Forum Klubu ROVERki.pl :: [PLANOWANIE BLOKU SILNIKA]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[PLANOWANIE BLOKU SILNIKA]
Autor Wiadomość
JERRY1 




Dołączył: 11 Cze 2020
Posty: 19



Wysłany: Sro Kwi 05, 2023 13:35   [PLANOWANIE BLOKU SILNIKA]
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002

Witam Wszystkich po długiej przerwie. Mam pytanie. Na korku zbiornika wyrównawczego od płynu chłodzącego pojawia się kisiel. Nie robię krótkich przejazdów. Mechanik stwierdził, że olej dostaje się do płynu. Zdjął głowicę (do planowania). Na wierzchniej stronie bloku (tam gdzie była uszczelka) pojawiły się wżery. Wiem, że blok silnika też mogę dać do planowania, ale moje pytanie brzmi, czy jest jakaś grubsza uszczelka, czy jest jakaś tolerancja?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 05, 2023 13:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 05, 2023 21:01   

Jeśli splanujecie blok to musicie też splanować tuleje, które wystają ponad blok - tego się zdecydowanie nie robi.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
JERRY1 




Dołączył: 11 Cze 2020
Posty: 19



Wysłany: Sro Kwi 05, 2023 21:38   

Dziękuję Markoz za odpowiedź. Jakiś pomysł oprócz uszczelniania silikonem?
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Sob Kwi 08, 2023 20:58   

Markzo napisał/a:
Jeśli splanujecie blok to musicie też splanować tuleje, które wystają ponad blok - tego się zdecydowanie nie robi.

A głębokości osadzenia tulei nie reguluje się grubością podkładek pod nimi albo frezowaniem ich gniazd w bloku?
 
 
JERRY1 




Dołączył: 11 Cze 2020
Posty: 19



Wysłany: Nie Kwi 09, 2023 17:06   

Chodzi mi o to, czy istnieje jakaś inna możliwość pozbycia się wżerów na górnej części bloku silnika (pod uszczelką), czy muszę szukać inny silnik.
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Pon Kwi 17, 2023 00:28   

Markzo napisał/a:
Jeśli splanujecie blok to musicie też splanować tuleje, które wystają ponad blok - tego się zdecydowanie nie robi.


A dlaczego? Planuje się blok, a potem szlifuje tuleje tak by wystawały w granicach 10 setek i wszystko.
Kwestia jak głęboko są wżery, ciut splanować można.
 
 
 
JERRY1 




Dołączył: 11 Cze 2020
Posty: 19



Wysłany: Pon Kwi 17, 2023 17:54   

Dzisiaj oglądałem dokładnie blok silnika swojego TF. Niestety, ale te wżery nie są miejscowe, tylko po całym obwodzie. Widocznie w chłodnicy była wcześniej wlewana woda. Blok jest aluminiowy i się utlenił. Chyba nic innego mi nie pozostało jak wymiana. Może wrzucę parę fotek ku przestrodze, żeby nie wlewać wody do układu chłodzenia, tylko płyn chłodniczy.

[ Dodano: Pon Kwi 17, 2023 17:49 ]
Photo 1

[ Dodano: Pon Kwi 17, 2023 17:50 ]
Photo 2

[ Dodano: Pon Kwi 17, 2023 17:51 ]
Photo 3

[ Dodano: Pon Kwi 17, 2023 17:54 ]
Do takiej sytuacji mógł jeszcze doprowadzić jakiś "przecudowny" środek do uszczelniania mikroszczelin w silniku.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Kwi 21, 2023 09:28   

Masakra to wygląda. Jedynie głowice i blok do planowania ale co dalej z tym to już speców od k serii pyta .

A ja sie dopytam gdzie dorwac liniał do pomiaru głowicy. ? Taki profesjonalny do pomiaru czy glowica nie banan.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Pią Kwi 21, 2023 16:50   

W sklepie z liniałami. Ważne tylko żeby to była klasa 0 albo 00, a nie linijka wycięta siekierą.
 
 
JERRY1 




Dołączył: 11 Cze 2020
Posty: 19



Wysłany: Pią Kwi 21, 2023 20:16   

Tak. Blok silnika mogę oczywiście planować. Problem pozostanie tulei. Ich się nie szlifuje. Silnik K-series nie ma też podkładek pod tulejami, jak np.: w niektórych silnikach Peugeot, które można wyjąć i opuścić tuleje. Aby zrobić to dobrze, należy wymienić blok silnika. Można też łatać różnymi klejami, szlifować, a pod uszczelkę dać silikon. Ale to jest prowizorka i nie wiadomo na jaki czas wystarczy. Pozostanę przy wymianie bloku silnika. ;-)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Kwi 21, 2023 22:44   

nanab napisał/a:
W sklepie z liniałami. Ważne tylko żeby to była klasa 0 albo 00, a nie linijka wycięta siekierą.


haha.. to to ja wiem. Znalazłem jeden sklep internetowy to maja taka 75cm za 290zl :wink: Cos poszukam bo robię głowice w starym Clio II 1.9D i cos szukam.


A co do K-serii to widać teraz własnie negatywne skutki alu bloku :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
JERRY1 




Dołączył: 11 Cze 2020
Posty: 19



Wysłany: Sob Kwi 22, 2023 09:23   

Może nie byłoby takiego efektu, gdyby poprzedni właściciel nie wlewał wody do układu chłodzenia.
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Sob Kwi 22, 2023 16:44   

Remigiusz napisał/a:
Znalazłem jeden sklep internetowy to maja taka 75cm za 290zl

W tej cenie to wygląda jak scam, zwykle za taki w klasie chociaż 0 musiałbyś dać koło tysiaka.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Kwi 22, 2023 19:11   

Granitowy tak. Za stalowy, to normalna cena.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Pon Kwi 24, 2023 17:28   

sTERYD napisał/a:
Granitowy tak. Za stalowy, to normalna cena.

Dasz jakiegoś linka? Szukałem i nie udało mi się znaleźć tak tanio, parę lat temu za 500m dawałem ok 300zł, a od tej pory podrożały
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Kwi 24, 2023 21:41   

Pierwsza z brzegu 300 w klasie 00
https://narzedziowy24.eu/Linial-krawedziowy-D874-00-300-mm-42-50603-265-Forum-p286650

[ Dodano: Pon Kwi 24, 2023 21:41 ]
A tu 500 też klasę wyżej:
https://www.narzedzia.pl/...-160,65922.html
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Pon Kwi 24, 2023 23:09   

To jest liniał krawędziowy, ja pisałem o liniale do płaszczyzn.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Kwi 25, 2023 18:51   

Ale blok się zmierzy krawędziowym. Prostokątne w tej długości w klasie 0 chyba nie do zdobycia (ZTCP to polskie normy przewidywały je w klasie 0 do 200mm) a trójkątne rzeczywiście 1000 zł za 150mm. Ale tu kąty nie potrzebne.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Sro Maj 10, 2023 11:10   

JERRY1 napisał/a:
Tak. Blok silnika mogę oczywiście planować. Problem pozostanie tulei. Ich się nie szlifuje. Silnik K-series nie ma też podkładek pod tulejami, jak np.: w niektórych silnikach Peugeot, które można wyjąć i opuścić tuleje. Aby zrobić to dobrze, należy wymienić blok silnika. Można też łatać różnymi klejami, szlifować, a pod uszczelkę dać silikon. Ale to jest prowizorka i nie wiadomo na jaki czas wystarczy. Pozostanę przy wymianie bloku silnika. ;-)


Jak zwykle - nie da się. Szkoda, że już z 10 silników które poskładałem jeździ na planowanym bloku i doszlifowanymi tulejami na wymiar. Dobrze, że o tym nie wiedziałem. :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ZR MGF itp.]Podobieństwo silnika MG ZR i MGF
jerzu MGF i MG TF 16 Pią Paź 12, 2007 17:03
jerzu
Brak nowych postów [MG TF] Dzwonienie w okolicy silnika
adriano216 MGF i MG TF 0 Pon Lip 24, 2017 20:43
adriano216
Brak nowych postów [MGF] Dziwne drgania silnika
Madis MGF i MG TF 1 Czw Maj 31, 2012 11:38
leszczu
Brak nowych postów [MGF VVC] Łapa silnika... pytanie
Xao MGF i MG TF 0 Wto Lut 21, 2012 16:36
Xao
Brak nowych postów [MGF] Temperatura silnika (cieczy)
fieldy MGF i MG TF 15 Sob Maj 28, 2011 11:36
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink