Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Błąd P0122
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Błąd P0122
Autor Wiadomość
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pią Sty 08, 2021 22:24   [R75] Błąd P0122
Typ: T Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2005

Od jakiegoś czasu (mam wrażenie, że jak spadły temperatury w okolicę zera, ale może to zbieg okoliczności), podczas jednostajnej jazdy na autostradzie, czy drodze podmiejskiej wywala mi check engine i błąd P0122 czyli Throttle /pedal position sensor/switch A circuit low input . Co jest do sprawdzenia? Dodam, że z autem kompletnie nic się nie dzieje złego. Miałem pewną teorie odnośnie przymarzającego LPG , ale padła ponieważ jak jeździłem teraz dwa dni po mieście tylko, błąd się nie pojawił.
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sty 08, 2021 22:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Sty 09, 2021 09:05   

wygląda na uszkodzona wiązkę przewodów przy pedale gazu/wtyczkę lub sam potencjometr gazu wytarty
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sob Sty 09, 2021 10:42   

dawidd napisał/a:
wygląda na uszkodzona wiązkę przewodów przy pedale gazu/wtyczkę lub sam potencjometr gazu wytarty


Hmmm, w 1.8T idzie normalnie linka do przepustnicy, nie kojarzę, żeby tam były jakieś czujniki przy pedale. "Elektroniczny" gaz na 100% miałem w CDTI.
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 09, 2021 10:55   

Sprawdź wtyczkę tps'a, zrób reset przepustnicy
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Sty 09, 2021 20:22   

nie kapłem się ze to PB, ale generalnie rada ta sama tylko potencjometr nie przy pedale gazu, a przepustnicy - może po prostu jest wytarty TPS albo kable/wtyczka nie łączy
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Nie Sty 10, 2021 15:02   

Obejrzałem wtyczkę i kawałek wiązki. Piny są ładne, czyste i ciasne. Sam TPS nie wygląda na najmłodszy. Sądząc po śróbach mocujących go, które są na krzyżak i w dodatku lekko obrobione "nasi tam byli" :) niby wykonałem adaptację według instrukcji (zapłon-5 x gaz w podłogę - uruchomiłem go do nagrzania) ale nic.nadzwyczajnego się nie stało. Czyli po tych 5 naciśnięciach pod maską nie było nic słychać. Przejadę się jutro po autostradzie i zobaczę. Pewnie i tak zamówię ten TPS bo ta teoria z wytarciem wydaje mi się prawdopodobna.
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Sty 11, 2021 07:35   

pamiętam ze przy prawidłowej adaptacji przepustnicy ale w r400 było słychać ruch silniczka krokowego, nie zawsze się to udawało za pierwszym razem
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 11, 2021 09:29   

Możesz też sprawdzić napięcia tpsa w torque. 0,47V to zamknięty a 5V to otwarty na max, nie wiem czy dobrze pisze bo dawno już tam nie zaglądałem ale to chyba w voltach i jakoś tak parametry miałem.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Sty 21, 2021 22:12   

Po wymianie czujnika położenia przepustnicy błąd zniknął. Dzięki wszystkim za podpowiedzi.
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Błąd - EP-E02
krucha91 Rover serii 75, MG ZT 1 Nie Lut 05, 2012 17:06
witgut
Brak nowych postów [R75]błąd IPK F6
kalafior Rover serii 75, MG ZT 8 Pią Paź 18, 2019 22:34
kalafior
Brak nowych postów [MG ZT-T 190] bład P1477
Gusio92 Rover serii 75, MG ZT 11 Nie Lip 10, 2022 21:23
melo102
Brak nowych postów [R75] błąd P1474
mike-l Rover serii 75, MG ZT 7 Sro Sie 31, 2011 08:55
mike-l
Brak nowych postów [R75] Błąd klocków
kamil652 Rover serii 75, MG ZT 1 Nie Sty 16, 2011 13:53
dukat11



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink