Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75 CDT] Przegub wewnętrzny
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75 CDT] Przegub wewnętrzny
Autor Wiadomość
maras62 




Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 99



Wysłany: Pon Lip 12, 2021 16:33   [R75 CDT] Przegub wewnętrzny
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Mam pytanie dotyczące przegubu wewnętrznego (lewa strona od kierowcy) wchodzącego do silnika.
Chciałem wyjąc przegub z silnika i została jedna część w środku którą wyciągnąłem.
Załączam foty i mam pytanie czy to przegub do wymiany czy czegoś tam brakuje
Gumy są całe.
Proszę o odpowiedź
Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 12, 2021 16:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10884
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lip 12, 2021 21:26   

Bo półoś trzeba odepchnąć czymś płaskim.
Powinien tam być taki trójramienny krzyżak z baryłkowymi rolkami na łożyskach igiełkowych, ktoey pasuje w tego ryjka.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
maras62 




Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 99



Wysłany: Pon Lip 12, 2021 22:01   

sTERYD Dzięki za odpowiedź widocznie opaska zsunela sie z gumy
Podważylem i wyskoczył przegub
Ale teraz mam pytanie ,chcialem wymienic uszczelniacz półosi i próbuje wydłubać śrubokrętem jak widać na foto ale nie chce wszystko wyjsć.
Czym wyjąć stary uszczelniacz?
Załączam foto
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10884
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lip 12, 2021 23:19   

Śrubokręt to słuszne narzędzie, ale lepsze by było coś wygiętego. Trzeba to stamtąd wytargać i tyle. Nie ma czego żałować, tylko uważaj, zeby za mocno nie porysować otworu.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
maras62 




Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 99



Wysłany: Wto Lip 13, 2021 14:16   

Dzięki jutro spróbuje taka metodą że wkręcasz wkręt i wyrywasz.Napiszę jak się udało

[ Dodano: Pon Lip 12, 2021 23:24 ]
Coś jak tutaj na filmie pokazali

https://www.youtube.com/watch?v=OLG3SuZ70uM

[ Dodano: Wto Lip 13, 2021 14:16 ]
Niestety nie udało się wyjąć uszczelniacza.
Czy da radę wyjąć skrzynię w tym moim dieslu bez demontażu strony prawej a opuszczając tylko sanki?
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Wto Lip 13, 2021 14:32   

16:43 tak nie wyjdzie?
https://youtu.be/BVzFlwQZxEU?t=1003
 
 
maras62 




Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 99



Wysłany: Wto Lip 13, 2021 14:44   

nanab W sumie najlepiej by bylo wyjac skrzynie i wtedy na glebie na spokojnie wydłubać uszczelniacz a dodatkowo korek od wlewania oleju od skrzyni tez nie chce sie odkrecic wiec dwie sprawy załatwione + musze wymienic sprzęglo i wysprzęglik
ale mam pomysl na wytarganie skrzyni cos jak na tym filmie
https://www.youtube.com/watch?v=mYf0YBTQopg
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10884
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lip 13, 2021 18:17   

No jak masz do wymiany sprzęgło, to i tak musisz na czymś powiesić skrzynię, oczywiście najlepszy żurawik.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
maras62 




Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 99



Wysłany: Wto Lip 13, 2021 20:19   

sTERYD No wlaśnie zurawik skombinuje i zaczne na całego ale goraco i czekam na troche deszczu
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Wto Lip 13, 2021 21:29   

Ja u siebie przy druciarskiej garażowej wymianie sprzęgła silnik podwieszałem na profilu stalowym opartym na podszybiu i pasie przednim, a skrzynię opuszczałem na podnośniku kanałowym. A jak mi zabrakło kilku centymetrów, to jeszcze podlewarowałem lewą stronę samochodu :D
 
 
maras62 




Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 99



Wysłany: Wto Lip 13, 2021 22:25   

nanab Właśnie tak zrobię mam gruby klocek z prętem zakończony uchwytem ale w związku z tym że znasz dobrze temat bo sam robiłeś mam kilka pytań:
1) czy tak jak na foto poniżej mogę ściągać skrzynie czy trzeba prawą stronę podlewarować bo tak jak widać tylne kolo tez mi się podniosło
2) czy wyciągałeś skrzynię od CDT
3) czy muszę sanki odkręcać i jak daleko opuścić z lewej strony i czy muszę z prawej strony je uwalniać
4) mam zdjęte webasto,usuniętą skrzynkę akumulatora,rozpiętą szybkozlączke od pompy sprzęgła,wyjętą zwrotnicę z piasty,wyjętą półoś od strony kierowcy,co jeszcze muszę odkręcić ( robię to pierwszy raz więc wszelkie wskazówki cenne)
5) czy nic się nie stanie przy takim przechyleniu auta (prawa strona nie ruszana )
może coś jeszcze muszę wiedzieć żeby zdjąć i założyć z powrotem prawidlowo
Zamieszczam fotki
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10884
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lip 14, 2021 00:51   

Ja rozbierałem to już z 10 razy w cdt.
Auto lepiej postawić na kobyłkach im wyżej tym wygodniej. Została Ci jeszcze połoś z prawej strony. Też musisz rozłączyć dół zwrotnicy, odkręcić podporę ( splajn nie wiem który , albo 14 dwunastokątna) i wtedy wysunąć. Sanki trzeba opuścić dość sporo. Ja zostawialem tylko na jednej śrubie - tylnej po przeciwnej stronie, ale mocno poluzowanej (tylko tyle, że potem łatwiej wszystko trafić) i trzeba coś zrobić z kolumną kierowniczą. Albo rozłączyć od kierownicy, albo jak w instrukcji odkręcić od sanek i powiesić na sznurku. Niby proste, ale konieczna jest trzynastka płaska z grzechotką. Przed opuszczeniem sanej jeszcze trzeba odkręcić od nich węże od chlodnicy i wspomagania. A przed wyjęciem skrzyni jeszcze linki wybieraka, niby takie nic, a sztywne jak jasny gwint. No i jest ciasno, trzeba się trochę naszarpać, ale do zrobienia w 6 godzin.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
maras62 




Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 99



Wysłany: Sro Lip 14, 2021 08:44   

sTERYD Dzięki za odpowiedź
Czy sam się z tym uporam czy niestety będę musiał kogoś do pomocy wziąść
( chodzi mi o wagę sanek itd) ?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10884
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lip 14, 2021 19:12   

Starczy lewarek. Ja robię sam.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Sro Lip 14, 2021 22:03   

sTERYD napisał/a:
A przed wyjęciem skrzyni jeszcze linki wybieraka,

I nie zapomnij o czujniku wstecznego - raz zapomniałem odpiąć - to urwał się kabel, a drugi raz zapomniałem podpiąć;/

Wszystko to co sTERYD pisze to prawda - pierwsze wyjęcie skrzyni zajęło mi jakieś 8 godzin, trzecie już tylko 4 godziny - ze złożeniem!
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
maras62 




Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 99



Wysłany: Wto Lip 20, 2021 12:46   

Dzieki za podpowiedzi ,jesteście fantastyczni Wszyscy,jak zrobie to napisze jak poszlo.Pozdrawiam

[ Dodano: Wto Lip 20, 2021 12:46 ]
Zabrałem sie w końcu za demontaż skrzyni ale na starcie pytania
1) ciężko odkręcic tą śrubę przy kolumnie wewnątrz auta bo miejsca zero żeby przekrecic klucz (klucz mam oczkowy 13 z grzechotką płaski)chyba nakrętka na klej
2)dojście do śrub w skrzyni (górne śruby) idzie taka sztywna rura chyba od klimy bo wchodzi w chłodniczke na dole przy chłodnicy i nie ma jak za bardzo klucza tam wsadzić od góry
3) ktoś pisal cos o rozruszniku że jakaś przeslona i trzeba odkręcic ale to chyba w benzynie więc czy musze cos jeszcze demontować dodatkowo (jakies śruby od rozrusznika) ?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10884
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lip 20, 2021 17:10   

Rozrusznik masz tylko na trzech śrubach, jedna z kablem masowym, jedna tak na czubku, i jedna pod spodem. Nic więcej nie trzeba odkręcać. Ja go nawet nie wyciagam, tylko opieram na pompie wtryskowej. Tak samo filtr paliwa i webasto. Można położyć na silniku i w niczym nie przeszkadzają, a nie chlapie paliwem, ani chlodziwem.
Przy kierownicy można śmiało nasadką dojść. Ta sruba tam jest dość mocno skręcona. Pamiętaj, żeby kierownicę na wprost ustawić jak tam dokręcasz, żeby sobie w taśmie bajzlu nie narobić.
Skrzynię najlepiej odkręcać nasadką na kiju, na wprost łebków nie ma problemów z dojściem.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
maras62 




Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 99



Wysłany: Wto Lip 20, 2021 20:15   

sTERYD Dziękuję za odpowiedź
Udało mi sie ta nakretke od kolumny odkrecic
Zerknałem pod spód i brakuje jednej sruby od obudowy skrzyni.
Ile powinno byc odkreconych srub w skrzyni?
I jeszcze jedno pytanie - przewód od wspomagania odkrecilem z uchwytu na sankach czy jeszcze jakies inne uchwyty od wspomagania muszę odkręcać?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10884
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lip 20, 2021 23:00   

Jak nie dokręcasz maglownicy od sanek, to chyba jeszcze gdzieś trzeba go od karoserii odkręcić, nie pamiętam dokładnie, bo zawsze odkrecałem maglownicę od sanek.

[ Dodano: Wto Lip 20, 2021 22:59 ]
Srub jest sporo, na dole, pod rozrusznikiem, z tyłu i od góry. Większość wkręcane w silnik lub w skrzynię, chyba tylko ta jedna pod rozrusznikiem z nakrętką.

[ Dodano: Wto Lip 20, 2021 23:00 ]
Jak będziesz odkręcać ostatnią, to skrzynia zacznie odchodzić, nie zapomnij podeprzeć silnika.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
maras62 




Dołączył: 14 Sty 2018
Posty: 99



Wysłany: Sob Lip 31, 2021 13:01   

sTERYD Dzięki za informację
Jak ogarne wszystko to foty wrzucę.
Pozdrawiam

[ Dodano: Sob Lip 31, 2021 13:01 ]
Witam.
zabrałem sie juz konkretnie do wymiany sprzęgła a tu zonk.
Nie mogę odkrecic wydechu ( tzn jedna nakretka puscila a dwie trzymaja i za cholere nie chca sie odkręcić)
oraz śruba od rozrusznika ta z kablem masowym co idzie na akumulator
Załaczam fotki.
Nie wiem teraz co robic bo bez odkrecenia rozrusznika skrzynia mi nie odejdzie
a nie wiem czy jak nie opuszcze wydechu wymienie sprzegło
Moze jakies sugestie Drodzy Forumowicze?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Przegub wewnętrzny
zyga123451 Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Wrz 29, 2007 08:40
zyga123451
Brak nowych postów [R 75] Przegub wewnętrzny
WojWas Rover serii 75, MG ZT 14 Nie Sty 12, 2014 19:08
automechanik
Brak nowych postów [R75] Prawy przegub wewnętrzny.
arczi220 Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Sie 02, 2022 12:54
wellman
Brak nowych postów [R75] przegub wewnętrzny luźno siedzi w skrzyni
dawidd Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Lis 12, 2020 23:03
mariusz950
Brak nowych postów [MG ZTT 190 '02] Pytanie o przegub
ploomy Rover serii 75, MG ZT 0 Nie Kwi 17, 2016 12:42
ploomy



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink