Forum Klubu ROVERki.pl :: [75-2.0V6] Miesza płyn z olejem - Wymiana UPG?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[75-2.0V6] Miesza płyn z olejem - Wymiana UPG?
Autor Wiadomość
Erill93 



Dołączył: 03 Mar 2020
Posty: 13



  Wysłany: Wto Cze 09, 2020 11:28   [75-2.0V6] Miesza płyn z olejem - Wymiana UPG?
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam.
Pojawił się u mnie problem. Miesza mi się płyn chłodniczy z olejem i przybywa oleju. Nie jest to zjawisko drastyczne, ale występuje. Jakie inne mogą być powody tego zjawiska, niż UPG?
Jeżeli UPG, to czy jest szansa sprawdzić która głowica daje w kość?
Jeśli byłoby przebicie na cylindry to inna bajka, ale między kanałami nie mam pomysłu jak sprawdzić.
Znalazłem taki komplet uszczelek:
http://www.s-part.pl/334,...2.0-2.5-v6.html
Dziwnie tanio, czy warto?
Jeśli to UPG, to chciałbym przy okazji zrobić rozrząd. Macie jakieś polecane zestawy? Ja znalazłem INA/DAYCO za 450 z napinaczami i 3 paskami. Z pompą ~600.
O jej, trochę tego naklikałem jak na pierwszy raz.
Z góry dziękuję za pomoc :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 09, 2020 11:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marek501 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 298
Skąd: Kutno



Wysłany: Wto Cze 09, 2020 16:14   

W V6 przy UPG płyn raczej nie dostaje się do oleju, za to są przedmuchy spalin do płynu a co za tym idzie spory wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia + wyrzucanie płynu przez korek. Płyn w oleju to najczęściej uszkodzona chłodniczka-wymiennik płyn/olej lub co gorzej odklejona tuleja,tuleje cylindra.

pozdr.
_________________
marek501
 
 
Mariuszczs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2019
Posty: 89



Wysłany: Czw Cze 11, 2020 09:42   

Standardowo w kv6 płyn leci do oleju w miejscu osadzenia tulei na bloku. Może to być spowodowane upg kiedy to ciśnienie z cylindrów wali w układ chłodzenie, ale sama naprawa upg bez wklejenia tulei na nowo jest ryzykowna w tym silniku. Chłodniczkę oleju łatwo sprawdzisz po wymontowaniu.
 
 
Erill93 



Dołączył: 03 Mar 2020
Posty: 13



Wysłany: Pon Cze 15, 2020 13:47   

Dziękuję za informacje. Chłodniczke w jaki sposób mogę sprawdzić? Będzie to oczywiste po wymontowaniu?
Jeżeli odkleiła się tuleja, to z jakimi kosztami się to wiąże?
Zauważyłem, że dość mocno ubywa mi płyny chłodzącego. Podczas jazdy do 3tys obrotów jest jeszcze znośnie, ale powyżej 3tys jest to nawet 2-3L na setkę. Dziwne jest to, że gdyby poszło to w olej, to już by mi kipiało z silnika, a jeśli na tłoki, to kopcił bym jak parowóz, a tego nie ma 0-o
Mam też problem z niegrzejacym ogrzewaniem. Grzeje tylko strona kierowcy i tylko z głównych nawiewów. Na trasie 200km od uzupełnienia płyny nic się nie poprawiło.
Ile jest nagrzewnic?
 
 
Mariuszczs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2019
Posty: 89



Wysłany: Czw Cze 18, 2020 22:25   

nie będzie kipieć bo płyn odparuje. przechodziłem to. Jedynie co to olej robi się syfiasty - po tym poznasz.
 
 
Erill93 



Dołączył: 03 Mar 2020
Posty: 13



Wysłany: Sob Cze 27, 2020 18:59   

Olej jest czysty, bez masła, bez syfu.
Sprawdzałem kompresję. Wszędzie dmucha po 14 (dobry wynik?), a na jednym garze 9 (prawy, od strony chłodnicy stojąc przodem do maski).
Czy odklejona tuleja powoduje taki spadek, czy tylko mieszanie płynu?
 
 
tomi24lbn 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 268
Skąd: Lublin

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 27, 2020 19:54   

Erill93 napisał/a:
Pojawił się u mnie problem. Miesza mi się płyn chłodniczy z olejem i przybywa oleju.


Erill93 napisał/a:
Olej jest czysty, bez masła, bez syfu.


Może byś się zdecydował w czym masz problem.
_________________
Wypożyczam blokady do KV6
 
 
Erill93 



Dołączył: 03 Mar 2020
Posty: 13



Wysłany: Sob Cze 27, 2020 21:49   

Więc tak.
Z mieszaniem olej/plyn była to jeszcze wersja sprzedającego mi samochód.
Przybywa powoli oleju, ale masła nie ma i kolor ma jak nówka.
Ubywa płynu chłodniczego.
Silnik pali na wszystkie cylindry.
Jeden ma mocno obniżoną kompresję.
Teraz pytanie. Jest to UPG czy tuleja?
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Sob Cze 27, 2020 22:00   

Jakby wodę mieszało z olejem to byłby majonez.
Odklejenie tulei nie zmienia kompresji.
Jak oleju przybywa a nie robi majonezu to musi mieszać olej z paliwem.
 
 
Mariuszczs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2019
Posty: 89



Wysłany: Nie Cze 28, 2020 12:28   

Odklejenie tulei nie zmniejsza kompresji ale jak dmucha uszczelka to właśnie wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia powoduje wpychanie płynu pod tuleje. Ja miałem silnik gdzie delikatnie dmuchało na wszystkich 6 garach i na wszystkich 6 tulejach przeciskało płyn. Tam blok zapadł się te parę setek i uszczelek nie wydmuchało standardowo tylko tyle o ile popuszczały przy większych obciążeniach w trasie. Starczało płynu na 250 km :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] przekret z olejem wymiana uszelniaczy
mustangii Rover serii 75, MG ZT 12 Pon Gru 02, 2013 15:51
ripek
Brak nowych postów [R75] Płyn chłodzący - wymiana CDT
leszek_1982 Rover serii 75, MG ZT 13 Wto Lis 26, 2013 23:01
developer01
Brak nowych postów [MG ZT] Płyn chłodzący - wymiana
cino20 Rover serii 75, MG ZT 10 Sob Paź 18, 2008 21:46
blue827
Brak nowych postów [R75] Płyn hamulcowy - wymiana po roku?
Bulway Rover serii 75, MG ZT 10 Czw Gru 29, 2011 15:18
TomaszM
Brak nowych postów [R75] Płyn chłodzący - wymiana, odpowietrzenie układu
saute Rover serii 75, MG ZT 20 Pią Gru 11, 2015 12:55
gustav.pl



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink