Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] uszczelka głowicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] uszczelka głowicy
Autor Wiadomość
marek501 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 297
Skąd: Kutno



Wysłany: Nie Maj 23, 2021 11:40   [R75] uszczelka głowicy
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2005

Witam!!! 1,5 tygodnia do zlotu a tu taki problem, poszła prawdopodobnie uszczelka głowicy przedniej lub coś niej pękło, płyn znika w tempie ok 2 litry na 500km . Zawsze miałem trochę ubytków ale max ze setkę na 1 tys km. Pilnie potrzeba zdjąć głowicę i tu jest problem -miejscowi mechanicy kapitulują jak słyszą że to R75 z V6 .Znalazł się jeden który robił już uszczelki w tym silniku ale za cena zaporowa-daje gwarancję na robotę ale na jego cześciach z intercarsu same części ok 1,7 tys + obróbka głowic +robota ok 3,5 tys -troszkę dużo. Spec od roverków w Nakle nad Wartą ceni 2,5 tyś ale najwcześniej za miesiąc i trochę daleko jak na dojazd uszkodzonym autem(160Km).
Powoli dojrzewam do tego że chyba sam się za to wezmę . Proszę kolegów radę : robić samemu ? Garaż mam bez kanału ,narzędzia mam ,blokad nie posiadam ale może uda się pożyczyć lub w ostateczności kupić.
Uszkodzona na 90 % jest tylko przednia głowica ,zaglądałem kamerką inspekcyjną -mokro , świece- ślady płynu ,przedmuchy spalin umiarkowane, tester zmienil kolor na zielony,węże ciut za twarde ale płynu nie wywala jeszcze przez korek, na zimno okrutnie zaczeły "jarmolić" popychacze. W tylnej głowicy sucho a świece wyglądają idealnie.

P.S Na zlot przyjadę pewnie czymś pożyczonym, w ostateczności motorem.

świece i tłok :
_________________
marek501
Ostatnio zmieniony przez marek501 Nie Maj 23, 2021 22:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 23, 2021 11:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Nie Maj 23, 2021 21:24   

marek501, Przybadz czymkolwiek :mrgreen: Moto tez mialem w swojej historii.Licza sie ludzie na Zlocie,maszyny niekoniecznie.3mam kciuki ze awarie ogarniesz
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 24, 2021 08:52   

marek501 napisał/a:
Proszę kolegów radę : robić samemu ? Garaż mam bez kanału ,narzędzia mam ,blokad nie posiadam ale może uda się pożyczyć lub w ostateczności kupić.

dasz radę, pożycz blokady, mega ułatwiają pracę. Wymień paski, pompę wody i termostat od razu, bo i tak zedrzesz kolektory. Ważna rzecz! jak zdejmiesz głowicę to nie kręć wałem! bo tuleje trzeba będzie wyjąć i wkleić. Zacznij sobie od odkręcenia przedniego kolektora wydechowego, zdejmij cały kolektor ssący, ustaw rozrząd na znaki i zablokuj. A potem trochę szaleństw z kluczami hehe, może być sensowne i znacznie przyśpieszy temat kupno drugiej głowicy i danie jej do zrobienia za wczasu. Wtedy tylko drzesz starą, czyścisz blok, kładziesz uszczelkę i ogień :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
marek501 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 297
Skąd: Kutno



Wysłany: Pon Maj 24, 2021 22:27   

Markzo napisał/a:
Wymień paski, pompę wody i termostat

Rozrząd i pompa robiona w ub.roku, mają może z 6-7 tys. termostat wymieniałem 2lata temu powinien jeszcze trochę pożyć. Zastanawiam się czy zdemontuję kol. wydechowy bez wyciągania chłodnicy-ciut przeszkadza, dostęp w razie opornych śrub kiepski. Na tą chwilę jeszcze negocjuję z kolejnym mechanikiem jak nie dojdzie do porozumienia rozbieram sam.
_________________
marek501
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 25, 2021 06:33   

marek501 napisał/a:
Markzo napisał/a:
Wymień paski, pompę wody i termostat

Rozrząd i pompa robiona w ub.roku, mają może z 6-7 tys. termostat wymieniałem 2lata temu powinien jeszcze trochę pożyć. Zastanawiam się czy zdemontuję kol. wydechowy bez wyciągania chłodnicy-ciut przeszkadza, dostęp w razie opornych śrub kiepski. Na tą chwilę jeszcze negocjuję z kolejnym mechanikiem jak nie dojdzie do porozumienia rozbieram sam.

Zdemontujesz, tylko od spodu jesli dobrze pamiętam, dostęp całkiem spoko :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
marek501 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 297
Skąd: Kutno



Wysłany: Sro Cze 09, 2021 21:44   

Witam!!! Nie zakładam nowego tematu bo sprawa dotyczy też głowicy. Jak wiedzą wszyscy uczestnicy zlotu w Jabłonowcu do domu wróciłem lawetą, coś zbloczyło silnik na "dębowo"-silnika nie dało się ruszyć w żadną stronę .Obiecałem że napiszę co się stało bo teorii było kilka .Po kilku godzinach mozolnego rozbierania z czego połowa to rozkmina co jeszcze tam trzyma i gdzie , dostałem się do wszystkich pasków i wałków itp. Paski wszystkie całe brak śladów "przeskoczenia" itp. Wałem można obracać z niewielkim oporem , przednią głowicą też , tylna metrową lagą udało mi się ruszyć może z pól centymetra - wychodzi na to że zatarła się tylna głowica , opór był tak duży że rozrusznik nie miał siły obrócić wałem cud że nie zerwało paska czy też nie ukręciło wałka.Co się dalej pokaże dam znać -głowice raczej będę musiał kupić.
Pytanie czy w głowice w 2.0 i 2.5 są takie same?

P.S.
Zachęcam wszystkich do dopłacanie za assistance pojazdu do ubezpieczenia
-za lawete 250 km musiałbym zapłacić 1tys pln, 2 zł za km + powrót.
_________________
marek501
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 10, 2021 00:28   

hmm ciekawe czy walek mial smarowanie moze jakis kanalik zalepiony ?? :neutral:

to chyba zalezy od auta czy placic czy nie, a ile taka skladka AC + assistance ?? czy miałeś samo assistance na holowanie ??
bo jak z AC to tak strzelam 500 zl ?? na rok czyli w moim przypadku 13 lat uzywania auta to 6500zl
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
marek501 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 297
Skąd: Kutno



Wysłany: Czw Cze 10, 2021 21:56   

AndrewS napisał/a:
hmm ciekawe czy walek mial smarowanie moze jakis kanalik zalepiony ?? :neutral:

to chyba zalezy od auta czy placic czy nie, a ile taka skladka AC + assistance ?? czy miałeś samo assistance na holowanie ??
bo jak z AC to tak strzelam 500 zl ?? na rok czyli w moim przypadku 13 lat uzywania auta to 6500zl


Mam tyko oc ass i nnw za ass dopłacałem ok 50 zł holowanie w do 200km , kwota ass do 15 tys - holowanie , ew. noclegi nawet samochód zastępczy jesli była by potrzeba. Jedyne ograniczenie przy zawieraniu umowy to wiek samochodu chyba do 15 lat przynajmniej w PTUW.

Co do silnika to już wszystko wiadomo-przeskoczył pasek rozrządu - zatarta tylna głowica , dwa grzybki zaworów wydechowych leżało sobie w 4-tym cylindrze. Silnik raczej do wymiany. Przedniej nie udało mi się zdjąć -obrobiła się jedna śruba głowicy ale jak wygląda ja tylna to szkoda roboty.
Zastanawia mnie tylko dlaczego taki syf w silniku samochód mam 3 lata - wymiany oleju co 7-8 ty + płukanki, na oleju nie oszczędzałem lałem motul a ostatnio pełny syntetyk amsoil za 250 pln a głowice wyglądają jakby olej wymieniany był co 50 tys, łoża poprzycierane , połowy szklanek nie można ruszyć,w kanałach olejowych pełno szlamu, normalnie masakra....
Jutro będę zastanawiał się co dalej robić -sprzedać dziada jak stoi czy kupować drugi silnik. Pogadam z mechanikiem żeby mnie oświecił w temacie ew. kosztów bo sam silnika nie dam rady wymienić.


pozdr.
_________________
marek501
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 11, 2021 07:07   

o w mordę, ale syf :/ moim zdaniem szukaj drugiego silnika, przełóż co możesz ze swojego i jeździj dalej.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Cze 11, 2021 13:24   

Chyba ciebie pytałem na zlocie czy z paskiem rozrządu wymieniałeś napinacz. Odpowiedź była że nie, więc już wiesz czemu pasek przeskoczył. Ale może to nie ty byłeś :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
marek501 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 297
Skąd: Kutno



Wysłany: Pią Cze 11, 2021 17:09   

Pasek nie przeskoczył z winy napinacza tylko z powodu zatartej głowicy - wałka wydechowego metrową lagą nie szło ruszyć. Byly tylko dwie możliwosci - zerwanie paska lub jego przeskoczenie w ostatecznosci ukręcenie wałka.
_________________
marek501
Ostatnio zmieniony przez marek501 Pią Cze 11, 2021 23:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Pią Cze 11, 2021 22:26   

marek501 napisał/a:
Zastanawia mnie tylko dlaczego taki syf w silniku
marek501 napisał/a:
lałem motul

To wiele wyjaśnia
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Cze 12, 2021 14:20   

marek501 napisał/a:
lałem motul a ostatnio pełny syntetyk amsoil
ale wcześniej był Carlube 10w/40 i to wiele wyjaśnia.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sob Cze 12, 2021 21:57   

U mnie w 1.8T jak wlałem Motul to silnik zaczął popiskiwać :shock: nigdy więcej tego nie naleję.
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
marek501 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 297
Skąd: Kutno



Wysłany: Sob Cze 12, 2021 22:15   

Przez lata lałem vavoline i było ok, aż zachciało mi się czegoś lepszego- wyszło co wyszło.
Teraz jestem na etapie poszukiwania dobrego motoru do auta, jakby ktoś miał jakiś namiar na sprawny niezajeżdżony silnik będę wdzięczny.
pozdr.
_________________
marek501
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Nie Cze 13, 2021 00:14   

Marcin84 napisał/a:
U mnie w 1.8T jak wlałem Motul to silnik zaczął popiskiwać nigdy więcej tego nie naleję.

U mnie po 7Mm szklanki zaczęły klepać jak traktor. Zmiana oleju na najtańszy marketowy i po 17Mm dalej cisza.
 
 
marek501 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 297
Skąd: Kutno



Wysłany: Wto Cze 15, 2021 23:34   

Witam !! ! Podzwoniłem trochę po stacjach demontażu i okazuje sie że o dobry silnik kv6 nie tak łatwo, z UK już się nie ściąga a te krajowe to prawie wszystkie zajechane padła. Po rozwierceniu jednej "obrobionej" śruby zdemontowałem drugą głowice i poza nagarem i szlamem wygląda ok. W wolnej chwili zawiozę obie do speców od głowic, może da sie zreanimować serducho roverka . Tuleje cylindrów wyglądają ok , żadnych rantów, ślady honowania prawie jak fabryka , siedzią nad blokiem tak do ok 0,05 mm.
_________________
marek501
 
 
Gusio92 



Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 167
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT-T

Wysłany: Sro Cze 16, 2021 11:43   

Ale musisz zobaczyć czy tuleje cylindra Ci wystają po za blok silnika oraz czy sam w sobie BloK silnika nie jest pofalowany
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Sro Cze 16, 2021 20:06   

marek501, Zobacz w Gwizdalkach.Duzo maja a niekoniecznie wystawiaja.Bodzio z forum tam kupowal silnik kv6 i byl zadowolony.Tez przez przypadek kupowalem u nich czesci do TF.I byly w dobrej cenie.
dane kontaktowe

798 143 143

695 472 848

E-MAIL

megacar123@wp.pl
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
marek501 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 297
Skąd: Kutno



  Wysłany: Sro Cze 16, 2021 21:42   

Dostałem ten namiar od BODZIA . Rozmawiałem z gościem z megacar , niestety nie mają. Dziś zawiozłem obie głowice do specjalistów . Mają sporo pracy i zajrzą do nich po niedzieli. Kupiłem drugie auto do dojazdów a roverka mogę sobie na spokojnie ogarniać do jesiennego zlotu raczej dam radę. :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Uszczelka Głowicy
Foxkrzysiek Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Cze 08, 2010 06:43
Vesper416
Brak nowych postów [R75] Uszczelka Głowicy
2.0 V6 vs 2.5 V6
vwjacek Rover serii 75, MG ZT 4 Czw Cze 11, 2009 22:31
vwjacek
Brak nowych postów [R75] uszczelka głowicy problem w montażu
blabson Rover serii 75, MG ZT 0 Pią Cze 26, 2015 20:15
blabson
Brak nowych postów [rover 75 2,0 v6] - dokręcenie głowicy?
dawidek126 Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Paź 01, 2016 00:17
ENU
Brak nowych postów [MG ZT 190] Majonez pod korkiem po remoncie głowicy
Mat_Dob Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Cze 25, 2018 22:07
Mat_Dob



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink