zgodnie z sztuką" może orientacyjnie kosztować? Oczywiście wiem, że kwestia robocizny jest trudna do oszacowania.
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Sty 29, 2020 14:50   

Według mnie jak blok i głowica są ok, to naprawa powinna być skuteczna. Jak poszukasz na forum to użytkownicy pewnie podawali ceny. Ja mam fakturę na jakieś 2500zł od poprzedniego właściciela auta, ale tam było robione wszystko łącznie z wymianą zaworów. Dodam tylko, że ponoć renomowany warsztat, ale naprawa była nieskuteczna bo zgubiły ich detale. Dlatego gość sprzedał auto, warsztat nie twierdził, że naprawę przeprowadzono zgodnie ze sztuką. Jak znajdę fakturę to może poglądowo wkleję. Zapytaj warsztat gdzie masz auto jak szacują koszty, jak będzie drożej to ja bym szukał gdzie indziej. Napisz skąd jesteś to może ktoś poda Ci namiar na fachowca w okolicy. Niestety niechętnie to pisze, ale jeżeli wywalało Ci ten płyn z korkiem i gotowało, test na CO2 w płynie dał wynik pozytywny a oni twierdzą, że uszczelka była w porządku to nie wróży nic dobrego.
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Sro Sty 29, 2020 17:33   

Witaj Valkirya,z tego co widze jesteś z Wroclawia.Ze swojej strony mogę Tobie polecić warsztat Adas&Gowin.Goscie znaja się na Roverkach i MG.Swojego TF u nich często serwisuje lub dokonuje poważniejszych napraw.Bo niestety w okolicy gdzie mieszkam brak kompetentnego warsztatu.Ze swej strony mogę polecić.
Jak będziesz robic UPG to mimo wszystko na nowych szpilkach.Na PW masz adres.Pogadaj z nimi.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Valkirya 



Dołączył: 28 Sty 2020
Posty: 4



Wysłany: Sro Sty 29, 2020 20:23   

Malignus napisał/a:
Witaj Valkirya,z tego co widze jesteś z Wroclawia.Ze swojej strony mogę Tobie polecić warsztat Adas&Gowin.Goscie znaja się na Roverkach i MG.Swojego TF u nich często serwisuje lub dokonuje poważniejszych napraw.Bo niestety w okolicy gdzie mieszkam brak kompetentnego warsztatu.Ze swej strony mogę polecić.
Jak będziesz robic UPG to mimo wszystko na nowych szpilkach.Na PW masz adres.Pogadaj z nimi.

Dzięki za namiary. Jutro z rana do nich przedzwonię i postaram się umówić na przejrzenie auta jak najszybciej. Może wreszcie się coś ruszy konkretnie w tym temacie bo chciałbym już albo odzyskać auto albo na dobre się z nim pożegnać.

Marcin84 napisał/a:
Według mnie jak blok i głowica są ok, to naprawa powinna być skuteczna. Jak poszukasz na forum to użytkownicy pewnie podawali ceny. Ja mam fakturę na jakieś 2500zł od poprzedniego właściciela auta, ale tam było robione wszystko łącznie z wymianą zaworów. Dodam tylko, że ponoć renomowany warsztat, ale naprawa była nieskuteczna bo zgubiły ich detale. Dlatego gość sprzedał auto, warsztat nie twierdził, że naprawę przeprowadzono zgodnie ze sztuką. Jak znajdę fakturę to może poglądowo wkleję. Zapytaj warsztat gdzie masz auto jak szacują koszty, jak będzie drożej to ja bym szukał gdzie indziej. Napisz skąd jesteś to może ktoś poda Ci namiar na fachowca w okolicy. Niestety niechętnie to pisze, ale jeżeli wywalało Ci ten płyn z korkiem i gotowało, test na CO2 w płynie dał wynik pozytywny a oni twierdzą, że uszczelka była w porządku to nie wróży nic dobrego.

Czytałem trochę już wcześniej, tutaj na forum, w temacie uszczelek pod głowicą, mechaników i napraw także na pierwszy ogień pójdzie serwis polecony przez @Malignus ze względu na to, że do Wrocławia mam niedaleko. Zobaczymy co powiedzą. Auto i tak musi przejechać do Wrocławia na lawecie bo nie ma już przeglądu technicznego i silnik jest rozkręcony. Jak koszta będą sensowne to odratuje jeszcze to auto bo komfort jazdy R75 jest genialny. I dzięki za poglądową fakturę.

Dziękuje wam za rzeczowe komentarze i pomoc.
Ostatnio zmieniony przez Valkirya Sro Sty 29, 2020 20:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Sty 29, 2020 20:23   

Poglądowo faktura
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
Wiesia92 




Dołączył: 16 Maj 2014
Posty: 101
Skąd: Tarnowskie Góry

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 30, 2020 10:53   

To taniocha:D
 
 
 
Valkirya 



Dołączył: 28 Sty 2020
Posty: 4



Wysłany: Wto Mar 10, 2020 20:30   

Chciałem podsumować założony przeze mnie wątek. Okazało się, że problemem faktycznie była uszczelka pod głowicą. Do tego sama głowica przeszła również naprawę. Zdecydowanie polecam warsztat wspomniany i polecony mi przez @Malignus. Bardzo profesjonalnie i rzeczowo.
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Mar 11, 2020 19:10   

Super że się udało :) bezproblemowych kilometrów życzę :)
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Olej w układzie chłodzenia
Pawel1984 Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Kwi 19, 2017 21:41
Pieta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [75 V6]Stuki w układzie chłodzenia
kehtron11 Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Lut 08, 2013 17:08
apples
Brak nowych postów [rover 75] Ciśnienie w układzie chłodzenia
tupak20 Rover serii 75, MG ZT 7 Sro Lis 14, 2012 18:10
kuba_b
Brak nowych postów [R75 1.8T] Przyczyny nadciśnienia w układzie chłodzenia?
Marcin84 Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Sty 20, 2020 15:43
Marcin84
Brak nowych postów [R75] Nadciśnienie w układzie chłodzenia i inne takie
MD Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Paź 31, 2019 16:23
MD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink