Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75 2,5]Gubienie zapłonu - cylinder numer 4
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75 2,5]Gubienie zapłonu - cylinder numer 4
Autor Wiadomość
krzyzowiec1410 



Dołączył: 05 Lis 2016
Posty: 15



Wysłany: Czw Kwi 02, 2020 12:37   [R75 2,5]Gubienie zapłonu - cylinder numer 4
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001

Hej,

W moim Roverku pojawił się błąd. Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Silnik 2,5 V6 z gazem. Na benzynie odczulane jest głównie na zimnym silniku z rana czuć delikatne poszarpywanie po odpaleniu i do momentu aż silnik się nie rozgrzeje. Niestety nie jeżdżę samochodem i nie wiem jak to wygląda na ciepłym silniku.
Na gazie nie ma możliwości jazdy, silnik wtedy ewidentnie nie pali na jeden gar. Na benzynie nie pojawia się błąd, jedynie po przełączeniu na gaz.
Mój zaprzyjaźniony mechanik sugeruje zacząć od wymiany cewki, świece były wymieniane całkiem niedawno przy okazji wymiany rozrządu. Dojście do cewek, bez wyciągania silnika jest praktycznie niemożliwe, instalacja gazowa dość mocno komplikuje sprawę. Dlatego chcę mieć już przygotowaną cewkę na wymianę.
Moje pytanie jakie cewki są od strony grodzi, albo jakie warto kupić żeby za pół roku znowu nie grzebać przy tym?
Chcę zacząć od strony układu zapłonowego ponieważ gaz jest o wiele bardziej problematyczny (niemiecka instalacja z zablokowanym sterownikiem). Jeden z lepszych gazoników (jakiego znam) stwierdził organoleptycznie, że instalacja pracuje prawidłowo, a problem leży w układzie zapłonowym.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 02, 2020 12:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Mariuszczs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2019
Posty: 89



Wysłany: Czw Kwi 02, 2020 15:18   

Sugeruję zacząć od pomiaru kompresji
Cewki masz te bezpośrednio na swiecach, czy z kablami zapłonowymi ?
 
 
krzyzowiec1410 



Dołączył: 05 Lis 2016
Posty: 15



Wysłany: Czw Kwi 02, 2020 16:50   

Mariuszczs napisał/a:
Sugeruję zacząć od pomiaru kompresji
Cewki masz te bezpośrednio na swiecach, czy z kablami zapłonowymi ?


Pewnie jakbym widział jak wyglądają to bym nie pytał. Dojścia nie ma tam kompletnie a instalacja gazowa nie ułatwia sprawy. Choć z tego co pamiętam jak "macalem" tam kiedyś ręką to nie wyczułem nic podobnego do kabli zapłonowych.
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Czw Kwi 02, 2020 20:11   

do wymiany cewek wykręcasz część sciany grodziowej (na środku jest blacha którą się odkręca), cewki Beru czy Bremi chyba były orginalnie :)
 
 
krzyzowiec1410 



Dołączył: 05 Lis 2016
Posty: 15



Wysłany: Pią Kwi 03, 2020 08:22   

zedziczek napisał/a:
do wymiany cewek wykręcasz część sciany grodziowej (na środku jest blacha którą się odkręca), cewki Beru czy Bremi chyba były orginalnie :)


Kiedyś gdzieś znalazłem właśnie opis wymiany świec z wyciągniemy tej blachy w grodzi. U mnie to się nie sprawdziło. Nie byłem w stanie nawet wyczuć gdzie są śruby od cewek. Wydaje mi się że przewody od gazu komplikują sprawę.

Nie rozumiem też za bardzo wypowiedzi poprzednika a bardziej założenia, że jak zapłon wypada to pierwsze co trzeba sprawdzić to to czy silnik nie zdycha.
 
 
Mariuszczs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2019
Posty: 89



Wysłany: Pią Kwi 03, 2020 09:46   

Ja po prostu ściągam kolektor plastikowy i jest dobry dostęp tylko pozycja niewygodna. Jak już rozbierzesz to ciśnienie pomierz. Cewki możesz zamienić i wtedy np jak ją dasz na 3 cylinder to jak jest zepsuta to 3 będzie wypadał a ten już masz latwy dostęp
 
 
krzyzowiec1410 



Dołączył: 05 Lis 2016
Posty: 15



Wysłany: Sob Kwi 18, 2020 06:28   

Wina leżała po stronie cewki. Sprężanie na pięciu cylindrach książkowe na tym na którym wypadał zapłon 10. Po wymianie cewki i świec po 15 minutowej jeździe wzrosło do 11,4 (jak wypali się nagar będzie prawidłowe).
Przy okazji wymienione dwie fajki od cewek oraz przewody zapłonowe "od przodu'.

Niestety wyszło, że świeca na czwartym cylindrze była zalana olejem. Uszczelka pod pokrywą zaworów do wymiany.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ R75 ] nie działa 3 cylinder
niedzia Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Paź 06, 2015 18:07
SeniorA
Brak nowych postów [MG ZT190] Problem, cylinder!
Palal Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Wrz 11, 2018 19:16
adam_26
Brak nowych postów [R75] - 2. cylinder okresowo nie dziala
snek Rover serii 75, MG ZT 5 Sob Wrz 13, 2014 01:06
zdzichu
Brak nowych postów [R75] Nie pali na jeden cylinder - KV6
yuri84 Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Sie 06, 2011 20:55
SeniorA
Brak nowych postów [R75] padł jeden cylinder prosze o opinie
voodo Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Kwi 14, 2013 20:49
flapjck1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink